Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het hardlooptopic

<<

Anoniem38

Bericht 12 Jan 2014 18:57

Re: Het hardlooptopic

Het was precies 12,0km. Heerlijk gelopen :-)
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 13 Jan 2014 11:15

Re: Het hardlooptopic

Lekker Jip! Daarna ook nog lekker gezwommen?
Jans, jammer dat les 3 opnieuw moest. Ging hij wel goed? Ondanks je griepje?

Ik heb vanmorgen nog een klein rondje van 3 km gelopen. Kom de rest van de week niet aan lopen toe, maar wilde toch graag nog even. Al mijn kilometers rond de 5:30 kunnen lopen :).
Woensdagavond schaatsen en dan zondag pas weer lopen, 9.5km staat er dan op het programma!
<<

Anoniem38

Bericht 13 Jan 2014 11:29

Re: Het hardlooptopic

Nee, ik had maandag, dinsdag, woensdag en zaterdag al gezwommen en als ik gisteren zou zwemmen dan zou het zondag, maandag, dinsdag en woensdag zwemmen zijn. Beetje too much ;-)

Je loopt aardig door met 5'30/km! Ik liep gisteren in zone 1 zo'n 6'00/km.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 13 Jan 2014 11:35

Re: Het hardlooptopic

Haha, dat is inderdaad misschien wel een beetje teveel van het goede :)

Ja, had er aardig de vaart in vandaag. Zondag weer wat rustiger aan, sowieso voor afstanden vanaf 5km houd ik langere km-tijden aan. Werken met zones doe ik (nog) niet echt. Kan het wel instellen op mijn horloge.
Weet alleen niet zo goed wat daar een voordeel van zou kunnen zijn? Maar dat kan jij vast uitleggen ;)

Volgende week ook een interval-training op het programma staan, ben benieuwd hoe dat is/gaat!
Ben wel blij om te merken dat het lopen makkelijker gaat nu ik het vaker doe.
Voorheen zag ik altijd zo tegen het lopen op, nu vind ik het gewoon leuk om te doen en kan ik elke keer ook weer trots zijn op mezelf.
<<

Anoniem38

Bericht 13 Jan 2014 11:38

Re: Het hardlooptopic

Als je je hartslagen weet bij de zones, doordat je een inspanningstest gedaan hebt, dan is het zinnig om er iets over te vertellen...anders niet.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 13 Jan 2014 11:44

Re: Het hardlooptopic

Ok :)
Dat heb ik nog nooit gedaan :)
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 13 Jan 2014 13:00

Re: Het hardlooptopic

Jans schreef:Lekker bezig allemaal!!

Ik zou met les 4 van Evy beginnen, maar ik heb donderdag les 3 niet opgeslagen, m'n telefoon was leeg. Niet zo handig, ik baalde er flink van. Dus les 3 moet opnieuw.
Aan de andere kant wel beter, ik ben grieperig en ik wil perse wel lopen vandaag, dus m'n conditie zal nu wel helemaal belabberd zijn.


Les 3 en les 4 zijn qua tijden precies hetzelfde, alleen de muziek is anders :)
<<

Anoniem186

Bericht 13 Jan 2014 15:09

Re: Het hardlooptopic

Jules schreef:
Jans schreef:Lekker bezig allemaal!!

Ik zou met les 4 van Evy beginnen, maar ik heb donderdag les 3 niet opgeslagen, m'n telefoon was leeg. Niet zo handig, ik baalde er flink van. Dus les 3 moet opnieuw.
Aan de andere kant wel beter, ik ben grieperig en ik wil perse wel lopen vandaag, dus m'n conditie zal nu wel helemaal belabberd zijn.


Les 3 en les 4 zijn qua tijden precies hetzelfde, alleen de muziek is anders :)


Ik heb de app op m'n telefoon. Daar verschillen les 3 en 4 wel van elkaar. En hij registreert aan het einde alle gemiddeldes enzo, dus dan kan ik niet zomaar naar les 4.
Ik heb zelf een playlist erop gezet.

Maar het is gelukt, ondanks m'n griepje. Morgen les 4!
<<

No. 3

Bericht 13 Jan 2014 15:11

Re: Het hardlooptopic

Jans, doe jij de lessen van 0-5 km of al die van 5-10?

Ik baal ervan dat ik geblesseerd ben, man. Wil doorgaan met afvallen, maar op deze manier zet dat niet echt door natuurlijk. Meh.
<<

Anoniem186

Bericht 13 Jan 2014 15:21

Re: Het hardlooptopic

0-5. Ik heb een belabberde conditie. De laatste keer dat ik fatsoenlijk gesport had was voor de zwangerschap van m'n zoon. Echt slecht.

Vervelend van je blessure! Kan me voorstellen dat je daar flink van baalt.
<<

Anoniem97

Bericht 13 Jan 2014 20:29

Re: Het hardlooptopic

Ik zit er ff doorheen, ik weet niet hoe ik over 19 dagen 18,5km moet lopen als ik t niet eens een uur vol kan houden qua darmen...
Ik kan niet verder opbouwen zo :(
Ik wil zo graag en qua conditie en benen kan t ook best maar ja als je ineens na de wc moet...
<<

Anoniem38

Bericht 13 Jan 2014 20:38

Re: Het hardlooptopic

Paar dagen weinig darmbelastend eten? Witte rijst met kip of vis, rijstepap, rijstewafels, etc. Dus je darmen zo weinig mogelijk belasten, zou dat helpen?
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 13 Jan 2014 20:39

Re: Het hardlooptopic

Ik heb morgen precies een maand niet gelopen. Ik heb echt een schop onder mn reet nodig BLUH!!

Balen dat het niet gaat Gaia!!
30-04-2017
<<

Anoniem97

Bericht 13 Jan 2014 20:47

Re: Het hardlooptopic

Ja dat zou ik kunnen proberen Jip!

*geeft cow een schop*
<<

Anoniem30

Bericht 13 Jan 2014 20:50

Re: Het hardlooptopic

Ik heb hardloopschoenen gekregen zoals het plaatje, maar dan met roze! waren een demo-model in mijn maat. van New Balance. Misschien toch binnenkort proberen of ik dat aankan met mijn lichaam :)

Afbeelding
<<

Anoniem38

Bericht 13 Jan 2014 20:54

Re: Het hardlooptopic

Cool pippa! Doe voorzichtig!
<<

Anoniem186

Bericht 17 Jan 2014 20:19

Re: Het hardlooptopic

Mooie schoenen, pippa!

Ik heb vandaag les 5 gedaan. Dat was wel ff heftig. 3 minuten lopen valt nog best zwaar. :palm:

Hebben jullie tips wat betreft m'n ademhaling? Evy zegt dat ik op m'n ademhaling moet letten. Maar wat is een goede ademhaling? Moet je inademen door je neus? Ik ben vaak zo buiten adem en heb m'n neus vol snot dat ik alleen door m'n mond adem.

En hebben jullie nog tips voor leuke muziek?
<<

Anoniem38

Bericht 17 Jan 2014 20:34

Re: Het hardlooptopic

Ik adem meestal in door mijn neus en uit door mijn mond. Totdat ik moet hijgen als ik hard loop, dan is het alleen mond.
Zolang het neus-mond is dan is het twee passen in, drie uit. Of drie in en vier uit.

Ik loop niet zoveel op muziek, dus daar kan ik je niet in helpen..

Zondag ga ik weer crossen, 6km.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 17 Jan 2014 21:45

Re: Het hardlooptopic

Ik adem 2 in en 2 uit geloof ik als ik al een eindje op scheut ben. Aan het begin 3 in en 2 uit denk.
Begin ook altijd neus in, mond uit maar dat wordt vanzelf alleen door de mond.

En zojuist heb ik een goede schop onder mn gat gehad (toch bedankt gaia)

Lees maar;

Hoi ** en ** er zijn wat ontwikkelingen in ons Roparun team, waardoor er gezocht wordt naar een fietser/reserve loper. Zou 1 van jullie dit leuk vinden om te doen? Geen probleem als het jullie niets lijkt, dan zoeken we weer verder.

Het is wel een combi functie, dus je zou wel een stuk moeten kunnen lopen als er iemand uitvalt. Gaat dat lukken? Zo ja, fa ik doorgeven dat je heel graag wilt.

:cheering:
30-04-2017
<<

Anoniem38

Bericht 17 Jan 2014 21:50

Re: Het hardlooptopic

De uitademing moet langer duren dan inademen oven hyperventilatie.

Je gaat dus de roparun doen? Cool!
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 18 Jan 2014 11:29

Re: Het hardlooptopic

Ik zal er vandaag eens op letten hoe ik adem. Dit was maar een wilde gok....

Ja, het gaat ws toch gebeuren!! Kei leuk en spannend!! Bij mijn broer en schoonzus in het team. Super leuk!! Enige nadeel is dat het samenvalt met een groot feest hier in het dorp maar voor de Roparun laag ik het met liefde schieten!

Zo maar weer eens en rondje gaan maken en kijken waar ik sta. Ben benieuwd wamt naast dat ik al een maand ofzo niet heb gelopen ben ik ook weer gaan roken :palm: Goede motivatie om met het ene weer te beginnen en met het andere te stoppen.
30-04-2017
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 18 Jan 2014 13:30

Re: Het hardlooptopic

Ik adem 2 in en 3/4 uit :)
30-04-2017
<<

Audrey

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 212

Geregistreerd: 03 Sep 2013 13:20

Bericht 18 Jan 2014 14:20

Re: Het hardlooptopic

Ah COW dat lijkt me ook erg leuk COW! Ik heb eigenlijk ook altijd wel een doel nodig om me zelf te motiveren. Maar er zijn natuurlijk ook loopjes genoeg...

Mijn eerste doel is om in mei mee te doen met LoopLeeuwarden en dan de 10 km binnen het uur. Maar ik heb afgelopen woensdag al 8 km gelopen op 10 km/uur dus dat moet makkelijk lukken. Woensdag ging het ook heel lekker, echt heerlijk gelopen. Wel zeer veel regen en harde wind, maar dan voelt het na de tijd des te beter.

Vanochtend wezen bootcampen, maar we hebben heel veel kracht gedaan en bijna geen hardlopen/ interval dus ik denk dat ik morgen nog even een rustig loopje ga doen van 5-6 km.


Jip wat bedoel jij precies met crossen? Fietsen of hardlopen op onverhard??
April 2009; Famke
Mei 2011: Jonkje
Januari 2015: Jonkje
<<

Anoniem97

Bericht 18 Jan 2014 16:19

Re: Het hardlooptopic

Hier gaat t helemaal niet lekker meer en ben er ff helemaal klaar mee, ik las een pauze in van 2 weken, laat de 18,5km loop gaan want dat red ik nu niet en ga me na de 2 weken rust focussen op 5 en 10km loopjes en hopelijk gaan mijn darmen dan er ook aan wennen.
<<

Anoniem38

Bericht 18 Jan 2014 16:51

Re: Het hardlooptopic

Vanaf toevallig onverhard gemountainbiked en morgen onverhard hardlopen.
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers