Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Fotografie Topic

<<

Anoniem119

Bericht 13 Jan 2014 22:09

Re: Fotografie Topic

Ik kan daarmee ongeveer 10.000 foto's maken geloof ik, weet het precieze aantal niet. Op safari heb ik in totaal zo'n 8000 foto's gemaakt maar door goed te selecteren elke avond het gereduceerd tot 3000 al voor terugkomst. Misschien koop ik er gewoon nog wel eentje. Kan nooit kwaad.
<<

Anoniem205

Bericht 13 Jan 2014 22:13

Re: Fotografie Topic

Ik zou het gewoon doen, Marin. Als je wilt kan ik nog even zoeken waar ik toen mijn kaartjes had gekocht? Scheelde best veel geld destijds (na die diefstal).

Hier erg weinig gefotografeerd, maar ik ga volgende week weer voor EB op pad. Spannend :)
<<

Anoniem205

Bericht 13 Jan 2014 22:21

Re: Fotografie Topic

memorystunter.nl heb ik toen besteld!
<<

Anoniem119

Bericht 13 Jan 2014 22:24

Re: Fotografie Topic

Ja ga ik zeker even kijken of ze goeie deal hebben. En eigenlijk wil ik die iPad connector kit ook nog kopen. Morgen maar even dagje internet speuren. Laatste dingetjes bestellen. Net even een snelle proef ronde gedaan met m'n camera tas, en in het bovengedeelte passen alle privé spullen zoals iPad mini, lonely planet etc. Lucht weer op want was bang dat t niet ging passen!
<<

Anoniem205

Bericht 13 Jan 2014 22:27

Re: Fotografie Topic

Heb je een nieuwe tas gekocht?

ik heb net het album van mijn Rome-trip met mams in elkaar gedraaid. Gewoon via Albelli. Is best leuk geworden, maar pffft wat maakt de ixus van mijn ouders slechte foto's! Die van mijn iPhone waren beter!
<<

Anoniem119

Bericht 13 Jan 2014 22:30

Re: Fotografie Topic

Nee oude tas even getest. Ineens twijfelde ik of t allemaal wel paste qua persoonlijke spullen en anders moest ik halsoverkop nog nieuwe kopen. Maar niet nodig dus!

Wat leuk zo'n album! Is het al een oude ixus?
<<

Anoniem205

Bericht 13 Jan 2014 22:33

Re: Fotografie Topic

Ja, ixus uit de prehistorie... zal mijn pa er eens op aanspreken, we zijn over 2 maanden samen op reis (mijn SLR gaat mee) en zal hem dan wel aansporen in Azië een nieuwe te kopen ofzo. Alles onscherp, zo zonde!
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 14 Jan 2014 13:19

Re: Fotografie Topic

Marin schreef:
Nog drie weekjes en dan op naar Myanmar voor foto's! Ultimate vrije tijds fotografie moment natuurlijk. Ik twijfel of ik nog een CF kaart zal kopen (heb er reeds vier, 3x16GB en 1x4GB meer als backup), die ik altijd gebruik voor bruiloften en privé, maar ik kan daar écht niets bij kopen, dus misschien toch nog een 16GB er bij? Kan nooit kwaad toch? Ze zijn alleen zo duur.

Vanaf volgende week gaan we alles op de vakantie richten en de foto spullen door lopen. Als het goed is hebben we alles wel, maar alles lekker klaar leggen, uitstallen op tafel, opladen, uitzoeken, tas proef-pakken, etc etc. Leuk!!


ZIjn CF kaarten erg ontwikkeld in kwaliteit de afgelopen jaren? Of is dat hetzelfde gebleven? Ik heb nog wel CF kaartjes over. Had ooit een camera daarvoor, maar die is al jaren kapot. Maar geen idee dus of die kaarten nog genoeg kwaliteit hebben.
<<

Anoniem205

Bericht 14 Jan 2014 14:37

Re: Fotografie Topic

Jorja, CF kaarten zijn wel iets sneller geworden. Extreme III en Ultra II/III enzo. Heeft volgens mij te maken met de wegschrijftijd...
<<

Anoniem119

Bericht 14 Jan 2014 15:33

Re: Fotografie Topic

Ik koop inderdaad alleen kaarten van de snelste wegschrijfkwaliteit. Die zijn meestal zo'n 100 euro per stuk :(
<<

Zero

Bericht 16 Jan 2014 23:47

Re: Fotografie Topic

Zo, kruipt er eindelijk een uit de put hiero. Ik ben bezig met een kleine expositie op te zetten voor mijn clubleden en ik zit na te denken wat ik zelf zou willen ophangen voor werk (wil wel ook mee doen natuurlijk :P )
Dus nu moet ik mezelf dwingen om weer een serie te maken.
Ik zit te twijfelen of ik op de surrealistische tour ga of 'gewoon' wat mooie landschappen ga gebruiken... hmmm...
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 17 Jan 2014 00:39

Re: Fotografie Topic

Oreo schreef:Jorja, CF kaarten zijn wel iets sneller geworden. Extreme III en Ultra II/III enzo. Heeft volgens mij te maken met de wegschrijftijd...


Ah dat dacht ik wel, dan kunnen die van mij wel weg. Volgens mij is die camera gesneuveld op reis, en dat was alweer in 2007.....tijd gaat snel :thumbdown:
<<

Zero

Bericht 17 Jan 2014 10:25

Re: Fotografie Topic

Meiden,


Ik ga dit op marktplaats zetten maar misschien heeft een van jullie er nog interesse in ;

Ik verkoop een ophangsysteem voor studio rollen.
Dat ziet er zo uit:

3 haken voor rollen (moet aan muur of plafond worden bevestigd)
Afbeelding

En twee van deze ... dingen... (dus om 2 rollen op te hangen) met ketting. Bij een van de twee is dat witte gedeelte rechts (2e ding van boven, wat om dat rad zit) door midden gegaan, maar daar heb je niet echt last van. Je gebruikt dat puur om de rails in het wiel te houden, met een beetje ducttape of bizonkit moet dat zo gefixt zijn...
Afbeelding


Mocht iemand hier echt interesse hebben dan hoor ik het wel!
<<

Anoniem205

Bericht 19 Jan 2014 11:07

Re: Fotografie Topic

Zero, wanneer gaan we samen fotograferen? :)

Hier alweer een tijdje geen camera aangeraakt. Volgende week een EB reportage en binnenkort weer eens een aantal zaken regelen voor mijn eigen bedrijf! Heb mijn baan bij de bank opgezegd (doodongelukkig) en ik heb nog niks nieuws. Mocht ik niks vinden tussendoor, wil ik wellicht wat meer fotograferen. Maar dan heb ik wel klanten nodig :D
<<

Zero

Bericht 19 Jan 2014 13:18

Re: Fotografie Topic

Ik kan zon en maandagen eigenlijk altijd wel, maar ik moet wel bedenken wat ik zou willen doen. Ik heb op het moment niet veel inspiratie. Heb jij ideeën?

Goed dat je weg bent gegaan dan, als je er echt tegenop zag om elke keer te moeten gaan werken. Dat is het gewoon niet waard.
Klanten - zou inderdaad ook erg fijn zijn :p ik heb in verhouding tot vorige jaren nog echt te weinig bruiloften geboekt staan. Ik ben me daar best wel druk over aan het maken.
<<

Anoniem205

Bericht 19 Jan 2014 17:31

Re: Fotografie Topic

Ik wil wel een keer een natuurgebied in, Zero. Kan je zo oppikken!
En anders een stad, ik ben echt zo slecht in architectuur-fotografie, daar kan ik vast nog veel uit halen. Dierentuin kan altijd, maar vind ik wat saai worden :) Heb 1000 en 1 foto's van dieren.....
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 18:59

Bericht 19 Jan 2014 20:43

Re: Fotografie Topic

@ Oreo, misschien een portfolio shoot gaan doen? Dan begin je weel ene beetje met warm draaien en dan komt de rest vanzelf weer. Sowieso is januari altijd een rustigere maand, alhoewel ik ben blij dat ik nu 1,5 week vakantie heb. Niks hoeft alles mag :-).

Ik zit na te denken om het roer om te gooien m.b.t. dreumes en peuter fotografie (vanaf 1 jaar t/m 3 jaar). Nu doe ik vaak nog studio shoots, maar wil graag meer buitenshoots doen. Ik merk dat deze leeftijd heel moeilijk is om ze in de studio relaxed en mooi op de foto te krijgen, zie zien heel veel spulletjes en een vreemde omgeving. De kat uit de boom kijk fase (vaak als ze net binnen komen) gaat altijd goed en daar moet ik het ook van hebben, en dan kan ik gewoonweg te weinig mooie foto's schieten waar veel variatie in zit. Ik merk dat het buiten veel mooier is. Uitzonderingen zijn natuurlijk daar gelaten.

Laatste dagen lekker mijn eigen mannetje gefotografeerd :-)

Afbeelding
<<

Anoniem119

Bericht 19 Jan 2014 23:52

Re: Fotografie Topic

Leuk Munk, goed idee! Ik vind je buiten foto's echt altijd heel mooi.
Ik wil dat 'later' ook aan m'n reportoire gaan toevoegen. Buiten foto's voor kinderen. Maar nu nog geen tijd voor.
<<

Zero

Bericht 20 Jan 2014 12:43

Re: Fotografie Topic

Natuurgebied lijkt me ook wel prima, ik moet ook bekennen dat ik met steden niet erg handig ben.
Ik hoop binnenkort een paar lenzen te mogen testen, zou wel leuk te combineren zijn!
<<

Anoniem205

Bericht 20 Jan 2014 21:03

Re: Fotografie Topic

Zero, dan is een stad wel een leuke uitdaging! Misschien een modelletje meenemen om in de stad te fotograferen? Kan ook leuk zijn? We kunnen vast wel iemand optrommelen die dat wil!

Munk, ja dat is wel een goede! Eens even kijken of ik een leuke oproep op FB kan zetten. Al ben ik nu gruwelijk druk met EB... Kanonne!
<<

Zero

Bericht 21 Jan 2014 13:30

Re: Fotografie Topic

Ja, al zou ik het dan helemaal urban/industrie maken denk ik... Zo'n shoot heb ik jaren geleden al eens gehad, dat was wel lekker werken.
Al zou een combinatie misschien ook leuk zijn - ik wil me op zich wel wat meer verdiepen in strobisten, en dat kan in de natuur ook weer lekker met een model/onderwerp.

Misschien dan sowieso een model zien te regelen...
<<

Anoniem205

Bericht 21 Jan 2014 18:30

Re: Fotografie Topic

Ik weet wel een paar meiden (18 jaar) die daar voor open staan. Weet ook wel een gave locatie en Amsterdam!
<<

Zero

Bericht 25 Jan 2014 01:17

Re: Fotografie Topic

Sounds like a plan to me!
<<

Zero

Bericht 26 Jan 2014 12:18

Re: Fotografie Topic

Girls, ik zit even in de put. Ik zat al niet helemaal lekker in mijn velletje, maar nu heb ik ook te horen gekregen dat het contract van mijn bijbaan over dik een maand verloopt en het niet verlengt kan worden want ik werk er al 3 jaar en ze geven geen vaste contracten. Dus ik moet dan 3 maanden wachten om 'terug te komen'.
En dat is dan eigenlijk weer 2 maanden te vroeg, want mijn collega van mijn fotostudio gaat van mei t/m aug of september met zwangerschapsverlof, dus in die tijd moet ik de zaak draaiende houden en kan ik weinig bij werken.
En dan juist in die maanden er voor heb ik geen werk meer :palm:

Ik moet dus weer op zoek naar een andere bijbaan, maar ik weet bij god niet wat. Ik heb het idee dat ik nergens voor getraind ben - en waar ik diploma's voor heb, is óf geen werk in, óf al weer zo ver weg gezakt dat ik het gewoon niet meer kan. :cry:

Stomme fotografie ook. Wie kiest dat nou als studie?! :thumbdown:




Pff dat is er even uit. Zo. Einde van deze pity party.
<<

Anoniem205

Bericht 26 Jan 2014 12:24

Re: Fotografie Topic

Hey wat naar Zero. Dat is echt flink ruk!
Begrijpelijk dat ze geen OT contracten geven, maar ook niet op basis van nul uren?

Heb helaas zo snel geen oplossing voor je :(
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers