Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Afvaltopic #1

<<

Anoniem219

Bericht 18 Jan 2014 10:22

Re: Afvaltopic

Oh gewoon in het dorp. Redelijk groot, dus kan zo als ik wil 12 km rondje lopen. Maar dat moet ik nog even opbouwen... :)

Ik vind het makkelijk vol te houden, en het is gratis :smile:
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:44

Bericht 18 Jan 2014 10:27

Re: Afvaltopic

We can do it! :D

EN ja volhouden dat is het ook maar doe ik verder ook wel. Ik vind het zonde om mijn verloren kilo's er weer bij te krijgen namelijk.

En een uur flink doorwandelen is goed zeg en dat 2 a 3 x per week. Misschien moet ik dat ook eens gaan doen en dan met af en toe hardlopen er bij. 2x wandelen, 2x hardlopen of zo...ik moet eens even kijken wat ik wil gaan doen.
Bij mijn ouders staat nu ook een crosstrainer, hometrainer en een buikspierapparaat. Dat wilde ik misschien ook 1x in de week gaan doen. Dus moet eens nadenken over mijn planning haha.
<<

Anoniem57

Bericht 18 Jan 2014 10:28

Re: Afvaltopic

Ja, ik deed dat in mijn geboortedorp ook, daar liep je op een gegeven ook zo de polder in, heerlijk was dat!
Nu ik ben verhuist en in een stad woon, is dat een stuk lastiger, ik ken niet overal de weg.
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 18 Jan 2014 10:30

Re: Afvaltopic

Je zit op een 'plateau' Ibbel, heel bekend fenomeen dat je terwijl je hetzelfde doet gewoon even niet meer afvalt. Gewoon doorzetten hoor, dat is maar tijdelijk. Je kan ook proberen even iets om te gooien qua bewegen (ineens een andere sport, of interval met sprintjes ipv duurloop hardlopen of idd iets minder koolhydraten en meer eiwitten lid. Doorzetten hoor!
Smile, it's free!
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:44

Bericht 18 Jan 2014 10:37

Re: Afvaltopic

Dit plateau heb ik eerder al gehad...toen ging t naar beneden weer daarna...en toen kwamen feestdagen, ging t iets om hoog naar weer dit en nu stijgt het heeel lichtjes :(

Meer eiwitten is misschien een goeie ook nog. En ja interval of zo met hardlopen...ik moet eens even goed gaan kijken.
En opgeven doe ik nooit hoor :) Zo zonde van al mijn harde werken.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 18 Jan 2014 10:42

Re: Afvaltopic

Huh Marley, je eet gezond en gecontroleerd? Een maand geleden ging het nog over zakken spekkedikken en de maand daarvoor over Turkse pizza's als ik het me goed herinner. Maakt mij niet uit maar is het echt waar dat je zo gezond eet, en dan al zo lang dat je echt had moeten afvallen? (Daar gaan vaak wel wat maanden overheen he, met gezond eten en veel lichaamsbeweging)
#teammaple🍁
<<

Anoniem50

Bericht 18 Jan 2014 10:50

Re: Afvaltopic

Urban Naked schreef:Huh Marley, je eet gezond en gecontroleerd? Een maand geleden ging het nog over zakken spekkedikken en de maand daarvoor over Turkse pizza's als ik het me goed herinner. Maakt mij niet uit maar is het echt waar dat je zo gezond eet, en dan al zo lang dat je echt had moeten afvallen? (Daar gaan vaak wel wat maanden overheen he, met gezond eten en veel lichaamsbeweging)


Betrapt!

Rond Kerst en O&N heb ik me echt niet bezig gehouden met diëten. En ja, dan weet ik wel wat ik lekker vind. Maar wat ik sinds twee weken ook probeer, de weegschaal komt niet naar beneden. Het maakt me niet uit dat het langzaam gaat of echt op slakkentempo, maar er gebeurd helemaal niets. En daar heb ik vorig jaar ook last van gehad. Er moet toch iets zichtbaar zijn van waar ik mee bezig ben? Want die spekkedikken hebben zich ook ergens aangeplakt. Zelfs die krijg ik er niet af.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 18 Jan 2014 11:41

Re: Afvaltopic

Kun je hier eens opschrijven wat je de afgelopen drie dagen hebt gegeten? Je houdt het bij, toch?
#teammaple🍁
<<

Anoniem50

Bericht 18 Jan 2014 11:45

Re: Afvaltopic

Urban Naked schreef:Kun je hier eens opschrijven wat je de afgelopen drie dagen hebt gegeten? Je houdt het bij, toch?


Ja, dat kan ik wel. Maar.... Nou ja, here goes.

O: Boterham kaas/chorizo/tomaat/peper/Italiaanse kruiden.
T: Mandarijn.
L: Boterham kaas/chorizo/tomaat/peper/Italiaanse kruiden.
T: Mandarijn.
A: Pane Pesto tomaat mozzarella.

Ow my.... Lekker gezond. :omg:
<<

Anoniem198

Bericht 18 Jan 2014 11:54

Re: Afvaltopic

Met UN eens. Lees hier ook vaak dat je toch wel veel ongezonde dingen eet.
Wat je nu zegt over wat je hebt gegeten dat zou ik de chorizo vervangen door rookvlees of kipfilet.
Kipfilet kan je wat smaak geven met bijvoorbeeld kerriepoeder.

Penne,pesto en mozzarella is ook niet de meest gezonde keuze.

Afvallen en lijnen heeft niks te maken met niet eten maar met de keuzes die je maakt.
Wat ik ook al tegen je had gezegd toen ze zo'n trek had in shoarma kies dan voor kipshoarma en dan geen broodje erbij.
Zo hoef je niet alle lekkere dingen te laten staan en kan je door net een andere gezonde keuze toch eten wat je wil.
<<

Anoniem273

Bericht 18 Jan 2014 11:58

Re: Afvaltopic

Marley, eet je geen groente en meer fruit?
<<

Anoniem219

Bericht 18 Jan 2014 12:01

Re: Afvaltopic

Marley, ik vind zowieso dat je heel weinig eet.... Ik eet denk bijna het dubbele van wat jij eet. En dan zit ik op 1500 cal.

Ik zou ook gezondere keuzes maken en dan meer eten....

Ik wil wel een dag van mij hier neerzetten om het verschil te zien?
<<

Anoniem54

Bericht 18 Jan 2014 12:03

Re: Afvaltopic

Parel schreef:Wat goed Lemon! Misschien kan je ook even een schuin oog werpen op het Clean, Fit & Healthy topic, daar zijn er een heleboel die ook dingen maken als (gezonde) muffins. Gewoon in deze pijler.

Jorja, dat is ook best lang hoor, 3 maanden aan een stuk lijnen! Ik ben nu 2 weken bezig en zit af en toe al pfffff maar hartstikke goed dat er al 2 kilo af is, zeg!

Aagje, wow! Gewoon gelopen of hard gelopen? Allebei knap!

Hier was het vanochtend weer een ons zwaarder dan gisteren, ik hou me er maar aan vast dat er dan hopelijk morgen of overmorgen in 1x veel af is :laughcry: Ik doe serieus niks anders dan eerst, maar goed we zien het wel.


Dankje! Ja uit dat topic had ik ze ook. Verder ben ik niet echt een clean eter dus ik denk dat ik hier beter pas.

Ibbel ik denk ook dat je op een plateau zit. Misschien een tijdje anders gaan eten? Wat minder koolhydraten inderdaad, misschien helpt dat?

Parel ik heb dat ook vaak dat je 1 dag er geen zin meer hebt. Vaak eet ik dan iets slechts en dan kan ik er weer een paar dagen tegenaan!

Bij mij gaat het goed. Tot nu toe geen vreetbuiten gehad terwijl ik dat normaal wel vaak heb. Woog vandaag 90.5 :cheering: Totaal bijna 5 kilo eraf nu!
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:44

Bericht 18 Jan 2014 12:17

Re: Afvaltopic

Ja dat ga ik proberen idd. We gaan eens kijken of dat gaat helpen.

Fijn die 5 kilo er af! Ga zo door!
<<

Anoniem313

Bericht 18 Jan 2014 12:37

Re: Afvaltopic

Marley, als dit bij jou valt onder 'gezond', dan valt er nog een hoop te winnen. Je eet weinig, ongevarieerd en vooral: je krijgt nauwelijks voedingsstoffen binnen. Je lijf heeft eiwitten nodig, en dat haal je niet voldoende uit een plakje kaas en een plak chorizo, om over vezels en vitamines nog maar te zwijgen. Is dit een uitzondering of een normale dag voor jou?
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:44

Bericht 18 Jan 2014 12:42

Re: Afvaltopic

Ik moet nog even een ritme krijgen met eten waarin ik genoeg eiwitten eet....wat is jullie dagritme qua eten?
<<

Anoniem219

Bericht 18 Jan 2014 12:45

Re: Afvaltopic

Ik zal hem zo even posten mijn dagritme, nu eerst visite :)
<<

Anoniem50

Bericht 18 Jan 2014 12:45

Re: Afvaltopic

Dit is wat ik over het algemeen op een dag eet. Wel verander ik vaak van beleg. Maar dat is het eigenlijk wel. Ik krijg er ook amper iets meer doorheen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het eten helemaal kwijt ben. Ik twijfel zo aan wat ik wil eten, kan eten en neem dan maar iets makkelijks mee uit het schap. Dan gaat het opeens niet meer om het gezonde, maar hoe weinig ik ervan eet.
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:44

Bericht 18 Jan 2014 12:53

Re: Afvaltopic

Ik ben zo ook even weg dus lees later sowieso pas ;) Ik ben heel benieuwd.

Marley> wat voor beleg kies jij zoal?
<<

Anoniem313

Bericht 18 Jan 2014 12:54

Re: Afvaltopic

Dat is dan toch heel iets anders dan wat je op de vorige pagina zegt? En het klinkt niet goed, steeds hetzelfde ongezonde eten en daar dan zo min mogelijk van. Weet je ook waarom je dat doet?
<<

Anoniem50

Bericht 18 Jan 2014 12:55

Re: Afvaltopic

Kaas, chorizo, kipfilet tuinkruiden, sandwichspread, Kip-Kerrie salade, jam. En een zeer enkele keer een broodje chocoladepasta, maar ik heb zo'n klein potje van Nutella en die staat al zeker sinds augustus in de kast
<<

Anoniem50

Bericht 18 Jan 2014 12:56

Re: Afvaltopic

Caulfield schreef:Dat is dan toch heel iets anders dan wat je op de vorige pagina zegt? En het klinkt niet goed, steeds hetzelfde ongezonde eten en daar dan zo min mogelijk van. Weet je ook waarom je dat doet?


Dat is voor mij 'gezond', omdat ik dan controle heb over wat ik eet of juist niet eet. Ik weet dat het voor anderen onzinnig en abnormaal klinkt, maar ik ben nog steeds niet helemaal of helemaal niet van mijn eetstoornis af. En ik ben ook niet helemaal dik geworden van eten, meer van het teveel alcohol drinken.
<<

Anoniem313

Bericht 18 Jan 2014 13:00

Re: Afvaltopic

Dat klinkt inderdaad als een flink verstoorde relatie met eten. Heb je daar hulp bij? En wat is dan nu je doel?
<<

Anoniem187

Bericht 18 Jan 2014 13:01

Re: Afvaltopic

Dat het voor jou gezond is, betekent niet dat het gezond ís. Dan kun je toch ook niet zeggen dat je gezond eet?

Verdiep je eens in eten, kijk op blogs die gaan over voeding of ga eens naar een diëtiste. Maar sandwichspread, kip-kerrie salade en jam (vol met suikers, neem eens een biologische) zijn niet bepaald de beste keuze. Evenals kaas en chorizo. Af en toe is echt niet erg, maar dagelijks zou ik het niet doen. Kipfilet is wel heel goed!
Wat voor boterhammen eet je? En hoeveel eet je er?
<<

Anoniem54

Bericht 18 Jan 2014 13:01

Re: Afvaltopic

Mijn dagritme is niet echt een voorbeeld omdat ik onregelmatig werk. Daarom eet ik niet op vaste tijden. Ook eet ik bijna geen brood, alleen soms wat stokbrood.

Voorbeeld van gister:

7 Uur s: Bak magere yoghurt met blauwe bessen en muesli
11 Uur: Van 2 eieren en 2 bananen pannekoekjes met jam zonder suiker
13 Uur: 2 Eiermuffins met prei/kip/tomaat
19 Uur: Couscous met kip
20 Uur: 2 Mandarijnen
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers