Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


tegenwoordig (te) snel opgeven relatie

<<

Anoniem29

Bericht 12 Jan 2014 20:31

Re: tegenwoordig (te) snel opgeven relatie

Nee hoor haha. Meer tegen gympie. Maar ik denk dat wij gewoon een andere mening hebben. Prima. Ik ga lekker kortzichtig verder door het leven.
<<

Anoniem7

Bericht 12 Jan 2014 20:37

Re: tegenwoordig (te) snel opgeven relatie

Ik vind het ook wel een beetje kortzichtig hoor, dat 'als vrienden uit elkaar gaan' kan ik namelijk ook anders opvatten, dat ze gewoon in goede harmonie uit elkaar gaan, soms nog eens contact hebben en er geen oorlog tussen hen beiden is.
<<

Anoniem14

Bericht 12 Jan 2014 20:52

Re: tegenwoordig (te) snel opgeven relatie

Intoxicated schreef:Nee hoor haha. Meer tegen gympie. Maar ik denk dat wij gewoon een andere mening hebben. Prima. Ik ga lekker kortzichtig verder door het leven.


Huh. Waar heb ik het over mishandeling dan? Wat de reden ook is, jij maakt er in mijn ogen wel een heel makkelijk en nonchalant verhaaltje van. Zo van, 'ach, wat een flutreden'. Terwijl je dat toch nooit zo kan weten? En het gaat me niet zo zeer om dat er een verschil van mening is, maar de mening die je verkondigt, vind ik dus vrij kortzichtig en ik vraag me af waar het op gebaseerd is.
<<

Anoniem29

Bericht 12 Jan 2014 21:01

Re: tegenwoordig (te) snel opgeven relatie

Ik snap gewoon niet dat mensen die een liefdevolle relatie met elkaar hebben uit elkaar gaan. Misschien het ik het duidelijker moeten formuleren, getrouwd met kinderen in de 30. Wat mis je dan? Als alles koek en ei is behalve de aantrekkingskracht op seksueel gebied. Ik denk gewoon dat dat een kwestie van investeren blijft in jezelf, je lijf en hoe je samen, met elkaar omgaat op dat vlak. Als je dit al heb na 6 maanden op je 21e is het misschien geen match. Maar samen al 15 jaar in een relatie? Dan krijg ik gewoon het idee van mannen van 45 die een midlife crisis krijgen en vrouwen van 23 willen. Want zij willen hetzelfde in het leven? Dat loopt toch ook stuk.
<<

Anoniem14

Bericht 12 Jan 2014 21:04

Re: tegenwoordig (te) snel opgeven relatie

Ik kan me wel voorstellen dat je dat denkt, maar ik denk dat je er wel vanuit mag gaan dat het in de meeste gevallen niet zo simpel ligt. Een relatiebreuk of scheiding is namelijk ronduit pijnlijk en verdrietig en er zijn denk ik maar weinig mensen die dat zichzelf en elkaar voor een simpele reden aan willen doen. Je kunt gewoon niet weten wat er allemaal speelt in iemands relatie/huwelijk. Je hebt je mening alleen gebaseerd op een seksloos huwelijk, dat dat het enige is wat er aan de hand is, maar ik kan me niet voorstellen dat dat het enige is wat er dan speelt. En zowel, als iemand daar echt heel erg ongelukkig van word...ja, wie is iemand anders dan om daar eigenlijk iets van te vinden?
<<

Anoniem29

Bericht 12 Jan 2014 21:09

Re: tegenwoordig (te) snel opgeven relatie

Dat sowieso. Maar zo zie ik het als buitenstaander. En ik denk dit echt niet bij elke relatie! Maar soms heb ik het er met vriendinnen of mijn zus over en dan vind ik hun eisenlijstjes gewoon best hoog. Misschien zit ik wel fout en vind ik het sneller 'goed genoeg'. Maar dan kan dat mij gewoon verbazen.
<<

Anoniem14

Bericht 12 Jan 2014 21:15

Re: tegenwoordig (te) snel opgeven relatie

Ja, of er wordt (misschien onbewust) door jouw vriend, in jouw relatie aan alle eisen voldaan en andersom ;). Op de dingen die je eerder noemde na dan. Ach, ik weet dat ook niet natuurlijk. In ieder geval vind ik dat het allemaal niet zo simpel ligt en ik had daardoor weerstand tegen jouw eerdere reacties. Ik snap nu je het uitgelegd hebt wel beter wat je bedoelt.
<<

Anoniem29

Bericht 12 Jan 2014 21:18

Re: tegenwoordig (te) snel opgeven relatie

Ik had ook niet zo moeten blaten hoor want heb er geen verstand van en ben al sinds mijn 15e samen met mijn vriend. Haha. Maar mijn reactie was gebaseerd op enkele reacties uit mijn omgeving en niet realistisch geprojecteerd op de rest van Nederland.
<<

Anoniem14

Bericht 12 Jan 2014 21:33

Re: tegenwoordig (te) snel opgeven relatie

Ja en misschien ben ik wat gevoelig op het moment. ;)
<<

Anoniem108

Bericht 12 Jan 2014 22:21

Re: tegenwoordig (te) snel opgeven relatie

Whatever: waarom zou je tegenwoordig nog genoegen nemen met acceptatie-mentaliteit (zoals je dat benoemde) als je idd de mogelijkheid hebt om ook te leven op een manier waarvan je oprecht kan stellen daar gelukkig van te worden? De enige persoon die verantwoordelijk is voor geluk in mijn eigen leven, dat ben ik toch echt zelf, lijkt me. Een relatie moet een toevoeging zijn in m'n leven en als ik dat niet meer zo ervaar op een dag, zou ik het van de zotte vinden om daar doelbewust in te blijven 'hangen', terwijl ik wel gewoon de mogelijkheid heb om in mijn eigen levensonderhoud te voorzien en dus niet uit pure noodzaak bij een man te blijven die mij ongelukkig laat voelen.
<<

Anoniem280

Bericht 13 Jan 2014 11:07

Re: tegenwoordig (te) snel opgeven relatie

Ik vind dat er in miin omgeving wel makkelijk over Word gedaan. Zelfs in familie speelt het. Het gaat niet dus we stoppen er maar mee.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 13 Jan 2014 11:17

Re: tegenwoordig (te) snel opgeven relatie

Als ik naar mijn vriendengroep kijk zie ik echt wel dat er gewerkt wordt voor een relatie. Een vriendin twijfelt al een jaar. Heeft te maken met haar vriend die bepaalde eigenschappen heeft die steeds meer beginnen te irriteren. Ze geeft het aan en hij werkt er aan, maar dat heeft tijd nodig. Ze bespreekt het zo nu en dan met mij om zo ook even stoom af te blazen.
Een andere vriend in ondertussen gescheiden. Hij is 6 jaar met zijn ex geweest, maar na het eerste jaar huwelijk ging ze al een keer vreemd. Daarna nog een paar keer. HIj heeft hier nooit iets over gezegd, maar ze zijn wel samen in therapie gegaan, want hij wilde er wat van maken. Toch was op een gegeven moment de maat vol bij hem.

Toen ik het zelf nog met mijn ex had, wilde ik er nog wel voor vechten. Ook al kwam er een rust op mijn af als hij na een weekend weer naar zijn ouders ging. Maar als hij vreemd gaat, dan houdt het ook op. Hij had het vechten al opgegven, zonder daar met mij over te praten.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Moontje

Noob

Berichten: 141

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:37

Bericht 13 Jan 2014 13:25

Re: tegenwoordig (te) snel opgeven relatie

Ik vind wel dat mensen relatief snel hun relatie opgeven. Natuurlijk lang niet alle mensen doen dit. Maar ik denk dat de groep wel groter is en wordt.
Er zijn relaties waarin de koek op is... En dan zie ik een stel voor me die langs de zijlijn toe kijkt wie of wat de koek gaat op eten. En als de koek op is, dit concluderen en uit elkaar gaan.
Het kan hoor als de koek op is, maar dan heb je dit wel laten gebeuren waar je zelf bij stond. En dat noem ik niet hard werken aan je relatie.

Mijn neef een aantal jaren geleden was 6 jaar samen, hierna zijn ze gaan trouwen en zij gaf na 3 maanden aan dat ze wilde scheiden. (nu moet je weten dat in die 3 maanden er ook nog 1 maand huwelijksreis bij zat). En natuurlijk... de koek was op. Noem ik ook geen vechten, maar heeeel snel opgeven.

Of mensen die ineens na 8 jaar een eigenschap gaan zien van de ander. Zoals;'ja hij praatte nooit zoveel. Ehh dat wist je op dag 1? Zo niet dag 300 toch ook al??
Ons leven eindigt op de dag dat we zwijgen over dingen die ertoe doen.
<<

Anoniem108

Bericht 13 Jan 2014 17:52

Re: tegenwoordig (te) snel opgeven relatie

Hoe kan ik nou weten of andere stellen niet alles eraan hebben gedaan om hun relatie te behouden? Alsof ik erbij was... Nee. Wie ben ik dan om te oordelen? Precies; een buitenstaander die alleen maar meekrijgt wat iemand wil delen.
<<

Anoniem130

Bericht 13 Jan 2014 18:40

Re: tegenwoordig (te) snel opgeven relatie

Izar schreef:Whatever: waarom zou je tegenwoordig nog genoegen nemen met acceptatie-mentaliteit (zoals je dat benoemde) als je idd de mogelijkheid hebt om ook te leven op een manier waarvan je oprecht kan stellen daar gelukkig van te worden? De enige persoon die verantwoordelijk is voor geluk in mijn eigen leven, dat ben ik toch echt zelf, lijkt me. Een relatie moet een toevoeging zijn in m'n leven en als ik dat niet meer zo ervaar op een dag, zou ik het van de zotte vinden om daar doelbewust in te blijven 'hangen', terwijl ik wel gewoon de mogelijkheid heb om in mijn eigen levensonderhoud te voorzien en dus niet uit pure noodzaak bij een man te blijven die mij ongelukkig laat voelen.


Ik zie mezelf nergens zeggen dat die acceptatiementaliteit beter is? ;)

Ik denk puur dat dat wel meespeelt in het aantal scheidingen en dat het een valkuil is om soms teveel te kijken naar wat er beter kan, want net zoals het altijd slechter kan, kan het ook altijd beter en je moet een balans zien te vinden tussen accepteren/waarderen en streven naar verbetering/geluk. Ik vind absoluut niet dat je ongeluk moet accepteren, maar wel dat je soms naar geluk moet zoeken zonder dingen te veranderen. :)
<<

Zelda

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 13 Jan 2014 18:56

Re: tegenwoordig (te) snel opgeven relatie

Intoxicated schreef:Ik heb het over vrienden worden binnen een relatie. Daar ben je zelf bij. Ik heb het niet over mishandeling og onderdrukking binnen een relatie natuurlijk.

Ik vind dat echt te makkelijk gezegd hoor.

Mensen veranderen, ook binnen een relatie. De voornaamste reden dat ex en ik uit elkaar gingen, was omdat we meer als broer/zus/vriendschap samen leefden. En je kunt dan wel zeggen dat je 'er zelf bij bent' maar dat is meestal een heel proces waar je samen doorheen gaat en als het niet meer gaat, dan gaat het niet. Als je er middenin zit dan merk je dat vaak niet eens, dat je langzaam vrienden wordt. Je ontwikkeld eigen gewoontes en eigen manieren en groeit zo uit elkaar...Moet je dan maar jaren ongelukkig zijn in een relatie waarvan je al wéét dat het niet gaat werken? Want zo ging dat vroeger vaak, als ik de oudere generatie hoor....Ik wil dat niet. Niet voor mijzelf, niet voor mijn zoon.
<<

Anoniem108

Bericht 13 Jan 2014 19:33

Re: tegenwoordig (te) snel opgeven relatie

Whatever schreef:
Izar schreef:Whatever: waarom zou je tegenwoordig nog genoegen nemen met acceptatie-mentaliteit (zoals je dat benoemde) als je idd de mogelijkheid hebt om ook te leven op een manier waarvan je oprecht kan stellen daar gelukkig van te worden? De enige persoon die verantwoordelijk is voor geluk in mijn eigen leven, dat ben ik toch echt zelf, lijkt me. Een relatie moet een toevoeging zijn in m'n leven en als ik dat niet meer zo ervaar op een dag, zou ik het van de zotte vinden om daar doelbewust in te blijven 'hangen', terwijl ik wel gewoon de mogelijkheid heb om in mijn eigen levensonderhoud te voorzien en dus niet uit pure noodzaak bij een man te blijven die mij ongelukkig laat voelen.


Ik zie mezelf nergens zeggen dat die acceptatiementaliteit beter is? ;)

Ik denk puur dat dat wel meespeelt in het aantal scheidingen en dat het een valkuil is om soms teveel te kijken naar wat er beter kan, want net zoals het altijd slechter kan, kan het ook altijd beter en je moet een balans zien te vinden tussen accepteren/waarderen en streven naar verbetering/geluk. Ik vind absoluut niet dat je ongeluk moet accepteren, maar wel dat je soms naar geluk moet zoeken zonder dingen te veranderen. :)


Je refereert aan vroeger, maar toen waren de rollen iig in heteroseksuele relaties niet te vergelijken met nu. Wie ben ik om te denken dat deze mensen er voor zichzelf niet alles aan hebben gedaan om een balans te vinden tussen accepteren/waarderen van de situatie waarin ze zich bevinden. Het roer omgooien kan juist heel effectief zijn om zo weer je geluk en jezelf (terug) te vinden. Ik zie zelf iig niet in waarom dingen veranderen erg zou zijn als ik mij daar alleen maar fijner door ga voelen. Niemand is erbij gebaat als ik in een relatie blijf 'hangen' waarvan ik ongelukkig word en hou mijzelf verantwoordelijk voor gelukkig zijn in m'n leven. Als ik daar voor mijn relatie moet opgeven, zou ik dat zeker doen.
<<

Anoniem 63

Bericht 17 Jan 2014 21:47

Re: tegenwoordig (te) snel opgeven relatie

Ik denk wel dat sommige mensen te makkelijk denken over een huwelijk. Het wordt ook normaler om vaker te trouwen. Als ik dan hoor dat een stel na 2 jaar huwelijk gaat scheiden vind ik dat toch een beetje raar. Maar ik denk dan ook heel traditioneel over het huwelijk. Dus ja, ik deel gedeeltelijk wel het idee van de TO. Wat niet wil zeggen dat het in veel gevallen een goede keuze is om te gaan scheiden natuurlijk. Het is mijns inziens dus niet alleen het 'snelle opgeven' van een relatie, maar ook het snelle/makkelijke trouwen. Of er daadwerkelijk minder hard aan een relatie gewerkt wordt weet ik niet. Je weet nooit alle ins en outs van andermans relatie zoals hier als gezegd wordt.
Vorige

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers