Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Overgeven en buikpijn.

<<

Anoniem124

Bericht 21 Jan 2014 23:29

Overgeven en buikpijn.

M'n dochter werd net huilend wakker en heeft toen onze bank, mij, zichzelf en haar bedje 2x volgespuugd. Ook greep ze naar haar buikje. Nu is ze uitgeput in m'n armen in slaap gevallen. Dit is de eerste keer dat een kind ziek is met spugen dus ik weet totaal niet wat ik moet doen en of ik de dokter moet bellen ofzo. Of gebeurt dit bij kindjes en heerst het? Help ik zit zelf al mee te huilen! Vind het zo zielig en ze is zo bleekjes. Niks raars gegeten trouwens, geen diarree ook.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 21 Jan 2014 23:36

Re: Overgeven en buikpijn.

Geruststellen. Wassen. Propere pyjama aan. Kots opruimen. Tekenfilmpje op. Bij jou nemen (maar genoeg dekens voorzien zodat er niet op de zetel gekotst wordt. Wat laten drinken. Vooral veel geruststellen.

Als Louise overgeeft slapen we allemaal in de living. De TV helpt haar sneller kalmeren (ze geraakt erg overstuur van overgeven).

Veel beterschap!

Je kan de dokter morgen bellen voor advies eventueel. Hier is het overgeven meestal een dag later alweer voorbij.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem286

Bericht 21 Jan 2014 23:37

Re: Overgeven en buikpijn.

ik zou geen dokter bellen nog, maar haar lekker bij je in bed nemen en zorgen dat ze nog wat drinkt (als dat binnen blijft). Morgenochtend dan verder kijken, evt bij aanhoudend overgeven in de weer met ors poeder (als dat al mag bij zulke kleintjes, dat weet ik eigenlijk niet)

vervelend hoor, lijkt me rot je kleintje zo te zien. sterkte.
<<

Anoniem124

Bericht 21 Jan 2014 23:38

Re: Overgeven en buikpijn.

Thanx! Ik blijf idd maar met haar op de bank en veel handdoeken!
<<

Anoniem16

Bericht 21 Jan 2014 23:39

Re: Overgeven en buikpijn.

Het heerst enorm. Van wat ik hoor gelukkig maar een paar keer overgeven en het is weer over. Vorige week zaterdag had R had.

Als ik jou was zou ik haar even niets geven, even de maag rust gunnen. Daarna steeds hele kleine slokjes water, eventueel met ORS ( ken je dat?)
Drinken is belangrijker nu, eten pas wanneer ze het aangeeft.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 21 Jan 2014 23:40

Re: Overgeven en buikpijn.

Wat slakje zegt. Wij maken M. schoon, schone kleding en bed. Water drinken en weer erin.
M:21072011
J :08012014
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 22 Jan 2014 01:51

Re: Overgeven en buikpijn.

Had L. Laatst ook, die heeft vijf keer flink overgegeven en was echt heel zielig. Werd ook tig keer huilend wakker. Volgende ochtend was het over en was hij ineens snotverkouden.
Volgens mij hoef je alleen de dokter te bellen als ze echt een hele tijd spuugt en niet drinkt etc.
Oh en je kunt hasr een zetpil geven evt. Om de buikpijn te verlichten.
Succes!
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 22 Jan 2014 04:17

Re: Overgeven en buikpijn.

Ruben had het een maand geleden ook. Nu was het gewoon overgeven (jammer dat het 1 dag na de geboorte was en zijn bed, hijzelf en ik helemaal onder zaten en mijn man net even de hond aan het uitlaten was en Mirthe wakker werd), maar vorig jaar was het projectiel spugen en toen heb ik gelijk de huisartsenpost gebeld. Ruben had toen een dubbele oorontsteking met een beginnende keelontsteking, we hebben toen gelijk een ab kuur mee gekregen.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 22 Jan 2014 07:55

Re: Overgeven en buikpijn.

Wat sneu :( Beterschap!
Hoe is de nacht gegaan?

Het heerst inderdaad echt enorm :(
<<

Funk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 622

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 22 Jan 2014 08:26

Re: Overgeven en buikpijn.

Sneu is dat hè voor die kleintjes? Hoe zijn jullie de nacht doorgekomen? Is ze weer wat opgeknapt?
Grote boef 4-9-2011
Kleine boef 29-07-2013
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 22 Jan 2014 08:32

Re: Overgeven en buikpijn.

Arm meisje. Ik sluit me aan bij de reacties hierboven. Onze zoon heeft dit een paar maanden geleden ook gehad (en man en ik daarna ook), maar na een nacht was het gelukkig over. Hoop dat zij zich vandaag ook wat beter voelt, zal wel flink uitgeput zijn. :hug:
<<

Anoniem166

Bericht 22 Jan 2014 08:40

Re: Overgeven en buikpijn.

Mijn dochter heeft een paar maand terug voor het eerst een paar keer overgegeven. Zo zielig vond ik dat. Wij maakten haar (en onszelf) schoon, schone pyjama aan, bed zo nodig verschonen en dan konden we haast alweer opnieuw beginnen.

Beterschap! Ik ben benieuwd of jullie nog een beetje aan rust zijn toegekomen vannacht.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 22 Jan 2014 09:33

Re: Overgeven en buikpijn.

Wat sneu zo'n ziek meisje. Hoe is het gegaan vannacht?
Hopelijk voelt ze zich vandaag weer wat beter.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 22 Jan 2014 09:51

Re: Overgeven en buikpijn.

Beterschap voor R.!
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 22 Jan 2014 10:04

Re: Overgeven en buikpijn.

Hoe is het nu?
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem97

Bericht 22 Jan 2014 10:15

Re: Overgeven en buikpijn.

Wat sneu bij die kleintjes he?
Lekker bij je houden, handdoeken onder en naast je, emmer bij de hand. En lekker filmpje ofzo aanzetten, haar geruststellen en verder kan je niet zo heel veel doen.
Als het beter gaat haar klein beetje water laten drinken en als dat goed gaat dan kan je later een rijstenwafel/beschuitje ofzo laten eten.
<<

Anoniem16

Bericht 22 Jan 2014 21:50

Re: Overgeven en buikpijn.

Hoe is het vandaag gegaan met haar?
<<

Anoniem275

Bericht 22 Jan 2014 21:58

Re: Overgeven en buikpijn.

T en L hadden het vanmiddag ineens, T hield nog geen water binnen en ook L heeft beide flessen eruit gegooid.. Ze slapen allebei en ik hoop dat het morgen weer over is!
<<

Anoniem124

Bericht 22 Jan 2014 22:02

Re: Overgeven en buikpijn.

Wat waren jullie reacties fijn, thanx!

Vannacht bij ons geslapen, heel erg diep en vast en vanmorgen was ze wel nog wat witjes maar verder gelukkig weer de oude!
<<

Anoniem16

Bericht 22 Jan 2014 22:03

Re: Overgeven en buikpijn.

Wat fijn zeg! Ik hoop voor je dat je zoontje het niet krijgt. ( of jij of man;) )
<<

Anoniem124

Bericht 22 Jan 2014 22:05

Re: Overgeven en buikpijn.

M'n man is al de hele tijd bezig he....'oh ik geloof ik merk iets...misselijk'...'oh toch niet (propt twee kitkats naarbinnen)' .
<<

Funk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 622

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 22 Jan 2014 22:07

Re: Overgeven en buikpijn.

Haha, mannen..!!
Fijn dat het beter lijkt te gaan!
Grote boef 4-9-2011
Kleine boef 29-07-2013
<<

Anoniem16

Bericht 22 Jan 2014 22:08

Re: Overgeven en buikpijn.

M-Train schreef:M'n man is al de hele tijd bezig he....'oh ik geloof ik merk iets...misselijk'...'oh toch niet (propt twee kitkats naarbinnen)' .



hahaha dat mogen mannen;)

Mijn man was vorige week enkele dagen na R ook ( deze keer wel echt) ziek. Maar pffff zieke mannen... succes;)

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron