Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verre reis topic

<<

Anoniem285

Bericht 09 Sep 2013 17:05

Re: Verre reis topic

Ik had op het oude forum nog gereageerd, ik zal dat ook maar even hier plakken al heb ik niet iedereen zien schrijven in dit topic;

Marin, ik zal me inderdaad nog even moeten inlezen in het hele safari gebeuren - ik heb nog weinig tijd gehad om dingen voor te bereiden en ben me vooral aan het verdiepen in hoe ik die berg op moet komen. Ik moet ook eerlijk zeggen dat van alle plannen die ik heb in Tanzania, de safari me het minste boeit. Ik heb een paar andere safari's en safari-achtige activiteiten gedaan en die vond ik leuk, maar ik ben dus echt niet van plan om daar een fortuin aan uit te geven - ik ga liever duiken, met walvishaaien zwemmen, chillen op de verschillende eilanden... Ik zal Selous inderdaad in gedachten houden, klinkt wel als iets voor mij, maar het staat me tegen dat het meteen zo ver weg is.
Oh en dat strand in Myanmar, DOEN!!!
En bedankt voor de felicitatie!

Lady, wat leuk, wanneer gaat je collega en gaat hij/zij met een organisatie?

Twellie, super dat je gewoon alleen op reis gaat! :D

Feline, die berg is geen kattenpis geloof ik, doe het jezelf niet aan :P
Die camper... Geweldig!!!! Kijk, dat soort dingen kan ik dus niet doen. Is in je eentje gewoon niet gezellig.

Destino, ik hoor je ervaringen graag! Veel plezier!

Sterre, Namibie en Zuid-Afrika zijn prachtig, Argentinie ook. USA laat ik aan Marin over :)

Mermaid, heb je al geboekt?
<<

Anoniem1

Bericht 09 Sep 2013 17:22

Re: Verre reis topic

Ja mijn reis gaat door! de route ligt alleen nog niet vast. (er zijn al wat stops in Israel geschrapt dus hoop heel erg dat wij nog wel gaan, het lijkt me zo bijzonder!) Nog 3 weken!!!

Ik was dus eerst mermaid ;)
<<

Anoniem119

Bericht 09 Sep 2013 17:46

Re: Verre reis topic

Ah vet! Ben benieuwd waar je allemaal heen gaat :)

Wij hebben meer info opgevraagd bij R.iksja, tot nu toe vinden we dat de fijnste (en goedkoopste) organisatie en gaan hoogstwaarschijnlijk met hen in zee. Ze hadden al een offerte opgestuurd, maar ze gaan nu nog wat aanpassingen maken naar onze wensen.

Vind het zo leuk!

En ik zit de hele dag in travel-modus dankzij m'n werk, dat is ZO leuk!
<<

Anoniem285

Bericht 09 Sep 2013 18:04

Re: Verre reis topic

Ah, super!! Als Israel niet door gaat, tsja, dan is dat maar zo... Dat komt misschien ooit nog wel. Safety first :) Veel plezier alvast!

Marin, ja, leuk he :) Maar alles went... De wereld voelt echt heel klein op dit moment voor mij.
<<

Anoniem1

Bericht 09 Sep 2013 18:06

Re: Verre reis topic

Ik? Ik ga helemaal niet zo ver daarom deed ik hier niet meer mee. Ik heb alleen t idee dat ik ver weg ga omdat ik lang weg blijf. T is vooral zuid europa, Turkije en dus hopelijk Israel. Maar inderdaad veiligheid is belangrijker, Egypte en Tunesië zijn al uit de route gehaald.

Polly, ook al reis je, zie je veel het is ook gewoon een heel klein wereldje, Mijn vriend heeft het wel eens over zijn varende gevangenis ;)
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 19:38

Bericht 09 Sep 2013 18:26

Re: Verre reis topic

Ik ga deze winter naar Thailand en Laos (3 weken). Ik ben in beide landen al eens eerder geweest.

We willen naar de duizend eilanden in Laos en daarna chillen op een eiland in Thailand. Ik ben al op Ko Tao, Phangan en Phi Phi geweest. Het liefst dus naar een ander eiland. Welk eiland zou jij aanraden en waarom? Ik vond de stranden van Phangan bijvoorbeeld een beetje tegenvallen.
<<

Anoniem285

Bericht 09 Sep 2013 20:40

Re: Verre reis topic

Famke schreef:Ik? Ik ga helemaal niet zo ver daarom deed ik hier niet meer mee. Ik heb alleen t idee dat ik ver weg ga omdat ik lang weg blijf. T is vooral zuid europa, Turkije en dus hopelijk Israel. Maar inderdaad veiligheid is belangrijker, Egypte en Tunesië zijn al uit de route gehaald.

Polly, ook al reis je, zie je veel het is ook gewoon een heel klein wereldje, Mijn vriend heeft het wel eens over zijn varende gevangenis ;)


Dat weet ik nog ja, maar het hoeft toch ook niet per se ver weg te zijn om hier mee te schrijven? Goed, het heet het verre reis topic, maar meekletsen kan altijd, ik vind het in ieder geval leuk om je verhalen te lezen. Hopelijk kun je snel boeken, heb je iets om je op te verheugen :-)

Ja, op zich is het een kleine wereld, maar ik bedoel het meer in de zin van dat ik toevallig vrienden tegenkom op de straat in Noorwegen (van toen ik nog studeerde), dat ik het normaal vind om alleen pizza in Napels te eten want dat is het lekkerst, om vorige week nog sushi te eten in Vancouver, om te wachten met sporten want volgende week kan ik toch die berg beklimmen in Alaska, om op vakantie te gaan naar Afrika en dat een paar dagen naar Spanje gewoon een leuke manier is om weer met die vriendin bij te kletsen. Hier kon ik vroeger alleen van dromen...
Laatst gewijzigd door Anoniem285 op 09 Sep 2013 20:52, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem1

Bericht 09 Sep 2013 20:48

Re: Verre reis topic

mijn vriend kan natuurlijk amper van boord, ziet weinig en heeft heel weinig vrije tijd. Denk dat hij het daarom zo noemt ;)

Het is al wel zeker waar en wanneer ik aan boord ga hoor (gewoon in rotterdam over 19 dagen) alleen de van boord is nog niet zeker. Dat wordt of 5 dec in marmaris maar we hopen op 8 dec in Malta en dan daar nog een paar dagen blijven.
<<

Anoniem285

Bericht 09 Sep 2013 20:53

Re: Verre reis topic

Ja, pfff lijkt me inderdaad lastig. Ik heb ook niet veel vrije tijd, maar kan het wel zelf indelen en ik kan van boord wanneer ik dat echt wil.

Ahhh, ok, handig! Hopelijk kunnen jullie dan idd direct naar Malta, leuk!
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 16 Sep 2013 12:10

Re: Verre reis topic

Hoe gaat het hier met de plannen?

Ik merk nu dat de zenuwen zijn begonnen. Ben heel erg emotioneel. Afgelopen vrijdag bij een vriend in Limburg geweest en hij had zo'n ontzettend lief kaartje geschreven dat ik meteen weer moest huilen. Ben ook heel erg onrustig. Inmiddels heb ik een nieuw meisje gevonden die mijn kamer overneemt dus ben begonnen met m'n inboedel verkopen. M'n vaste baan is sinds afgelopen vrijdag afgelopen maar gelukkig mag ik morgen alweer werken. Van mij mag het al november zijn.. Al dat geregel en afscheid nemen..
<<

Anoniem29

Bericht 16 Sep 2013 14:12

Re: Verre reis topic

Ik kan mezelf dat wel voorstellen Feline. Je laat toch je leven hier achter (wel voor een heel gaaf doel natuurlijk haha). Maar toch zou ik ook proberen te genieten van deze dingen ondanks dat ze emotioneel zijn. Je maakt dit misschien maar 1x mee.

@ Marin, ik ben echt heel benieuwd hoe jij Azie gaat vinden. Ik zie jou toch echt als de op en top USA ganger. Al vond ik die Safari ook wel echt bij jou passen. Misschien omdat die foto's gewoon weer net zo tof waren haha. Ik beoordeel jou altijd op jouw foto's. Stom eigenlijk. ;)

Ik heb de afgelopen weken diverse offertes opgevraagd voor ons romantische reisje. We hadden verschillende plaatsen waar we ons tot aangetrokken voelden/voelen. O.a. de Seychellen en Fiji. Helaas is Fiji op de manier hoe wij willen gaan echt ver boven budget. We moesten voor 2 weken denken aan ongeveer 14.000 euro. Dat gaan we niet bij elkaar krijgen en dat was ook niet echt ons doel haha. De Seychellen, nog steeds heel gaaf, maar daar zit je of super de luxe (onbetaalbaar, echt 1000 dollar per nacht) of self service en hoewel wij daar nooit problemen mee hebben willen we deze keer echt een ander soort reis, lekker veel romantiek, luxe en chillheid :)

Waarschijnlijk wordt het dus toch de Malediven en dan willen we ook gelijk 3 weken gaan. Februari is de maand met de minste regenval en aangezien we 2014 nooit meer gaan redden qua money ;) wordt het 2015, dus nog zat tijd om te sparen voor een extra week. Enige nadeel is dat het dus nog bijna 1.5 jaar duurt hahaha. Maar hee, iets om naar uit te kijken is ook leuk :D
<<

Lune

Kwebbel

Berichten: 457

Geregistreerd: 10 Sep 2013 12:04

Bericht 16 Sep 2013 14:31

Re: Verre reis topic

Intoxicated: Weet niet of je er wat aan hebt, maar deze aanbieding loopt nu https://www.paperflies.com/index-b.html#/bookables.html
<<

Anoniem119

Bericht 16 Sep 2013 16:52

Re: Verre reis topic

Haha wat een leuke post van je, toxi. Ik ben ook zooooo benieuwd hoe ik Azië zal vinden. Eerlijk is eerlijk, die pagodes en gouden tempels en Boeddha beelden doen me fotografisch gezien helemaal niks, ik word er niet warm of koud van.
Daarentegen staat Yangon (hoofdstad van Myanmar) vol britse koloniale gebouwen die helemaal vervallen zijn, en daar gaat m'n hartje wel weer sneller van kloppen. En de kleurrijke markten, het eten, de mensen etc vind ik denk ik wel heel erg geweldig. En zo'n bijzondere locatie als bagan met een vlakte vol tempels lijkt me ook toch wel gaaf hoor, maar als ik heel eerlijk ben, ben ik niet persé in die religie geïnteresseerd ofzo. Dat hoor je zo vaak van reizigers die kant op dat dat grote interesse of inspiratie is, maar dat gevoel heb ik zelf niet zo. Maar wie weet, ik laat me lekker verrassen door alle indrukken.

Overigens hebben wij een vernieuwde offerte ontvangen, met net even wat extra dagen en hier en daar een luxer hotel. Moeten we nog even goed naar kijken of we dat echt willen, want wel extra kosten, maar het lijkt mij wel heerlijk hoor. Even een extra nachtje uitrusten aan het meer op een huisje op palen. Romantieeeeek. Zal je zien dat ik dan doodziek op bed lig.

Oh dat doet me direct aan het onderwerp ziekte en medicijnen denken. Ik ben toch best wel bang om ziek te worden op zo'n exotische plek. En tegen de malaria tabletten zie ik zo tegenop. Ik vond dat echt niks in Afrika, kreeg er insomnia van en sliep 3 nachten niet. Was dood en dood op. Achteraf heeft dat echt m'n plezier verpest, ik had gewoon de energie niet.
Dus hoop heel erg dat t dit keer beter is.

Feline, hoe ga jij dat doen met zo'n lange reis? Nou ga je eerst naar NZ natuurlijk dus daar heb je geen malaria, maar als je toch ergens heen besluit te gaan, ga je dan in NZ dingen regelen? Kan vast wel toch?
En kan me heel erg voorstellen dat het ineens heel snel gaat! Pff man! Ik kan me je zenuwen wel voorstellen.

Oh en Intoxicated, die Paperflies link had ik idd ook gespot. Misschien helpt die al bij het verlagen van de prijs?
<<

Anoniem29

Bericht 16 Sep 2013 18:24

Re: Verre reis topic

Die link doet het niet bij mij. Sowieso de website van paperflies niet. Straks even op mijn telefoon kijken. Want nu ben ik wel benieuwd!

Ik heb trouwens nog nooit malaria tabletten geslikt en nog nooit inentingen gehad. Ze raden het wel aan op sommige plekken waar ik geweest ben, maar ik had er geen zin in. Ik weet niet of dat heel verstandig is, maar gelukkig nooit ergens last van gehad.

(Het was nodig voor de Dominicaanse republiek (noorden), Cook Islands, Rarotonga en Samoa. We gingen daar ook het regenwoud enzo in.)
<<

Anoniem29

Bericht 16 Sep 2013 18:28

Re: Verre reis topic

Ohh ik heb via Chroom even gekeken. Dat is echt een lekkere aanbieding. Hopelijk komt 'ie vaker voorbij!
<<

Anoniem44

Bericht 17 Sep 2013 05:33

Re: Verre reis topic

Marin, ik heb in Afrika wel malaria tabletten geslikt, maar in Azië nooit. Eigenlijk denk ik dat jij het heel gaaf gaat hebben in Azie, er zijn daar echt niet alleen maar tempels, dat zie je op de toeristenplaatjes, maar als ik jou verhalen hoor, dan ben je prima in staat om al het andere van Azie te beleven en dat is zooooooooooooveel meer dan tempels.

Als je één tempel hebt gezien, dan heb je ze eigenlijk allemaal gezien (op een paar heel bijzondere na), dus daar zou ik me niet zo op focussen. Gewoon lekker rondstruinen en je ogen de kost geven, proeven van het eten op straat (ik ben nooit ziek geweest, als je maar goed kijkt waar het druk is met Aziatisch ogende mensen) en praatjes maken met de mensen op straat. Je ziet echt de meest bizarre taferelen, gewoon zomaar ergens in een zijstraatje, je kent het wel. Perfect fotomateriaal :)
<<

Anoniem119

Bericht 17 Sep 2013 06:05

Re: Verre reis topic

Oh dank je voor je post, ED, dat maakt me heel enthousiast. Ik denk inderdaad dat ik m'n lol wel op kan qua foto's met al die prachtige volkeren daar. En het schijnt dat ze in Myanmar niet alleen maar 'money money' roepen als ze een camera zien, maar het ook echt leuk vinden om op de foto te gaan.
We zijn wel weer beetje onze route aan het omgooien, want misschien gooien we toch het laatste tempel deel (Mrauk U) er uit, niet alleen omdat het too much wordt, maar ook omdat er in dat gebied veel gevochten wordt en het niet altijd toegankelijk is voor toeristen. Plus dat dat de duurste bouwsteen van de hele reis is. Misschien gaan we op advies van reisbureau toch voor een paar dagen extra wat anders doen ipv dit. Maar dat zien we dus nog wel, nog steeds niets definitief geboekt en ook nog geen ticket gevonden.
Waarom heb jij geen malaria tabletten geslikt toen je in Azië was, als ik vragen mag?
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 19 Sep 2013 20:09

Re: Verre reis topic

Marin, ik heb, toen ik 6 maanden in Afrika woonde, nooit malariapillen geslikt. Had geen zin in de bijwerkingen en men vertelde mij dat ze me in Afrika beter konden behandelen mocht het misgaan. Het schijnt dat je nog steeds malaria kan krijgen ondanks medicatie maar dat het zich dan later uit ofzo en in NL hebben ze er minder ervaring mee. Dat werd mij verteld dus dat heb ik maar aangenomen.

Voor NZ ga ik alleen nog een extra shot Hep-A nemen, dan ben ik de komende 25 jaar 'veilig'. Verder vermijd ik minder hygienische landen (India, etc) omdat mijn gezondheid daar te slecht voor is. Ga het risico niet lopen om weer met een septische bacterie in het ziekenhuis te belanden.
<<

Anoniem29

Bericht 19 Sep 2013 21:32

Re: Verre reis topic

Eigen moet je dat boek lezen. De universele reisgids voor moeilijke landen van Jelle Brandt Corstius. Echt grappig hoe hij al zijn reizen heeft ervaren. En dat zijn er een hele hoop op een heleboek onhygienische plekken.
<<

Anoniem29

Bericht 19 Sep 2013 21:33

Re: Verre reis topic

Staan o.a. tips in over eten (waar wel en waar niet) en wat je moet doen bij diaree haha. Nog meer van dat soort dingen (qua vervoer, afdingen of je niet laten besodemieteren).
<<

Anoniem119

Bericht 20 Sep 2013 08:11

Re: Verre reis topic

Dat boek heb ik wel eens cadeau gedaan, maar nog nooit zelf gelezen. Wel leuk verjaardagscadeautje, dank je.

Feline, ja dat heb ik wel vaker gehoord dat mensen zeker voor langere tijd geen malaria tabletten slikken. Het is miet alleen vervelend maar het kost ook een vermogen natuurlijk.

We gaan waarschijnlijk volgende week boeken! Van t weekend alles nog even heel goed doornemen, maandag dan nog even bellen met het reisbureau en dan vliegtickets gaan boeken. Kleine kans dat we nog een goede deal vinden, maar eigenlijk vind ik comfort ook wel belangrijk, dus waarschijnlijk gaan we toch gewoon voor KLM en dan direct door naar Yangon op één ticket. Wel met overstap in Bangkok natuurlijk, maar dan gewoon vanaf t zelfde vliegveld, direct door ipv nachtje. De prijs voor een ticket van Bangkok naar yangon met bijv air asia is wel goedkoper maar dan moet je al naar een ander vliegveld en eigenlijk ook een nachtje overnachten, dus zoveel goedkoper zal dat uiteindelijk niet zijn.
En eigenlijk wil ik nu wel heeeeeeel graag met KLM vliegen vanwege m'n werk (heb nog geen recht op die goedkope tickets, maar t is wel extra leuk nu).
Dus spannend!
<<

Anoniem44

Bericht 20 Sep 2013 12:25

Re: Verre reis topic

Malariapillen zijn gewoon zulke rotpillen, ik was er helemaal van in de war (psychisch) en wilde ze daarom niet meer slikken.
<<

Snirp

Bericht 20 Sep 2013 12:30

Re: Verre reis topic

Leuk Marin!!! Jullie gaan begin volgend jaar, toch?

Wij hebben ook contact gehad met Riksja Travel en hebben een uitgebreide reisbeschrijving gekregen.
Gaan ons er goed in verdiepen en kijken of we nog dingen willen uitbreiden.

Daarna komt het hoofdstuk trouwkleding en dan kunnen we ons daarna gaan verdiepen in evt. pillen en inentingen die we moeten/willen halen! En maar eens kijken of de camera van mijn vriend voldoet, of dat we een nieuwe lens ook mee moeten begroten in het budget ;)
<<

Anoniem44

Bericht 20 Sep 2013 14:41

Re: Verre reis topic

Hier staat trouwens over een paar maanden een reisje op het programma naar India! De tweede keer dat ik daarheen ga, maar het blijft spannend!
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 20 Sep 2013 15:17

Re: Verre reis topic

ED, spannend inderdaad! Ga je alleen? Of gaan je man en kind mee? Lijkt me wel een pittig land met een kleintje.
VorigeVolgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers