Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Clean, fit & healthy-topic

<<

Anoniem20

Bericht 19 Jan 2014 22:12

Re: Clean, fit & healthy-topic

Tnx jans, wist niet dat er meerdere soorten bladerdeeg waren. Zaterdag eens bij de biowinkel kijken.
<<

Anoniem186

Bericht 19 Jan 2014 22:12

Re: Clean, fit & healthy-topic

Net nog even een paar banaan, kokosmuffins gemaakt. Ik had een soort kokosmeel over van de kokosmelk wat ik gister zelf gemaakt had, dat heb ik samen met het speltmeel doorheen gedaan. Ik heb er alleen maar havervlokken in gedaan en geen havermout. Flink gemixt, dus dat zou niet uit moeten maken.
Ik had er eigenlijk ook rozijnen in willen doen, maar dat was ik vergeten.

De volgende keer ga ik eens wat van die muffins maken met een flinke lepel notenpasta er doorheen en misschien nog wat gehakte nootjes. Lijkt me ook lekker.

Waar kopen jullie trouwens je (ongebrande) noten?
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 19 Jan 2014 22:15

Re: Clean, fit & healthy-topic

Nee ik heb er nog geen gekocht, ik zat te twijfelen tussen die link van mij en die van jou. De met de deksel had ik ook al gezien maar die wordt dan best duur met verzendkosten. Misschien dat ik eerst ff hier in de winkels kijk. Als ik er 1 heb laat ik het zeker weten!
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Anoniem151

Bericht 19 Jan 2014 22:19

Re: Clean, fit & healthy-topic

Jans schreef:Waar kopen jullie trouwens je (ongebrande) noten?


Ik heb een paar kilo gekocht bij biovoordeel.nl
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 19 Jan 2014 22:24

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik koop ze op de markt, in een winkeltje of bij de bio winkel. Meestal een mix van diverse noten. Heb vandaag 250 gram gekocht voor 5,55. Dat was wel bij de speciaalzaak. Al ligt de gemiddelde prijs voor 250 gram vaak wel rond de 5 euro.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 19 Jan 2014 22:33

Re: Clean, fit & healthy-topic

Op notenhoek.nl zijn ze geloof ik vrij goedkoop. 3,95 voor 250 gram. Maar goed je moet wel verzendkosten betalen dus ik zou dat alleen doen bij grote hoeveelheden. De vraag is dan hoe lang blijven ze vers en lekker.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Anoniem186

Bericht 19 Jan 2014 22:41

Re: Clean, fit & healthy-topic

BP, ik bestelde ook regelmatig bij biovoordeel, maar ik vind de noten alsnog erg duur.

Mamsie, thanx, die site ga ik morgen eens bekijken! De zuidmolen verkoopt ook (biologische) noten. Anders ga ik dat eens combineren met het speltmeel, scheelt weer in de verzendkosten. Alleen geloof dat je maar tot 28 kg mag bestellen, anders worden de verzendkosten nog hoger.
Laatst gewijzigd door Anoniem186 op 19 Jan 2014 22:44, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 19 Jan 2014 22:42

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik koop ze gewoon bij de notenwinkel. Ff vragen wat ze hebben. Hier hebben ze in principe alles ongebrand en ongezouten liggen. Alleen niet in de vitrine maar achter.
2015 💙
<<

Mochi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 275

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:26

Bericht 19 Jan 2014 22:44

Re: Clean, fit & healthy-topic

Wij hebben vanavond de groentekerrie van Azi op. Het was erg lekker, al laat ik de tofu de volgende keer denk ik weg. Dat eten we eigenlijk nooit en ik zou het ook niet missen in het gerecht.

Ook heb ik flink wat ontbijtmuffins gemaakt die Jans plaatste, voor mee naar het werk als tussendoortje. Mijn dochter vond ze trouwens ook heerlijk, heeft er echt met smaak van zitten snoepen.
<<

Anoniem186

Bericht 19 Jan 2014 22:47

Re: Clean, fit & healthy-topic

Leuk, mochi! Iedereen hier aan de ontbijtmuffins. :-) Mijn dochter vond die muffins ook erg lekker.
Hier staat de groentekerrie van Azi ook op het menu deze week. Ik twijfelde zelf ook over de tofu, geen idee of ik dat lust. Zou je er iets anders voor in de plaats doen of vult het zonder ook goed genoeg?
<<

Mochi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 275

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:26

Bericht 19 Jan 2014 22:51

Re: Clean, fit & healthy-topic

Zonder vult ook genoeg, wij hadden zelfs over. Je zou er evt. wat extra noten doorheen kunnen doen.
<<

Anoniem273

Bericht 20 Jan 2014 07:19

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik doe wel met tofu, komt ook omdat ik geen vlees eet en in de tofu zitten vervangende stoffen. Het smaakt eigenlijk nergens naar haha.

Ik heb net weer geshred, ging heel moeizaam! Hopelijk wil het morgenochtend beter.
<<

Anoniem29

Bericht 20 Jan 2014 08:58

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik heb afgelopen week een blok tempeh gekocht bij de Ekoplaza. Ben benieuwd.

Zit nu aan een smoothie met amandelmelk, aardbeien en kaneel. Is best lekker al zeg ik het zelf haha. Ik ben niet zo fan van poeders/kruiden door mijn smoothie, maar kaneel is een uitzondering op de regel.

Ik heb afgelopen week trouwens noten gekocht op de markt. Ik heb 10.95 betaald voor 300 gram rauwe cashews, 300 gram walnoten en 100 gram pecannoten (allemaal onbewerkt/ongezouten).
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:33

Bericht 20 Jan 2014 10:21

Re: Clean, fit & healthy-topic

@ Laced: Ik heb (H)eerlijk! van Gwyneth Paltrow. Ik vind er niet zoveel aan eigenlijk :P. Ik heb wel een lijst gemaakt van 10 dingen die ik moet proberen uit het boek, maar ik kan er nog maar 2 afstrepen..

Dit weekend ook bezig geweest voor gezond eten deze week. Pompoensoep gemaakt (van 1 pompoen, 1 courgette, 2 uien, 2 tenen knoflook en 1 liter water met wat bouillon), en ook courgette pannenkoekjes. Ik neem tussen de middag straks een kop soep met 4 van die pannenkoekjes (mijne zijn niet zo groot). Leuk detail: mijn ouders kwamen langs toen ik ze aan het bakken was, en mijn vader was er helemaal weg van. Hij heeft er een stuk of 6 gegeten.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 20 Jan 2014 12:13

Re: Clean, fit & healthy-topic

Jans schreef:
Waar kopen jullie trouwens je (ongebrande) noten?


Bij de Lidl hebben ze een zak gemengde, ongebrande noten van 200 gram voor 2,50. Die heb ik op mijn werk liggen zodat ik daar naar kan grijpen bij trek ipv naar de droppot :)
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem273

Bericht 20 Jan 2014 12:27

Re: Clean, fit & healthy-topic

Sterre schreef:
Jans schreef:
Waar kopen jullie trouwens je (ongebrande) noten?


Bij de Lidl hebben ze een zak gemengde, ongebrande noten van 200 gram voor 2,50. Die heb ik op mijn werk liggen zodat ik daar naar kan grijpen bij trek ipv naar de droppot :)[/quote
Ik koop ze ook bij Lidl. Ze hebben ook ongebrande, ongezouten cashewnoten en walnoten apart in een zakje.
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:33

Bericht 20 Jan 2014 12:31

Re: Clean, fit & healthy-topic

Aziraphale schreef:
Sterre schreef:
Jans schreef:
Waar kopen jullie trouwens je (ongebrande) noten?


Bij de Lidl hebben ze een zak gemengde, ongebrande noten van 200 gram voor 2,50. Die heb ik op mijn werk liggen zodat ik daar naar kan grijpen bij trek ipv naar de droppot :)[/quote
Ik koop ze ook bij Lidl. Ze hebben ook ongebrande, ongezouten cashewnoten en walnoten apart in een zakje.


Ik heb mijn cashewnoten en walnoten ook van de Lidl, mijn amandelen en hazelnoten van de Aldi en paranoten van De Tuinen.

Deze week bij de Lidl trouwens 300 gram luxe notenmelange voor €2,29. Ook ongezouten.
<<

Anoniem13

Bericht 20 Jan 2014 12:33

Re: Clean, fit & healthy-topic

Jules schreef:@ Laced: Ik heb (H)eerlijk! van Gwyneth Paltrow. Ik vind er niet zoveel aan eigenlijk :P. Ik heb wel een lijst gemaakt van 10 dingen die ik moet proberen uit het boek, maar ik kan er nog maar 2 afstrepen.


haha! Zijn de recepten niet interessant of veel ingredienten die niet voor de hand liggen? Ik ben wel benieuwd!
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:33

Bericht 20 Jan 2014 12:40

Re: Clean, fit & healthy-topic

Laced schreef:
Jules schreef:@ Laced: Ik heb (H)eerlijk! van Gwyneth Paltrow. Ik vind er niet zoveel aan eigenlijk :P. Ik heb wel een lijst gemaakt van 10 dingen die ik moet proberen uit het boek, maar ik kan er nog maar 2 afstrepen.


haha! Zijn de recepten niet interessant of veel ingredienten die niet voor de hand liggen? Ik ben wel benieuwd!


Vooral dat laatste. Ze gebruikt zoveel dingen waar ik nog nooit van had gehoord, waarvoor je moet zoeken in een natuurwinkel of toko. En zij heeft zoveel van haar lijstje afgestreept wat ze eet, dat het af en toe heel eentonig is.
<<

Anoniem13

Bericht 20 Jan 2014 12:42

Re: Clean, fit & healthy-topic

Bedankt voor je antwoord! Ik had nl. nog cadeaubonnen van de bijenkorf liggen en ik dacht "wellicht een leuk boek", maar als ik dat zo hoor moet ik het maar niet doen.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 20 Jan 2014 13:12

Re: Clean, fit & healthy-topic

Deze lijken me ook best lekker, misschien ook iets voor jou Azi

http://www.volrecepten.nl/click/index/1 ... ogspot.com
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 20 Jan 2014 15:07

Re: Clean, fit & healthy-topic

Jans schreef:Ik gebruik speltdrank van Lima.
Haver en rijstemelk van vivera, gewoon bij de supermarkt. Dat scheelt behoorlijk in prijs.
Sojamelk drink ik niet.


Bij welke supermarkt haal jij vivera? Bij ons hebben ze die lijn er uit gehaald. :thumbdown:
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 20 Jan 2014 15:14

Re: Clean, fit & healthy-topic

Kun je trouwens rijst-, amandel- en havermelk etc invriezen? Ik kan altijd de helft weggooien.
Hoelang doen jullie een banaan in de diepvries? En laat je die eerst even ontdooien?

Ik koop noten meestal bij de turkse supermarkt. Volgens mij betaal ik 3,99 voor 500 gram amandelen of paranoten. De andere noten weet ik zo eventjes niet meer. Iig goed te betalen.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem186

Bericht 20 Jan 2014 15:26

Re: Clean, fit & healthy-topic

Chaos schreef:
Jans schreef:Ik gebruik speltdrank van Lima.
Haver en rijstemelk van vivera, gewoon bij de supermarkt. Dat scheelt behoorlijk in prijs.
Sojamelk drink ik niet.


Bij welke supermarkt haal jij vivera? Bij ons hebben ze die lijn er uit gehaald. :thumbdown:


Dat is jammer! Ik koop het bij de hoogvliet.
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1960

Geregistreerd: 18 Nov 2013 20:57

Bericht 20 Jan 2014 16:19

Re: Clean, fit & healthy-topic

Gebruiken jullie agave- of ahornsiroop? En waarom juist de ene of de ander? Ik wil iets hebben om soms iets te kunnen zoeten en twijfel nu welke ik nodig heb :laughcry:
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers