Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het hardlooptopic

<<

Anoniem321

Bericht 18 Jan 2014 21:08

Re: Het hardlooptopic

Ik heb al een hele tijd niet hardgelopen. Op 2e kerstdag kreeg ik ineens enorm pijn aan de binnenkant van mijn dijbeen. Een dag later was dit al weer voorbij, maar sinds die tijd als ik weer ga hardlopen begint het daar na een aantal minuten weer te steken.
Ik ben dus erg voorzichtig en áls ik ga hardlopen, doe ik op halve kracht. En als ik pijn voel, ,ga ik meteen wandelen. Dan heb ik nl. nergens last van..
Het is wel enorm balen, maar ik moet naar mijn lichaam luisteren.

Wie weet een alternatieve training die ik buiten kan doen?
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 18 Jan 2014 21:56

Re: Het hardlooptopic

Vanmiddag rondje van 6 km gelopen met een gemiddelde van 8 km per uur, ging lekker maar ik wil zo graag wat sneller lopen maar dat lukt jammergenoeg Nog steeds niet... zodra ik versnel raak ik buiten adem en vliegt mijn hartslag omhoog, iemand tips?
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Anoniem38

Bericht 18 Jan 2014 22:12

Re: Het hardlooptopic

@r skeeleren, fietsen, wandelen, rolskieen
@p geduld! Misschien ook intervallen?
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 18 Jan 2014 22:14

Re: Het hardlooptopic

Ik breek heel even in. Ik loop ook nog steeds hard en wil ook uit gaan breiden met intervallen denk ik. Wat is een goed schema? Ik ren nu ong 4 km in 30 min.
<<

Anoniem38

Bericht 18 Jan 2014 22:24

Re: Het hardlooptopic

Is je doel je snelheid vergroten ibbel? Ik zou beginnen met in je 4km rondje 5x1minuut versnellen en kijken hoe je lijf daar op reageert. Gaat dat goed, dan kun je vaker een kortere tijd doen, bijv 6x30", 8x30", daarna 5x1', 6x1'. Maaaaar ik zou ook proberen om je loopronde uit te breiden, dat kun je ook doen door bijv 3x10' plus 1x5' en dat steeds verder uitbreiden tot je bijv 2x20' kunt.
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 18 Jan 2014 22:35

Re: Het hardlooptopic

Jip83 schreef:Is je doel je snelheid vergroten ibbel? Ik zou beginnen met in je 4km rondje 5x1minuut versnellen en kijken hoe je lijf daar op reageert. Gaat dat goed, dan kun je vaker een kortere tijd doen, bijv 6x30", 8x30", daarna 5x1', 6x1'. Maaaaar ik zou ook proberen om je loopronde uit te breiden, dat kun je ook doen door bijv 3x10' plus 1x5' en dat steeds verder uitbreiden tot je bijv 2x20' kunt.


Ja snelheid mag iets omhoog, maar ik wil ook de 5 km halen.
5x1 minuut oke dat is misschien idd een goede start.

Maar hoe bedoel je 6x30? 30 wat? Minuten kan niet?
<<

Anoniem38

Bericht 18 Jan 2014 22:40

Re: Het hardlooptopic

" is seconden
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 18 Jan 2014 22:44

Re: Het hardlooptopic

OKe dank je :) Ik ga het eens opschrijven. Morgen wil ik weer gaan hardlopen...kan ik eens wat gaan proberen. Dank je iig.

Hoe bedoel je trouwens ook (ja sorry als ik domme vragen stel hoor) bij uitbreiden 3x 10 minuten plus 1x 5 minuten? Ik loop nu 1x30 min achter elkaar. Bedoel je dan wandelen er tussen of zo?
<<

Anoniem38

Bericht 18 Jan 2014 22:46

Re: Het hardlooptopic

Ja dat bedoel ik! Geeft niet hoor! 1 minuut wandelen of zo tussendoor. Zo trainde ik in het begin voor mijn lange afstanden.
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 18 Jan 2014 22:49

Re: Het hardlooptopic

Oke dus dan niet in 1 stuk achter elkaar maar met wandelen er tussen. Zou je dit nu eerder mij aanraden dan die eerste tip van 5x1 minuut zeg maar?
<<

Anoniem38

Bericht 18 Jan 2014 22:51

Re: Het hardlooptopic

Je kunt beide doen. 1x snelheid en 1keer duur uitbreiden.
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 18 Jan 2014 22:54

Re: Het hardlooptopic

Ik denk dat ik eerst maar eens begin met het laatste.

Maar hoe breid je dit dan verder uit? begin met 3x10 plus 1x5 ...en dan? Hoe kom ik het best bij 2x20?
O ik ben zo'n nitwit op dit gebied.
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 19 Jan 2014 00:08

Re: Het hardlooptopic

Ibbel: je kan ook verder trainen met de 5-10 km Start to Run of 5-10 km Keep Running podcasts. Daarin heb je ook interval lessen, en ga je langzaam uitbreiden. Eerste interval les heb je bijv. 4 keer 30 seconden versnellen, tweede interval les heb je 6 keer 30 seconden versnellen. In de lessen tussendoor ga je steeds langere stukken lopen (van 30 minuten naar 35, dan naar 38, naar 40, etc).
Misschien werkt dat goed voor je? Dan verteld iemand je gewoon wanneer je moet versnellen en hoe lang je het vol moet houden.
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 19 Jan 2014 10:45

Re: Het hardlooptopic

Ja maar werkt dat ook als je de 5 km nog niet haalt?

Ik heb vandaag die 5x1 minuut versnellen toegepast. Pittig maar heb wel gedaan haha. Heb 30 min gelopen. 1x Gedacht ik ga stoppen want ik voelde mijn bovenbenen heel erg, maar heb doorgezet :banaan:
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 19 Jan 2014 11:46

Re: Het hardlooptopic

Jip83 schreef:@r skeeleren, fietsen, wandelen, rolskieen
@p geduld! Misschien ook intervallen?

Intervallen probeer ik al steeds wat meer te doen. Heb zo wie zo iedere maandag training en dan doen we ook altijd interval. Ik zit ongeveer op hetzelfde niveau als ibbel qua snelheid. Qua afstand kan ik al wel een km of 7 lopen.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 19 Jan 2014 12:00

Re: Het hardlooptopic

Pandora schreef:
Jip83 schreef:@r skeeleren, fietsen, wandelen, rolskieen
@p geduld! Misschien ook intervallen?

Intervallen probeer ik al steeds wat meer te doen. Heb zo wie zo iedere maandag training en dan doen we ook altijd interval. Ik zit ongeveer op hetzelfde niveau als ibbel qua snelheid. Qua afstand kan ik al wel een km of 7 lopen.


Oow wauw mooi al 7 km! Hoe doe jij intervallen? Wat is jouw schema?
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 19 Jan 2014 12:17

Re: Het hardlooptopic

Interval training bij de loopgroep verschilt iedere week per snelheid en afstand, we werken dan ook vaak met hartslag zones. Ik ben afgelopen week pas met intervallen begonnen in mijn eigen loopjes, ik doe eigenlijk gewoon maar wat, donderdag heb ik eerst ruim een kilometer even ingelopen, toen ongeveer een kilometer versneld, toen 1 minuutje gewandeld om de hartslagweer wat naar beneden te krijgen, toen nog een stuk rustig begonnen maar langzaam aan steeds sneller en het laatste stuk uitgelopen. Hoop dat het een beetje effectief was.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Anoniem186

Bericht 19 Jan 2014 12:20

Re: Het hardlooptopic

Pffffff.... Net les 6 van Evy gelopen. Die 3 minuten lopen valt me echt zwaar. Vanaf dinsdag moet ik 4 minuten lopen, echt geen idee hoe ik dat moet volhouden! Misschien deze les nog maar een keer opnieuw. Maar dat vind ik niet leuk, dan loop ik nu al niet meer op schema... :(
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 19 Jan 2014 12:26

Re: Het hardlooptopic

Aah oke dank je voor je reactie Pandora. Ik heb geen hartslagmeter dus kan ook niet daarop lopen.

Jans> ik heb toen ik begon ook die lessen 2x gedaan...ik had geen conditie. Het maakt niet uit of je ze nog een keer doet of niet. Als het voor jou fijner is zodat je deze les makkelijker haalt zal de volgende les ook makkelijker gaan.
En positief blijven, met een negatieve instelling kom je ook niet ver :wink: Succes!
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 19 Jan 2014 12:28

Re: Het hardlooptopic

Jans schreef:Pffffff.... Net les 6 van Evy gelopen. Die 3 minuten lopen valt me echt zwaar. Vanaf dinsdag moet ik 4 minuten lopen, echt geen idee hoe ik dat moet volhouden! Misschien deze les nog maar een keer opnieuw. Maar dat vind ik niet leuk, dan loop ik nu al niet meer op schema... :(


Ik weet niet hoe snel je loopt maar misschien kun je proberen de 4 minuten op een iets lager tempo te lopen?
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Anoniem186

Bericht 19 Jan 2014 12:37

Re: Het hardlooptopic

Ibbel, ja je hebt gelijk hoor. Ik ga die les gewoon opnieuw doen. Ik baalde er alleen heel erg van dat ik zelfs zo'n schema niet vol kan houden.

Pandora, ik begin volgens mij te snel en dan hou ik het daarna niet meer vol. M'n gemiddelde ligt nu op 6,9 (ik doe interval hè). Vandaag was het zelfs 6,6, pffff... Terwijl ik begon met 8,7.
Volgende keer rustiger starten dus..
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 19 Jan 2014 12:48

Re: Het hardlooptopic

Dat snap ik Jans. Maar geeft toch niks. De een kan het nou eenmaal makkelijker als een ander. En ik vind het alleen maar fijn als het dan wel haal ipv de stap verder te nemen en het niet wil lukken.
<<

Anoniem186

Bericht 19 Jan 2014 12:50

Re: Het hardlooptopic

Ja, daar heb je inderdaad gelijk in!
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 19 Jan 2014 12:50

Re: Het hardlooptopic

Heerlijk als je zo trots kan zijn en DAT motiveert lekker om door te pakken :) Succes!
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 19 Jan 2014 14:17

Re: Het hardlooptopic

Idd je kan beter wat langzamer lopen zodat je de tijd iig vol krijgt. Snelheid komt vanzelf.
Ik heb gisteren weer gelopen sinds een maand. Ben voorzichtig begonnen om te kijken waar ik sta. 3x7 Het was pittig maar lekker. Verwacht dat ik nu wel met sprongen vooruit ga want liep vorige maand nog 45min en dan ongeveer 7km. Moet dus werken aan afstand en snelheid voor de Roparun maar dat gaat wel goed komen denk ik.
Dinsdag ga ik weer en dan loop ik een climaxloop 8-6-4-2
30-04-2017
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers