Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ons eten.

<<

Anoniem91

Bericht 17 Jan 2014 12:03

Ons eten.

Ik heb een tijdje geleden deze docu gekeken en ben toch wel heel hard aan het nadenken geweest over ons eten.

http://www.documentairenet.nl/review/food-inc/

We weten eigenlijk niet eens wat er met ons eten gebeurd. Het verbaasd mij dat het er zo aan toe kan en mag gaan.
Zo biologisch is biologisch allemaal niet, genetisch gemanipuleerde producten, boeren die onder contract staan van grote supermarkt keten. Nu zal het in Nederland wel minder zijn, maar nog steeds denk je goed bezig te zijn door zelf groente te verbouwen, maar als je goed nadenkt weet je niet eens hoe deze zaden ontstaan zijn en de kans is heel groot dat het genetisch gemanipuleerd is. Ik weet bijvoorbeeld ook dat bij En za zaden, de grootste zaden leverancier/producent van Nederland dat ze geheime ruimtes hebben voor nieuwe rassen waar niemand mag komen, maar ja, hoe komen die er?
Fruitbomen worden op een stam van een andere boom gezet, die worden daar zo voor gekweekt.
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:49

Bericht 17 Jan 2014 12:36

Re: Ons eten.

ja dat klopt, alleen is ons biologisch merk goed beschermd, al twijfel ik er niet aan dat daarin ook wordt gefraudeerd. Helaas...
Ik koop zelf veel groente en fruit van een biologisch boer en boerin in de buurt, die brengen het voedsel dan bij mij thuis. Dat geeft voor mij een net wat vertrouwder gevoel.
Afbeelding

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers