Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nieuwe kozijnen, wat zouden jullie doen?

<<

Anoniem124

Bericht 09 Sep 2013 15:16

Nieuwe kozijnen, wat zouden jullie doen?

We krijgen eindelijk nieuwe kozijnen, deze zijn rot, van hout, bruin en hebben nog enkel glas. Het betreft woonkamer en keuken, beide achterkant huis.

Nu zitten we nog te dubben over de indeling qua glas (dus een of twee of meer aparte raamdelen, naar welke kant open, kiep of niet etc). In ieder geval worden ze wit en natuurlijk dubbel glas en willen we geen 4 delen meer, die twee raampjes bovenin zijn overbodig en onrustig. Dit is de woonkamer. Let niet op de slordige zooi, nieuwe gordijnen komen erna pas.

Afbeelding

Hm keuken uploaden lukt even niet, die ik zo.

Wat zouden jullie hoe doen, wat is mooi en handig?
<<

Anoniem124

Bericht 09 Sep 2013 15:20

Re: Nieuwe kozijnen, wat zouden jullie doen?

Ah, hier is de keuken. In de keuken wordt het nog iets groter aangepakt. Daar gaat het hele gedeelte waar nu nog die radiator hangt eraf en wil ik glas tot onder hebben net zoals bij de deur. En dan een smalle design radiator aan de muur ernaast.
Ook hier witte kozijnen, dubbel glas en ik denk over een schuifpui. Iemand een idee of dit handig is en kan? Of liever een openslaande deur en een vast raam tot op de grond ernaast?

Dinsdag komen ze opmeten en adviseren maar we moeten vantevoren wel zelf weten wat we willen, vandaar dat ik hier op zoek ben naar tips of inspiratie.

Afbeelding
<<

Anoniem124

Bericht 09 Sep 2013 15:21

Re: Nieuwe kozijnen, wat zouden jullie doen?

En daarna eindelijk een nieuwe keuken!!! :cheering:
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 09 Sep 2013 15:25

Re: Nieuwe kozijnen, wat zouden jullie doen?

Ik zou voor kiep kantel ramen gaan, en als het kan met heterdaad naar buiten toe open. Ik weet niet of dat kan, maar stel je wil het raam een keer goed open zetten, dan hoe je geen rekening te houden met de vensterbank en de spullen die daar op staan.
Verder kanje misschien kijken of je voor de indeling 1/4 3/4 kan doen. Dus een groter raam en een smaller raam wat open kan. Dan heb je een groot raam, wat meer rust geeft omdat je dan minder tegen de rand aan kijkt.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 09 Sep 2013 15:25

Re: Nieuwe kozijnen, wat zouden jullie doen?

Ik zou in de keuken voor openslaande deuren gaan denk ik en in de kamer voor 1 groot raam met een kiepraampje erboven. Of de bovenstaande optie. naar buiten openend.
Laatst gewijzigd door Maddie op 09 Sep 2013 15:27, in totaal 1 keer gewijzigd.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem124

Bericht 09 Sep 2013 15:26

Re: Nieuwe kozijnen, wat zouden jullie doen?

Kijk, daar kan ik al wat mee! Naar buiten open is inderaad heel slim, dat is nu omgekeerd.
<<

Anoniem124

Bericht 09 Sep 2013 15:26

Re: Nieuwe kozijnen, wat zouden jullie doen?

Maddie schreef:Ik zou in de keuken voor openslaande deuren gaan denk ik en in de kamer voor 1 groot raam


1 groot raam is denk ik geen optie, dat zou dan zo groot worden dat het niet meer open kan.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 09 Sep 2013 15:28

Re: Nieuwe kozijnen, wat zouden jullie doen?

Willemien schreef:
Maddie schreef:Ik zou in de keuken voor openslaande deuren gaan denk ik en in de kamer voor 1 groot raam


1 groot raam is denk ik geen optie, dat zou dan zo groot worden dat het niet meer open kan.


ja dat zat ik me ook te bedenken. Wij hebben zelf zeg maar 1 groot raam en dan boven twee rechthoekige raampjes, waarvan 1 kan kantelen, een kiepraam dus. Maar ik weet niet of je dan genoeg frisse lucht binnen krijgt.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem124

Bericht 09 Sep 2013 15:35

Re: Nieuwe kozijnen, wat zouden jullie doen?

Maddie schreef:
Willemien schreef:
Maddie schreef:Ik zou in de keuken voor openslaande deuren gaan denk ik en in de kamer voor 1 groot raam


1 groot raam is denk ik geen optie, dat zou dan zo groot worden dat het niet meer open kan.


ja dat zat ik me ook te bedenken. Wij hebben zelf zeg maar 1 groot raam en dan boven twee rechthoekige raampjes, waarvan 1 kan kantelen, een kiepraam dus. Maar ik weet niet of je dan genoeg frisse lucht binnen krijgt.


Ja dat hebben we nu dus (behalve dan dat de grote twee ook open kunnen), maar dat vind ik er onrustig uitzien en ook onhandig. Wil wel graag ramen die open kunnen, anders voel ik me opgesloten haha.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 09 Sep 2013 16:07

Re: Nieuwe kozijnen, wat zouden jullie doen?

Ik zou in je keuken voor openslaande deuren gaan, met een schuifpui heb je altijd een deel dat dicht blijft. Met deuren kun er zelf voor kiezen om er één of twee open te zetten. Ik zou ze dan naar buiten open laten slaan, dan hinderen ze nooit in de keuken. En mocht je een hordeur of zo willen, is dat ook makkelijker dan bij een schuifpui (weet ik niet zeker overigens, kan met een schuifpui misschien ook wel?).

En als je in de woonkamer een raam wilt dat open gaat, zou ik voor de hiervoor genoemde optie van 1/4 3/4 gaan en dat dan alleen het 1/4-deel open kan (draai/kiep). Of twee gelijke delen die dan allebei open kunnen (beide draai/kiep). Deze zou ik wel naar binnen laten open gaan, maar dat lijkt me logisch.

Wat een gedoe met die keuzes altijd he!? Vind ik echt een nadeel van verbouwen, er zijn veel te veel mogelijkheden en alle keuzes zijn zo definitief, zeker bij dit soort duurdere projecten. Succes!
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 09 Sep 2013 16:19

Re: Nieuwe kozijnen, wat zouden jullie doen?

Ik zou sowieso de ramen naar buiten open laten gaan, maar dat is al gezegd.

In de keuken zou ik kiezen voor een schuifpui, dat vind ik zelf wat luxer ogen.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem12

Bericht 09 Sep 2013 16:21

Re: Nieuwe kozijnen, wat zouden jullie doen?

Caroow schreef:Ik zou sowieso de ramen naar buiten open laten gaan, maar dat is al gezegd.

In de keuken zou ik kiezen voor een schuifpui, dat vind ik zelf wat luxer ogen.

Inderdaad. En dan met een kiep/schuif deur. Mijn broer heeft dat en zij zijn er zo blij mee.
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 09 Sep 2013 16:27

Re: Nieuwe kozijnen, wat zouden jullie doen?

Heb je ook een foto van de buitenkant van jullie huis? Ik vind de stijl van de woning altijd wel bepalend voor wat mooi is.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Anoniem23

Bericht 09 Sep 2013 16:33

Re: Nieuwe kozijnen, wat zouden jullie doen?

Haha wat grappig. Ik vind openslaande deuren juist mooier dan een schuifpui.
<<

Anoniem186

Bericht 09 Sep 2013 16:51

Re: Nieuwe kozijnen, wat zouden jullie doen?

Harrison schreef:Haha wat grappig. Ik vind openslaande deuren juist mooier dan een schuifpui.


Ja, ik ook!

Ik vind openslaande deuren veel luxer ogen.

Daarnaast is een schuifpui heel inbraakgevoelig. Wij hebben een schuifpui, maar ik gebruik hem nooit. Als we ooit voldoende geld hebben dan wil ik openslaande deuren.
<<

Anoniem124

Bericht 09 Sep 2013 16:56

Re: Nieuwe kozijnen, wat zouden jullie doen?

Ik weet wat jullie voor ogen hebben als jullie het hebben over openslaande deuren. Mooi! Maar past niet bij ons huis. Plus, de ramen gaan tot de muur aan een kant, dan zijn twee openslaande deuren niet mooi en ook niet praktisch in het gebruik omdat tegen die muur een keukentafel staat met stoelen waardoor je via die kant toch niet naar buiten gaat.

Ik vind openslaande deuren pas mooi als ze in het midden van een ruimte/muur een soort poort naar de tuin vormen.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 09 Sep 2013 16:58

Re: Nieuwe kozijnen, wat zouden jullie doen?

Wij hebben een schuifpui en dat is gewoon de beste optie omdat draaiende deuren natuurlijk ook ruimte in beslag nemen. Maar als ik zo'n grote tuin had dan zou ik ook voor mooie openslaande deuren gaan. Dat vind ik net als Harrison mooier.
Mijn ouders hebben een kantel/ schuifpui maar gebruiken dat kantelen nooit, dan zetten ze eerder de deur op een kiertje. Wij hebben dat niet en ik mis het ook echt niet. Ik vind dat geen grote meerwaarde persoonlijk.

Verder vind ik het heel erg afhankelijk van de rest van het huis wat voor een ramen ik zou nemen, het moet namelijk wel bij de bouwstijl passen. Heb je toevallig ook een foto van de buitenkant?

Wij hebben een appartement gebouwd in de stijl van de Amsterdamse school en onze ramen zijn in vieren verdeeld maar onze bovenramen zijn groter als die van jullie, doordat ze ook wit zijn, oogt het veel rustiger als bij jullie nu. Maar het past ook echt bij de bouwstijl, dat vind ik zo bij jullie huis moeilijk inschatten.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 09 Sep 2013 16:59

Re: Nieuwe kozijnen, wat zouden jullie doen?

Ah tegelijk aan het typen geweest, dus vergeet mijn stuk over de openslaande deuren maar!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Zoethout

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 702

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 09 Sep 2013 19:12

Re: Nieuwe kozijnen, wat zouden jullie doen?

Wat ik heel fijn vond in ons oude huis (en we nu dus niet meer hebben): roosters.
Als het kan zou ik die (ongeacht wat voor een ramen je kiest) erin laten plaatsen.
Leven en laten leven
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3402

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 09 Sep 2013 19:16

Re: Nieuwe kozijnen, wat zouden jullie doen?

Ik zou geen schuifpui in de keuken doen, lijkt me niet praktisch dat je hem dan steeds open moet laten staan omdat anders de kinderen (evt. later) vanuit de tuin zelf naar binnen willen. Er zit dan toch meestal alleen binnen een bediening om de deur open te doen. Ze zullen toch wel eens achter spelen als het net niet mooi weer genoeg is om alles open te laten.

Wil je ook ventilatieroosters in de ramen?
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 09 Sep 2013 20:50

Re: Nieuwe kozijnen, wat zouden jullie doen?

Ik zou in principe kantelramen nemen, ik ken ze zelf alleen maar naar binnen en niet naar buiten.

Bedenk wel als je kantelramen naar buien kiest, dat het via onder kantelt. Anders heb je snel regen in je vensterbank staan als het plots gaat regenen als je je ramen open hebt.

Zo dus:
Afbeelding

Ik zou in de woonkamer op de linkerkant dezelfde configuratie houden, maar op de rechterkant dat kleine raampje laten vervallen en een groot raam ervan maken.

In de keuken zou ik de ik eerder de plek van de radiator versmallen en verhogen dan weghalen en vervangen door glas. Ik zie het praktisch voordeel niet van er glas van maken. Eén je bent een vensterbankje kwijt waar je wat op kwijt ben en twee je vergroot je glasoppervlak. De meeste warmte stroomt meestal weg via glas.
Laatst gewijzigd door MissEnergy op 09 Sep 2013 21:09, in totaal 1 keer gewijzigd.
08/2018
05/2021
<<

Anoniem124

Bericht 09 Sep 2013 21:02

Re: Nieuwe kozijnen, wat zouden jullie doen?

Wat een goede tips! Ik heb nog nooit gehoord van roosters in ramen. Wat is dat en waarom? Ons huis is erg goed geventileerd en geïsoleerd (op dit na). Ik wil graag helemaal glas omdat ik dat mooier vind in de keuken en ook omdat dat muurtje helemaal rot is en ik er liever een raam wil dan een nieuw stukje muur metselen dat ik niet mooi vind en niet gebruik. Ik heb me laten vertellen dat als je een radiator hebt onder een venster dan gaat er net zoveel energie verloren of zelfs meer dan wanneer je een groot raam hebt en de radiator ergens anders,
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 09 Sep 2013 21:11

Re: Nieuwe kozijnen, wat zouden jullie doen?

Deze roosters:

Afbeelding
08/2018
05/2021
<<

Mochi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 275

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:26

Bericht 09 Sep 2013 21:14

Re: Nieuwe kozijnen, wat zouden jullie doen?

Jans schreef:
Harrison schreef:Haha wat grappig. Ik vind openslaande deuren juist mooier dan een schuifpui.


Ja, ik ook!

Ik vind openslaande deuren veel luxer ogen.

Daarnaast is een schuifpui heel inbraakgevoelig. Wij hebben een schuifpui, maar ik gebruik hem nooit. Als we ooit voldoende geld hebben dan wil ik openslaande deuren.


Waarom is een schuifpui inbraakgevoeliger dan openslaande deuren? Wij willen ons raam achter vervangen en dachten juist aan een schuifpui, omdat dat beter schijnt de isoleren dan 2 openslaande deuren en zodat we geen ruimte verliezen op de veranda.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3402

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 10 Sep 2013 00:09

Re: Nieuwe kozijnen, wat zouden jullie doen?

Mochi schreef:
Jans schreef:
Harrison schreef:Haha wat grappig. Ik vind openslaande deuren juist mooier dan een schuifpui.


Ja, ik ook!

Ik vind openslaande deuren veel luxer ogen.

Daarnaast is een schuifpui heel inbraakgevoelig. Wij hebben een schuifpui, maar ik gebruik hem nooit. Als we ooit voldoende geld hebben dan wil ik openslaande deuren.


Waarom is een schuifpui inbraakgevoeliger dan openslaande deuren? Wij willen ons raam achter vervangen en dachten juist aan een schuifpui, omdat dat beter schijnt de isoleren dan 2 openslaande deuren en zodat we geen ruimte verliezen op de veranda.


Volgens mij komt er bij nieuwere types wel een extra soort slot op maar oudere types schuifpuien zijn door inbrekers makkelijk te openen.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers