Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


verlatingsangst/eenkennigheidsfase

<<

Venzje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 720

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:39

Bericht 18 Jan 2014 09:42

verlatingsangst/eenkennigheidsfase

Heeft jouw kindje de verlatingsangst/eenkennigheidsfase gehad? En hoe lang heeft dit ongeveer geduurd? En trok jouw kindje meer naar jou of je man toe?
A.K.A Slaatje

]
<<

Anoniem186

Bericht 18 Jan 2014 10:05

Re: verlatingsangst/eenkennigheidsfase

Mijn dochter heeft het beide niet gehad. Zoon wel. Verlatingsangst (nog) niet, maar eenkennigheid wel. Bij sommige mensen gaat hij steeds huilen als hij ze ziet. Gister waren we in een indoorspeeltuin en toen had hij dat zelfs een paar keer naar andere kleine kinderen toe. Het maakt dan niet uit wie hem troost, man of ik, we zijn beide prima.
<<

Venzje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 720

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:39

Bericht 18 Jan 2014 10:22

Re: verlatingsangst/eenkennigheidsfase

Mikey trekt dus alleen naar mij toe. Soms is dat best vermoeiend. Hij zegt de hele dag door mama, mama, mama. Zelfs bij papa is het niet altijd goed en vraagt hij nog naar mama.
A.K.A Slaatje

]
<<

Vancity_girl

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 543

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:33

Bericht 18 Jan 2014 10:33

Re: verlatingsangst/eenkennigheidsfase

Hier hetzelfde Venzje. Ze wil eigenlijk altijd alleen maar bij mij zitten. Tenzij ik er niet ben dan trekt ze naar mijn man. Zelfs oma die weekelijks oppaste wil ze vaak niet bij zitten. Als ze eenmaal gewend is aan de mensen om zich heen wil ze het soms wel.
De oudste had dit helemaal niet die kon ik altijd zo over neerzetten geen probleem. Vind het ook erg vermoeiend, vooral op visite dan wil ze constant bij mij op schoot dus ik kan nauwelijks rustig praten dan.
14-01-2011
01-04-2013
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 18 Jan 2014 10:49

Re: verlatingsangst/eenkennigheidsfase

Ik kan E bij bijna iedereen meteen op schoot zetten, geen probleem. Op enkele uitzondering na. Soms zou ik juist wel willen dat ze iets meer aanhankelijk was
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 18 Jan 2014 11:21

Re: verlatingsangst/eenkennigheidsfase

Ik vraag me bij Lucas ook af of dat nog komt. Hij heeft het in elk geval tot nu toe niet gehad. Hij vind het soms niet leuk als ik de kamer uit loop, maar laat zich op zich heel makkelijk troosten door wie er in de kamer achter blijft en ik kan hem best bij een ander op schoot zetten.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 18 Jan 2014 12:05

Re: verlatingsangst/eenkennigheidsfase

Pompoen schreef:Ik vraag me bij Lucas ook af of dat nog komt. Hij heeft het in elk geval tot nu toe niet gehad. Hij vind het soms niet leuk als ik de kamer uit loop, maar laat zich op zich heel makkelijk troosten door wie er in de kamer achter blijft en ik kan hem best bij een ander op schoot zetten.


Hetzelfde bij Ravi.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem16

Bericht 20 Jan 2014 22:05

Re: verlatingsangst/eenkennigheidsfase

hier een meisje dat er enorm veel last van heeft. Laatst ging ik boodschappen met R en heeft zij, terwijl ze bij papa was, een half uur lang naar de deur zitten kijken en gehuild 'mama' 'mama'.....

R heeft er ook zo'n last van gehad. Ze willen alleen maar mama...niet altijd even handig.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 20 Jan 2014 22:16

Re: verlatingsangst/eenkennigheidsfase

Ik heb het idee dat R. heel kort in zo'n fase heeft gezeten. Begon toen hij een maand of 9 was geloof ik en was rond zijn eerste verjaardag weer over. Maar hij had dat dan niet bij mensen die dicht bij hem staan maar eerder bij bijvoorbeeld mijn grootouders (die ziet hij niet wekelijks). Het is niet zo dat hij een voorkeur had/heeft voor mama of papa, maar hem bij mijn opa op schoot zetten was bijvoorbeeld vaak wel lastig. Dat vond ik dan ook wel weer heel zielig voor mijn opa, die dan dacht dat hij wat verkeerd deed ofzo.

Daarstraks bijvoorbeeld was ik bij mijn oma op bezoek in het ziekenhuis en ik had R. bij haar op bed gezet. Ik ging even naar het toilet en hij kijkt dan wel heel de tijd naar de deur tot ik terug ben, maar hij zet het niet meer op een krijsen, wat hij eerst wel deed.
2012 & 2016
<<

Venzje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 720

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:39

Bericht 21 Jan 2014 09:04

Re: verlatingsangst/eenkennigheidsfase

Printje, hoe ga je daar mee om, wat doe je eraan? Hier wil hij momenteel ook echt alleen maar bij me zitten. Ik werk niet, en het is best intensief. Ik ga op de bank zitten en zet hem op de grond om te spelen. Hij kruipt dan naar me toe en trekt zich op aan mijn pijpen en dan wil hij dus bij me zitten.

Snoes, dat is wel sneu voor opa. R. trok dus niet echt naar jou of zijn vader toe? En het heeft dus een maand of drie geduurd?
A.K.A Slaatje

]
<<

Anoniem16

Bericht 21 Jan 2014 09:17

Re: verlatingsangst/eenkennigheidsfase

Niet veel eigenlijk. Ik probeer er, wanneer papa haar vast heeft bijv, niet aan toe te geven maar Miss drama raakt dan echt over de zeik haha. Wanneer ik alleen ben met de kinderen is er niets aan de hand, volgens mij weten ze wel dat ik niet de hele dag met ze ga lopen. Dan speelt ze gewoon lekker maar wanneer er iemand is en ik verdwijn uit beeld......dramaaaaaaaa. Deels ook echt aanstellerij hoor, dat merk je aan haar doen en laten.
<<

Venzje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 720

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:39

Bericht 21 Jan 2014 09:19

Re: verlatingsangst/eenkennigheidsfase

Ja, zo gaat het hier inderdaad ook. Ik zit de hele dag alleen, en hij heeft alleen mij. Soms is het zo moeilijk om er niet aan toe te geven. En als hij zich aan me optrekt, kan ik moeilijk zeggen, nee mag niet. haha.
A.K.A Slaatje

]
<<

Anoniem16

Bericht 21 Jan 2014 09:23

Re: verlatingsangst/eenkennigheidsfase

Ja dat is waar. Hier heeft ze R waar ze ook veel mee speelt. Wanneer ik aan het poetsen ben oid en ze komt aan me hangen geef ik meestal een doekje oid en dan is zea weer afgeleid en blij. Het probleem zit hem hier echt in het moment waarop ik even miet in beeld ben. En ze kan hier dus echt in blijven hangen. Ons kleine acteertalentje.
<<

Travel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 694

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:28

Bericht 22 Jan 2014 11:09

Re: verlatingsangst/eenkennigheidsfase

Hier heeft ze er ook "last' van. Nu al bijna 3 maanden denk ik.
Ook als ik haar bij de crache breng, klamp ze zich al aan mij vast en na een tijdje even met haar gezeten te hebben geef ik haar over en is het brullen. (vind dit zelf ook erg moeilijk en zielig).

En thuis inderdaad als ik haar op de grond zet komt ze naa rmij toe en klampt zich aan mij vast en trek aan mijn benen om opgetilt te worden.

Ik probeer haar dan altijd af te lijden, of samen te spelen en daarna speelt ze goed alleen. en als ik in de keuken bezig ben dan til ik haar wel eens op. Ze komt dan gelijk lekker bij je kroelen en dit vind ik ook helemaal niet erg.

Komt vast goed.....alleen hoelang het duurt geen idee.
Ik zie er altijd wel tegenop haar bij de creche te brengen. Laat dit niet merken maar voel me er wel rot van. Maar dit heb ik overigens al vanaf de eerste dag gehad, alleen nu ze huilt als ik wegga is het net ietsjes moeilijker.
https://www.instagram.com/handmade_by_linn/?hl=nl

20 januari 2013 Knuffelkont
14 april 2015 Draakje
24 april 2017 Deugniet

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Ster