Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dilemma qua sollicitatiegesprek

<<

Anoniem11

Bericht 14 Jan 2014 20:21

Dilemma qua sollicitatiegesprek

Ik ben al een tijdje bezig met solliciteren. En had in november een sollicitatie verstuurd naar een bedrijf/functie waar ik heel graag zou willen werken. Zou ideaal zijn qua werk/afstand/uren etc.. Ik had toen wel een brief gekregen dat ze per 15 januari de sollicitatieronde zouden gaan vervolgen. Ik heb eigenlijk best wel de hele tijd zitten afwachten en zitten hopen dat ik hier wel uitgenodigd zou gaan worden..

Sinds gisteren ben ik nu begonnen als callcentermedewerker. Niet mijn droombaan, verdient weinig, ver weg. Maar het is werk en ik was allang blij überhaupt aan de slag te kunnen. Ik zit nu in training en heb opgegeven dat ik deze week 40 uur beschikbaar ben en de volgende week ook, dat was een vereiste. Nu word ik dus vanmiddag gebeld door het eerste bedrijf of ik op gesprek wil komen. Kon toen niet opnemen en heb daarachter direct een mail gekregen met een reeds ingeplande afspraak, voor aanstaande donderdag.

Maar, ik kan dus echt niet. Ik wil niet iets opgeven wat ik zeker de weten heb voor iets waar ik nog niet zeker in ben. Ik zal niet de enige zijn die ze uitnodigen. Het is ook niet mogelijk een uurtje ertussenuit te gaan, daar zijn ze heel duidelijk in geweest. Dus ik baal ontzettend. Wil heel graag naar dat andere gesprek, maar heb daar natuurlijk helemaal geen zekerheid. Nu wel.

Ik heb nu een mail teruggestuurd of de afspraak misschien verzet kan worden naar een andere tijd (17 uur?) Maar ik ben bang dat dat sowieso niet mogelijk gaat zijn (ze werken tot 16.30 uur zag ik), en kan moeilijk verwachten dat ze twee weken gaan wachten.

Wat zouden jullie doen, als er echt geen mogelijkheden zijn qua verzetten, dan alsnog gaan naar gesprek of op zekerheid gooien? Hier in mijn omgeving pusht iedereen me naar dat andere gesprek te gaan, maar dat komt meer omdat de mensen het er niet mee eens zijn dat ik dit werk nu doe (te veel uren, te ver weg, te weinig tijd bij dochter etc). En ik baal echt ontzettend..
<<

Lara

Kletskop

Berichten: 560

Geregistreerd: 29 Dec 2013 13:45

Bericht 14 Jan 2014 20:54

Re: Dilemma qua sollicitatiegesprek

Wat een lastig dilemma. Ik zou de kans niet laten schieten als je nu helemaal niet op je plek zit. Ik zou morgen bellen naar het bedrijf en vragen of er toch een mogelijkheid is om het gesprek aan het eind van de dag/begin morgen te houden. Mocht dat niet lukken, dan zou ik een smoes verzinnen op je huidige werk dat je niet kan komen werken. Ik ben daar normaal echt geen voorstander van, maar als dit je droomfunctie is zou ik er voor gaan.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 14 Jan 2014 20:55

Re: Dilemma qua sollicitatiegesprek

Als die andere baan exht is wat je wilt, san zou ik zeker mijn best doen om daar een gesprek te krijgen.

Werkt het callcenter niet ook in het weekend? Dat je een dienst pakt op een weekenddag zodat je doordeweeks vrij hebt?
Of iets later beginnen (en 's avonds langer door) zodat je 's ochtends vroeg een afspraak kan plannen?

En als laatste redmiddel zou je natuurlijk een afspraak bij de huisarts kunnen hebben wardoor je later bent...maar daar moet je je wel goed bij voelen, want netjes is het niet.
<<

Anoniem11

Bericht 14 Jan 2014 21:02

Re: Dilemma qua sollicitatiegesprek

Haha, ik zit dus ook al met alle macht dingen te verzinnen om dan echt een goede smoes te hebben om wat eerder weg te kunnen (afspraak is om 14 uur ingepland, zou dan om 13 uur weg moeten). Maar ik hoorde al van iemand anders die eerder in training heeft gezeten dat ze echt moeilijk doen over een gemist uurtje. Zij is toen echt weggestuurd, zit er nu een aantal maanden later weer. Het is me ook echt op het hart gedrukt er twee weken fulltime 40 uur beschikbaar voor te zijn. Grrr. Ze werken overigens niet in het weekend, is een nieuwe training voor nieuw bedrijf. Heeft allemaal haast etc.

Morgen ga ik sowieso bellen naar het leuke bedrijf om te kijken wat er kan, hooooop echt dat ze de afspraak naar 17 uur kunnen verzetten, dan zou ik het allemaal net halen. Maar ben echt geen voorstander van smoezen verzinnen. Ben daar heel slecht in.
<<

Anoniem87

Bericht 14 Jan 2014 21:04

Re: Dilemma qua sollicitatiegesprek

Als je nu al weet dat je niet vrij kunt krijgen van je werk zou ik een smoes verzinnen. Tandarts voor afgebroken vulling, huisarts voor iets belangrijks, iets wat echt niet kan wachten. Het is dan maar zo, maar je moet ook aan jezelf denken soms.
<<

Anoniem30

Bericht 14 Jan 2014 21:57

Re: Dilemma qua sollicitatiegesprek

Een telefoontje laten gaan in de ochtend dat je kindje ziek is, en jij erheen moet ofzo?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 14 Jan 2014 22:00

Re: Dilemma qua sollicitatiegesprek

Ik zou dan ook een smoes verzinnen, hoe lullig het ook is, maar als dat de enige kans is om naar die sollicitatie te gaan zonder meteen die eerste baan kwijt te zijn dan moet dat maar voor een keer.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem11

Bericht 14 Jan 2014 22:20

Re: Dilemma qua sollicitatiegesprek

Ja, ik ga denk ik idd maar een smoes verzinnen. Hoop dat het nog evt verzet kan worden.. Maar anders verzin ik wel een smoes in de hoop dat ik de volgende dag nog terug kan komen dan.. Echt stom.. Zo word je maanden nergens uitgenodigd en dan ineens dit.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 14 Jan 2014 22:52

Re: Dilemma qua sollicitatiegesprek

Ik zou sowieso bellen om te vragen of het verzet kan worden en dan begin van de dag of eind van de dag. Als je een smoes voor je huidige werk wilt bedenken, dan mis je tenminste zo min mogelijk werk.
<<

Anoniem170

Bericht 16 Jan 2014 19:10

Re: Dilemma qua sollicitatiegesprek

Hoe is het nog afgelopen?
<<

Anoniem185

Bericht 16 Jan 2014 20:57

Re: Dilemma qua sollicitatiegesprek

Oh ik zou ook echt wel een smoes verzinnen. Hoe heb je het nog opgelost?
<<

Anoniem11

Bericht 17 Jan 2014 21:07

Re: Dilemma qua sollicitatiegesprek

Heeel frustrerend afgelopen! Wilde dus inderdaad een smoes verzinnen. Kreeg ik om 11 uur die ochtend een mail dat de sollicitatie niet doorging en dat ik nader bericht zou ontvangen.

Ben die middag nog wel gebeld door het bedrijf maar zat toen dus nog in training. Belde een half uur later terug maar kreeg niemand te pakken. Verder niks meer gehoord. Ga er denk ik toch nog maar eens achterna mailen. Irritante gang van zaken.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers