Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Spullen kopen niet zwanger/pril zwanger

<<

Anoniem124

Bericht 09 Sep 2013 14:02

Re: Spullen kopen niet zwanger/pril zwanger

Ik heb echt lang gewacht! Niet alleen omdat ik de eerste maanden te misselijk was om een vin te verroeren. Maar ik geloof met 12 weken voor elke baby een setje bij de v en d met m'n moeder en de rest pas richting einde.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 09 Sep 2013 14:26

Re: Spullen kopen niet zwanger/pril zwanger

Ik heb niets gekocht voordat ik zwanger was.

Toen ik zwanger was hebben we voor de eerste echo al een kinderwagen besteld. Er was toen een leuke aanbieding. We konden het weer annuleren als het nodig zou zijn. De babykamer hebben we niet veel later gekocht.

Ik heb 1 setje kleding en een paar witte rompers gekocht voordat we het geslacht wisten (met 15 weken), na de 20 weken echo ben ik wat meer gaan rondkijken en ergens in januari (25 weken?) hebben we alle kleine dingen gekocht (lakentjes, verzorgingsspullen etc.) We hebben toen de box en het boxkleed gekregen. Ergens rond de 25 weken hadden we het kamertje ook klaar.
<<

Anoniem33

Bericht 09 Sep 2013 14:58

Re: Spullen kopen niet zwanger/pril zwanger

Nee, dat hebben wij niet gedaan. Bij E hebben we pas met 15 weken de ' grote' aankopen gedaan, die hadden overigens nog een levertermijn van 10 tot 16weken. Qua kleertjes hebben we wel wat gekocht voor we wisten wat we zouden krijgen maar achteraf heeft ze dat nooit aangehad. Hadden leuke unisex shirtjes die we toch ineens niet meer leuk genoeg vonden voor een meisje.

Bij deze zwangerschap hebben we pas nadat we het geslacht wisten wat kleding aangeschaft zodat we niet weer miskopen hadden die zouden blijven liggen.
<<

Anoniem168

Bericht 09 Sep 2013 15:33

Re: Spullen kopen niet zwanger/pril zwanger

Nee, ik ben pas met spullen kopen begonnen na de 13 weken. Wilde eerst zeker zijn dat het dit keer wel goed zou gaan. Ik kocht alleen niet meteen van die grote spullen, maar begon met een paar kleine dingetjes zoals hydrofiel doeken, spuugdoekjes etc. Rond de 15-16 weken begon ik met de grotere aankopen.
<<

Merle

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 221

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:44

Bericht 09 Sep 2013 15:40

Re: Spullen kopen niet zwanger/pril zwanger

Ik moet eerlijk bekennen dat ik wel een romer en een mutsje heb gekocht maar de rest heb ik pas veel later in de zwangerschap gekocht.
J. 06-04-09
R. 20-06-11
<<

Anoniem331

Bericht 09 Sep 2013 15:42

Re: Spullen kopen niet zwanger/pril zwanger

Wij kochten een huis toen ik 6 weken zwanger was. Maar dat was meer noodzaak omdat we beiden nog thuis woonden. En vanaf toen kocht ik elke maand wat ik te besteden had, omdat ik het anders nooit allemaal bij elkaar kon sprokkelen. Ik had dus ook al een kinderen wagen en babykamer overgenomen toen ik amper 10 weken zwanger was.
<<

Anoniem 82

Bericht 09 Sep 2013 15:46

Re: Spullen kopen niet zwanger/pril zwanger

Ik heb in het begin van de vorige zwangerschap voor de eerste echo al dingen gekocht trouwens. Gewoon wat kleine dingetjes zoals een paar rompertjes, een pakje, een knuffeltje, dat soort dingetjes. De echt grotere aankopen heb ik wel mee gewacht. Ik wilde eerst wat verder zijn, en sommige dingen wilde ik ook eerst het geslacht voor weten.

Deze zwangschap weer voor de eerste echo al een paar kleine dingetjes gekocht. Verder wachten we het geslacht weer af, om te kijken wat we nog nodig hebben. En dingen die al eerder kunnen kijk ik wel vast een beetje rond, voor het geval ik een goede deal kan vinden. Zo heb ik afgelopen week een nieuwe avent fleswarmer gekocht voor 10 euro.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 09 Sep 2013 15:47

Re: Spullen kopen niet zwanger/pril zwanger

Ik durfde in het begin van mijn zwangerschap nog niks te kopen, omdat ik toch wel een beetje bang was dat het mis zou gaan. Mijn man had daar helemaal geen last van, dus met 9 weken zwangerschap had hij op ebay al een kinderwagen besteld, haha.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 09 Sep 2013 15:54

Re: Spullen kopen niet zwanger/pril zwanger

Nee, ik zou het nooit van te voren al kopen. En toen ik wel zwanger was heb ik ook niks gekocht. Ik stond in de H&M en ik kon het gewoon niet. Achteraf denk ik dat het ook wel heel erg met de beslissing te maken had die ik gemaakt heb, maar toch. Het voelde gewoon niet goed.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 09 Sep 2013 17:06

Re: Spullen kopen niet zwanger/pril zwanger

Ik heb nog niks gekocht. Wanneer ik zwanger ben zal ik waarschijnlijk al wat wat kleine dingetjes kopen voor de 12 weken, een setje of een knuffeltje ofzo. Maar ik wil pas daarna gaan kijken voor kinderwagen en kamertje enzo.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:58

Bericht 09 Sep 2013 17:08

Re: Spullen kopen niet zwanger/pril zwanger

Ik heb met 6 weken zwangerschap 2 rompertjes gekocht, vond het zo leuk om lekker rond te kunnen struinen bij de Prenatal. Daarna hebben we pas met 16 weken echt kleding ed. gekocht. Babykamer hebben we na de eerste goede echo besteld trouwens.
<<

Anoniem62

Bericht 09 Sep 2013 17:27

Re: Spullen kopen niet zwanger/pril zwanger

Na de eerste echo heb ik wel een paar kleine dingetjes gekocht. De grote dingen en een uitgebreide garderobe pas na de 20 weken echo.
<<

Anoniem2

Bericht 09 Sep 2013 17:35

Re: Spullen kopen niet zwanger/pril zwanger

Toen wij van Y. zwanger waren (onze 1e) hadden we de grote dingen al gekocht voordat ik zwanger was. Denk aan kamertje (bed & commode), kinderwagen en een box.

Dit allen omdat we ook niet veel te besteden hadden en zoiets hadden mochten we iets anders tegen komen met de tijd of voor een 2e kopen we wel iets van betere kwaliteit. (Dit hebben we ook gedaan toen ik zwanger was van nr2)

Aangezien ik bij de 1e zwangerschap last kreeg van veel bloedingen etc (bleek achteraf van een tweeling zwanger te zijn geweest) hebben we met kleertjes etc gewacht totdat de 1e 14weken om waren en alles stabiel werd.

Wel kochten we toen veel neutrale dingen, omdat we eerste instantie het geslacht niet wouden weten, maar met de 20weken echo zagen we het volop !! Dus toen kwamen toch veel roze dingen erbij hoor.

Maar ook de opzet van de kamer was al klaar op het moment dat ik pril zwanger was, dit hebben we pas later aangepakt en een echte meiden kamer van gemaakt.

Dus ja, we kochten ook al wel vrij veel wat dingen voordat ik überhaupt zwanger was, maar dit was financieel makkelijker. Het heeft hier niet echt maanden gestaan hoor, want ik bleek kort daarna al zwanger te zijn.
<<

Anoniem272

Bericht 09 Sep 2013 17:40

Re: Spullen kopen niet zwanger/pril zwanger

Ik heb beide keren gewacht tot na 20 weken. Toen zwanger worden voor een tweede maar niet lukte en ik ook nog eens een miskraam kreeg vond ik alle babyspulletjes van T die ik had bewaard al pijnlijk om steeds te zien staan. Een complete babykamer hebben staan en dan nooit zwanger worden van je 1e kindje lijkt me nog 1000x pijnlijker. Maar gelukkig komt het bij de meeste meiden wel goed.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 09 Sep 2013 17:43

Re: Spullen kopen niet zwanger/pril zwanger

Kleding heb ik pas echt gekocht nadat we het geslacht wisten. Het kamertje hebben we wel iets eerder bestelt maar idd met de garantie dat mocht het mis gaan het terug gebracht kon worden. Andere dingen ben ik pas na 12 weken gaan kopen, vond ik gewoon een fijn idee.

Van te voren heb ik niks gekocht maar ik was ook heel snel zwanger dus echt van te voren was er ook niet.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem19

Bericht 09 Sep 2013 17:49

Re: Spullen kopen niet zwanger/pril zwanger

Ik zou het zelf niet doen, bang om het te jinxen. Maar ik snap het op zich wel dat je al wat koopt als je al aan het proberen bent zwanger te worden. Als je de komende jaren geen baby in de planning hebt vind ik het wel vreemd.

Edit: iets kopen als je pril zwanger vind ik trouwens niet gek, al kan ik ook begrijpen dat mensen wachten tot een goede echo.
<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:25

Bericht 09 Sep 2013 18:57

Re: Spullen kopen niet zwanger/pril zwanger

Ik ben pas rond de 20 weken wat kleding gaan kopen. Rond de 28 weken ledikant e.d. Inmiddels ben ik 31 weken en moet ik nog aardig wat aanschaffen.
Make happy memories
<<

Anoniem315

Bericht 09 Sep 2013 19:37

Re: Spullen kopen niet zwanger/pril zwanger

Ik heb gewacht tot na de termijnecho. Toen heb ik wat kleine dingetjes gekocht, die ik vervolgens angstvallig in de verpakking heb gehouden, zodat ik het nog weg kon geven. Na de 20 weken echo, hebben we het ledikant en de commode gekocht. De wagen wil ik niet eerder dan eind september, begin oktober in huis hebben (dan ben ik rond de 32 weken) en de box staat ook nog niet.
<<

Anoniem16

Bericht 09 Sep 2013 20:42

Re: Spullen kopen niet zwanger/pril zwanger

Ik heb beide keren niets gekocht voor de 12 weken echo en echte grote dingen zelfs nog later. Toen we naar de kinderwagen gingen kijken kregen we ook het advies om dat ding niet te vroeg mee te nemen omdat dan de garantie al ingaat. Misschien ook een tip.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 09 Sep 2013 22:40

Re: Spullen kopen niet zwanger/pril zwanger

Ik ben pas kleine dingen gaan kopen na de echo rond de 11 weken. Kamertje en kinderwagen na 14 weken ongeveer besteld.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Bericht 10 Sep 2013 06:30

Re: Spullen kopen niet zwanger/pril zwanger

Op het moment dat we er bij L besloten dat we graag een kindje wilde, had ik een lief "papa"rompertje gekocht met sokjes en een mutsje en die aan mijn man gegeven. We vonden het zo bijzonder dat er in dat pakje misschien ooit wel zo'n klein hummeltje van ons zou passen... Het rompertje was zo klein :heart:

Verder ben ik bij L best snel voor spullen gaan kijken, met kleding sowieso gewacht tot na de 20weken echo. Haar kamertje ed rond de 20weken... De eerste weken vooral ons geinformeerd over bv de kinderwagen ed.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 10 Sep 2013 06:50

Re: Spullen kopen niet zwanger/pril zwanger

De moment van een positieve test hebben we een pakje gekocht, de rest uitgesteld.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Eppie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 441

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:56

Bericht 10 Sep 2013 07:02

Re: Spullen kopen niet zwanger/pril zwanger

Voordat ik zwanger was hebben we niks gekocht. Wel veel tweedehands kleertjes gekregen van mensen die wisten van onze kinderwens. Ik moet zeggen dat ik deze doos ver uit het zicht heb bewaard. Het was wel confronteren dat het maand op maand niet lukte. Nu ik zwanger ben heb ik wel al wat kleine dingen gekocht, zoals spuugdoekjes en rompers.
Ook voor de kamer dat de babykamer wordt hebben we klusspullen gekocht. De kamer heeft nu nog allemaal schroten en een klein bolraampje. Dit hadden we sowieso aangepakt.
Afbeelding
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 10 Sep 2013 07:16

Re: Spullen kopen niet zwanger/pril zwanger

Ik heb voordat ik zwanger was niks gekocht. Zo rond de 12 weken heb ik wel wat neutrale kleertje gekocht/gekregen en hebben we het kamertje en de kinderwagen gekocht. Het echte shoppen en aankleding van het kamertje hebben we na de 20 weken echt gedaan toen we het geslacht wisten.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 10 Sep 2013 10:46

Re: Spullen kopen niet zwanger/pril zwanger

Van te voren niks.
Na de eerste echo ben ik met m'n man de stad in gegaan en hebben we een pakje gekocht.
Bij 15 weken zagen we een mooie 2e hands kinderkamer die we toen gehaald hebben en een 2e hands leanderwieg.
Toen we wisten wat het werd heb ik pas meer dingen gekocht en ook de kinderwagen na 24 weken.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers