Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Engels taalgebruik in scriptie

<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:23

Bericht 16 Jan 2014 18:36

Engels taalgebruik in scriptie

Ola! Wij zijn zo goed als klaar met onze scriptie voor de master bewegingswetenschappen, we hebben alleen vorige week feedback gekregen dat ons Engels taalgebruik echt slecht is :laughcry: Beetje jammer, ik heb mijn best gedaan om het kritisch door te lezen, maar ik weet niet beter denk ik. Is er iemand die goed is in (wetenschappelijk) Engels en die het stuk eens door zou willen lezen op het taalgebruik (eventueel tegen een vergoeding)? Exclusief Appendix gaat het om 17 pagina's.

Of mag ik dat hier niet vragen? :angel:
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 16 Jan 2014 22:00

Re: Engels taalgebruik in scriptie

Wat balen zeg. Lekker constructief commentaar ook :D Ik wil dat wel doen hoor, geen probleem. Heb alleen pas dit weekend tijd, dus als het snel moet, moet je even wachten op een snellere forummer haha!

Wat apart trouwens dat je masterscriptie maar zo kort is! Oh en trouwens, als het gaat om jargon weet ik misschien niet zoveel maar mijn wetenschappelijk Engels is prima hoor.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 16 Jan 2014 22:02

Re: Engels taalgebruik in scriptie

Wat is er niet goed aan het taalgebruik? Zijn het de woorden of is het meer grammatica?

Ik heb wel een draaiboek in het Engels geschreven, maar of mijn Engels goed genoeg is betwijfel ik.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 17 Jan 2014 01:53

Re: Engels taalgebruik in scriptie

.
Laatst gewijzigd door Jorja op 30 Mei 2020 00:55, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem119

Bericht 17 Jan 2014 09:47

Re: Engels taalgebruik in scriptie

Ik heb echt geen tijd meer voor dit soort dingen :( Vroeger deed ik het met plezier.
<<

Eep

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 298

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: Noord-Brabant

Bericht 17 Jan 2014 12:06

Re: Engels taalgebruik in scriptie

Werd vooral de grammatica slecht beoordeeld, of het woordgebruik? Ik wil best voor je kijken, heb veel wetenschappelijke artikelen geschreven in het Engels tijdens mijn opleiding (toegepaste biologie). Weet alleen niet hoe snel je het moet hebben, dit weekend zit ik aardig volgepland.

Je kan ook altijd wat opfrissing vragen bij een docent Engels over bepaalde schrijfregels enz. Tijdens mijn studie werd daar vaak niet moeilijk over gedaan.
Afbeelding
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:23

Bericht 17 Jan 2014 14:04

Re: Engels taalgebruik in scriptie

Wow bedankt voor jullie reacties!

Ik weet niet precies wat er niet goed aan is, daarvoor is mijn Engels dan te slecht denk ik. Ik denk dat het vooral gaat om zinsopbouw en dergelijke, dat het misschien teveel letterlijk vertaald is vanuit het Nederlands en dat er dan kromme zinnen ontstaan. We hebben hem nu 'af', dus zo snel mogelijk is het fijnste (al is dat natuurlijk wel veel gevraagd).

Zora, zou jij echt dit weekend tijd hebben? Het is echt maar 17 pagina's, het is ook meer de vorm van een artikel dan van een scriptie eigenlijk (maar scriptie bekt makkelijker :laughcry: ).
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 17 Jan 2014 21:16

Re: Engels taalgebruik in scriptie

Ik heb tijd idd :) Stuur vanavond maar door! Ik pm je mijn email even.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

anoniem213

Bericht 17 Jan 2014 22:28

Re: Engels taalgebruik in scriptie

Wat lief van je, Zora. Succes, Kowalski!
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:23

Bericht 18 Jan 2014 17:47

Re: Engels taalgebruik in scriptie

June schreef:Wat lief van je, Zora. Succes, Kowalski!


Dankjewel!

En inderdaad, ontzettend lief!! :hulde:
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 18 Jan 2014 21:43

Re: Engels taalgebruik in scriptie

Kijk nou eerst maar eens of je er wat aan hebt haha! :D
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron