Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Met makelaar huizen bekijken

<<

Anoniem119

Bericht 08 Jan 2014 23:36

Re: Met makelaar huizen bekijken

AnnaK schreef:
Haha dan heb je het in sommige gevallen helemaal mis. Wij vervloekten kijkers die hun eigen huis nog niet verkocht hadden. 't Hele huis poetsen, spik en span. Terwijl ze nog lang niet zouden kunnen kopen. Wij hebben meer dan 100 kijkers gehad, waarvan misschien maar 20% hun eigen woning hadden verkocht. De kijkers met nog een eigen niet verkochte woning zijn soms wel twee keer komen kijken. Heel enthousiast, maar ja daar bleef het dan ook bij. Heel irritant. De mensen die het hebben gekocht hadden hun eigen huis al verkocht. En zij konden dan ook kopen. Wij hebben op een gegeven moment na 100 bezichtigingen ook aan de makelaar gevraagd te filteren. Het is echt helemaal niet leuk om je hele huis spik en span te poetsen voor mensen die nog niet kunnen kopen. De eerste 8 keer is het misschien spannend, maar daarna is het een grote opgave. De laatste 50 keer was het ook opgeruimd, maar absoluut niet blinkend. Ik was er helemaal klaar mee.



Maar dat gaat in ons geval niet op, AnnaK. We zouden morgen kunnen kopen als we willen, ook al is ons appartement nog niet verkocht. We kijken dus wel degelijk serieus.
<<

Anoniem117

Bericht 08 Jan 2014 23:40

Re: Met makelaar huizen bekijken

Marin schreef:
AnnaK schreef:
Haha dan heb je het in sommige gevallen helemaal mis. Wij vervloekten kijkers die hun eigen huis nog niet verkocht hadden. 't Hele huis poetsen, spik en span. Terwijl ze nog lang niet zouden kunnen kopen. Wij hebben meer dan 100 kijkers gehad, waarvan misschien maar 20% hun eigen woning hadden verkocht. De kijkers met nog een eigen niet verkochte woning zijn soms wel twee keer komen kijken. Heel enthousiast, maar ja daar bleef het dan ook bij. Heel irritant. De mensen die het hebben gekocht hadden hun eigen huis al verkocht. En zij konden dan ook kopen. Wij hebben op een gegeven moment na 100 bezichtigingen ook aan de makelaar gevraagd te filteren. Het is echt helemaal niet leuk om je hele huis spik en span te poetsen voor mensen die nog niet kunnen kopen. De eerste 8 keer is het misschien spannend, maar daarna is het een grote opgave. De laatste 50 keer was het ook opgeruimd, maar absoluut niet blinkend. Ik was er helemaal klaar mee.



Maar dat gaat in ons geval niet op, AnnaK. We zouden morgen kunnen kopen als we willen, ook al is ons appartement nog niet verkocht. We kijken dus wel dergelijk serieus.



Oh dan zijn ze wel blij dat je komt kijken, tenminste als ze weten dat jullie wel kunnen kopen. Ik vroeg altijd meteen aan de makelaar of ze hun eigen huis al verkocht hadden. Zo niet dan was ik heel gedemotiveerd en teleurgesteld. Heb ook veel harder gepoetst voor mensen die hun huis hadden verkocht. Gaan jullie het appartement verhuren?
<<

Anoniem119

Bericht 08 Jan 2014 23:47

Re: Met makelaar huizen bekijken

Ah ja dat kan ik me voorstellen. We zouden het appartement vrij makkelijk kunnen verhuren inderdaad waarschijnlijk. Ik ben wel heel erg benieuwd naar de huizen en de hele ervaring, spannend!
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5001

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 19 Jan 2014 10:20

Re: Met makelaar huizen bekijken

Hoe was het eigenlijk? Hebben jullie iets moois gezien?
<<

Anoniem119

Bericht 19 Jan 2014 11:55

Re: Met makelaar huizen bekijken

Ja het was heel leuk! We hebben vier huizen gezien. Onze favoriet viel eigenlijk direct af. Veel te klein en te weinig bergruimte. Een berging waar nog geen fiets in paste.
Eentje die op zich positief was, maar net twee voorkeurseisen (bad en oprit) niet heeft en aan de top van ons budget ligt en dan is het zonder die dingen wel zonde. Dus ook net niet maar was verder mooi en ruimer dan verwacht.
Eentje die op papier heel leuk was, in het echt eigenlijk ook aan al onze eisen voldeed, maar waar we ons toch niet zagen wonen. Gevoel was er niet ondanks dat t wel een leuk huis was. Maar beetje propperig. En dat willen we juist vermijden, dat we bij binnenkomst als vol zitten, want dan is t na tien jaar helemaal niet meer te doen. Iets ruimer opgesteld mag dus wel.
Eentje qua benedenverdieping heel erg leuk was, daar zagen we onszelf echt wel wonen, heel ruim en licht, mooie keuken, echt onwijs veel bergruimte (bijkeuken, schuur en tuinhuis beneden), mega gave grote tuin echt aan het bos met een paadje zo naar het bos toe. Ja, heerlijk. Maar boven was het ook wederom wat krap, eigenlijk een kamer te weinig. Het had wel een 'voorkamer' op de derde verdieping, maar daar valt geen slaapkamer van te maken. De trap komt er op uit en er passen net wat kasten. Dus dan zou je misschien bovenop de keuken kunnen bouwen met vergunning, maar dat tikt qua prijs wel weer aan.

Al met al, hele goede en leuke ervaring, veel wijzer geworden maar ons droomhuis nog niet gevonden.
<<

Anoniem205

Bericht 19 Jan 2014 12:03

Re: Met makelaar huizen bekijken

Leuk he, Marin, huizen kijken?
Wij hebben tijdens de bezichtigingen wel heel duidelijk aangegeven of we ergens wel/niet enthousiast over waren. En we hebben ook eventuele veranderplannen besproken. We zijn in een tweetal huizen geweest waar gerookt werd, ik stapte daar binnen en rook het meteen (O. rook dat niet) en toen zei ik al meteen "oh, dan wil ik hier sowieso niet wonen want die stank krijg je er nooit meer uit." We hebben ook maar 10 minuten in het huis doorgebracht en gekeken naar de indeling, maar waren er snel weg.

Wij vonden het zelf erg fijn als we zelf mochten rondkijken ipv dat we werden rondgeleid door de verkopende makelaar. Daarnaast vonden we het erg irritant dat de eigenaar van ons huidige huis aanwezig was tijdens de verkoop. We hebben toen ook heel expliciet gevraagd of hij niet aanwezig wilde zijn tijdens de 2e bezichtiging en de bouwkundige keuring. We hadden het gevoel niet vrijuit te kunnen praten met de eigenaar erbij.

Veel plezier met de rest van de bezichtigingen! You'll find something soon!
<<

Anoniem119

Bericht 19 Jan 2014 12:18

Re: Met makelaar huizen bekijken

Ja het was echt leuk! Wij hadden wel één huis waar het een beetje naar parfum rook en alle ramen open stonden. Hoewel het er niet stonk, was het wel genoeg om alarmbellen af te laten gaan. Probeerden ze wat te verbloemen?

Bij één huis bleef een wat ouder stel gewoon keurig op de bank zitten terwijl de makelaar ons rondleidde. Vond ik prima.

Ik vond wel dat we snel door de huizen heen ging. Met half uurtje waren we steeds wel echt klaar. Twijfelde of we misschien niet kritischer moesten zijn dan misschien. Het was allemaal toevallig in het dorp bij m'n schoonouders, dus we stonden steeds weer op de stoep bij hen voor een kopje koffie en even naar de wc. Was wel lollig, kwamen steeds binnen vallen voor een kwartiertje of half uurtje even wachten. Ook wel handig, even een handige uitvalsbasis om alles in notitieboekje op te schrijven. Maar is het normaal dat het zo snel gaat, of moeten we volgende keer iets meer vragen stellen? Misschien heb je dat sowieso meer als het echt hét huis is, dat je dan meer wilt weten? Alle dubbel glas en isolatie vragen etc kwamen wel aan bod tijdens het rondje door het huis lopen, dus zou ook niet weten wat we nog meer moesten vragen.
<<

Anoniem205

Bericht 19 Jan 2014 15:29

Re: Met makelaar huizen bekijken

Maar het maakt toch ook niet uit dat je snel klaar bent met een bezichtiging? Oké, de woningen die wij bekeken waren een stuk kleiner. Wij zijn bij een aantal woningen ook gewoon eens even op een bank/stoel gaan zitten om het huis in ons op te nemen. Die tip kregen we van 1 makelaar. Toen kwamen we er achter dat 1 huis helemaal scheef was/oogde. We vonden het best een leuk huis, maar door dat scheve werd ik iebelig. Dat was dus een no-go...
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 19 Jan 2014 16:08

Re: Met makelaar huizen bekijken

Ik ben ook nog nooit langer dan een half uur ergens geweest hoor, meestal max 20/25 min denk ik, afhankelijk van hoeveel de verkopend makelaar kletst :) En idd, even op de bank gaan zitten is heel slim!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 19 Jan 2014 16:34

Re: Met makelaar huizen bekijken

Wat maak je je ontzettend druk over 'hoe het hoort' zeg, er is geen draaiboek over hoe je huizen hoort te bezichtigen. Ik begrijp dat je tips wil en dat is ook handig, maar je focus lijkt vooral te liggen op hoe het hoort en wat normaal is. Je verstand gebruiken en naar je gevoel luisteren, de ene keer in een half uur en de andere keer in een uur. De makelaar komt echt niet piesend van het lachen zijn kantoor binnen gevallen al roepende naar zijn collega's dat jullie maar slechts 7 kritische vragen hebben gesteld en naar dertig minuten weer buiten stonden.

Verder succes en plezier ermee. En denk ook even aan vragen/kijken naar de buren.
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5001

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 19 Jan 2014 17:24

Re: Met makelaar huizen bekijken

Je kan altijd nog een afspraak maken als je achteraf niet alles goed hebt kunnen bekijken.
Maar dat is nu niet nodig zo te lezen...
<<

Anoniem119

Bericht 19 Jan 2014 17:28

Re: Met makelaar huizen bekijken

Nou ja ik heb er gewoon nog geen (weinig nu dus) ervaring mee dus ik vroeg me ad of het normaal is dat van te voren drie kwartier tot een uur was aangeraden (ook door makelaar zelf) en dat we zo snel klaar waren. Misschien hadden we dan beter moeten kijken ofzo. Ik ben wel alle kamers door gelopen voor bergruimte enzo, maar heb niet elk stopcontact geïnspecteerd ofzo. Ik weet niet wat gangbaar is dus vandaar m'n vraag.
Buren is idd slim. Bij eentje werden we rondgeleid door eigenaar zelf en die liet al vallen dat de buren soms erg irritant waren. Nou gaan die zelf ook verhuizen dus dat scheelt.
Even op de bank zitten is ook slim idd, dan heb je toch weer ander perspectief.
<<

Anoniem87

Bericht 19 Jan 2014 17:50

Re: Met makelaar huizen bekijken

Bij een eerste bezichtiging zou ik me vooral bezig houden met wat je van het huis, de ruimtes, de indeling en de tuin vindt. De verdere inspecties zou ik pas doen bij een eventuele tweede bezichtiging. En geloof me, je weet het meteen als 'het jullie huis is'. Dat is gewoon een gevoel en dat komt vanzelf, wacht maar af ;)
<<

Anoniem205

Bericht 19 Jan 2014 18:35

Re: Met makelaar huizen bekijken

Buren aanspreken werkt ook idd! Wij hadden een huis twee portieken verder bezocht. Moest, net zoals waar we nu zitten, veel aan gebeuren. We raakten toen aan de praat met de onderbuurvrouw en die vertelde over de slapende VVE. Daar zaten wij niet op te wachten en mede daarom is dat huis voor ons niet door gegaan. Dus ja, babbelen met de buren kan geen kwaad!
<<

Anoniem75

Bericht 19 Jan 2014 20:55

Re: Met makelaar huizen bekijken

AnnaK schreef:Haha dan heb je het in sommige gevallen helemaal mis. Wij vervloekten kijkers die hun eigen huis nog niet verkocht hadden. 't Hele huis poetsen, spik en span. Terwijl ze nog lang niet zouden kunnen kopen. Wij hebben meer dan 100 kijkers gehad, waarvan misschien maar 20% hun eigen woning hadden verkocht. De kijkers met nog een eigen niet verkochte woning zijn soms wel twee keer komen kijken. Heel enthousiast, maar ja daar bleef het dan ook bij. Heel irritant. De mensen die het hebben gekocht hadden hun eigen huis al verkocht. En zij konden dan ook kopen. Wij hebben op een gegeven moment na 100 bezichtigingen ook aan de makelaar gevraagd te filteren. Het is echt helemaal niet leuk om je hele huis spik en span te poetsen voor mensen die nog niet kunnen kopen. De eerste 8 keer is het misschien spannend, maar daarna is het een grote opgave. De laatste 50 keer was het ook opgeruimd, maar absoluut niet blinkend. Ik was er helemaal klaar mee.


Oh echt verschrikkelijk idd. Wij hebben ook 3x met de Open Huizen Route mee gedaan en daar zaten ook veel van die stellen tussen. Het liefst wilde ik ze dan gelijk de deur uit gooien maar eigenlijk maar goed dat ik dat niet heb gedaan want 1 van die kijkers heeft na een jaar toen hun woning is verkocht ons appartement gekocht :)

Wij werden bij de eerste keer dat we mee deden gewaarschuwd door de makelaar dat er altijd een meneer langs kwam die standaard altijd bij nieuwe woningen ging kijken als 'hobby'. Hij is toen idd langs geweest met als verhaal dat hij iets voor zijn dochter zocht. Die heb ik echt een hele korte rondleiding gegeven, hem niet alleen laten kijken en na een minuut of 5 echt de deur uitgekeken.
<<

Anoniem75

Bericht 19 Jan 2014 21:04

Re: Met makelaar huizen bekijken

Wij zijn ook naar een paar huizen wezen kijken en na een half uur stonden we ook weer buiten. Als het iets voor je is voel je dat gelijk. En mocht dat huis in je hoofd blijven hangen en je wil echt iets gaan kopen binnen een paar weken dan ga je gewoon voor de tweede keer kijken en dan ga je ook wat kritischer kijken. Een makelaar weet dat ook wel. Wij zijn afgelopen week voor de tweede keer naar het huis geweest en toen stonden we na 3 kwartier buiten. De huidige eigenaar was er ook en daar hebben we ook even mee gekletst. We hebben ook vragen gesteld over de buren, hoe warm het in de zomer binnen werd, waar en hoelang de zon in de tuin stond, we hebben naar de kruipruimte gekeken en zelf een muur opgemeten. Je hoeft echt geen 5 keer uitgebreid naar een huis te kijken om te voelen of het iets voor je is. Tenminste daar ben ik/we wel achter gekomen. Je gaat dan alleen maar twijfelen. Je hoeft zelfs niet de wauw-factor te hebben. Als je er maar een wauw-factor van kunt maken :)

Waar ik trouwens zelf wel achter ben gekomen dat ik me teveel (onbewust) liet meeslepen door de inrichting van een ander. Ik ben 1x echt zo verliefd geworden op een huis maar dat was ook helemaal ingericht naar mijn smaak. Ik zag niet eens de ruimte's zeg maar. Toen we echt serieus gingen kijken werd ik eigenlijk gelijk met m'n neus op de feiten gedrukt door mijn man. Ik heb dat dus in een paar dagen moeten leren loslaten en ik ben heel anders gaan kijken. Als ik bij ons nieuwe huis ook naar de inrichting had gekeken was het 'm ook helemaal niet geworden :laughcry: maar mijn man heeft mij toen naar de mogelijkheden laten kijken wat we bijv. met al die ruimtes kunnen gaan doen en nu ben ik langzaam ook echt verliefd aan het worden op dit huis wat we nu hebben gekocht. En die wauw-factor komt er wel!
Laatst gewijzigd door Anoniem75 op 19 Jan 2014 21:13, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 19 Jan 2014 21:12

Re: Met makelaar huizen bekijken

Ohhh over die buren…. wij waren gisteren in een hele nette, saaie, nieuwbouwwijk buiten de stad. Grote, niet goedkope huizen. Staan we een lekker uit het raam boven de buurt te bekijken, besluit de buurman op dat moment zijn lege kratjes in de schuur te zetten. Er vielen er 3 kapot, wat ons ook een mooie blik gaf op al z'n tattoo's, z'n gouden kettingen, en oeh ze hadden ook nog zo'n foute vijver met kooikarpers en watervalletjes :D Was zo onverwacht voor die wijk!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 19 Jan 2014 21:16

Re: Met makelaar huizen bekijken

Wel knap dat je dat kunt Razz. Ik merk dat ik het wel heel moeilijk vind beide los te zien van elkaar. Ruimtes zien er nu eenmaal fijner uit als je ze ook mooi ingericht vindt…
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem75

Bericht 19 Jan 2014 21:26

Re: Met makelaar huizen bekijken

Ik moest ook even overtuigd worden door mijn man haha. Maar eigenlijk heeft hij gewoon gelijk. Je moet gewoon kijken naar een ruimte en niet door die mooie hoekbank die daar nou net staan. Ik koop die ruimte uit eindelijk en niet die hoekbank. En zo is het ook met de kleuren op de muur, het behang op de slaapkamer en de vloer in de woonkamer. Zijn die allemaal naar je smaak dan is dat mooi mee genomen en zo niet pas je het aan als je het geld ervoor hebt of je spaart ervoor om het later te doen. Maar het belangrijkste is nogmaals gewoon de ruimte. Die zijn (meestal) niet aan te passen.
<<

Anoniem119

Bericht 19 Jan 2014 22:31

Re: Met makelaar huizen bekijken

Zora schreef:Wel knap dat je dat kunt Razz. Ik merk dat ik het wel heel moeilijk vind beide los te zien van elkaar. Ruimtes zien er nu eenmaal fijner uit als je ze ook mooi ingericht vindt…

Ik ben daar ook heel slecht in. Wel al wat beter in geworden intussen maar vind het nog steeds lastig om de potentie te zien in bouwvallen.

Haha Zora wat grappig van die buurman, toch handig om zoiets te zien als je daar bent.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 19 Jan 2014 22:35

Re: Met makelaar huizen bekijken

Marin schreef:
Zora schreef:Wel knap dat je dat kunt Razz. Ik merk dat ik het wel heel moeilijk vind beide los te zien van elkaar. Ruimtes zien er nu eenmaal fijner uit als je ze ook mooi ingericht vindt…

Ik ben daar ook heel slecht in. Wel al wat beter in geworden intussen maar vind het nog steeds lastig om de potentie te zien in bouwvallen.

Haha Zora wat grappig van die buurman, toch handig om zoiets te zien als je daar bent.


Of te bepalen hoe licht een huis is, of hoe fijn het voelt als je het op een heel regenachtige dag bekijkt…
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem119

Bericht 19 Jan 2014 22:39

Re: Met makelaar huizen bekijken

Of een ruimte licht is of niet kijk ik wel vrij automatisch naar vanwege fotografie. Dat zit er redelijk ingebakken. Maar inderdaad, je moet een ruimte echt voelen, dat viel me wel op, hoe belangrijk dat is. Zoals wij zeiden: hier zie ik mezelf koken :ja:
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 19 Jan 2014 23:20

Re: Met makelaar huizen bekijken

Huizen kijken lijkt me zo leuk :). Veel plezier nog met verder kijken
2015 💙
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers