Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote borstvoedingstopic

<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 18 Jan 2014 14:30

Re: Het grote borstvoedingstopic

Tsjip schreef:Je kunt na de voeding ook nog even wat melk uit je borst drukken en dit over je tepels smeren. Dit moet je dan even op laten drogen. Dit hielp goed bij mij in het begin. Je tepels moeten waarschijnlijk echt nog even wennen.


Oh ja dit, en/of lanoline er op smeren en je tepels even laten drogen na het voeden.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 18 Jan 2014 16:47

Re: Het grote borstvoedingstopic

Bedankt voor de tips!!
L2014 & H2017
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 18 Jan 2014 18:19

Re: Het grote borstvoedingstopic

Oh nog een stomme vraag; clusteren alle babies? Ik heb er nog weinig van gemerkt.
L2014 & H2017
<<

Anoniem166

Bericht 18 Jan 2014 18:21

Re: Het grote borstvoedingstopic

Nee hoor, niet alle baby's clusteren. Mijn dochter destijds wel en dat heeft wel een tijd geduurd.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 18 Jan 2014 18:34

Re: Het grote borstvoedingstopic

Bij mij begon het clusteren niet zo jong als L nu is, misschien komy het nog.
R. 2013
D. 2016
<<

Pomodori

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 520

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:28

Bericht 18 Jan 2014 19:04

Re: Het grote borstvoedingstopic

Vraagje: Mogen baby's die gekolfde melk drinken op een dag ook zoveel drinken als ze willen? Als L bij mijn schoonouders is, drinkt hij best veel denk ik. Afgelopen donderdag was hij daar van 09.00 tot en met 18.30. Daarvoor heeft hij nog bij mij gedronken. Maar die dag heeft hij uit de fles zo'n 650ml gedronken.
Ze geven dit ook op verzoek, en in kleine beetjes (ca 100 ml max per keer, wil hij meer, wordt er meer warm gemaakt) per keer (het was een flesweigeraar en om te voorkomen dat we veel melk moeten weggooien nog geen flessen van 150ml oid).
Maar kan je dit ongelimiteerd geven ook?
augustus 2013
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 18 Jan 2014 19:18

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ja, hoor.

Kunstvoeding mag niet omdat het van koemelk gemaakt wordt en teveel eiwitten bevat, wat belastend kan zijn voor de nieren. (Correct me if I'm wrong).
AfbeeldingAfbeelding
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 18 Jan 2014 19:30

Re: Het grote borstvoedingstopic

J. Clusterd nu al, M. Deed het ook al zo snel.

Ik gebruik de tepelzalf van medela.
M:21072011
J :08012014
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 18 Jan 2014 22:42

Re: Het grote borstvoedingstopic

Dat is niet helemaal waar dat je van borstvoeding per fles ongelimiteerd mag geven. Ze hoeven er minder moeite voor te doen dus drinken ze er sneller meer van. Je moet dus niet overdrijven en min of meer je houden aan 150 ml per kg lichaamsgewicht (tot 6 maanden). Het is wel een stuk minder erg dan bij kunstvoeding om te veel te geven, maar dat moet je niet structureel doen volgens mij. Is het 3x per week dan zou ik er op letten. Is het 1x per twee weken dan zou ik het lekker laten en ook gewoon een beetje letten op de groei.

edit:
650 ml per dag is prima voor een kindje van 4,3 kg, ik gok dat je kindje met 5 maanden wel iets zwaarder is dan dat? Dan zou hij eigenlijk ook wel meer 'moeten' drinken dan dat. Ware het niet dat ze dat bij borstvoeding in principe dan live wel weer inhalen. Maar dat is dan in elk geval niet te veel.
<<

Pomodori

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 520

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:28

Bericht 18 Jan 2014 23:09

Re: Het grote borstvoedingstopic

Bedankt pompoen. Hij drinkt ervoor bij mij om 8 uur een borst leeg en erna ook nog twee keer een borst. Voor het slapen gaan rond 22.30 nog een keer beide borsten en slaapt dan de nacht door tot uurtje of zeven/acht de volgende morgen. Hij krijgt sowieso genoeg voor zijn zeven kilo. Dus leek me eerder teveel dan te weinig.
augustus 2013
<<

Red rose

Noob

Berichten: 231

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:07

Bericht 19 Jan 2014 15:13

Re: Het grote borstvoedingstopic

Wij zijn op wintersport en S.iem wil overdags bijna niet drinken. Thuis drinkt hij 5/6 keer en de laatste om 19.00 uur. De eerste is aan het eind van de nacht of tussen 6 en 7 uur. Hier wil hij snachts steeds drinken en dat is nu dus 5/6 keer per nacht en overdags leg ik hem tich keer aan, maar hij wil of niet aanhappen of drinkt een paar slokken. Flesje gekolfde melk lukt ook niet echt. Hij drinkt max 60ml in een uur en dat is met een hoop hangen en wurgen.we zijn hier nu een week en het lijkt niet te veranderen. Drinken in een donkere stille kamer haalt ook weinig uit.

Iemand enig idee hoe dit kan?
februari 2011
april 2013
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 20 Jan 2014 10:54

Re: Het grote borstvoedingstopic

Geen idee Red Rose, maar zolang hij het 's nachts inhaalt is het voor even toch niet erg? Ik weet niet hoe je productie is maar als je echt moe bent kan je geen flesje gekolfde melk ook laten geven 's nachts?
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem186

Bericht 20 Jan 2014 10:57

Re: Het grote borstvoedingstopic

Hier exact hetzelfde probleem, red rose. Zoon drinkt overdag amper en komt 's nachts om de 2 uur, heel vervelend. Geen tips helaas... Hopelijk is het gauw over! Fijne vakantie nog!
<<

Red rose

Noob

Berichten: 231

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:07

Bericht 20 Jan 2014 13:41

Re: Het grote borstvoedingstopic

Bedankt voor de reactie dames. Heb idd vannacht man flesjes laten geven en dan drinkt hij ook maar 100ml en om de 3 uur. Ik wacht het nog wel even af. Jans bij jou is het al helemaal erg, je hebt dit al maanden.
februari 2011
april 2013
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 24 Jan 2014 10:43

Re: Het grote borstvoedingstopic

Mijn zoontje is om half vier zelf voor een voeding gekomen. Om half acht heb ik hem van zijn bed gelicht en heb ik hem gevoed. Het was vrij kort. Nu wilde hij niet slapen en tegen half tien kwam hij weer (sabbelen op zijn knuistje en bij mijn kusjesaanval pakte hij alles aan, kin, neus, nek, om op te sabbelen).

Kan ik voortaan beter wachten tot hij zelf komt uit de nacht? Hij is nu al ruim 20min aan het drinken... In de tussentijd had ik kunnen ontbijten en douchen! :smile:
L2014 & H2017
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 24 Jan 2014 10:49

Re: Het grote borstvoedingstopic

Wij hebben F. nooit wakker gemaakt voor een voeding. Al vrij snel mag er best veel tijd tussen de voedingen zitten 's nachts. Hier heeft ze nog nooit te lang geslapen en werd altijd na een paar uur uit zichzelf wakker.
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 24 Jan 2014 10:56

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik vraag me af wat te lang is. Hij zal het in een uurtje extra toch niet afleren om te drinken en mijn productie zal toch ook niet direct afnemen? Hij heeft gisteren veel aan de borst gehangen, dus hij zal niet te kort komen denk ik dan. Maar ik vind het moeilijk om zo'n beslissing te maken.
L2014 & H2017
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 24 Jan 2014 11:19

Re: Het grote borstvoedingstopic

Als hij maar minimaal 7 voedingen per etmaal krijgt. Hier is dat altijd nog gelukt. Ze komt zelf vaak genoeg voor een voeding. Volgens mij mag er in het begin al zo'n 6 uur tussen de voedingen zitten 's nachts.
Qua productie en verleren komt wel goed. Dat gaat allemaal echt niet zo snel.
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Anoniem315

Bericht 24 Jan 2014 11:32

Re: Het grote borstvoedingstopic

Hier weer overproductie. N. heeft wat onrustige dagen gehad met veel en langdurig drinken en sindsdien word ik weer met enorm strakke borsten wakker. Ik móet 's ochtends eerst mezelf verlichten door even te kolven, anders is het echt pijnlijk en N. krijgt veel te vlug de melk binnen, waardoor ze de afgelopen dagen al twee keer enorm heeft overgegeven (echt in golven) :( Arm ding...
En ik kom bakjes tekort voor m'n vriezervoorraad :laughcry:
<<

Anoniem186

Bericht 24 Jan 2014 11:35

Re: Het grote borstvoedingstopic

Je kan het beste je borsten helemaal leeg kolven, exo. Dan reset je ze als het ware. Een klein beetje kolven stimuleert de productie alleen maar meer.
Laat je de TSR al in een doek/bakje weglopen? Dat scheelt vaak al veel.
En oefenen om tegen de stroom in te drinken. Onderuit gezakt zitten in haar op je buik leggen en op die manier laten drinken.
Overproductie sucks. Ik had het bij m'n dochter ook heel erg.
<<

Anoniem315

Bericht 24 Jan 2014 11:38

Re: Het grote borstvoedingstopic

Mzcharlotte, ik zou de nachten ook wat langer maken hoor! Gewoon je wekker even zetten tijdens de laatste voeding op 5 of 6 uren later. Dat moet nu wel kunnen. En als hij eerder komt, dan komt hij eerder. Je productie raakt niet direct ontregeld. Mijn dochter liet (toen ze een paar weken oud was) van de één op de andere dag ineens een gat van 9 of 10 uren vallen door door te slapen en mijn productie bleef gewoon goed. Hooguit even een dagje of twee stuwing tussendoor.
<<

Anoniem315

Bericht 24 Jan 2014 11:41

Re: Het grote borstvoedingstopic

Jans schreef:Je kan het beste je borsten helemaal leeg kolven, exo. Dan reset je ze als het ware. Een klein beetje kolven stimuleert de productie alleen maar meer.
Laat je de TSR al in een doek/bakje weglopen? Dat scheelt vaak al veel.
En oefenen om tegen de stroom in te drinken. Onderuit gezakt zitten in haar op je buik leggen en op die manier laten drinken.
Overproductie sucks. Ik had het bij m'n dochter ook heel erg.


Ik kolf de druk er af en daarna drinkt N. de borst leeg.
Dat wat ik kolf (rond de 30/40 ml) spaar ik op, samen met nog wat achtermelk na een latere voeding (als de borst nog niet helemaal leeggedronken is) en dat drinkt ze 's avonds uit de fles.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 24 Jan 2014 12:52

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik word door een collega Campina-koe genoemd :nopompom:
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem186

Bericht 24 Jan 2014 12:57

Re: Het grote borstvoedingstopic

Exogenesis schreef:
Jans schreef:Je kan het beste je borsten helemaal leeg kolven, exo. Dan reset je ze als het ware. Een klein beetje kolven stimuleert de productie alleen maar meer.
Laat je de TSR al in een doek/bakje weglopen? Dat scheelt vaak al veel.
En oefenen om tegen de stroom in te drinken. Onderuit gezakt zitten in haar op je buik leggen en op die manier laten drinken.
Overproductie sucks. Ik had het bij m'n dochter ook heel erg.


Ik kolf de druk er af en daarna drinkt N. de borst leeg.
Dat wat ik kolf (rond de 30/40 ml) spaar ik op, samen met nog wat achtermelk na een latere voeding (als de borst nog niet helemaal leeggedronken is) en dat drinkt ze 's avonds uit de fles.


Ja, dat stimuleert de productie nog meer. Dan zou je dus beter volledig leeg kunnen kolven. Als je dus echt een flinke overproductie hebt.


Carool, grapjas.. Dat is hier ook wel eens gezegd. Nou voel ik me tijdens het kolven soms ook zo hoor, haha.
<<

Anoniem315

Bericht 24 Jan 2014 13:20

Re: Het grote borstvoedingstopic

Jans, daar heb je gelijk in. Maar ik weet niet hoe het anders moet, want N. stikt er zowat in, zo hard schiet het toe.. Hoe moet ik dat voorkomen?
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers