Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moeilijk zwanger worden topic

<<

Anoniem328

Bericht 15 Jan 2014 10:58

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ja zelfde buikpijn als altijd. Heb nu wat rood/bruin bloedverlies. Hoeveel bloedverlies had jij toen? Ik heb al wel een maandverbandje nodig. Kun je door pregnyl een kortere lf krijgen??
<<

Le Chat Noir

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:54

Bericht 15 Jan 2014 11:08

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Door pregnyl wordt je LF eerder langer... je kunt t ook na eisprong spuiten nl speciaal daar voor.
Is t misschien een innestelingsbloeding? Of heb je ook menstr pijn?
Afbeelding
<<

Anoniem328

Bericht 15 Jan 2014 11:11

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ja LCN dat dacht ik dus ook dat ik dat gelezen had. Daarom vind ik het ook zo vreemd. Ik word echt altijd pas op dag 13/14 na eisprong ongesteld. Verder gewoon de clomid geslikt die ik altijd slik. Alleen de pregnyl is dus anders dan anders. Ik heb nu helaas wel echt buikpijn die ik elke maand heb bij een naderende ongesteldheid. Heb ook wel het gevoel dat het door gaat zetten. Even afwachten dus maar zie het somber in.
<<

sabje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 572

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:05

Bericht 15 Jan 2014 12:53

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Olijfje: Al eerst een dikke :hug: . Ga voor je duimen dat het toch niet je ongesteldheid is.

All: Ik heb afgelopen vrijdag de mri voor mijn buik gehad. Dinsdag krijg ik de uitslag. Ben benieuwd. Zelf denk ik dat de endometriose ook bij mijn darmen zit, omdat ik eigenlijk altijd wel buikpijn heb.
Gisteren had ik een positieve ovulatietest. Nu weer een iets langere cyclus (vorige keer op dag 14). Ben benieuwd hoe de test er vanavond uitziet. Vorige maand 2 dagen achter elkaar een dezelfde donkere streep. Dus hier weer op het wachtbankje.
Ons boefje 24-08-2010
<<

vlinder-2011

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 488

Geregistreerd: 09 Sep 2013 12:32

Bericht 15 Jan 2014 15:54

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Olijfje: wat balen voor je.

Sabje: sterkte dinsdag vast.

Zit hier ook in de wacht, maandag mijn eisprong gehad. Gister mri van mijn hoofd weer gehad ivm gezwel op hypofyse. Over twee weken de uitslag.
❤️ 2016
❤️ 2018
❤️ 2019
❤️ 2021
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 15 Jan 2014 17:43

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Olijfje schreef:Ja zelfde buikpijn als altijd. Heb nu wat rood/bruin bloedverlies. Hoeveel bloedverlies had jij toen? Ik heb al wel een maandverbandje nodig. Kun je door pregnyl een kortere lf krijgen??


Echt maar minimaal.

Ik wist niet dat je door de pregnyl een langere lf hebt. Weer wat geleerd.
Vrijdag moet ik weer terug. Het ziet er naar uit dat ook de 150 niet aanslaat. Daar ben ik vorige ronde mee ge eindigd. Ik wil een afspraak maken met de behandelend arts want ik moet echt even weten waar ik aan toe ben en wat de volgende stappen zullen zijn. Word helemaal gek van het malen en van de angst. Hopelijk word ik door het gesprek weer wat rustiger.
<<

Anoniem328

Bericht 16 Jan 2014 09:21

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Wat raar Shally dat zelfs de hoogste dosering niet lijkt aan te slaan. Vervelend hoor. Hopelijk krijg je morgen meer duidelijkheid.
Ik ben nu echt flink ongesteld. En mennn wat had ik gister een buikpijn, ik was er beroerd van. Vanmorgen met de kliniek gebeld en ik kan er zo al terecht voor een uitgangsecho dus ben benieuwd wat zij ervan denken.

Fijne dag iedereen!
<<

weegschaal

Noob

Berichten: 173

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 16 Jan 2014 10:04

Re: Moeilijk zwanger worden topic

@ Sabje; Spannend dinsdag!! En weer op het wachtbankje, ook weer spannend...

@ vlinder; ik lees weer een mri gehad, was dat gezwel al eerder ontdekt? Wel spannend zeg!

@ ShallY; wat frustrerend zeg!! Is er nog een kans dat het toch nog gaat werken, net als de vorige keer??

@ Olijfje; Wat ontzettend balen! Ben benieuwd wat ze zo zeggen.

Mijn menstruatie was heftig, maar ook zo weer voorbij. En het is ook maar beter dat ik nog niet zwanger ben, omdat ik dan toch wat meer durf op de ski's
When life give you a hundred reasons to cry show life a thousend reasons to smile
<<

Anoniem328

Bericht 16 Jan 2014 11:04

Re: Moeilijk zwanger worden topic

weegschaal ben je al op vakantie of ga je deze week weg? Heel veel plezier!

Ik ben net bij de gyn geweest en er is geen duidelijke aanleiding voor mn korte lf. Het kan in ieder geval dus niet door de pregnyl komen maar dat wist ik al. Nu dus opnieuw beginnen met clomid en na de inseminatie beginnen met het dagelijks twee keer inbrengen van utrogestanbolletjes, voor het verlengen van je lf. Kijken of het dan beter gaat. Wel fijn dus dat er meteen weer actie wordt ondernomen. Nu maar weer ruim 2 weken afwachten tot m'n volgende echo.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 17 Jan 2014 18:08

Re: Moeilijk zwanger worden topic

@weegschaal: er is nog wel een kans dat het aanslaat. Ik ben nu opgehoogd en dinsdag terug dus hopelijk is er dan wel wat te zien. Volgens mij zijn m'n eierstokken gewoon te lui en hebben ze telkens een zetje nodig met een hogere dosering zodat ze wel gaan werken. Maar ja, dit is de een na laatste ophoging.


@olijfje: het inbrengen van die bolletjes is nieuw voor je toch? Of heb je dat al eerder moeten doen?
Was dat nou bij jou ook dat de medicijnen niet aan sloegen toen je aan het spuiten was?


Nou vanmorgen weer terug geweest en wederom nog niks te zien. De moed zakt me steeds meer in de schoenen.
Nu ophogen en dinsdag weer terug.
Soms denk ik wel eens ' had ik maar geen kinderen gewild en een instelling hebben van lukt het dan lukt het, zo niet kan ik dat ook accepteren'. Maar dat heb ik nu eenmaal niet (die instelling) en ik wil ik dolgraag kinderen. Maar ik word hier echt nog een keer depressief van. Telkens die teleurstelling en die onzekerheid. En dan nog die zwangerschaps aankondigingen om mee heen.

Gisteren zeiden ze tegen me op het werk ' je bent nog maar zo kort bezig en je bent al een keer zwanger geweest dus je moet geduld hebben'. Vergeleken met anderen hier ben ik misschien ook kort bezig maar als het niet lukt en net als nu als de medicijnen niet aanslaan dan duurt het lang hoor.
Als ik nou een lichaam had die netjes op de medicijnen van het spuiten zou reageren en ik netjes elke keer een eisprong zou hebben, had ik hier misschien beter kunnen omgaan en zou geduld inderdaad een schone zaak zijn.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 18 Jan 2014 15:24

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Hier eindelijke een doorverwijzing, dus maandag kunnen we een afspraak maken in het ziekenhuis. Het heeft wel wat voeten in de aarde gehad, maar de HA praktijk hier is echt houtje touwtje. Vorige week bloed laten prikken en gisteren pas de uitslag. Halverwege de week belde ik of er al iets binnen was, maar mijn urine werd nog onderzocht, best knap na het bloedprikken :palm:
Afgelopen weken heb ik alleen meegelezen en niet gepost in Z&M pijler, nu weer wat meer rust.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 18 Jan 2014 15:26

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Hopelijk kunnen jullie er snel terecht Taeda.
<<

Anoniem328

Bericht 19 Jan 2014 13:21

Re: Moeilijk zwanger worden topic

dubbel
Laatst gewijzigd door Anoniem328 op 19 Jan 2014 13:22, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem328

Bericht 19 Jan 2014 13:21

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Taeda, fijn dat je eindelijk een doorverwijzing hebt. Hopelijk niet een al te lange wachttijd in het ziekenhuis!

Shally, ik herken je gevoel heel erg van hoe ik me vorig jaar voelde. Bij mij sloeg ook niets aan, de clomid niet, de spuiten in de eerste instantie niet. Zo frustrerend! Het schoot allemaal niks op en het heeft gewoon 1,5 jaar geduurd voordat ik eindelijk een cyclus had en überhaupt kans had om zwanger te raken. En dan duurt dat wachten inderdaad heel lang. Nu ik eindelijk gelukkig een cyclus heb waar ik redelijk op kan vertrouwen heb ik veel meer rust. Ook al lukt het zwanger worden nog niet, we hebben tenminste wel elke maand een kans.
Hopelijk slaat een hogere dosis wel aan! Welke dosis spuit je nu? Niet het vertrouwen verliezen he! De spuiten sloegen bij mij in de eerste instantie ook niet aan en een hogere dosis deed ook niets. En toen met de hoogste dosis had ik opeens wel een flinke groei! In mijn geval te veel groei, maar dat zegt niks over jou! Soms is een hogere dosis net het zetje wat je nodig hebt. En zelfs als dat niet het geval is, dan zijn er nog tal van mogelijkheden, zoals bv een leo wat mij enorm heeft geholpen. Ik duim voor je!
Die utrogestanbolletjes zijn inderdaad nieuw voor mij. Een goede vriendin van me moest ze ook gebruiken vanwege een korte lf en zij is nu zwanger dus ik heb goede hoop. Heb inmiddels alweer drie dagen clomid geslikt en nu maar afwachten tot de eerste echo weer.

Iedereen een fijne zondag!
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 19 Jan 2014 13:35

Re: Olijfje: soms Moeilijk zwanger worden topic

@Olijfje: soms is het wel moeilijk hoor om de moed erin te blijven houden. Ik heb 1x geluk gehad dat het aansloeg en dat ik er zwanger door werd maar sta nog steeds met lege handen en dat is zo moeilijk. En waarom slaat het dan nu niet meer aan hé..dat is de vraag die ik me telkens stel. Ik spuit nu 187,5 IE menopur en het max in het ziekenhuis is 225 volgens mij.
Dinsdag moet ik terug voor een echo en maak dan gelijk een afspraak met mijn behandelend arts. Ik heb inmiddels heel wat vragen verzameld waar ik graag antwoord op wil hebben.

Ik heb even moeilijke dagen gehad want ik heb van de week weer een telefoontje van mijn broertje gehad dat z'n vriendin weer per ongeluk zwanger is. Waarom is het allemaal zo oneerlijk :cry:
Ik weet dat ik me er niet te veel van moet aan trekken en beter op mijn eigen behandelingen moet richten maar dat is verdomd moeilijk.

Jij bent ook echt een bikkel hé!! Al zolang wachten en zoveel tegenslagen gehad. Hopelijk heb je baat bij die bolletjes en ben je snel zwanger!
<<

Anoniem328

Bericht 19 Jan 2014 13:53

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Weer per ongeluk zwanger? Nee dat zijn niet de berichten waar je op zit te wachten!!
Ja oneerlijk is het allemaal. Maar je komt er toch niet achter waarom het nu niet aanslaat. Probeer vooruit te kijken en er niet te veel in te blijven hangen (makkelijk gezegd i know). Zet je vragen op papier, want als je eenmaal bij zo'n gesprek bent dan vergeet je vaak de helft, tenminste dat is mijn ervaring. Je hebt al een keer goed gereageerd op de medicatie, dus het is nu "gewoon" een kwestie van de juiste dosering en dan moet het toch lukken!
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 19 Jan 2014 18:50

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Oh gat Shally, dat is inderdaad even dubbel nieuws voor jullie! Weet je familie dat jullie bezig zijn en houden ze daar rekening mee met zulke dingen?

Olijfje, spannend, afwachten dus! Hopelijk slaat de clomid aan!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 19 Jan 2014 20:35

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ja mijn familie is op de hoogte van onze situatie.
Toen ze afgelopen zomer ook per ongeluk zwanger was,zijn ze het ons persoonlijk komen vertellen omdat ze het toch wel moeilijk vonden het ons te vertellen.

Ik vind het gewoon erg dat het nu al de 2e keer is dat het per ongeluk is. Mijn broertje zei 'ach, er zijn ergere dingen'. Alsof ze niet weten wat ze aan het doen zijn. Ik heb ook tegen hem gezegd 'een kindje is niet net als je vogels of je kat die je wegdoet omdat je er niet voor wil zorgen en niet meer leuk vindt'.
Het is echt niet dat ze niet zwanger mogen worden omdat het bij mij niet lukt maar er spelen nog wat meer dingen mee wat het voor mij nogal moeilijk te accepteren is.
<<

vlinder-2011

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 488

Geregistreerd: 09 Sep 2013 12:32

Bericht 20 Jan 2014 12:48

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Shally: hè bah wat naar. Kennissen van mij zijn ook per ongeluk zwanger, zijn nog maar 6 mnd bij elkaar. Wist echt niet wat ik zeggen moest. Hoop zo voor je dat het allemaal snel aanslaat.

Taeda: ik hoop snel op nieuws voor jou.

Weegschaal: ja dit was al bekend. Dit was tweede keer mri. Ze kijken of het gezwel verder gegroeid is.

Olijfje: helaas weer aan het wachten dus.

Hier in de wachtweek, zou maandag ongesteld moeten worden, ga dinsdag op vakantie dus we hopen op zeer goed nieuws! Spannend weer...
❤️ 2016
❤️ 2018
❤️ 2019
❤️ 2021
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 21 Jan 2014 09:58

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Net weer voor ee echo geweest en zelfs de ophoging slaat niet aan :cry:
Mn bms reageert wel. Vrijdag weer terug. Ook heb ik komende maandag al een afspraak bij mn behandelend arts.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 21 Jan 2014 10:01

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Balen Shally!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem219

Bericht 21 Jan 2014 10:26

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Wat ontzettend rot shally!
<<

Anoniem328

Bericht 21 Jan 2014 10:56

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Balen Shally! Moet je nu gewoon 4 dagen afwachten of weer een ophoging?
Fijn dat je al snel een gesprek hebt. Ik zou ook eens naar de mogelijkheden van een LEO vragen.
Ik herken jouw verhaal heel erg in de mijne. Bij mij sloeg ook niets aan of ik reageerde te wisselend. Die LEO heeft me zo enorm geholpen!
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 21 Jan 2014 11:45

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Nee moet niet ophogen.

Ik zal de leo op mn vragenlijstje zetten. Weet niet of ze dat doe. Lijkt me wel ontzettend eng maar wat moet dat moet. Heb er alles voor over.
Laatst gewijzigd door ShallY op 21 Jan 2014 13:47, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem328

Bericht 21 Jan 2014 12:16

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Volgens mij voert elk ziekenhuis/fertiliteitskliniek die ingreep uit indien nodig.
Het is echt niet eng. Het is een dagopname en de meeste vrouwen hebben daarna direct (eventueel mbv iets medicatie) een cyclus. Ik zou het zo weer overdoen! Hopelijk is er vrijdag wel groei te zien, maar zo niet, dan zou ik het echt aankaarten, want zo schiet het ook niks op :hug:
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers