Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Isolatie..

<<

Anoniem16

Bericht 21 Jan 2014 12:37

Isolatie..

Op welke manieren hebben jullie je huis geïsoleerd? En merk je dat duidelijk terug in de kosten? Warmte in huis?

We hebben overal dubbel glas maar ons dak is slecht geïsoleerd en volgens mij hebben we ook geen spouwmuurisolatie.

Nu stond er net een man aan de deur die vrijblijvend hierover een offerte wil/ kan maken maar ik vroeg me af wat jullie ervaringen zijn.

We hebben een rijtjeshuis uit 1970-1980 geen idee precies.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 21 Jan 2014 14:15

Re: Isolatie..

wij hebben ons dak geïsoleerd en dat konden we wel meteen merken. Het is veel minder koud op de slaapkamers. Boven hebben we wel enkel glas nog dat moet ooit nog
Afbeelding
<<

Anoniem64

Bericht 21 Jan 2014 14:55

Re: Isolatie..

Hier een hoekhuis met slechte isolatie. Dak wel geisoleerd en bijna overal dubbel glas inmiddels, maar niks in de spouw, en laat nou net de wind op de hoek staan 's winters. Die muur is dus ook echt koud, het tocht erdoor, en daar staat een bank...

We hebben in otober een offerte en meting laten maken en zouden het dus isoleren, maar toen kwam de ziekte van onze jongste. Nu dus nog niet laten doen. We zouden het in6 jaar terug moeten verdienen. Ben nu wel blij met de zachte winter. ;) Komend najaar toch maar laten doen.
<<

Anoniem186

Bericht 21 Jan 2014 15:18

Re: Isolatie..

Ons huis is uit 74 ofzo. En is ook niet goed geïsoleerd. We hebben wel overal dubbelglas, maar het dak is niet geïsoleerd. Dat zou ik wel graag willen doen, want in de zomer is het niet te harden op zolder. Maar het is zoveel werk, het komt er steeds niet van.
<<

Anoniem193

Bericht 21 Jan 2014 17:12

Re: Isolatie..

Wij hebben amper isolatie (jaren 30 huis).
Wat ik wel weet is dat die lui die aan de deur komen en offertes maken echt schrikbarend duur zijn! Hebben ze ook gezegd dat je korting krijgt als je tegelijk met buren het laat doen? :P
Het materiaal wat ze gebruiken is goedkoop, ze zijn er maar een paar uur mee bezig.
Als ik moet gokken krijg je een prijs van boven de 2000,- terwijl als je materiaal en uren zou uitrekenen het zeker voor de helft van de prijs ook kan. Laat je niet bij de veter nemen!
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 21 Jan 2014 20:00

Re: Isolatie..

Wij hebben afgelopen weken ons dak deels geïsoleerd met piepschuim en PUR.
De vorige bewoners hebben de spouwmuren al laten vullen met steenwol oid.

Wij hebben nog wel aantal ramen met enkel glas, maar deze ruimten verwarmen we nauwelijks. Zelf kan je ook best makkelijk isoleren door tochtstrips bij tochtende ramen te plaatsen.

Ik weet dat de provincie Friesland op dit moment subsidies heeft voor particulieren met betrekking tot isoleren. Mogelijk hebben andere gemeentes/provincies dit ook! Zou mooi mee genomen zijn!
08/2018
05/2021
<<

Anoniem173

Bericht 21 Jan 2014 20:03

Re: Isolatie..

En je vloer, laat je die ook doen? Wij laten onze kruipruimte isoleren met schelpen, kost ongeveer 20-25 euro m² en schijnt prima te werken tegem vocht en isoleert heel goed. Was op kassa groen.
<<

Anoniem16

Bericht 21 Jan 2014 20:33

Re: Isolatie..

Atelier Madame; daar heb ik idd ook over gehoord maar klein probleem wij hebben geen kruipruimte...
<<

Anoniem186

Bericht 21 Jan 2014 21:10

Re: Isolatie..

Onder ons huis is heel veel water... Dus daar kunnen we helaas niks mee.
<<

Anoniem16

Bericht 21 Jan 2014 21:11

Re: Isolatie..

Hoe komt dat Jans? Woon je aan het water of heeft het een andere oorzaak?
<<

Anoniem186

Bericht 21 Jan 2014 21:13

Re: Isolatie..

Printje schreef:Hoe komt dat Jans? Woon je aan het water of heeft het een andere oorzaak?


Omdat het grondwaterpeil zo hoog is (dat moest ik even navragen aan m'n man, haha).
<<

Anoniem16

Bericht 21 Jan 2014 21:33

Re: Isolatie..

aha oke haha.. zegt me nog niet erg veel ;) Of in ieder geval niet hoe dat hier is. Ik dacht ook altijd dat ieder huis een kruipruimte had maar hier dus niet.... of de mensen voor ons zijn zo handig geweest om er de tegels in de hal overheen te leggen ofzo maar ik meen dat er dus ook echt geen kruipruimte zit.
<<

Anoniem28

Bericht 21 Jan 2014 23:07

Re: Isolatie..

Kans, kun je het niet in de zomer laten doen als het grondwater lager staat? Of kan de isolatie daar niet tegen?
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 23 Jan 2014 12:38

Re: Isolatie..

Wij overwegen misschien om de vloer te laten isoleren, zijn er info over aan het inwinnen
<<

Anoniem173

Bericht 23 Jan 2014 13:17

Re: Isolatie..

Jans schreef:
Printje schreef:Hoe komt dat Jans? Woon je aan het water of heeft het een andere oorzaak?


Omdat het grondwaterpeil zo hoog is (dat moest ik even navragen aan m'n man, haha).


Ik wil geen reclame maken voor die schelpen hoor :p maar die schijnen dus je grondwaterstand in je kruipruimte ook te kunnen verlagen. Ik weet ook niet precies hoe het zit, maar in KassaGroen werd en toen in een kruipruimte met veel vocht een heeeele boel kuub gestort en dat zou geweldig werken zeiden ze. Nja ter info dus :P

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron