Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Afvaltopic #1

<<

Anoniem50

Bericht 18 Jan 2014 13:14

Re: Afvaltopic

Mijn uiteindelijke doel is om gezond en normaal te kunnen eten. Maar ik wil ook nog steeds 22 kg kwijt. Ik kan het niet combineren, omdat mij dat nooit is geleerd.

Ik ben 12 jaar geleden opgenomen geweest in een kliniek voor eetstoornissen en vanuit daar heb ik twee dingen geleerd. Gezond eten staat los van op gewicht blijven. Dus eet je gezond, normaal, dan word je dik. Ik weet dat ik dat juist niet had moeten onthouden en me bezig had moeten houden met mijn herstel, maar dat kon ik niet. En twee is dat de weegschaal daadwerkelijk je grootste vijand wordt als je de banden met eten weer aanhaalt. Maar voor mijn omgeving ben ik hersteld, zie ik er lekker stevig uit en dus is het probleem er niet meer. Tja...

Serpendipity, ik heb geen geld voor biologisch. Mijn boterhammen zijn volkoren of waldkorn. Twee stuks per dag.
<<

Anoniem313

Bericht 18 Jan 2014 13:18

Re: Afvaltopic

Ik denk dat je meer en andere hulp nodig hebt dan die je hier in dit topic, of uberhaupt op het forum, kunt krijgen. En eigenlijk zeg je dat zelf ook, dus je weet het wel. Heb je nagedacht over hulp zoeken op dit gebied?
<<

Anoniem50

Bericht 18 Jan 2014 13:26

Re: Afvaltopic

Caulfield schreef:Ik denk dat je meer en andere hulp nodig hebt dan die je hier in dit topic, of uberhaupt op het forum, kunt krijgen. En eigenlijk zeg je dat zelf ook, dus je weet het wel. Heb je nagedacht over hulp zoeken op dit gebied?


Zonder het topic verder nog meer te vervuilen.

Een jaar geleden heb ik therapie gehad voor een eerder genoemd probleem. Ik heb tijdens deze therapie verteld dat ik heel sterk denk dat ik nog steeds problemen heb met mijn eetstoornis en ook puntsgewijs aangegeven waarom ik dat denk. Er werd niet geluisterd. Of misschien werd er wel geluisterd, maar ik kreeg als antwoord dat ik er 'normaal' uitzag en zij zich niet konden voorstellen dat ik daar een probleem mee had. Waarom zou ik anders drinken. Ik ben begonnen met drinken, omdat het me verloste van het hongergevoel. Maar goed, daar was geen oor naar. In dat opzicht voel ik me ook niet gehoord.

Hoelang schrijf ik al mee in dit topic en andere topics? Ik heb continu het verwijt gekregen dat ik te weinig/te slecht eet. Mensen hebben me aangemoedigd om meer te eten en om fruit te eten. Dat houd ik maar even vol, want dan begin ik weer te smokkelen. Ik word gewoon knettergek van dit dikke lijf. En het enige wat mensen, en zeer zeker goedbedoeld, zeggen is dat ik anders/meer moet eten. Maar daar steekt iets in mijn geest een stokje voor. Want die blijft van mening dat ik dan altijd maar dik blijf.

Ik zal maandag even weer een afspraak maken met de huisarts. Want zo schiet het helemaal niet op.
<<

Anoniem313

Bericht 18 Jan 2014 13:40

Re: Afvaltopic

Jammer dat je je niet serieus genomen voelde. Ik denk dat het een heel goed idee is om een verwijzing te gaan vragen maandag. Niet iedere hulpverlener is even kien op eetproblemen. En misschien is toen de afweging gemaakt te focussen op de alcohol, maar nu je dat onder controle hebt - heel erg goed van je trouwens - en je relatie met gezond eten zo moeizaam blijft, lijkt het mij tijd daaraan te gaan werken. Echt een goeie stap!
<<

Anoniem219

Bericht 18 Jan 2014 16:02

Re: Afvaltopic

Dit is bijvoorbeeld mijn eetlijstje van afgelopen dinsdag:

ontbijt:
2 volkoren boterhammen met halvarine
1x 1/2 plakje 30+ kaas
1x vruchtenhagel
200ml halvolle melk

Tussendoor:
1 appel

Lunch:
3 volkoren boterhammen
1x appelstroop
1x ham
1x 1/2 plakje 30+ kaas

tussendoor:
1 appel
1 plakje volkorenontbijtkoek

Avond:
150 gram gekookte aardappels
200 gram wortelen
100 gram kipfilet.
1 lepel jus

's avonds:
3 suikervrije dropjes
<<

Anoniem57

Bericht 18 Jan 2014 19:30

Re: Afvaltopic

Ik denk dat het een goed idee is dat je naar de huisarts gaat Marley. Je erkent zelf het probleem, en je kán het ook niet zelf geef je aan. Dat is geen schande, daarvoor is er hulp, en die heb je nodig. Pak het dan wel met beide handen aan!

(En laat even bloed prikken als de mogelijkheid er is!)
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:44

Bericht 18 Jan 2014 20:15

Re: Afvaltopic

Aagje> dat lijkt mij een heel mooi lijstje
<<

Anoniem54

Bericht 19 Jan 2014 11:19

Re: Afvaltopic

Ik heb het moeilijk vandaag. Heb heel erg zin in iets ongezonds. Probleem is dat ik zo boodschappen moet doen. :thumbdown:
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:44

Bericht 19 Jan 2014 11:22

Re: Afvaltopic

Oh dat is vervelend Lemon.

Ik weet niet of je een lijstje hebt gemaakt, maar anders doen en focus je daar op. Zorg dat je van te voren gegeten hebt en iig niet met honger gaat. Dat scheelt ook een hoop. Succes, je kan het!
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 19 Jan 2014 12:10

Re: Afvaltopic

Als ik erg trek heb in iets lekkers, dan probeer ik mij te verwennen met iets gezonds lekkers wat je minder vaak koopt, omdat het wat duurder is. Lekker carpaccio bijvoorbeeld, of luxe noten.
Ook kan je bijvoorbeeld zelf zoute popcorn maken, beetje olie, popmais en een beetje zout, meer is het niet en voor een keertje kan het wel.
<<

Anoniem54

Bericht 19 Jan 2014 12:31

Re: Afvaltopic

Ik heb uiteindelijk wat volkoren stokbrood gekocht zodat ik een gebakken ei met kaas kan maken. Ik stond wel voor het chocolade schap en zei tegen mijzelf als ze een kleine reep hebben dan neem ik hem mee. Gelukkig hadden ze alleen grote verpakkkingen dus ben snel doorgelopen!

Popcorn is ook een mooi alternatief. Alleen vind ik zoute popcorn niet lekker, alleen zoete!

Hoe gaat het bij jullie vandaag?
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 19 Jan 2014 13:15

Re: Afvaltopic

Goed dat je de chocolade hebt weerstaan!

Mijn ontbijt was een bio meergranen afbakbroodje met half plakje 30+ kaas, gekookt eitje en verse jus.

Dat was rond half 11 denk ik, dus was net aan het bedenken wat ik zal lunchen.
<<

Anoniem57

Bericht 20 Jan 2014 10:05

Re: Afvaltopic

Ik weet het allemaal niet meer hoor! Ik ben nu weliswaar weer 79.9, maar dat is dus weer zwaarder dan het was, en ik lijn gewoon zoals normaal! Vreselijk irritant, na een week al op een plateau!
<<

Anoniem219

Bericht 20 Jan 2014 10:24

Re: Afvaltopic

Ik ga deze week niet op de schaal staan aangezien in ongesteld ben/wordt, maar ga wel door met hoe ik nu bezig ben. Er staan 3-4 sport activiteiten gepland deze week
<<

Anoniem85

Bericht 20 Jan 2014 14:36

Re: Afvaltopic

Ik snap er niets van, heb van het weekend zo ontzettend veel gegeten en gesnoept, en ik ben gewoon 0,4 afgevallen.
Ik kan er geen pijl meer op trekken waar ik van aankom of afval.
Motiveert me wel om het lijnen weer echt op te pakken, nu ga ik voor 2 kg eraf als volgende doel.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 20 Jan 2014 18:48

Re: Afvaltopic

Nou, ik ben ook maar weer begonnen hoor. Na al mijn gevreet was ik godzijdank maar 0.1 kg aangekomen in een week, dat viel alweer mee! Nu ff doorzetten, want anders wordt het nooit wat. Heb alleen het sporten nu alweer geskipt, kan het niet opbrengen. Ga straks nog wel ff hoepelen, dat wil ik ook weer gaan oppakken.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem219

Bericht 21 Jan 2014 08:11

Re: Afvaltopic

Je kan trouwens in myfitnesspal vrienden toevoegen en dan elkaars eetlijstjes zien... Erg handig!
<<

Anoniem57

Bericht 21 Jan 2014 10:40

Re: Afvaltopic

Oh echt? Ik heb er sinds kort ook een! Ben nu bezig met dag 2 haha
Hoe werkt dat toevoegen?

Hier was er eindelijk weer een pond af! Ik kruip nu meer naar de 78 dan de 80, poeh!
<<

Anoniem219

Bericht 21 Jan 2014 11:08

Re: Afvaltopic

Via vrienden en dan + rechts bovenin
<<

Anoniem219

Bericht 22 Jan 2014 07:17

Re: Afvaltopic

Ik weeg 0,8 zwaarder, ik weet dat het komt doordat ik ongesteld ben, maar toch vind ik het zo niet leuk! Ik wil die schaal niet omhoog zien gaan!

Gister weer 6km gelopen, vanavond wil ik een rondje van 4-5 km, morgen ga ik op de fiets naar een dorp hiernaast om daar te gaan eten... Dus hoop dat het droog is, en vrijdag weer lopen!

En dan hoop ik dat ik zaterdag weer wat afgevallen ben
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:44

Bericht 22 Jan 2014 07:29

Re: Afvaltopic

Nou eindelijk weer 0,4 eraf! :banaan: Hopelijk blijft het nu weer naar beneden gaan.
Ik hoef nu maar half dagje te werken. Ik denk dat ik straks nog even hard ga lopen. Rest van de week ben ik op tijd weg en laat thuis van het werk.

Aagje herkenbaar dat het niet leuk is als je aankomt. Hopelijk is het er ook gauw weer af als je niet meer ongesteld bent. Aan het sporten zal het niet liggen, je bent goed bezig!
<<

Anoniem286

Bericht 23 Jan 2014 23:46

Re: Afvaltopic

Hee Dames, is er nog een plekje voor mij in dit topic? Ik heb net de knoop doorgehakt en ga voor de 65 kilo. Ik denk dat ik nu 85 kilo weeg dus er moet nog wel wat af. Vorige week heb ik met een vriendin afgesproken om in mei een 5 km run te doen hier in de buurt, dus daar ga ik per volgende week voor trainen (heb dinsdag tentamen, dus tot die tijd even bikkelen met leren) ik wil dan 3x per week trainen (ik train wel alleen). Daarnaast dan mijn eetpatroon aanpassen en dan hoop ik dat ik toch wat ga afvallen. Ik ben een hele slechte eter, ik ga de fout in met brood en dan altijd om 21:00/22:00 u. Ik wil yoghurt als back up zetten daarvoor. Ik ga denk ik nu even tot maandag netjes doen en dan maandagochtend wegen, dat doe ik omdat ik zaterdag ook nog uit eten ga (2 jaar getrouwd) en dan niet met angst voor de weegschaal wil zitten.
Jullie in ieder geval allemaal succes!
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 24 Jan 2014 13:05

Re: Afvaltopic

Welkom Highway! Goed dat je jezelf een doel hebt gesteld, dat zal een hoop helpen, goede stok achter de deur. Eerst inderdaad lekker uit eten gaan, dan kan je daarna vol goede moed beginnen!
Ik ben toen ik al begonnen was ook nog 1 keer sushi gaan eten. Het is niet dat ik dat wekelijks doe, dus ik vond dat het best nog 1 keertje kon en heb er gelukkig op de weegschaal niks van gemerkt. Ik eet nu suikervrij en heb daar met het uit eten gaan alleen even rekening mee gehouden door geen frisdrank te bestellen en vrijwel geen saus te gebruiken.


Ik wil even melden dat ik trots op mijzelf ben! :D Mijn ongesteldheidsweek overleefd zonder chocola te eten! Ik krijg dan altijd een enorme craving voor chocola, maar ja dat is niet suikervrij. Dus wel een paar keer op zo'n moment iets anders lekkers gekocht, maar wel zonder suiker! Er is nu 4 kilo af :cheering:
Ben nu nog in discussie met mezelf of ik chocola (suikerarme of stevia versie) als beloning mag als ik een maand bezig ben (1 feb) of als er 10 kg af is......ik weet natuurlijk dat ik voor het laatste moet kiezen :D
<<

Anoniem286

Bericht 31 Jan 2014 22:14

Re: Afvaltopic

4 kg, wat knap Jorja! en ga je morgen snoepen of hou je het langer vol?

Ik moet bekennen dat ik nog niet op de weegschaal ben geweest, ik vind het een beetje eng. Wacht liever tot ik al wat lichter ben :P dus ik stel het nog even uit,misschien aankomende maandag. Opletten gaat goed, ik heb net wel chocola op maar ik heb het ook weer weg gelegd. Verder heb ik me goed gehouden afgelopen week en 2x gejogd (les 1 en 2 van Evy). Mijn zus had bedacht mee te gaan rennen, dat had ze nog nooit eerder gedaan, en ze is helemaal enthousiast. Dus dat is weer een extra stok achter de deur mbt trainen.
<<

Sushi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 449

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:15

Bericht 02 Feb 2014 10:56

Re: Afvaltopic

Highway, welkom! :) Het gaat je vast lukken!

Jorja: wat goed zeg!


Ik heb weer een poosje op een plateau gezeten. Heel frustrerend maar ik heb volgehouden en vrijdag was ik weer afgevallen. Er is nu 17,6 kg vanaf :D
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers