Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Clean, fit & healthy-topic

<<

Anoniem186

Bericht 17 Jan 2014 07:11

Re: Clean, fit & healthy-topic

Aziraphale schreef:Net dag 3 van 30 Day Shred erop zitten :D Voelt goed! Nu snel douchen terwijl m'n man onze havermout kookt.


Goed zeg! En dat zo vroeg!

Ik ga vandaag weer hardlopen.
<<

Anoniem29

Bericht 17 Jan 2014 09:32

Re: Clean, fit & healthy-topic

Mijn week eet/sport schema zit erop. Ben 500 gram afgevallen. Voor aankomende week heb ik wat dingen veranderd in mijn schema.

Voor aankomende week heb ik het schema wat anders gemaakt. Ik had in het midden van de week al het gevoel dat het voor mij teveel koolhydraten waren (te vaak pancakes, boekweitvlokken etc.) dus heb nu meer eiwitten gebruikt en vaker smoothies als ontbijt en 's middags dan soep met een zuurdesemboterham. Ook wat vaker Rustiek crackers met bijvoorbeeld sla en gerookte zalm.

Dus alle zware maaltijden heb ik eruit gegooid, dat past toch niet echt bij mij.

Ik zal hem weer over typen wie weet heeft iemand er nog wat aan.

Vrijdag:
2 Rustiek crackers met roerei en avocado
Smoothie met kiwi, chiazaad en yoghurt
2 Rustiek crackers met gerookte zalm, sla, komkommer en zelfgemaakte citroendressing
- 'S avonds eet ik niet thuis -

Zaterdag:
Smoothie met zomerfruit, chiazaad, maca en yoghurt
Omelet met ewrtjes en avocado
Wortelsoep met spelt boterham en roomboter
Biologisch kippetje in speltpita's met sla

Zondag:
Roerei met avocado
Smoothie met fruit, lijnzaad, maca en yoghurt
Wortelsoep van gisteren, met spelt boterham en roomboter
Chili met biologische runderschenkel, tomaten en bonen

Maandag:
Smoothie met fruit, chiazaad, maca en yoghurt
2 crackers met gerookte zalm, sla en komkommer
Courgettesoepje
Curry met paksoi en tofu

Dinsdag:
2 crackers met roerei en avocado
Yoghurt met walnoten
Courgettesoep van gisteren met een spelt boterham en roomboter
Pompoenstoofpot met lamsgehakt

Woensdag:
Omelet met erwten en avocado
Griekse yoghurt met walnoten (op werk)
Smoothie van sinsasappel en aardbei (op werk)
Zoete aardappel met broccoli en biologische kalfschnitzel

Donderdag:
2 Crackers met roerei en avocado
Griekse yoghurt met walnoten (op werk)
Smoothie van sinsasappel en aardbei (op werk)
Boekweit wrap met chilibonen, kidneybonen, avocado en tomaat

Vrijdag:
Smoothie met zomerfruit, chiazaad, maca en yoghurt
Omelet met ewrten en avocado
-'S avonds niet thuis -


Zo is het ongeveer haha. Stuk eenzijdiger dan vorige week, maar wel veel meer eiwitten (nog meer eieren :P ). Ik denk dat dit schema wat meer bij mij past. Als tussendoortjes eet ik trouwens op dagen dat er geen fruit staat een appel en op dagen dat er wel fruit staat iets van noten of biologische chippies.
<<

Mochi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 275

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:26

Bericht 17 Jan 2014 14:46

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik ga die smoothie met zomerfruit ook eens proberen Toxi. Ik heb maca in de kast staan maar gebruik het nooit.
Ook wil ik deze week de muffins van Jans maken om b.v. mee te nemen naar mijn werk.

Ik ga morgenochtend weer de weekboodschappen doen en heb net ook vast een lijstje gemaakt, dagen kunnen nog wel eens wisselen ivm houdbaarheid van de verse dingen.

Za:
Eten we niet thuis

Zo:
De groentekerrie van Azi.

Ma:
Speltpasta met gerookte zalm en spinazie en wat room.

Di:
Zuurkoolstamp met gebakken stukjes kipfilet en paprika in het restje room.

Woe:
Couscous met runderworstjes, pompoen en champignons.

Do:
Ommelet met heel veel Chinese roerbakgroentes en een tomaten-gember sausje.

Vr:
Zelf gesneden frietjes uit de actifry, ik denk met een kippetje van de poelier.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 18 Jan 2014 07:50

Re: Clean, fit & healthy-topic

Lekker bezig Toxi! Ik wil jouw schema echt een keer precies aanhouden als ik terug ben in NL en een blender heb gekocht :) (nadat ik een huis heb gevonden trouwens want met een blender onder een brug schiet ook niet op)

Jullie zouden trouwens echt een huis met een tuin moeten hebben zodat je zelf groente/fruit kan verbouwen en kippen kunt houden. Wij halen elke dag 6 eieren uit het hok, zo fijn!
<<

Anoniem186

Bericht 18 Jan 2014 10:16

Re: Clean, fit & healthy-topic

Haha toxi, zo knap dat je je hele weekmenu op die manier kan maken! Ziet er goed uit!
Welke yoghurt eet jij altijd?

Mochi, ziet er ook lekker uit! Schiet me opeens te binnen dat ik dat recept van Azi ook wil proberen deze week. Ik ben nu ook bezig met m'n nieuwe menu.

Vanavond eten we gegrilde zalmfilet met haricot verts en knolselderijpuree.

Ik ga deze knolselderijpuree crumble maken, lijkt me lekker:
http://www.culy.nl/recepten/knolselderi ... n-crumble/
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 18 Jan 2014 11:30

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ziet erg goed en gezond uit Toxi, maar ik heb het gevoel dat je erg weinig eet op een dag.

Edit: ik zie nu dat je tussendoor nog fruit of chips eet. Dat scheelt alweer.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem124

Bericht 18 Jan 2014 11:39

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik breek even in, ik had zoiets lekker gemaakt: kikkererwtenburger op een spelbroodje met wat sla erop en augurken. Gewoon kikkererwten prakken, wat paprika, mais en cashews erdoor. Alles prakken en verkruimelen, hele berg kruiden erbij en dan een burger kneden en eventjes braden. Superlekker (smaakt in principe zoals falafel haha).
<<

Anoniem186

Bericht 18 Jan 2014 12:14

Re: Clean, fit & healthy-topic

Dat klinkt heerlijk, m-train!
Ik heb nog een lading gedroogde kikkererwten liggen, binnenkort ook maar eens iets mee maken.
<<

Anoniem166

Bericht 18 Jan 2014 13:12

Re: Clean, fit & healthy-topic

Is het kookboek van Amber Alberda een aanrader? Ik twijfel of ik het kookboek behorend bij 'eet jezelf mooi, slank en gelukkig' ga kopen of het boek over gezond genieten (heet het volgens mij). Ik ben toe aan wat inspiratie, het eten is de laatste tijd niet zo heel gevarieerd.
<<

Anoniem273

Bericht 18 Jan 2014 13:20

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik gebruik vooral het eerste kookboek veel, die van slank & gelukkig.
<<

Anoniem186

Bericht 18 Jan 2014 13:38

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik heb het boek zelf niet, maar ik hoor vaak wel over leuke recepten.


Ik ga een pompoensoepje maken. Met zelfgemaakte kokosmelk, ben benieuwd of het lukt.
http://www.roosgoesgreen.nl/recepten/fr ... #more-2629
<<

Anoniem186

Bericht 18 Jan 2014 14:32

Re: Clean, fit & healthy-topic

Gelukt! Een groot glas zelfgemaakte kokosmelk. Echt super simpel!
Afbeelding
<<

Anoniem29

Bericht 18 Jan 2014 14:38

Re: Clean, fit & healthy-topic

Leeuk Jans! Was het lekker? Ik gebruik vaak Griekse yoghurt, soms de vol vetten en soms die met 0% vet van zo'n nieuw merk. Volgens de verpakking zitten daar verder geen slechte toevoegingen in. Is wel duur, 500ml voor 2.99 euro. Ik gebruik soms ook gewoon volle biologische yoghurt en heel soms biologische kwark. Maar kwark vind ik het minst lekkere. Dit is wel de enige dierlijke zuivel die ik eet. Bij dit lijstje eet ik voor mijn doel wel redelijk wat yoghurt, normaal gesproken eet ik net geen pak yoghurt per week in mijn eentje op.

@ Lady, ik heb laatst eens een paar dagen in de calorieteller gegooid. Kom op ongeveer 16/1700 Kcal uit. Vaak pak ik wel 2 mokken soep als ik er geen brood bij eet bijv. Of als ik echt nog wat trek heb pak ik wat extra noten. Dan zijn de Kcal zo aangevuld.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 18 Jan 2014 16:18

Re: Clean, fit & healthy-topic

Dag is inderdaad prima qua caloriën, het klinkt veel minder.

Ik heb net een simpele maar heerlijke smoothie gemaakt: een banaan prakken, twee sinaasappelen uitgeperst en twee eetlepels Griekse yogurt erdoor. Jammie!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem29

Bericht 18 Jan 2014 16:51

Re: Clean, fit & healthy-topic

Goed bezig!

Die calorieën tikken bij mij gewoon goed aan door elke dag een halve avocado te eten en bijna iedere dag wel noten te pakken.
<<

Anoniem273

Bericht 18 Jan 2014 17:16

Re: Clean, fit & healthy-topic

Wij hebben net weer onze weekboodschappen gedaan. Lekker veel fruit en groente, de hele vensterbank ligt vol haha. Ook nog even bij de biologische supermarkt geweest en als totaalbedrag zijn we €80 kwijt. Zit ook wat voorraad bij dus best netjes :D
<<

Anoniem29

Bericht 18 Jan 2014 17:24

Re: Clean, fit & healthy-topic

Wij hebben net ook weer weekboodschappen gedaan :D

Eerst ben ik naar de markt geweest. 700 gram noten voor €10.95 (rauwe cashew, rauwe pecan en rauwe walnoten)

Bij een Turkse kraam allemaal kruiden, kaneel, kaneelstokje, gedroogde oregano en baslicum (heb ook nog een verse plant, maar gedroogd is soms ook wel even makkelijk haha), komijn en een Turks 'flatbread'. Niet zo clean haha, hij is van witte meel, maar vanavond maken we hem lekker warm met tomaten en feta. Jums!

Verder nog 30 euro bij de Ekoplaza, 20 bij de AH en 24 bij de Bioslager. Uiteindelijk iets van €90,- kwijt maar inderdaad ook genoeg voorraad nu.

Heb trouwens deze thee net gekocht in de aanbieding. Echt heel erg lekker als je van anijs houdt!

Afbeelding
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 18 Jan 2014 17:46

Re: Clean, fit & healthy-topic

Intoxicated schreef:Goed bezig!

Die calorieën tikken bij mij gewoon goed aan door elke dag een halve avocado te eten en bijna iedere dag wel noten te pakken.


Hoe bewaar jij de andere helft van die avocado? Ik snijd 'm altijd half door en bewaar de helft waar de pit nog in zit in vershoudfolie in de koelkast, maar toch wordt die helft vaak zo bruin dat ik 'm de volgende dag weg moet gooien.
<<

Anoniem29

Bericht 18 Jan 2014 17:47

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik doe hem in zilverfolie en buiten de koelkast. Maar de bovenste laag wordt bij mij ook bruin. Maar als je die eraf schraapt met een mesje heb je gewoon een hele mooie groene avocado. Het is echt alleen het bovenste randje wat bruin wordt.

Je schijnt er ook wat citroen op te kunnen druppelen tegen het bruine, maar het bovenste laagje eraf schrapen vind ik net zo makkelijk.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 18 Jan 2014 17:49

Re: Clean, fit & healthy-topic

Intoxicated schreef:Ik doe hem in zilverfolie en buiten de koelkast. Maar de bovenste laag wordt bij mij ook bruin. Maar als je die eraf schraapt met een mesje heb je gewoon een hele mooie groene avocado. Het is echt alleen het bovenste randje wat bruin wordt.

Je schijnt er ook wat citroen op te kunnen druppelen tegen het bruine, maar het bovenste laagje eraf schrapen vind ik net zo makkelijk.


Dankjewel! Ik ga het de volgende keer buiten de koelkast proberen en dat bruine laagje eraf schrapen.
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:23

Bericht 18 Jan 2014 18:53

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik vind dat bruine laagje juist altijd lekker :laughcry:
<<

Anoniem186

Bericht 18 Jan 2014 19:04

Re: Clean, fit & healthy-topic

Intoxicated schreef:Leeuk Jans! Was het lekker? Ik gebruik vaak Griekse yoghurt, soms de vol vetten en soms die met 0% vet van zo'n nieuw merk. Volgens de verpakking zitten daar verder geen slechte toevoegingen in. Is wel duur, 500ml voor 2.99 euro. Ik gebruik soms ook gewoon volle biologische yoghurt en heel soms biologische kwark. Maar kwark vind ik het minst lekkere. Dit is wel de enige dierlijke zuivel die ik eet. Bij dit lijstje eet ik voor mijn doel wel redelijk wat yoghurt, normaal gesproken eet ik net geen pak yoghurt per week in mijn eentje op.

@ Lady, ik heb laatst eens een paar dagen in de calorieteller gegooid. Kom op ongeveer 16/1700 Kcal uit. Vaak pak ik wel 2 mokken soep als ik er geen brood bij eet bijv. Of als ik echt nog wat trek heb pak ik wat extra noten. Dan zijn de Kcal zo aangevuld.


Ja, volgens mij wel. Ik heb 1 nipje genomen. Ik vind kokosmelk niet lekker om zo te drinken. Ik heb het door de pompoensoep gedaan.
Die was weer heerlijk! 1,79 voor een biologische pompoen bij de AH, niet duur. Biologische wortelen bij de Lidl. Uien en kruiden had ik nog. Gistvrije bouillonpoeder. Een 100% biologisch soepje ;)

Waar heb je die biologische Griekse yoghurt gekocht? Niet bij de AH toch?
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 18 Jan 2014 19:26

Re: Clean, fit & healthy-topic

Heeft Lidl veel biologische groenten Jans? Dan is het misschien wel een extra boodschappentripje waard (gok zomaar dat het goedkoper is dan de Ekoplaza).
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 18 Jan 2014 19:33

Re: Clean, fit & healthy-topic

Heb een paar dagen ziek in bed gelegen. Vanmiddag boodschappen wezen doen en ben maar eens begonnen met spullen te kopen voor mijn ontbijt. Ik kan heel slecht eten 's morgens en ga proberen dat nu te doen met havermout. Heb er verschillende soorten fruit bij gehaald en daar nu maar eens mee variëren. Heb er nu al zin in morgenvroeg!
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem186

Bericht 18 Jan 2014 19:33

Re: Clean, fit & healthy-topic

Weet ik eigenlijk niet. Ik kwam er vandaag voor het eerst. Ik las laatst dat ze er lekkere Griekse yoghurt verkopen (niet biologisch). Dus dat ging ik halen. Toen zag ik biologische wortelen liggen. 1 kg voor 1,39. Vind ik niet duur.
Aldi heeft in ieder geval biologische producten (mama natuur). Zelfs rundergehakt.

Lekker meneer de uil. Ga je pap maken? Of overnight oats?
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers