Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Clean, fit & healthy-topic

<<

Anoniem29

Bericht 15 Jan 2014 22:20

Re: Clean, fit & healthy-topic

Een vriendin van mij heeft op het moment een personal trainer, die zich daarnaast helemaal bezig houd met voeding, o.a. Paleo en eten als oermensen. Voor vrouwen is het moeilijker om met Soja spieren aan te zetten. Soja heeft blijkbaar iets te maken met de hoeveelheid oestrogeen in het vrouwen lijf (wat uiteindelijk kan zorgen voor dikkere billen/benen maar ook borsten ;) ) en Soja heeft daar een negatieve invloed op. Hij raadde haar af om alles te vervangen voor soja i.v.m. oestrogenen. Misschien een tip.

Ik weet niet precies hoe het zit, maar wie weet staat er wat op Internet over. Ik gebruik zelf geen Soja.
<<

Anoniem186

Bericht 15 Jan 2014 22:36

Re: Clean, fit & healthy-topic

Aziraphale schreef:Oh en ik ben ook de kaneel vergeten in de muffins :nopompom: Zijn een beetje flauw! Ik ga maar gewoon slapen nu ;)


Haha, truste!
Ben benieuwd of ze evengoed toch nog smaken morgen.


Ik heb net mega vette muffins gemaakt voor man. Met speltmeel, tarwebloem, kaas, spek en nog wat dingen. Die hoef ik niet, mij te vet, brrr!
<<

Anoniem186

Bericht 15 Jan 2014 22:39

Re: Clean, fit & healthy-topic

Klopt inderdaad, soja is helemaal niet zo gezond. Ivm de hormonen die er in zitten. Althans, er zit iets in wat op oestrogeen lijkt. Het schopt je hormoonhuishouding in de war. Voor vrouwen in de overgang zou dat dan weer wel gunstig zijn. Het fijne weet ik er niet van.
Ik gebruik amper soja.
Ik zou dus niet alles vervangen met soja, maar je kan het gerust gewoon variëren met andere dingen. Niks waar te voor staat is goed.
<<

Anoniem23

Bericht 15 Jan 2014 22:41

Re: Clean, fit & healthy-topic

Intoxicated schreef:Een vriendin van mij heeft op het moment een personal trainer, die zich daarnaast helemaal bezig houd met voeding, o.a. Paleo en eten als oermensen. Voor vrouwen is het moeilijker om met Soja spieren aan te zetten. Soja heeft blijkbaar iets te maken met de hoeveelheid oestrogeen in het vrouwen lijf (wat uiteindelijk kan zorgen voor dikkere billen/benen maar ook borsten ;) ) en Soja heeft daar een negatieve invloed op. Hij raadde haar af om alles te vervangen voor soja i.v.m. oestrogenen. Misschien een tip.

Ik weet niet precies hoe het zit, maar wie weet staat er wat op Internet over. Ik gebruik zelf geen Soja.


Dit heb ik trouwens ook wel eens gelezen. Komt goed uit haha!
<<

Anoniem186

Bericht 15 Jan 2014 22:48

Re: Clean, fit & healthy-topic

Poubelle schreef:Ik heb een vraagje over mijn havermout! Ik koop altijd gewoon die van Quaker, en bij ingrediënten staat '100% havermout'. Dat het bewerkt is snap ik, maar hoe kom ik erachter dat er ook suiker inzit dan? Of zit dat er niet in?


Als er op de ingrediënten lijst niet staat dat er suiker in zit, dan mag je er dus vanuit gaan dat er geen geraffineerde suiker in zit.
Moet je trouwens eens een keer langkokende havermout kopen, is echt lekkerder hoor! (vind ik)
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 16 Jan 2014 02:31

Re: Clean, fit & healthy-topic

Pfoei, ik blijf maar zin houden in zoet, dus komend weekend ga ik deze koekjes eens maken:
http://suikerwijzer.nl/chocoladekoekjes-zonder-suiker/ Ben heel benieuwd.
<<

Anoniem40

Bericht 16 Jan 2014 08:22

Re: Clean, fit & healthy-topic

Leuk topic, ik lees altijd mee! Ik probeer ook wat gezonder te eten, maar niet te extreem. Ik wil vooral proberen meer groente te eten, dus 's middags een wortel of salade. 's Avonds eten we altijd al gezond, maar ik probeer minder koolhydraten en meer groente te eten.
Als tussendoortjes kies ik nu vaker fruit, een wortel of ik maak iets zelf. Ik had havermoutmuffins gemaakt en die zijn wel ok.

Robin; Ik snap alleen niet waarom je gewone eieren 'hormoonbommetjes' noemt. De samenstelling van gewone eieren en biologische eieren is hetzelfde. Ik ben benieuwd, omdat ik geen biologische eieren koop, die zijn te duur voor mij. Kun je dat uitleggen?
<<

Anoniem40

Bericht 16 Jan 2014 08:44

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik ben trouwens nog op zoek naar handige apps op mijn telefoon. Ik heb nu de Eetmeter app, maar daar staan heel veel dingen die ik eet niet in en geeft alleen het aantal calorieën aan. Ik zou graag een app willen die wat meer info over eten geeft. Heeft iemand een tip?
<<

Anoniem273

Bericht 16 Jan 2014 10:24

Re: Clean, fit & healthy-topic

Jans schreef:
Aziraphale schreef:Oh en ik ben ook de kaneel vergeten in de muffins :nopompom: Zijn een beetje flauw! Ik ga maar gewoon slapen nu ;)


Haha, truste!
Ben benieuwd of ze evengoed toch nog smaken morgen.


Ik heb net mega vette muffins gemaakt voor man. Met speltmeel, tarwebloem, kaas, spek en nog wat dingen. Die hoef ik niet, mij te vet, brrr!


Ik eet ze nu. Toch wel erg lekker! Ook lekker smeuïg :)
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 16 Jan 2014 11:35

Re: Clean, fit & healthy-topic

Niet alleen maar gezond maar wel fanatisch voor lekkere inspiratie: http://foodgawker.com/
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:33

Bericht 16 Jan 2014 12:07

Re: Clean, fit & healthy-topic

SoGood schreef:Niet alleen maar gezond maar wel fanatisch voor lekkere inspiratie: http://foodgawker.com/


Wat een leuke site! Dit wil ik morgenochtend wel gaan proberen:
http://rachaelwhite.me/peanut-butter-da ... gur-wheat/
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 16 Jan 2014 17:55

Re: Clean, fit & healthy-topic

Jans, wat was jouw recept van het speltbrood? En hoe groot is je brood dan?
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Anoniem29

Bericht 16 Jan 2014 17:56

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik heb net een boekweit bodem gemaakt voor mijn pizza maar hij blijft bij mij toch altijd te brood achtig, te zwaar.

Heb het nu al met spelt en met boekweit geprobeerd en met en zonder gist, of veel of weinig gist.

Iemand nog een tip om het gewoon wat luchtiger te krijgen. Met witte bloem worden ze namelijk echt super mooi, knapperige randjes.

Of is dat gewoon niet te doen met spelt of boekweit ?:P
<<

Anoniem186

Bericht 16 Jan 2014 18:03

Re: Clean, fit & healthy-topic

Mamsie schreef:Jans, wat was jouw recept van het speltbrood? En hoe groot is je brood dan?


Ik gebruik altijd dit recept:
http://mamakeuze.blogspot.nl/2012/11/vo ... n.html?m=1
Alleen dan met olijfolie, roomboter of zonnebloemolie. En met zeezout. En soms met en soms zonder lijnzaad.

Ik gebruik m'n siliconen cakevorm voor het brood. Dat past perfect. En soms maak ik een vloerbrood. Even kijken of ik een foto online heb staan.

Dit was een zuurdesem speltbrood wat ik had gemaakt in een siliconenvorm.

Afbeelding
<<

Anoniem186

Bericht 16 Jan 2014 18:10

Re: Clean, fit & healthy-topic

Toxi, ik maak altijd bodems van speltmeel, die zijn wel lekker luchtig en knapperig. Met boekweit heb ik geen ervaring. Misschien kan je half meel half bloem gebruiken. Kan je boekweitmeel ook zeven? Dan kan je de helft zeven.

Ik doe de bodem trouwens een minuut of 3 in de oven voordat we hem beleggen.
<<

Anoniem29

Bericht 16 Jan 2014 18:12

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ja dat 'voorbakken' doe ik ook altijd. Maar hielp toch ook niet echt haha.

Ik ga het zeven volgende keer en de bloem variant gebruiken i.p.v. meel.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 16 Jan 2014 19:30

Re: Clean, fit & healthy-topic

Mij lijken de plakjes zo klein te worden in een cakevorm. Ik heb nu net die bananen cake in de oven zitten. Ik zal eens op de plakjes letten. Al duwt het brood de vorm zeker ook naar buiten? Ik heb ook een siliconevorm.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Anoniem186

Bericht 16 Jan 2014 20:07

Re: Clean, fit & healthy-topic

Plakjes zijn inderdaad niet groot, niet zoals een brood van de bakker. Ik wil nog steeds een keer een normale broodbak kopen.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 16 Jan 2014 20:29

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ja dan denk ik dat ik toch een echt broodblik koop. Ik wil wel flinke plakken, want met 4 mannen in huis wordt er flink wat gegeten.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Anoniem186

Bericht 16 Jan 2014 20:39

Re: Clean, fit & healthy-topic

Hier verkopen ze een aardig broodblik.
http://www.de-zuidmolen.nl/Bakvormen_2_52.html
Ik bestel daar ook altijd m'n speltmeel in grote hoeveelheden. Goede kwaliteit. Als je in hun regio woont dan kan je het ook in de winkel kopen.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 16 Jan 2014 21:23

Re: Clean, fit & healthy-topic

Jans schreef:Hier verkopen ze een aardig broodblik.
http://www.de-zuidmolen.nl/Bakvormen_2_52.html
Ik bestel daar ook altijd m'n speltmeel in grote hoeveelheden. Goede kwaliteit. Als je in hun regio woont dan kan je het ook in de winkel kopen.


Jammer dat ze geen blauwstaal hebben, ik kan ook niet zien of de buitenkant zwart is. Dat moet volgens mij opa (bakker).
Ik ga eerst een paar keer het maken en dan kijk ik of ik een grote zak koop. Welke koop jij bij hun meestal.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Anoniem186

Bericht 16 Jan 2014 21:49

Re: Clean, fit & healthy-topic

Oh goed dat je het zegt! Dan ga ik daar naar opzoek.
Voorheen kocht ik altijd biologisch speltmeel. De laatste keer heb ik Duits speltmeel gekocht en dat bevalt ook heel goed.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 16 Jan 2014 21:53

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik denk dat ik deze koop
http://www.broodbakshop.nl/broodbakvorm ... -gram.html

Ja dat waren precies de 2 waar ik ook naar keek. Eerst maar m'n blik bestellen!
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Anoniem186

Bericht 16 Jan 2014 23:31

Re: Clean, fit & healthy-topic

<<

Anoniem273

Bericht 17 Jan 2014 06:47

Re: Clean, fit & healthy-topic

Net dag 3 van 30 Day Shred erop zitten :D Voelt goed! Nu snel douchen terwijl m'n man onze havermout kookt.
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers