Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voorjaar 2014 mama's

<<

Patsy

Bericht 09 Jan 2014 15:16

Re: Voorjaar 2014 mama's

Mikado, wat een mooie foto zeg! Ik heb nog geen uitslag, waarschijnlijk vrijdag. Ik ben ook erg benieuwd. De waarde was trouwens 7 en ik begreep dat dat de bovengrens is. Ook ik maak me wel een zorgen als ik de baby minder voel, maar gelukkig laat de kleine dan na een tijdje weer goed weten dat ie er is.

Dolfijntje, apart he die rare dromen?! Ik droomde maandag ook dat ik aan het bevallen was, het deed totaal geen pijn.

Eppie, ik gebruik Rennies, tot nu toe helpen die prima. Van mijn schoonzus kreeg ik Maalox, dat was bij haar het enige dat hielp.

Lindya, ik krijg geen 30-weken echo, wel een liggingsecho bij 36 weken. Verschilt dat per verloskundige? Ik wil ook nog wel een keertje kijken naar onze kleine dame of heer.
<<

Moonlight

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 51

Geregistreerd: 09 Okt 2013 12:08

Bericht 09 Jan 2014 15:56

Re: Voorjaar 2014 mama's

Hallo Dames,

Daar ben ik weer, ik had een paar turbulente dagen achter de rug.

@ Mikado: Ja wij hebben het kamertje al sinds week 18 klaar ofzo geloof ik. Ik wil namelijk tijdens mijn verlof alleen maar hoeven wassen en voor de rest me compleet voorbereiden op de bevalling. Gelukkig nu maar achteraf dat we zoveel al hebben en af hebben want ik mag nog maar 2 dg pw werken en moet vooral veel rust houden.

@ Appeltje: Ik ben verzekerd bij CZ en heb als extra pakket het pluspakket. Ben dus gewoon overal voor verzekerd. Maar nu heb ik een medische indicatie dus al had ik moeten betalen, hoeft dat nu sowieso niet meer.

@ Neutral: Ik zal de waspoeder maar eens in huis halen van neutral en dan de kleertjes van onze kleine meid wassen zonder wasverzachter. Moeten natuurlijk niet hebben dat ze er last van krijgt zo in haar eerste dagen straks als ze er is. Maar wel goede tips dat het geleidelijk aan wel met verzachter kan en dan een paar outfitjes uitproberen zodat niet de hele garderobe opnieuw zou moeten :thumbup:

@ TS: het is mijn eerste kindje, niet mijn tweede zoals in de grafiek staat nu in de OP haha.

@ medische indicatie:

Ik lag afgelopen vrijdag drie uur in t ziekenhuis na mijn echo bij de vk. Ons kleine poppetje zit net op de onderste groeicurve wat inhoudt dat het een hele kleine ukkepuk is. Ben doorgestuurd (na mijn vriend zijn eis omdat we haar ook wat minder voelden) naar het ziekenhuis waar ze me aan de ctg hebben gelegd om de hartslag van de baby te registreren. Heb daar bijna 1,5uur aan gelegen en gelukkig was er niks mis met haar hartslag. Dat zag er mooi uit. Toen heb ik nog een echo gehad en ook die zag er goed uit. Ook het vruchtwater was prima in orde.

We waren eergister in het ziekenhuis voor de doppler test en een gesprek met de gyn. De doorbloeding van de navelstreng is goed en de placenta en het vruchtwater ook. Ze bewoog ook weer zo fijn en veel dat was een goed teken zeiden ze. Ook haar blaasje en maagje zaten vol dat was ook een hele geruststelling.

Ze heeft nu volgens de nieuwe berekening een groeiachterstand van 1w en 3dg. Ze zat net onder de onderste curve. Ik blijf nu onder controle van het ziekenhuis dus moet er sowieso bevallen. Vind ik zelf alleen maar fijner. As vrijdag moet ik mn suiker laten testen, dan maandag hebben we weer een echo voor de navelstreng doorbloeding te checken of die nog steeds goed is en die maandag erop 20jan is er weer een groeiecho. Dan gaan ze kunnen zien of ze omhoog meegroeit op de curve of dat het af gaat wijken.

Nu nog geen enkele reden tot paniek maar voel me er wel een beetje onzeker en ongerust door. Maar feit is nu gewoon dat het een heel tenger klein poppetje is. Ook vertelde de gyn mij dat ik niet meer fulltime mag werken tot aan mijn verlof. Ik ga twee dg pw werken en als alles over twee wk goed is en ze goed groeit blijf ik dat dus doen. Voor nu rust rust en nog eens rust. Ga iedere middag even lekker liggen.

Vind het heel moeilijk om me niet druk te maken nu maar kleine kindjes zijn er ook en die doen het ook hartstikke goed. En zolang ze in haar eigen tempo groeit en met de curve omhoog gaat is er niets aan de hand. Ben dus heel benieuwd naar 20 januari. Nu ik meer rust neem voel ik haar ook meer doordat ik ontspannen ben. Heerlijk gevoel :heart:

@ getrappel: Mijn placenta ligt aan de achterkant dus dat is ook een reden dat ik haar heel goed kan voelen. Mijn vriend voelt haar ook heel goed, en als hij tegen haar praat of haar roept dan reageert ze 9 van de 10 keer ook. Zo prachtig om te zien en mee te maken. Appeltje, ligt jouw placenta voor of achter?

@ Geboortekaartjes: Wij gaan zaterdag even kijken bij een drukkerij en een paar kosten opvragen en als het echt te gek wordt maak ik hem lekker zelf online. Ook makkelijk en vaak uniek
Afbeelding
<<

Lindsya

Noob

Berichten: 156

Geregistreerd: 05 Sep 2013 13:51

Bericht 10 Jan 2014 00:14

Re: Voorjaar 2014 mama's

Goedenavond,

Vandaag is mijn kraampakket gekomen, als ik het kraamverband weer ziet dan wordt ik echt niet blij van, die grote lappen. Ik hoop dat het dit keer niet zo lang blijft vloeien als bij de eerste.

Katrien, ik krijg extra controle, bij 36 weken moet ik ook weer een echo maken. Ik krijg die extra controle omdat mijn zoontje een kleine uk was en ze willen deze goed in de gaten houden. Ik moet in deze zwangerschap ook drie keer bloed laten prikken voor suiker. Daar heeft het mee te maken, bij de eerste had ik deze echo ook niet.

Moonlight, zo jullie hebben een tijdje door gebracht in het ziekenhuis. Hopen dat jullie kleine meid goed door gaat groeien. Rust en gezond eten helpt goed. Onze kleine man liep ook achter en ik blijf het nu ook doen en hij ligt nu voor met de groei.
Over een klein jaartje kan je makkelijk het wasmiddel gebruiken wat jullie ook gebruiken voor jullie kleren, het is altijd even in het begin dat je dit wasmiddel moet gebruiken.

Groetjes
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:42

Bericht 10 Jan 2014 17:10

Re: Voorjaar 2014 mama's

Eppie: Fijn dat je kon stoppen met de slaapdiensten op je werk. Bij jou komt het verlof ook al dichterbij. Ik vond het ook lastig dat ik niet echt kon helpen met het kamertje. Het inpakken van de kleertjes was dan ook echt mijn taak haha en mocht niemand me mee helpen.

Solei: Dat komt vast goed dat er een leuk kaartje tussen de drie proefmodellen zit, wij hebben ook drie proefmodellen besteld en daar ook een kaartje uit gekozen.
Ik vond het kiezen van meubeltjes erg lastig maar ook wel heel leuk.

Roze: In het andere topic gelezen dat je goed nieuws hebt gehad, gelukkig maar. Hopelijk blijft nu alles goed gaan bij jullie en heb je straks een gezond kindje in je armen.

Snoezel: Ja hier heeft de nesteldrang goed toegeslagen, al ben ik nu wel weer wat rustiger en kan ik me wat beter concentreren. Bij jou heeft de nesteldrang ook goed toegeslagen haha. Wat hormonen toch met je kunnen doen zeg.
Wat een mooi bedje.

Mikado: Wauw wat een mooie en duidelijke foto van jullie kleintje.
Ik moet ook wel weer wennen na 2 weken vakantie. Ik merk dat het 's ochtends opstaan toch wel wat moeilijker wordt en ik iets meer tijd nodig heb om echt wakker te worden. Als ik dan eenmaal op mijn werk ben gaat het wel goed maar ben 's avonds dan wel echt moe.

Lindsya: fijn dat je bij deze zwangerschap meer kan genieten. Genieten is dat he die trapjes in je buik, ik vind het ook heerlijk.

Moonlight: Een paar spannende dagen voor jullie geweest. Wel fijn dat de kleine het zo goed doet en jij maar goed rustig aan doen zodat de kleine nog lekker kan groeien. Ik heb trouwens geen idee of mijn placenta voor of achter ligt, is nooit genoemd en ik heb het ook niet gevraagd, maar merk wel de dat de trapjes steeds iets duidelijker worden.

Kamertje: dank je wel voor alle leuke reacties op ons kamertje.

All: Ook ik ben maandag weer begonnen met werken na 2 weken vakantie en moest toch wel behoorlijk wennen. Woensdag weer voor controle bij de vk geweest en alles was helemaal goed met de kleine kruimel. Wat het nog niet zo goed voelen betreft had gewoon te maken dat ons mannetje niet zo'n druktemaker is haha en het kwam vanzelf.
Sinds woensdagavond heb ik echter wel ontzettende buikkrampen, gisterochtend zelfs zo erg dat ik de vk maar even gebeld heb. In eerste instantie was zij heel rustig en dacht ze dat ik misschien een blaasontsteking had en moest maar even urine wegbrengen en vragen of ze het snel wilden onderzoeken en dan kwam ze tegen 11 uur wel even kijken. Maar blijkbaar zat het haar toch niet helemaal lekker en was ze er om half 10 al. Heeft even uitgebreid gevoeld aan mijn buik en baarmoeder en ook extra lang naar het hartje van kleine kruimel geluisterd, gelukkig was alles goed en komen de krampen van mijn darmen. Blijkbaar legen mijn darmen zich niet goed genoeg en is dat gaan irriteren. Heb nu een Lactulose drankje en hopelijk komt het daarmee los. De krampen zijn vandaag nog wel aanwezig maar niet meer zo heftig als gisteren. O ja het was geen blaasontsteking.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Moonlight

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 51

Geregistreerd: 09 Okt 2013 12:08

Bericht 10 Jan 2014 22:50

Re: Voorjaar 2014 mama's

@ Lindsya: Ja gezond eten is hier weer volop begonnen (december was een ongezonde maand haha). Maar heb zoveel zin in vettig eten... Maar goed we zetten door alles voor deze kleine meid. Rust pak ik zeker, merk ook dat nu 2 dagen werken voor mij meer dan genoeg is want ik trek 40 u pw gewoon echt niet meer.

Weet niet waarom maar ik was in de veronderstelling tot en met vorige week, dat ik - ook tijdens mijn zwanger zijn - gewoon op volle kracht zoals normaal door kon gaan. Maar oh wat zat ik verkeerd. Er gebeurd natuurlijk van alles in je lichaam en de belasting is veel meer dan dat je gewend bent. Je lichaam broedt toch op een heel mooi compleet mensje.
Hopelijk gaat de rust nu goed werken en krijgen wij 20 januari te horen dat ze omhoog gaat op de curve.

@ Appeltje: Als je placenta achter ligt (rugkant) dan voel je vaak je uk wat sneller. Als het aan de voorkant ligt, dan kan het allemaal wat langer duren. Of jullie hebben inderdaad gewoon een lekker rustig kindje :thumbup:
Afbeelding
<<

Patsy

Bericht 13 Jan 2014 11:49

Re: Voorjaar 2014 mama's

Moonlight, ik heb het zwanger zijn ook onderschat. Het is veel zwaarder voor je lichaam dan ik verwacht had. Ik kan me voorstellen dat je wat ongerust bent, gelukkig ziet alles er verder wel goed uit. Hopelijk doet de rust die je nu neemt jullie kleine dame goed.

Appeltje, gelukkig geen blaasontsteking, maar zoveel last van je darmen is ook geen pretje. Hoe gaat het nu?

All, mijn glucose was prima! Ik ben helemaal opgelucht. Verder kan ik nu echt beginnen met het inrichten van de babykamer, ik moet alles eerst nog schoonmaken, maar de meubels staan en de gordijnen hangen, dus ik kan los :dance:

Ik ben de afgelopen dagen erg druk geweest, waarschijnlijk een beetje te druk want gisteravond kreeg ik ineens last van harde buiken. Tot nu toe heb ik er 3 gehad in de hele zwangerschap dus ik schrok wel een beetje. Gelukkig was vannacht alles weer rustig (behalve de baby :laughcry: ) dus ik maak me geen zorgen. Ik doe vandaag wel heel rustig aan.
<<

Eppie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 441

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:56

Bericht 13 Jan 2014 15:16

Re: Voorjaar 2014 mama's

Moonlight, dat klinkt als een spannende tijd gelukkug gaat alles goed met jullie kindje. Goed voor jezelf zorgen he.

Appeltje, wat vervelend die buikkrampen. Gelukkig doet jullie kindje het goed. Die darmen kunnen zorgen voor nare krampen. Helpt de lactulose een beetje? Ik gebruik dit ook af en toe. Soms laat van obstipatie. Bij mij helpt het dan goed.

Katrien, wat fijn dat je glucose goed was. Ik kan me je opluchting goed voorstellen. Leuk om in het kamertje aan de slag te gaan.

All, vandaar is de stucadoor geweest voor het kamertje. Volgend weekend kunnen we schilderen. Het lijkt eindelijj op te schieten. Voor mijn gevoel duurt het nog te lang. Zonet de intake van de kraamzorg gehad. Ik had er iets meer van verwacht. Vanavond weer samen op cursus.
Afbeelding
<<

Moonlight

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 51

Geregistreerd: 09 Okt 2013 12:08

Bericht 13 Jan 2014 19:40

Re: Voorjaar 2014 mama's

Klopt Katrien, dat had ik dus ook. Dus nu 2dg pw werken en de rest ziektewet. Gewoon rustig aan doen, deze kleine dame gaat voor alles nu. Maandag horen we meer...Hoop dat ze omhoog is gegaan op de curve. Vandaag weer een doppler gehad, en het vruchtwater was in orde, maar wel wat aan de weinige kant. Maar dat kan dus komen omdat het een klein poppetje is die wat minder nodig heeft.

@ Eppie: Ja doe ik ook. Neem rust en doe vooral alleen dingen waar ik zin in heb. Wil geen enkel risico lopen.

Spannend hoor al die kamertjes die ingericht gaan worden Ben wel blij dat wij daar al klaar mee zijn. Ik wil alleen nog een hemeltje op standaard puur voor de leuk, maar als ik die niet op tijd vindt - dan is dat ook niet erg en doen we het gewoon zonder haha.
Afbeelding
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 19:25

Bericht 13 Jan 2014 19:49

Re: Voorjaar 2014 mama's

Katrien, super dat je glucose in orde is! Toch weer een geruststelling. En harde buiken lijken me echt balen, heb er tot nu toe misschien 2 gehad (gelukkig), rustig aan doen is dan toch het verstandigst.

Eppie, ik heb over een maand pas de intake van de kraamzorg. Wat vroegen ze bij jou allemaal? En wilden ze het kamertje ook al zien? Fijn dat jullie kamertje nu ook al begint op te schieten! Hier ook steeds meer last van maagzuur, zo vervelend. Komt soms voor m'n gevoel echt m'n neus uit! :laughcry: Ik gebruik vooral rennies en drink geen zure dranken meer, dat helpt al een beetje.

Moonlight, fijn dat je nu maar twee dagen hoeft te werken. Mij begint de zwangerschap ook steeds zwaarder te voelen, ben sneller moe en bukken/tillen is echt niet meer prettig. Al zal het natuurlijk voor iedereen anders zijn. Spannend, 20 januari, hoop dat jullie meisje goed is gegroeid!

Appeltje, hoe is het nu met je buikkrampen? Heeft het drankje wat geholpen? Toch naar he, dat je niet precies weet waar die pijn vandaan komt.. Normaal gesproken weet je exact waar je darmen zitten en waar de baarmoeder zit, ik ben soms ook zo in de war! Dan denk ik bij alle steken: is dit wel goed? Zal dit de baby zijn?

Lindsya, hoe was de 30-weken echo? Alles in orde?

Hier is er weer een nieuwe werkweek aangebroken, nog maar 7 werkweken en dan lekker verlof. Kijk er zo naar uit! De baby wordt nu steeds actiever, soms lig ik echt wakker van al het getrappel. Eerst was het maar een paar keer per dag maar nu kan ik haar soms de hele dag door wel voelen, zo leuk. Mijn buik groeit nu ook enorm, zal binnenkort weer een foto maken.

Droom ook heel veel over de baby, normaal onthoud ik mijn dromen niet snel maar nu is alles zo gedetailleerd... De ene nacht is de baby al geboren en de andere nacht ben ik ineens niet meer zwanger. Of we geven haar een naam die ik absoluut niet mooi vind!

Volgende week een informatieavond van de verloskundige over de bevalling en pijnbestrijding, en de week erop begint de cursus Zwanger en Fit. Ben benieuwd! Komt allemaal zo dichtbij ineens.
2014 2016 2019
<<

Moonlight

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 51

Geregistreerd: 09 Okt 2013 12:08

Bericht 13 Jan 2014 20:16

Re: Voorjaar 2014 mama's

Snap wat je bedoeld hoor Mikado. Dat heb ik ook. Eerst dacht ik dat ik makkelijk door kon blijven werken tot aan mijn verlof. Maar helaas moeder natuur heeft een ander plan. Ook niet erg want nu ik dus rustig aan doe vind ik het eigenlijk wel lekker. Tijd voor mezelf en om geheel tot rust te komen ter voorbereiding op een bevalling.

Ik moet zeggen dat ik een conditie van slak heb, en me ook niet heb ingeschreven voor een cursus. Zwanger en fit klinkt leuk en misschien moet ik dat maar eens gaan doen, maar ja ik zwem wel 1x per week met zwangere dames en ik zwem ook met mijn vriend 1 x pw. Nou ja dat is meer relaxen in het bubbelbad haha.

Nog even en de ukkies zijn er!
Afbeelding
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 14 Jan 2014 09:29

Re: Voorjaar 2014 mama's

Jeetje wat is er veel bijgeschreven! Wat leuk! hopelijk vergeet ik niemand.

Als eerste Roze: hoe is het nu? Is de rust een beetje terug, of stiekem toch nog wat zorgen?
Lijkt me vreselijk als de zwangerschap zo overschaduwd is (geweest).
De postzegels voor de kaartjes heb ik nog niet eens meegerekend….
Maar dit is wel hét kaartje, dus ik heb het er voor over.

Snoezel: Nesteldrang.. hihi, begint hier ook steeds meer te komen. Je hebt een mooie co-sleeper, mooi hemeltje erboven. Ben je nu trouwens al met verlof? Heerlijk zal dat moeten zijn. Maare… niet te druk maken om je planning hoor. Die baby komt toch wel…. :P
Welke wasbare luiers gebruik je eigenlijk?

Lindsya: heb je al uitslag? Of voel je je al wat beter? En wat goed dat je stappen hebt genomen om van bureau te veranderen. Goed voor jezelf en je baby gekozen. Hopelijk is het wat!

Mikado: prachtige echo! Ik dacht altijd dat ik geen pretecho wilde, maar als ik jullie foto zo zie. Echt mooi. Op wie lijkt jullie kindje? Of is dat nog te vroeg?
En ik kijk ook uit naar mijn verlof. Ondanks dat alles gewoon goed voelt kan ik mijn aandacht er maar moeilijk bijhouden. Ik doe trouwens zwangerfit, geen idee of dt hetzelfde is als zwanger en fit, maar ik vind het een fijne cursus. Echt bezig zijn en lekker sporten.

Dolfijntje: Gek he, die dromen. Goed dat je hebt kunnen genieten van de vakantie.

Eppie: klinkt goed die cursus. Idd anders dan met alleen vrouwen.
Mijn schoonzusje vertelde dat een alternatief middel groene klei of groene leem(let op, één van de twee ik ben vergeten welke.) kan zijn van de tuinen, misschien even googlelen.

Moonlight: Dat is best wat onzekerheid zo. Hopelijk groeit je kleintje gewoon op haar eigen tempo en wordt ze niet als kleine ukkepuk geboren.

Appeltje: zijn de krampen weggetrokken met het drankje? Hopelijk heb je geen last meer. (ik vond het trouwens ook moeilijk om weer te beginnen hoor)

Katrien: klinkt alsof je nu kan beginnen met het leuke gedeelte van de kamer inrichting! Of is het schoonmaken heel veel werk?

All:
Geboortekaartjes: het proefkaartje is zo goed bevallen dat we die gaan doen. Alleen nu nog teksten bedenken…
Kamertje: Leuk dat iedereen er zo mee bezig is. Wij hebben van de week even uitgemeten wat er zou passen. En toen lekker op marktplaats gaan ‘shoppen’. En dit weekend kunnen we de meubeltjes ophalen!! Van te voren nog verven en dan begint het al iets te worden.

Ik ben trouwens al tien kilo aangekomen tijdens deze 25 weken! Daar schrok ik erg van. Toch iets beter opletten met snoepen en zoete drankjes. De vk zegt dat het opzich niet erg is, maar het moet er straks ook weer af. En zij houden een gemiddelde van 10 tot 12 kilo aankomen tijdens de zwangerschap aan. Dus dan ‘mag’ ik eigenlijk bijna niets meer aankomen.
<<

Lindsya

Noob

Berichten: 156

Geregistreerd: 05 Sep 2013 13:51

Bericht 14 Jan 2014 12:35

Re: Voorjaar 2014 mama's

Goedemorgen,

De echo was zoals verwacht, de kleine is wel gegroeid maar ligt precies op schema. Het wordt geen flinke maar dat weten we nu wel. Gisteren ook bloed moeten prikken drie keer dus ik hoop dat de suiker goed is. Vrijdag moet ik naar de verloskundige dus ik hoop dat ze de uitslag hebben.

Solei, leuk dat jullie de meubels hebben gevonden. Wat voor kleur gaan jullie ze schilderen? Ik ben niet zoveel kilo aan gekomen want ik was eerst 5 kilo afgevallen en die zijn er langzaam aan het bijkomen nu. Dit bureau staat er om bekend erg goed te zijn met borstvoeding dus ik hoop het.

Roze, hoe gaat het met jou?

Razz, hoe gaat het met jou? Hebben jullie al een huis gevonden of niet?

Mikado, lekker nog 7 dagen werken en dan verlof. Leuke he als ze zo actief zijn in je buik, het blijft geweldig om te voelen.

Eppie, goed dat de stucadoor gaat beginnen in het kamertje. Het kan in een keer snel gaan met het kamertje. Wat had je meer verwacht van de intake van de kraamzorg? Ben je niet tevreden of is het iets anders?

Groetjes
<<

Patsy

Bericht 14 Jan 2014 13:32

Re: Voorjaar 2014 mama's

Solei, het schoonmaken viel alles mee. Mijn man heeft gisteravond de babykamer al stofgezogen (stofgezuigd, gestofzuigd, wat klopt?) dus ik hoefde allen te dweilen en een doekje door de kast en ovef de commode te halen. De meeste kleertjes liggen nu in de kast en de commode is een stuk ingericht. Ik neem nu even pauze en dan ga ik weer verder. Ik ben nu bijna 5 kilo aangekomen, dat valt me heel erg mee want ik kom normaal best gemakkelijk aan.

Lindsya, gelukkig dat de kleine wel gewoon op schema ligt. Hopelijk hebben ze de uitslag vrijdag, en is die goed.

All, ik ben dus de laatste kleine dingetjes in de babykamer aan het doen. Er moet nog één kastje opgehangen worden en dan is het klaar. Vanmorgen heb ik alle kleertjes alvast in de kast gelegd, het zijn ineens heel weinig kleertjes dus ik ga nog wat erbij shoppen :thumbup: . Ik vind dit zo leuk om te doen, ben helemaal blij vandaag.
<<

dolfijntje24

Noob

Berichten: 176

Geregistreerd: 08 Sep 2013 08:44

Bericht 16 Jan 2014 11:08

Re: Voorjaar 2014 mama's

Dag meiden,

Hoe gaat t met jullie?
@lindsya: fijn dat de echo goed was. Hopelijk is je suiker goed.
@solei: ik zit mij ook te bedenken dat ik al ruim 9 kilo aangekomen ben (bij 7maanden) ben benieuwd hoeveel dat nu is. Ik sta ook niet elke week op de Weegschaal. Leuk dat jullie met het kamertje bezig zijn!
@katrien: leuk hè dat shoppen! Je ziet zoveel leuke kleertjes. Dan denk ik nu ga ik wat voor mezelf kopen ipv voor de baby en dan kom je toch weer terug met babykleertjes.

Afgelopen zaterdag hadden mijn zusje en vriendin een babyshower voor mij georganiseerd. Ik wist helemaal van niets! Mijn vriend uiteraard wel. Was erg leuk! Gek dat je in je eigen huis komt en je huiskamer helemaal vol zit. Was een leuke, maar vermoeiende dag. Ze hadden leuke spellen bedacht en cupcakes gemaakt, hapjes en drankjes gekocht.
Ik moet nu nog twee weken werken na deze week. Nu ziek thuis. Buikgriep oid opgelopen. Ik ging zaterdagavond nog met mijn zusje en moeder uiteten en mijn zusje en ik aten hetzelfde. We zijn nu allebei ziek thuis met dezelfde klachten...

Ik merk sinds deze week dat ik veel last krijg van mijn rug. Ook heb ik af en toe een pijnaanval in mijn onderrug (voelt als menstruatiepijn). Het wordt steeds zwaarder... Gelukkig doet mijn vriend ook veel in huis en snapt hij ook dat het steeds zwaarder wordt.

Fijne dag allemaal!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 16 Jan 2014 11:17

Re: Voorjaar 2014 mama's

Dolfijntje wat leuk een babyshower! Haha knap dat je vriend zijn mond heeft kunnen houden.

Ik hoef na deze week ook nog maar drie weekjes te werken, de tijd gaat echt hard zeg.

Hier is de babykamer eindelijk af, qua meubels in elkaar zetten enz. Vanavond met mijn man maar is kijken naar hoe we de muursticker erop willen hebben :P
Ik ging eergisteren om 21.45 naar boven om te gaan slapen, om 22.30 ging ik pas naar bed. Was nog even naar zolder gesneakt om alvast wat spullen op te ruimen in de commode enz, zo leuk om daar nu zo mee bezig te zijn :cheering:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Patsy

Bericht 16 Jan 2014 11:40

Re: Voorjaar 2014 mama's

Dolfijntje, ik vind dat ook echt heerlijk, al die schattige babykleertjes. Ik kan ook niet wachten tot de baby er is, dan weet ik voor wie ik ze koop.

All, zo schreef ik dinsdagochtend nog dat ik zo druk was met de babykamer, zo lag ik dinsdagmiddag plat met harde buiken. Bij iedere beweging die ik maakte kreeg ik harde buiken die maar bleven komen totdat ik ging liggen. Gisteren ging het nog niks beter, dus ik heb de verloskundige gebeld en urine laten testen op blaasontsteking. Ik heb, op het eerst gezicht, geen blaasontsteking maar er staat nog wat op de kweek, daar kan ik vanmiddag over bellen. Sinds vanmorgen gaat het een stuk beter gelukkig. Ik blijf dus maar even heel rustig aan doen want ik ben best wel geschrokken hiervan.
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 16 Jan 2014 11:45

Re: Voorjaar 2014 mama's

Zo, ook maar weer eens een teken van leven van mij :smile:

Hier opzich alles goed. De babykamer is eigenlijk zo goed als af. Gister alles netjes opgeruimd en in boxen. Ik hoef nog maar 2 dagen te werken: vrijdag en maandag. Heeerlijk. Ben er ook echt klaar mee, ondanks dat het eigenlijk heel goed gaat...
Foto's van het kamertje:
Afbeelding

Heb alleen last van mijn te lage bloeddruk, soms erg lastig. Net ook. Was "ff snel" cakejes aan het bakken met mijn dochtertje voor haar afscheid morgen op het KDV en tja.. dan gaat het dus mis. Net mijn cakejes afgekregen en toen snel gaan liggen, want anders was ik echt tegen de vlakte gegaan. Voel me dan echt ff heeelll beroerd :thumbdown:

@solei:
Over je gewicht: Ik ben ook zoiets aangekomen hoor. Nu al veel meer denk ik, geen idee want ik heb geen weegschaal. Hehe. Iedereen komt verschillend aan, maak je er niet te druk over! Je weet zelf het beste of je jezelf volpropt of niet. In het eerste geval is het misschien verstandig dat wat minder te doen, maar bij mij valt dat wel mee bv. Bij Liz was ik in totaal 20kg aangekomen, is er ook gewoon weer afgegaan...

Over lueirs: Ik heb verschillende systemen, moet nog even kijken wat echt goed werkt bij Puck. Er is best wel vraag voor tweedehandsjes, dus ik heb ze gewoon gekocht, verkoop ze mettertijd wel weer :) Weet niet of het je wat zegt: Voor echt newborn combi van Lil Joeys, panda baby newborns en strikluiers met een wolbroek of flipluier. Als ukkepuk groter wordt heb ik lollipops, bamboozle, tot bots, charlie banana, rumparooz, Baba+boo en Panda Babies... :angel: Van de meeste heb ik er maar 1 en 2. Als ze echt bevallen koop ik er meer van een systeem.
Foto van nu:
Afbeelding
Het kleine bakje vooraan zijn echt de newborns(lil joeys en panda Babies). Daar zijn er nog 4 van onderweg (allevier Lil Joeys). Daar hou ik het dan bij...

@dolfijntje: wat leuk een babyshower!!!!!! Knap dat het echt een verrassing was!

@shy: jullie zijn ook ineens hard gegaan dan zeg in de kamer! Fijn hoor!

Nou, ik heb een bakdag vandaag. Lizzie neemt morgen afscheid op het kinderdagverblijf. Arme kind had het al van voor de zomer niet naar haar zin en nu blijft ze tijdnes mijn verlof lekker thuis en daarna heb ik 1 dag in de week ouderschapsverlof opgenomen. Ben er zoooo blij mee. Alleen wat ik me nu weer in mijn hoofd heb gehaald om haar te laten trakteren :palm: Als het lukt zal ik wel een foto plaatsen vanavond. Hehe.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 16 Jan 2014 13:34

Re: Voorjaar 2014 mama's

Snoezel wat fijn dat je nog maar twee dagen hoeft te werken. Ookal gaat het nog best, als je er nu zo klaar mee bent dan ben je gewoon aan verlof toe denk ik :)

Ja heel hard gegaan hier, daar krijg je nog wel even een berichtje over :P

Ik had zondag gewerkt en s'avonds kreeg ik zo'n pijn in mijn lies, kon niet normaal lopen en staan deed ook pijn. In de avond maar mijn voedingskussen eruit gegooid en de hele nacht plat gelegen. Dag erna nergens meer last van gelukkig, maar dat is ook weer zo'n stom zwangerschapskwaaltje waar je helemaal niks mee kan :laughcry:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Lindsya

Noob

Berichten: 156

Geregistreerd: 05 Sep 2013 13:51

Bericht 16 Jan 2014 17:08

Re: Voorjaar 2014 mama's

Goedemiddag,

Vandaag naar de vk geweest. Ik dacht dat ik morgen moest maar ik moest vandaag. De uitslag van de suiker controle was er ook al en alles was goed en voor de rest was alles goed. Het hartje klopte goed en hij lig al er goed naar beneden in mijn bekken met zijn hoofdje en dat voel ik goed als ik veel loop. Ook nog even wezen winkelen voor wat pakjes nog en ik ben goed geslaagd, kleertjes heb ik genoeg nu, ook luiers gekocht twee pakken van pampers. Wel weer apart om die weer te kopen, ik ben er al een aantal jaren uit natuurlijk. Ik moet alleen nog wat badprodukten, die haal ik van de week even want ik had geen krachten meer op te lopen, vooral omdat het pijn doet.

Snoezel, wat een leuke kamer. Ik heb ook grijze tinten in onze kamer. Lekker nog twee dagen werken en dan genieten van je verlof. Minder van je lage bloeddruk, helaas weet ik er alles van. Ik heb altijd lage bloeddruk en ik zie vaak sterretjes voorbij komen als ik teveel doet. Grappig systeem met de luiers. Zo kan je wel zien wat het beste is voor je kleintje.

Katrien, dat is minder van je harde buiken. Goed dat je het even rustig aan doet, sterkte.

Dolfijntje, wat leuk een babyshower. Goed van je vriend dat die zijn mond kon houden. Beterschap met je buikgriep.

Shy, leuk dat jullie babykamer ook af is. Nog drie weekjes werken, het af tellen voor jou is ook begonnen. Het is heel vervelend die kwaaltjes, gelukkig dat het de andere dag weg was.

Groetjes
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 16 Jan 2014 23:25

Re: Voorjaar 2014 mama's

De muursticker zit erop :yes: :cheering:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 17 Jan 2014 08:36

Re: Voorjaar 2014 mama's

Shy, hij zit erop!!! Wat super leuk!!!! Jullie gaan echt lekker... :smile:
Afbeelding

Afbeelding
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 17 Jan 2014 09:03

Re: Voorjaar 2014 mama's

snoezel schreef:Shy, hij zit erop!!! Wat super leuk!!!! Jullie gaan echt lekker... :smile:

Dank je! :thumbup:
Ja en dat werd tijd :nerd:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

dolfijntje24

Noob

Berichten: 176

Geregistreerd: 08 Sep 2013 08:44

Bericht 17 Jan 2014 10:02

Re: Voorjaar 2014 mama's

Shy: wat een leuke, vrolijke muursticker!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Patsy

Bericht 17 Jan 2014 10:05

Re: Voorjaar 2014 mama's

Snoezel, wat een leuk kamertje! Ik vind jullie behang erg mooi.

Shy, gaaf zeg die sticker!
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 17 Jan 2014 11:24

Re: Voorjaar 2014 mama's

Dank je wel! Ik ben er ook zo blij mee :love:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers