Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


HaakBrei&Borduur Topic

<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 08 Sep 2013 10:49

Re: Haak&Brei Topic

Leuk dat er steeds meer meiden gaan haken :cheering:

Rush, ja ik heb heel veel baby's en bijna baby's om me heen. Ik vind het ook erg leuk om daar cadeautjes voor te haken, iedereen is er zo enthousiast over, want ze krijgen iets unieks. Laatst appte een vriendin van me een foto van haar 5 maanden oude dochtertje, die met mijn gehaakte uil aan het spelen was. Ze kan nu goed dat ding vasthouden en ermee spelen en ze vind em geweldig :heart: toen die vriendin zwanger was, had ik een gelukspoppetje voor haar gehaakt en die hangt nu aan de luiertas. Zo leuk om dat te zien! :D

Ik ben nu bezig mat Karin kameleon van christel, voor een andere zwangere vriendin en ik ben een eigen patroon aan het bedenken voor een regenboog voor weer een andere zwangere vriendin :) moet helaas keihard aan de studie vandaag, anders was ik lekker gaan haken ;)
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem205

Bericht 08 Sep 2013 11:36

Re: Haak&Brei Topic

Ik wil ook haken, maar dat is nu nog ff niet verstandig... :-(
<<

Anoniem12

Bericht 08 Sep 2013 11:48

Re: Haak&Brei Topic

Wanneer is het weer mogelijk Oreo?
<<

Anoniem205

Bericht 08 Sep 2013 11:53

Re: Haak&Brei Topic

Geen idee, Rush. Fysio komt morgen langs, dan maar eens vragen!
<<

dodo

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 191

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:44

Bericht 08 Sep 2013 14:44

Re: Haak&Brei Topic

Wat een leuke dingen komen er weer voorbij!! En erg leuk dat er veel gepost wordt in dit topic.

Eindelijk heb ik mijn eerste "grote" project klaar, Sjakie stapelslak. Helemaal trots op het resultaat heb ik hem cadeau gegeven aan mijn nichtje. Waarop haar moeder zegt... Leuk, maar ik had liever de Zebra (van Kristel) EN BEDANKT!! (Met de zebra ben ik met de vakantie begonnen en is voor de helft klaar)
<<

Pietje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 134

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:52

Bericht 08 Sep 2013 20:38

Re: Haak&Brei Topic

Wieeeuww, Olivier is klaar om met mijn zoontje te knuffelen! Mijn 1e haak ding is af :D Ik zal morgen even een foto maken! Het is wel duidelijk dat ik net ben begonnen maar ben toch trots op het resultaat hahaha.
Nu verder aan het wasabi Konijn, alleen dan in het roze voor dochter.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 08 Sep 2013 20:48

Re: Haak&Brei Topic

Ik ben begonnen met het vertalen van het patroon van de trein en ga morgen kijken welke kleuren ik nog heb en welk wol ik nog bij moet gaan bestellen. En dan heb ik 5 weken om hem af te maken :P
<<

Anoniem 63

Bericht 08 Sep 2013 21:32

Re: Haak&Brei Topic

Ik heb nog een haaknaald van m'n schoonmoeder en een paar bollen katoengaren :cheering:
Alleen lukt het me nog steeds niet echt... net weer zitten pielen aan de hand van dat youtubefilmpje, maar verder dan de eerste toer lukt het nog niet echt, haha. Maar goed, elke keer maar weer opnieuw proberen en wie weet....
<<

Anoniem205

Bericht 09 Sep 2013 10:37

Re: Haak&Brei Topic

Take your time, Kenya! Het is best wel gepriegel :)
Ik vond het zelf overigens makkelijker met een dikke naald en wat dikker garen. En dan garen in een lichte kleur.

straks komt de fysio aan huis, ik hoop dat ik straks bericht krijg dat ik weer mag haken. Computeren is eigenlijk al best wel zwaar voor de schouder... *zucht*
<<

Anoniem12

Bericht 09 Sep 2013 10:39

Re: Haak&Brei Topic

Dodo, ik vind het echt een zure opmerking dat ze liever de Zebra had gehad.
Siem, super veel succes! Ik heb het patroon even snel doorgelezen, maar er zitten nog wel wat moeilijke puntjes in geloof ik, met die kolenwagon enzo. Ik ga 'm denk ik maken voor Sinterklaas voor m`n neefje.
Succes Kenya!

Oreo, ik hoop dat het mag, maar als computeren al zwaar is? Ai, ai. :(
<<

Anoniem205

Bericht 09 Sep 2013 10:52

Re: Haak&Brei Topic

Rush, ja....
maar ik heb nu ook minder pijnstillers genomen dan de afgelopen dagen. Dat merk ik ook! AUTSJ
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 09 Sep 2013 11:17

Re: Haak&Brei Topic

Wat balen Oreo..
Ja die kolenwagen was mij ook al opgevallen. Ik ga het gewoon proberen en anders wordt het een kerstcadeau net als het paardje ;-)
<<

Anoniem205

Bericht 09 Sep 2013 11:39

Re: Haak&Brei Topic

Siem, balen? Ronduit k*t :D Maar ja, alles voor het goede doel: dat de pijn weg gaat!
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 09 Sep 2013 11:52

Re: Haak&Brei Topic

Oreo schreef:Siem, balen? Ronduit k*t :D Maar ja, alles voor het goede doel: dat de pijn weg gaat!


Ja alles voor het goede doel om maar even in clichés te vervallen. Hoe lang duurt het voordat de ergste pijn is verdwenen?
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:38

Bericht 09 Sep 2013 12:15

Re: Haak&Brei Topic

Siem, heb ik jou ooit eens het patroon van de leeuw van delicious crochet opgestuurd? Zo niet, interesse om te ruilen met de trein?
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 09 Sep 2013 12:19

Re: Haak&Brei Topic

Romie schreef:Siem, heb ik jou ooit eens het patroon van de leeuw van delicious crochet opgestuurd? Zo niet, interesse om te ruilen met de trein?


Ik stuur je even een pm
<<

Anoniem205

Bericht 09 Sep 2013 12:41

Re: Haak&Brei Topic

Pijn valt gelukkig heel erg mee dankzij pijnstillers!
Fysio is net geweest, mag morgen weer een haakje wagen :) Niet meteen hele amigurumi's tegelijk, maar ik mag rustig beginnen. Jeuj!
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 09 Sep 2013 12:42

Re: Haak&Brei Topic

Oreo schreef:Pijn valt gelukkig heel erg mee dankzij pijnstillers!
Fysio is net geweest, mag morgen weer een haakje wagen :) Niet meteen hele amigurumi's tegelijk, maar ik mag rustig beginnen. Jeuj!


Dat vraagt om een dansje :cheering: :cheering:
<<

Anoniem12

Bericht 09 Sep 2013 17:50

Re: Haak&Brei Topic

Ik heb trouwens katoen besteld voor de kerststal!!!!
<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:19

Bericht 09 Sep 2013 18:43

Re: Haak&Brei Topic

Leuk Rush! Waar heb je het besteld? Ik ga morgen ook eens even kijken wat ik allemaal nodig heb. Zit nog steeds ziek thuis, dus heb tijd in overvloed. Alleen lig ik voornamelijk in bed en dat haakt niet zo lekker. ;)
<<

Pietje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 134

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:52

Bericht 09 Sep 2013 18:54

Re: Haak&Brei Topic

Fijn dat je weer langzaam mag gaan haken Oreo!
Ben erg benieuwd naar de kerststal, klinkt iig erg leuk!

Kenya : http://www.youtube.com/user/knuffeldraa ... ture=watch , onderaan bij recent uploads staan haar lessen. Ik vond dit de duidelijkste die ik kon vinden ;)

Hier mijn 1e haaksel!

Afbeelding
<<

Anoniem180

Bericht 09 Sep 2013 19:26

Re: Haak&Brei Topic

Hoi creatievelingen!

Ik ben ook nog steeds aan het haken. Op dit moment een kussentje en laatst wat dingen voor in huis. Wanneer het kussentje af is, wil ik graag figuurtje/dingetjes gaan haken. Bijv. sint&piet en een kerststal. Hoe moeilijk is zoiets? Is dat veel moeilijker dan 'plat' haken? En iemand toevallig al een leuk patroontje gevonden van een sint & piet?

Ik had het ook al eens eerder gevraagd, maar weet het antwoord niet meer. Waar bestellen jullie je garen?
<<

Anoniem205

Bericht 09 Sep 2013 19:43

Re: Haak&Brei Topic

Ik vond het haken van amigurumis best meevallen. vind vooral het in elkaar zetten gruwelijk werk!
Maar, oefening baart kunst en inmiddels gaat het redelijk rap. Voor de operatie haakte ik lekker weg (geen werk, dus hele dag thuis) en maakte ik 1 beestje per 2 a 3 dagen. Het is vooral doen en oefenen :)
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 09 Sep 2013 20:51

Re: Haak&Brei Topic

Het in elkaar zetten vind ik ook echt stom en moeilijk.

Ik ben bezig met de poncho. Het gaat langzaam omdat ik zo weinig kan haken.

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem 63

Bericht 09 Sep 2013 22:08

Re: Haak&Brei Topic

Pietje schreef:Fijn dat je weer langzaam mag gaan haken Oreo!
Ben erg benieuwd naar de kerststal, klinkt iig erg leuk!

Kenya : http://www.youtube.com/user/knuffeldraa ... ture=watch , onderaan bij recent uploads staan haar lessen. Ik vond dit de duidelijkste die ik kon vinden ;)

Hier mijn 1e haaksel!


Thanks! Die van Rush was ook wel duidelijk, maar hoe meer voorbeelden hoe beter natuurlijk. Ga morgen weer een poging wagen. Enneh, serieus, dat is je 1e haaksel ?? :shock: Dan leg je de lat wel hoog, haha.
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers