Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Schoolgaande kinderen topic

<<

Jelin

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:05

Bericht 08 Sep 2013 19:30

Re: Schoolgaande kinderen topic

Luce schreef:Oooh een continurooster lijkt me heerlijk!

L zit nu vanaf mei op school, maar ik kan er nog steeds niet aan wennen. Ik denk dat als de baby er is ik hem een paar dagen laat overblijven, anders zou ik niet weten hoe ik dat moet doen met een kind van 1,5 en een baby die allebei hun eigen dutjes hebben.


Dat doe ik ook ivm met de jongste en haar slaapje. Ook omdat wij niet dichtbij school wonen.
J: 2 maart 2008
A: 5 maart 2013
<<

Anoniem16

Bericht 08 Sep 2013 19:39

Re: Schoolgaande kinderen topic

Wij werken ook met een continuerooster, ik vind het ideaal en de oudesr ook.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 09 Sep 2013 09:22

Re: Schoolgaande kinderen topic

Nou, het is zover hoor! Bye bye peuter, welcome kleuter.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:43

Bericht 09 Sep 2013 09:50

Re: Schoolgaande kinderen topic

Bij ons zit de school om de hoek, ideaal!
Maar de dagen dat zij tot 15.15 naar school gaat werk ik hele dagen, de dagen dat ze alleen smorgens gaat ben ik thuis. Behalve als ze naar groep 3 gaat moet ze op vrijdag thuis eten. Dan kan ze ook zelf heen en weer lopen als het moet.
December 2009
juli 2012
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:23

Bericht 09 Sep 2013 09:57

Re: Schoolgaande kinderen topic

Dat heen en weer racen ervaar ik ook zo.
Soms zou een continu rooster wel erg lekker zijn voor mij en T. Ik denk voor M dat het nu voorlopig juist even beter is om tussen de middag even thuis te zijn. Even een rustmoment. Maar ik breng haar 3 dagen, en dan moet ik dus 8x op en neer op een dag. Mijn man is gelukkig altijd rond 12u thuis dus dan kan T meestal zolang slapen als hij wil.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 09 Sep 2013 12:56

Re: Schoolgaande kinderen topic

8 keer op en neer op een dag Ieniemienie? Bedoel je niet 4 keer op en neer?
<<

Luna

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 127

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 09 Sep 2013 13:06

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ook ik vind het nu drukker dan toen de oudste nog thuis was. Heb dan ook echt genoten van de vakantie, niet zo op de klok leven, niet steeds heen en weer hoeven, heerlijk. S. blijft niet over en ik breng en haal hem iedere dag, dat is dus best veel. De jongste laat ik s middags ook nog wel eens in bed liggen als ik de oudste ga halen. De school is hier niet ver en ze kan zelf toch nog niet uit bed komen, mocht ze wakker worden (wat nog nooit gebeurd is). Zij heeft haar slaap echt hard nodig nog.

S. is vlak voor de voorjaarsvakantie 4 geworden, is ervoor 3 of 4 ochtenden gaan wennen en na de voorjaarsvakantie gelijk helemaal. Heb hem ook nog geen één keer thuis gehouden.

Hier zitten ze 2 ochtenden in de kring en 3 ochtenden mogen ze "kiezen", zoals dat hier door een ander ook verteld werd met een naamplaatje en activiteitenbord. De middagen beginnen ze altijd in de kring.

Hier ook volgende week schoolreisje en ook ik mag mee :cheering: we gaan naar Julianatoren met groep 1 tot en met 7. Ben heel benieuwd hoe dat allemaal zal gaan. Ben ook benieuwd naar wat voor groepje ik krijg. In ieder geval niet mijn eigen zoon, want ouders krijgen niet hun eigen kind bij zich. Ik hoop maar dat het een groepje is dat een beetje wil luisteren en niet alle kanten op vliegt ofzo.
Little feet leave big imprints on our hearts
zoon 02-2009 dochter 06-2011
Afbeelding
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:23

Bericht 09 Sep 2013 13:11

Re: Schoolgaande kinderen topic

Liadan schreef:8 keer op en neer op een dag Ieniemienie? Bedoel je niet 4 keer op en neer?

Haha ja in totaal 8x. Dus 4x heen, en 4x terug :thumbup:
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 09 Sep 2013 13:14

Re: Schoolgaande kinderen topic

-Ieniemienie- schreef:
Liadan schreef:8 keer op en neer op een dag Ieniemienie? Bedoel je niet 4 keer op en neer?

Haha ja in totaal 8x. Dus 4x heen, en 4x terug :thumbup:

Ik dacht al, wat ga je allemaal doen, hahaha.
<<

Anoniem193

Bericht 09 Sep 2013 13:21

Re: Schoolgaande kinderen topic

In groep 1 en 2 gaan ze bij ons maar 2 middagen naar school. Op dinsdag wordt er overgebleven. Op donderdag neemt oma het halen en brengen voor haar rekening. Wel hebben wij gelukkig 1,5 uur tussen de morgen en middag. Van 12 tot 13.30.
Nou is het voor mij ook binnen de 5 minuten lopen, dus laat de jongste ook wel eens thuis (in bed of kinderstoel) terwijl ik snel heen en weer loop.
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:23

Bericht 09 Sep 2013 13:33

Re: Schoolgaande kinderen topic

Alibi schreef:In groep 1 en 2 gaan ze bij ons maar 2 middagen naar school. Op dinsdag wordt er overgebleven. Op donderdag neemt oma het halen en brengen voor haar rekening. Wel hebben wij gelukkig 1,5 uur tussen de morgen en middag. Van 12 tot 13.30.
Nou is het voor mij ook binnen de 5 minuten lopen, dus laat de jongste ook wel eens thuis (in bed of kinderstoel) terwijl ik snel heen en weer loop.


Dat je je kind in bed alleen thuis laat als je je oudste haalt kan ik me nog wel voorstellen (al zou ik dat zelf al niet durven)
Maar laat je dan de jongste alleen thuis in z'n kinderstoel?
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 09 Sep 2013 14:00

Re: Schoolgaande kinderen topic

Wij hebben 5 kwartier tussen de middag. 12.00 halen, 13.15 weer in de klas zitten. Vanmorgen was het weer huilen, maar vanmiddag niet. Hij had het wel ff moeilijk, maar heeft geen traan gelaten! Helemaal super.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:23

Bericht 09 Sep 2013 14:06

Re: Schoolgaande kinderen topic

Thunder schreef:Wij hebben 5 kwartier tussen de middag. 12.00 halen, 13.15 weer in de klas zitten. Vanmorgen was het weer huilen, maar vanmiddag niet. Hij had het wel ff moeilijk, maar heeft geen traan gelaten! Helemaal super.

Super dat hij zonder huilen ging, kanppert!

Hier ook van 12 tot 13.15u. Net wat meer speling. Ze eet al niet zo snel dus nu kunnen we op ons gemak eten.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Anoniem32

Bericht 09 Sep 2013 17:31

Re: Schoolgaande kinderen topic

Hahahah maar goed dat ik net op de schoolkalender keek want anders had ik morgen bepakt en bezakt op school gestaan met mijn zoontje, en me wellicht op dat moment hard aan het afvragen waarom de school leeg was?
Morgen hier een vrije dag ivm studie dag.
Lekker rustig aan dagje morgen :D
<<

Sofie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 157

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:46

Bericht 09 Sep 2013 17:43

Re: Schoolgaande kinderen topic

B. heeft volgende week woensdag haar eerste wen ochtendje op school. Ze heeft er ontzettend veel zin in.


Vraagje: Wat voor drinken en koekje geven jullie mee als tussendoortje 's morgens.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 09 Sep 2013 18:04

Re: Schoolgaande kinderen topic

.
Laatst gewijzigd door Lady op 09 Sep 2013 20:47, in totaal 1 keer gewijzigd.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 09 Sep 2013 18:05

Re: Schoolgaande kinderen topic

Lady schreef:Helaas, hij gaat pas drie dagen voor zijn vierde verjaardag een ochtendje proefdraaien. Moeder wil uit eigen belang niet toestemmen in eerder. Vind het echt verdrietig, hij is er aan toe en heeft nodig.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Merle

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 221

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:44

Bericht 09 Sep 2013 18:05

Re: Schoolgaande kinderen topic

Sofie: ik geef meestal fruit mee en anders liga's ofzo. Verder geef ik ranja mee in een beker.

Eens met -Ieniemienie-: Hier werken ze niet met een continurooster en dat vind ik ook helemaal niet erg. Vind het fijn dat J. even thuis kan zijn en dan weer naar school.
J. 06-04-09
R. 20-06-11
<<

Anoniem331

Bericht 09 Sep 2013 18:33

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ik geef mijn dochter nagenoeg altijd fruit mee. Een heel enkele keer komt het voor dat ik op maandag geen fruit meer heb liggen, en dan krijgt ze vaak zo'n liga koek mee. Ik zou het anders even navragen, op sommige scholen mogen ze of geen koek mee, of alleen op een bepaalde dag.

Over het continurooster; ik vind het ook wel prettig dat het hier nog niet zo ver is. We hebben tussen de middag tijd genoeg om rustig te gaan eten. Zoals vanmiddag (het weekend te laat naar bed) dan is ze echt moe, en eet ze een krentebol voor de tv, en ligt ze ruim 3 kwartier uit te rusten. Soms heeft ze dat echt even nodig, en vind ik het prettig dat het kan.
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:23

Bericht 09 Sep 2013 18:33

Re: Schoolgaande kinderen topic

Sofie schreef:B. heeft volgende week woensdag haar eerste wen ochtendje op school. Ze heeft er ontzettend veel zin in.


Vraagje: Wat voor drinken en koekje geven jullie mee als tussendoortje 's morgens.


Spannend he Sofie!
Ik gaf M vorige week steeds een half banaantje en wat losse aardbeien of druiven mee in een plastic bakje.
De banaan gewoon in schil. Dan blijft hij redelijk goed tot 10u.
Ze krijgt ook een beker mee en tot nu toe doe ik er steeds roosvice in. Dat drinkt ze thuis ook meestal.
En melk krijgt ze al bij het ontbijt en lunch thuis.

Woensdag is het zoizo fruitdag en word verzocht zoizo dan fruit mee te nemen.
Laatst gewijzigd door -Ieniemienie- op 09 Sep 2013 18:35, in totaal 2 keer gewijzigd.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Anoniem331

Bericht 09 Sep 2013 18:34

Re: Schoolgaande kinderen topic

Melk word ook wel heel vies in de beker denk ik! Je kunt het tenslotte niet koud zetten op school.
<<

Anoniem32

Bericht 09 Sep 2013 18:36

Re: Schoolgaande kinderen topic

Lady wat vervelend zeg. Het gaat toch niet om het belang van de moeder maar het belang van het kind?
Ik snap dat gewoon niet.
Wanneer wordt je stief zoontje 4?
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 09 Sep 2013 19:01

Re: Schoolgaande kinderen topic

Onze gedachte Celine, maar helaas.. Hij wordt begin november vier.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 09 Sep 2013 19:05

Re: Schoolgaande kinderen topic

Spannend Sofie, bij mijn dochter neemt iedereen fruit mee en iedereen drinkt water in de ochtend.
<<

Sofie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 157

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:46

Bericht 09 Sep 2013 19:07

Re: Schoolgaande kinderen topic

Bedankt voor jullie antwoorden.

Het is dus niet de bedoeling dat ze fruit mee naar school neemt, maar echt een koekje en niet te groot. Zal volgende week eens kijken wat de andere kindjes zoal bij zich hebben.

Melk krijgt ze tussen de middag thuis. Ik denk dat ik pakjes en een beker met limonade/water ga afwisselen.


Hier heeft ze nog geen continurooster. Dit schooljaar zijn de schooltijden veranderd en heeft ze tussen de middag maar een uur i.p.v. een uur en drie kwartier. Ben heel benieuwd of dat allemaal gaat lukken.
Ze komt tijdelijk in een noodgebouw en wordt er een nieuwe school gebouwd. Als die klaar is krijgen zij daar ook continurooster.


Ieniemienie: Ja heel spannend! B. kan echt niet wachten tot het volgende week woensdag is. Eindelijk is het zover. Ze is er zo aan toe om te gaan. De peuterspeelzaal vindt ze niet echt leuk meer nu.
AfbeeldingAfbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Kira