Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


HaakBrei&Borduur Topic

<<

Anoniem123

Bericht 20 Jan 2014 11:45

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Het is dat ik niets tot weinig snap van engelse patronen dus ik wacht wel netjes elke vrijdag op de vertaling :smile:

(ik haak momenteel ook alleen daar aan, heb 's avonds echt geen puf meer om te haken dus ik ga niet zo snel)
<<

Anoniem12

Bericht 20 Jan 2014 11:46

Re: HaakBrei&Borduur Topic

SarahKey schreef:Het is dat ik niets tot weinig snap van engelse patronen dus ik wacht wel netjes elke vrijdag op de vertaling :smile:

(ik haak momenteel ook alleen daar aan, heb 's avonds echt geen puf meer om te haken dus ik ga niet zo snel)

In de OP staat een vertaalschema. Het is echt heel simpel. :ja:
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 20 Jan 2014 12:04

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Rush schreef:
SarahKey schreef:Het is dat ik niets tot weinig snap van engelse patronen dus ik wacht wel netjes elke vrijdag op de vertaling :smile:

(ik haak momenteel ook alleen daar aan, heb 's avonds echt geen puf meer om te haken dus ik ga niet zo snel)

In de OP staat een vertaalschema. Het is echt heel simpel. :ja:


Ja dat vind ik ook. Soms vind ik een tekstje wel even een beetje onduidelijk, maar in combinatie met de plaatjes kom ik er altijd wel uit. En je ik zelf zit er dan ook gewoon in dus dan hoef ik echt niet meer na te denken wat dc of hdc is.

Rush welke toer ben jij nu?
<<

Anoniem12

Bericht 20 Jan 2014 12:07

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Nog steeds in dezelfde denk ik. Ik heb de bobbeltjes af en moet nu nog de toer terug.

Ik had afgelopen week geen zin om te haken haha!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 20 Jan 2014 12:11

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Rush schreef:Nog steeds in dezelfde denk ik. Ik heb de bobbeltjes af en moet nu nog de toer terug.

Ik had afgelopen week geen zin om te haken haha!


Toer terug? Oh je bedoeld in dezelfde kleur over de bobbeltjes heen?
Dan ben je bij toer 28 want ik ben bij toer 27 en dat zijn de bobbeltjes.
Thanx voor het wachten! Haha.
En eh...als jij jouw deken recht legt, bobbelt hij dan ook een beetje of is ie keurig recht bij jou?
<<

Anoniem12

Bericht 20 Jan 2014 12:13

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Pompoen schreef:
Rush schreef:Nog steeds in dezelfde denk ik. Ik heb de bobbeltjes af en moet nu nog de toer terug.

Ik had afgelopen week geen zin om te haken haha!


Toer terug? Oh je bedoeld in dezelfde kleur over de bobbeltjes heen?
Dan ben je bij toer 28 want ik ben bij toer 27 en dat zijn de bobbeltjes.
Thanx voor het wachten! Haha.
En eh...als jij jouw deken recht legt, bobbelt hij dan ook een beetje of is ie keurig recht bij jou?

Ja, dezelfde kleur over de bobbeltjes heen inderdaad, daar ga ik aan beginnen als ik weer verder ga.

Ik zal mijn deken vanavond even op de grond leggen. Heb het eigenlijk nog niet getest. Als ik 'm op de bank heb ziet 't er prima uit haha.

Morgen komt er garen voor nog een VW busje en ik ben ook al bezig met 1. Die wil ik eigenlijk eerst even afmaken. :D
<<

Anoniem123

Bericht 20 Jan 2014 12:17

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik heb zelf ook wel een vertaalschema, maar vind het op de 1 of andere manier gewoon lastiger. De steken vertalen gaat dus wel, maar gewoon het hele verhaaltje erom heen. :redface:

Maar aan het einde zal ik wel naar het engelse patroon moeten want ik heb geen tijd om tot oktober te wachten :angel:
<<

Anoniem12

Bericht 20 Jan 2014 12:20

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ohhh, maar er zit weinig verhaal omheen en de foto`s zeggen ook heel veel. En anders kom je het hier vragen! :D
<<

Anoniem123

Bericht 20 Jan 2014 12:45

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Daar heb je een punt! Jullie hebben al vaker geholpen, nou wie weet ga ik op een goed moment er eens voor zitten. :smile:
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 20 Jan 2014 13:23

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ben benieuwd naar het busje Rush! Ik moet nog 1,5 ring maken en dan de stapelslak in elkaar zetten. Al twijfel ik momenteel een beetje of de kleurencombinatie wel zo mooi wordt als ik had bedacht..

En morgen ga ik de knoop doorhakken over welke babydeken ik ga maken!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 20 Jan 2014 13:28

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Siem schreef:Ben benieuwd naar het busje Rush! Ik moet nog 1,5 ring maken en dan de stapelslak in elkaar zetten. Al twijfel ik momenteel een beetje of de kleurencombinatie wel zo mooi wordt als ik had bedacht..

En morgen ga ik de knoop doorhakken over welke babydeken ik ga maken!


Ik heb dat ook vaak met die kleurencombinaties! Dan leg ik bolletjes naast elkaar en vind ik het leuk en dan gehaakt vind ik er niets meer aan!
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 20 Jan 2014 13:42

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Pompoen schreef:
Siem schreef:Ben benieuwd naar het busje Rush! Ik moet nog 1,5 ring maken en dan de stapelslak in elkaar zetten. Al twijfel ik momenteel een beetje of de kleurencombinatie wel zo mooi wordt als ik had bedacht..

En morgen ga ik de knoop doorhakken over welke babydeken ik ga maken!


Ik heb dat ook vaak met die kleurencombinaties! Dan leg ik bolletjes naast elkaar en vind ik het leuk en dan gehaakt vind ik er niets meer aan![/quote]

Ja ik hoop dat het meevalt zodra hij in elkaar zit. Maar ik heb geen tijd meer om hem aan te passen dus hij blijft hoe dan ook zo :smile:
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 20 Jan 2014 15:46

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Aah oké. Stelletjes ongeduldigaards :p
AfbeeldingAfbeelding
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 20 Jan 2014 16:20

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Slakje schreef:Aah oké. Stelletjes ongeduldigaards :p


Hihi, heerlijk die Vlaamse vervoegingen van jou Slakje! Maar absoluut! Ongeduldigaard is my middle name!
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 20 Jan 2014 17:07

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ah die dekens zijn toch wel heel erg leuk... maar ik heb nog teveel te doen. Ik heb al twee puppets uit mijn nieuwe boekje gemaakt! Of ja, eentje is eigen bedenksel, die met de minionmuts:

Afbeelding

En toen kreeg ik zin om een minionmuts voor mezelf te maken! Dus dat heb ik gedaan :ja:

Afbeelding
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem205

Bericht 20 Jan 2014 20:59

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik kom niet aan haken toe nu, hahaha! We hebben in 24 uur tijd meer dan 400 emails gehad. Holy bird!
<<

Anoniem123

Bericht 21 Jan 2014 09:02

Re: HaakBrei&Borduur Topic

niekske: leuk gemaakt! Maar uh ga je echt met zo'n muts oplopen?

Oreo: ik snap je zin niet, 400 mailtjes qua werk? Of wat bedoel je met 400 mailtjes?
<<

Anoniem12

Bericht 21 Jan 2014 09:15

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Die 400 mailtjes van Oreo zijn aanmeldingen om early birdjes te gaan haken. :hulde:
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 21 Jan 2014 10:20

Re: HaakBrei&Borduur Topic

SarahKey schreef:niekske: leuk gemaakt! Maar uh ga je echt met zo'n muts oplopen?



Ja hoor! Met carnaval ;)
december 2016
juli 2019
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 21 Jan 2014 12:02

Re: HaakBrei&Borduur Topic

De stapelslak is af en de kleuren.kloppen toch wel redelijk. Ik wil eigenlijk ook nog een poncho haken voor mijn nichtje, maar welk wol kun je daar het beste voor gebruiken? Gewoon katoen of is een mix beter?

Vanaf morgen ga ik steken oefenen voor mijn deken. Ben erg benieuwd aangezien ik tot nu toe alleen maar knuffels heb gehaakt!
<<

Anoniem12

Bericht 21 Jan 2014 12:03

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik zou een poncho haken met een zacht acryl of een mixje inderdaad.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 21 Jan 2014 13:32

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ja ik had al mooie acryl kleurtjes gezien bij echtstudio. Dan kan ik die samen bestellen met het wol voor de deken!

Bij deze mijn stapelslak nu wel goed gehaakt als het goed is :wink:

Afbeelding
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 21 Jan 2014 13:49

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Wat een leuke kleuren Siem!!
Ooit kan ik deze ook maken. Haha!! Ben nu nog steeds bezig met m'n granny. Ik haak niet veel en als ik haak is het 's avonds dus dat wordt wel een meerjarenplan denk ik.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 21 Jan 2014 13:52

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Bedankt! En dat valt best mee. Ik heb al eerder een stapelslak gemaakt en dat was toen mijn 2e haakwerk. Daarvoor had ik alleen proeflapjes gemaakt en een rammelhamer. Dus gewoon proberen!
<<

Anoniem12

Bericht 21 Jan 2014 13:59

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Oh heel leuk geworden Siem!
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers