Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


HaakBrei&Borduur Topic

<<

Bimbam

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 15 Sep 2013 12:10

Bericht 16 Jan 2014 12:15

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Rush schreef:Ja, ik snapte al nooit waarom iedereen zo`n hekel heeft aan de lossenkettingen, maar als het door 2 lusjes moet dan zou ik 'm ook over willen slaan haha!

:good: Ik snapte het ook niet.
19-12-2012
04-07-2015
<<

Anoniem12

Bericht 17 Jan 2014 10:28

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Heeft iemand. Ik hou van Holland en Haken bij de hand van Christel Krukkert?
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 17 Jan 2014 16:18

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Rush schreef:Heeft iemand. Ik hou van Holland en Haken bij de hand van Christel Krukkert?


Ja ik! Wat wil je weten?

Ik heb trouwens een blaar op mijn wijsvinger van het haken... :laughcry: vreselijk irritante plek!
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem12

Bericht 17 Jan 2014 16:24

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Oh ik had even nog moeten zeggen haha. Ik weet het inmiddels. Had de kleurtjes blauw nodig om te bestellen.

Wat irritant van die blaar ook! Ik mag nog een VW busje maken! :D
<<

luthien

Kwebbel

Berichten: 285

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:23

Bericht 17 Jan 2014 22:37

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Afbeelding

Mijn CAL deken tot nu toe. Was een beetje een tegenvaller, de week opdracht... Toer stokjes en een toer halve stokjes. Maar toen ik klaar was kwam ik er achter dat ik ergens op 2/3e een stokje had gehaakt ipv een half stokje. Kon dus een stukje opnieuw doen.
Dit zijn al mijn kleurtjes die ik ga gebruiken. Nu nog bedenken of ik deze volgorde ga aanhouden of dat ik op gevoel ga kiezen.

Verder heb ik een scoodie gehaakt voor m'n neefje. Hij is leuk geworden! Zal morgen een foto maken.
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 09:27

Bericht 18 Jan 2014 17:15

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Mooi Luthien,
ik ben blij dat het weinig is deze week,want ik ben net met toer 1 bezig.
Maar kan me voorstellen dat het tegenvalt als je bij bent
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

Anoniem123

Bericht 18 Jan 2014 18:13

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Luthien mooi word het al!

Ik ben een toer vergeten zo te zien :smile: :palm: Ach niemand die hem mist haha.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 19 Jan 2014 15:43

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Oh, Luthien, die kleuren zijn mooi!

Ik heb nog steeds geen garen gekocht voor het deken. Zal pas over 2 weken lukken. Dus heb wat inhaalwerk tegen dan.


Ik zit met een probleem. Ik wil een rechthoekige granny square maken om in een rechthoekige bak te zetten. De bak is 50x30 groot. Ik haak met een 7 (4,5mm). Met hoeveel lossen moet ik dan beginnen?
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem205

Bericht 19 Jan 2014 17:30

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Slakje, een granny begin je toch standaard met 4 lossen en dat je dan steeds groter haakt? Of zeg ik nu iets raars?

@ All, ik weet dat oproepjes hier niet mogen, maar mochten jullie voor een goed doel willen haken, willen jullie mij dan een PB sturen? Rush gaat ook al meedoen <3
<<

Anoniem151

Bericht 19 Jan 2014 18:02

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Oreo schreef:Slakje, een granny begin je toch standaard met 4 lossen en dat je dan steeds groter haakt? Of zeg ik nu iets raars?


Dan wordt 'ie toch altijd vierkant? Als je begint met een rondje?
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 19 Jan 2014 18:05

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Blue Phone schreef:
Oreo schreef:Slakje, een granny begin je toch standaard met 4 lossen en dat je dan steeds groter haakt? Of zeg ik nu iets raars?


Dan wordt 'ie toch altijd vierkant? Als je begint met een rondje?


Je kunt ook een granny rectale haken, maar die begin je anders.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 19 Jan 2014 18:21

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Oreo schreef:Slakje, een granny begin je toch standaard met 4 lossen en dat je dan steeds groter haakt? Of zeg ik nu iets raars?

@ All, ik weet dat oproepjes hier niet mogen, maar mochten jullie voor een goed doel willen haken, willen jullie mij dan een PB sturen? Rush gaat ook al meedoen <3


Dat is zeker alleen maar voor hele goede,ervaren haaksters?
<<

Anoniem12

Bericht 19 Jan 2014 18:31

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Zulke oproepjes mogen toch wel Oreo? Ik zou er ook naar kunnen verwijzen en mensen enthousiast maken. Of het nou een idee voor jezelf is of om weg te geven maakt toch niet uit.

Hoe zit het met catania en phildar Oreo? Is dat wel geschikt om zo warm te wassen? Let me know dan kan ik wat restjes opmaken! :D
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 19 Jan 2014 19:06

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik weet hoe het moet! Het aantal cm is het verschil. Ik moet dus een lossenketting van 20cm haken.

De eerste poging is nu wel mislukt en vormt nu een kransje rond een kaars.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem205

Bericht 19 Jan 2014 20:22

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Shally, nee hoor! Het patroon is niet zo moeilijk!

Rush, zoals het patroon zegt, gewoon doen. Dan krimpt het maar iets. Of wil je wachten tot ik er eentje van philar heb gemaakt en heb gewassen? Beetje zonde om mijn wasmachine te laten draaien voor 1 vogeltje :-)
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 19 Jan 2014 21:48

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Oh my, mijn deken begint een regelrechte ramp te worden! Hij loopt krom, ik heb écht iets niet goed gedaan met die steken, ik ga ze straks tellen en eens kijken of het er nog 241 zijn. Over de kleuren ben ik ook niet helemaal tevreden. Ik vind vooral die catherineswheel niet mooi, maar ik vind die steek ook gewoon niet zo mooi en de kleuren die ik gebruikt heb ook niet. Haha.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 19 Jan 2014 21:49

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Opnieuw!
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem12

Bericht 19 Jan 2014 22:17

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ja dat krimpen geeft niet, maar was even bang dat er misschien gekke dingen mee gebeuren haha. Maar het zal idd de krimp zijn waarom er 30 graden op het label staat.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 19 Jan 2014 22:31

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Misschien moet je 'm dan niet te strak vullen omdat ik denk dat de vulling niet echt krimpt maar het katoen wel en anders wordt het zo'n hard beestje.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 19 Jan 2014 22:36

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Pff, ik tel 240 steken, het zouden er 241 moeten zien, Maar waarom bobbelt ie dan zo in de laatste toeren?

Hmm...ik heb even stevig aan de onderkant getrokken en nu lijkt ie wel weer aardig recht...
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 20 Jan 2014 11:13

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Pompoen; kan dat niet komen omdat elke toer gewoon wat korter of langer is door de gekozen steek? Of rekbaarder oid?

Blocken als het deken klaar is lijkt me dat wel op te lossen?
AfbeeldingAfbeelding
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 20 Jan 2014 11:17

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Slakje schreef:Pompoen; kan dat niet komen omdat elke toer gewoon wat korter of langer is door de gekozen steek? Of rekbaarder oid?

Blocken als het deken klaar is lijkt me dat wel op te lossen?


Ik weet niet hoe ik een deken van 150 bij 200 cm moet blocken, maar ik heb besloten dat ik toch maar gewoon door ga. Ik vind het niet storend genoeg om overnieuw te beginnen. Ik ben al zo'n eind, ben nu bij toer 27.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 20 Jan 2014 11:39

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Huh? Zijn er al 27 toeren?
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem12

Bericht 20 Jan 2014 11:40

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Slakje schreef:Huh? Zijn er al 27 toeren?

Nee.

Pompoen en Ik, en misschien nog wel anderen werken verder aan het originele Engelse patroon. De CAL gaat ons te langzaam. :razz:
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 20 Jan 2014 11:44

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Precies, wij zijn enthousiast maar willen dus ook doorhaken :wink: .
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron