Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


HaakBrei&Borduur Topic

<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 21 Jan 2014 17:29

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Oh die slak is echt mooi geworden Siem! Leuk die kleurtjes ook!
december 2016
juli 2019
<<

Serena

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 717

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:37

Bericht 21 Jan 2014 18:14

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Leuk geworden Siem!
<<

Anoniem205

Bericht 21 Jan 2014 18:27

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Wat een cutie pie, Siem! Echt gaaf!

Shally en Silke, jullie hebben een PM!
<<

Anoniem260

Bericht 21 Jan 2014 19:11

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Niekske en Siem, superleuk!!

Ik heb tot nu toe alleen nog maar mutsen en kleedjes gehaakt. Als ik dan zie wat hier voorbij komt, heb ik nog wel wat te leren!!
Ik heb besloten voor m'n kerstpakket (ruim 50 euro) lekker haakspulletjes voor mezelf te gaan kopen :smile:
Ik wil graag haaknaalden die wat fijner in de hand liggen. Iemand daarvoor een tip? De handwerkwinkel hier heeft ze van Lana Grossa, hier ook wel voorbij zien komen, die lijken me wel fijn... Ervaring?
<<

Anoniem123

Bericht 21 Jan 2014 19:17

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Rush schreef:Die 400 mailtjes van Oreo zijn aanmeldingen om early birdjes te gaan haken. :hulde:


wat super zoveel aanmeldingen!

Siem: wat een leuke slak!

Niekske: ja met carnaval snap ik het wel hahaha.
<<

Anoniem123

Bericht 21 Jan 2014 19:20

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Jerry: ik heb 1 zo'n naald:
Afbeelding
En die vind ik erg fijn! Zodra ik geld over heb wil ik er meerdere aanschaffen.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 21 Jan 2014 19:29

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik heb er één van deze gekregen met kerst:
Afbeelding

Clover amour haaknaalden, ze zijn iets langer dan de standaardnaalden. Ik heb de 2,5, die gebruik ik voor catania/phildar/etc, waar de meeste knuffels in dit topic mee gehaakt worden. Ik merk wel echt het verschil, alleen al doro de lengte ligt hij prettiger in de hand. Ik kan em aanraden, maar ze zijn best prijzig, ongeveer 8 euro per stuk...
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem260

Bericht 21 Jan 2014 19:33

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ach, kan 50 euro besteden :P

Ik gebruik zelf nu veel de 4 mm-naald bij m'n granny patch, maar wil wat meer naar de diertjes/amigurumifiguurtjes. Daar zie ik bij patronen vaak 2,5 staan (met bijpassend garen of course). Worden die figuurtjes vaak met dat garen en zo'n naald gehaakt, of is het toeval dat ik die maten overal heb zien staan?
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 21 Jan 2014 19:38

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Oreo schreef:Wat een cutie pie, Siem! Echt gaaf!

Shally en Silke, jullie hebben een PM!


Bedankt voor je PM! Ik ga het proberen!
<<

Anoniem205

Bericht 21 Jan 2014 19:41

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Jerry, ik heb de gewone clover naalden. Vind ze fijner dan clover amour. Amigurumis haak ik met 2,5 of 3. Soms zelfs 3,5
Enneh, van 50 euro kan je ook veel katoen kopen! Ik zag op de website van euroland dat je nu phildar kunt bestellen en dat ze het dan voor je klaarleggen in de winkel. Hoe chill!
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 21 Jan 2014 19:50

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Jerry schreef:Ach, kan 50 euro besteden :P

Ik gebruik zelf nu veel de 4 mm-naald bij m'n granny patch, maar wil wat meer naar de diertjes/amigurumifiguurtjes. Daar zie ik bij patronen vaak 2,5 staan (met bijpassend garen of course). Worden die figuurtjes vaak met dat garen en zo'n naald gehaakt, of is het toeval dat ik die maten overal heb zien staan?


2,5 wordt inderdaad vaak gebruikt. Maar het is vaak een beetje afhankelijk van hoe strak je haakt. Mijn moeder gebruikt bijvoorbeeld 1,75, omdat zij heel los haakt.

En welke haaknaald prettig is, ligt echt aan je eigen voorkeur :) ik haak bijvoorbeeld beter met simpele metalen naalden, dan met die clover soft touch, die is te kort voor mijn hand :)
december 2016
juli 2019
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 21 Jan 2014 20:02

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik heb een clover amour voor de knuffels. En wil voor de deken er ook 1 gaan kopen, verder heb ik een goedkoop setje via ebay gekocht met allerlei verschillende naalden
<<

Anoniem12

Bericht 21 Jan 2014 20:09

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik vind de gewone Clovers heel fijn, maar voor mijn knuffels heb ik ook een 2,5Clover Amour gekocht en die is helemaal fijn vind ik. :banaan:

Ik had in november wat glittergaren gekocht voor barbiekleertjes, maar niet gebruikt verder. Je kan ze tot 3 maanden na aankoop terugbrengen. Zouden jullie dat doen? Aan de ene kant voel ik me stom, maar aan de andere kant denk ik; zonde van het geld nu. Het is wel 10 euro ofzo.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 21 Jan 2014 20:29

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik gebruik diezelfde als Sarahkey. Vind ik heel fijn om mee te haken.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem260

Bericht 21 Jan 2014 20:29

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Misschien mag ik in de winkel wel een paar naalden proberen :smile:

En over terugbrengen: zou ik doen, kun je er wat anders voor halen waar je wél wat mee doet! :)
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 21 Jan 2014 21:37

Re: HaakBrei&Borduur Topic

De wibra heeft ook nieuwe haaknaalden:


Afbeelding

Ze kosten maar 69 cent en ik vind ze eigenlijk best fijn. Ik heb best veel naalden inmiddels, zoek nog steeds naar mijn favoriet ;)
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem260

Bericht 21 Jan 2014 21:38

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Daar ook nog maar even kijken dan :banaan:
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 21 Jan 2014 22:00

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Van de naald die Niekske heeft geplaatst kreeg ik juist enorm last van mijn vinger. Ik denk dat het lastige juist is dat iedereen een andere naald fijn vindt en de beste manier gewoon uitproberen is het jammere daarvan is natuurlijk dat je ook wel eens miskopen hebt..
<<

Serena

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 717

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:37

Bericht 21 Jan 2014 22:01

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik zou daar wel mee uitkijken niekske, ik had er zo een gekocht bij de blokker voor €1,- was met 3steken al kapot. Heb nu die naald met secinde lijm in het hulsje geplakt en hoop dat ie het langer doet ;)
Het is wel handig om mee te testen of zulke haaknaalden wat voor je is.
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 21 Jan 2014 22:31

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik heb de Clover amourset. Had eigenlijk een knitpro set besteld, maar de verkeerde geleverd gekregen. Daar kwam ik pas achter toen ik een aanbieding van ' mijn' haaknaalden voorbij zag komen: van 60,- voor 47,50 oid, terwijl ik 32,- had betaald!

Mooi geworden, die stapelslak!

Ik ben ook met de deken bezig en ben nu bij de 2e toer van het catherine wheel. Begrijp ik goed dat je hierbij bij alle wieltjes steeds de laatste lus van het stokje op je haaknaald laat en dan na 7 stokjes helemaal doorhalen?
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 21 Jan 2014 23:05

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Serena schreef:Ik zou daar wel mee uitkijken niekske, ik had er zo een gekocht bij de blokker voor €1,- was met 3steken al kapot. Heb nu die naald met secinde lijm in het hulsje geplakt en hoop dat ie het langer doet ;)
Het is wel handig om mee te testen of zulke haaknaalden wat voor je is.


Ja, jeetje, voor dat geld zou ik het ook niet doen hoor, straks gaat hij kapot en heb je 69 cent/ 1 euro voor niets uitgegeven ;-).

Ok sorry, flauw, het is natuurlijk wel stomvervelend dat het dan snel kapot gaat.
<<

Serena

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 717

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:37

Bericht 22 Jan 2014 07:11

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Pompoen schreef:
Serena schreef:Ik zou daar wel mee uitkijken niekske, ik had er zo een gekocht bij de blokker voor €1,- was met 3steken al kapot. Heb nu die naald met secinde lijm in het hulsje geplakt en hoop dat ie het langer doet ;)
Het is wel handig om mee te testen of zulke haaknaalden wat voor je is.


Ja, jeetje, voor dat geld zou ik het ook niet doen hoor, straks gaat hij kapot en heb je 69 cent/ 1 euro voor niets uitgegeven ;-).

Ok sorry, flauw, het is natuurlijk wel stomvervelend dat het dan snel kapot gaat.


Haha ja dat is zo. Wilde alleen zeggen dat als je echt een haaknaald met dikker handvat wilt je echt veel beter een duurdere variant kan kiezen, tenzij je graag zelf met secondelijm aan de slag wilt ;)
<<

Anoniem260

Bericht 22 Jan 2014 10:47

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Serena schreef:Tenzij je graag zelf met secondelijm aan de slag wilt ;)



Toevallig is dat naast haken één van mijn grootste hobby's :cheering:
<<

Bimbam

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 15 Sep 2013 12:10

Bericht 22 Jan 2014 11:05

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Jerry schreef:
Serena schreef:Tenzij je graag zelf met secondelijm aan de slag wilt ;)



Toevallig is dat naast haken één van mijn grootste hobby's :cheering:

:good:

Ik heb dezelfde als SarahKey, vind ik hele fijne haaknaalden.
19-12-2012
04-07-2015
<<

Anoniem12

Bericht 22 Jan 2014 11:06

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Clover is gewoon top, of het nou de gewone of de Amour is! :D
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers