Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschaps topic - tot 12 weken

<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 14 Jan 2014 10:26

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Jaaa gefeliciteerd SK! Wat fijn dat het weer spontaan is gelukt. Ik wens je een hele fijne en onbezorgde zwangerschap toe! Wanneer ben je uitgerekend?
<<

Anoniem26

Bericht 14 Jan 2014 10:33

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Gefeliciteerd sk!
<<

Anoniem123

Bericht 14 Jan 2014 11:40

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Dank jullie wel! Voel me helemaal verlegen met al jullie lieve felicitaties!

Olivia: ik denk zelf 17 of 18 september :love:
<<

Anoniem315

Bericht 14 Jan 2014 11:53

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

SarahKey, ik ben blij voor je!!! :hug:
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 14 Jan 2014 12:33

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Ja die stemmingswisselingen heb ik ook.
Kreeg in november al een vraag of ik zwanger was. Was iets voorover geleund op de foto met mijn grietje.
Kan me heel goed voorstellen dat het heel onwerkelijk is allemaal nog!! Fijn dat je gewoon naar de vk kan! Ook wel prettig toch?
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 14 Jan 2014 15:08

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

SK wat leuk gefeliciteerd!!!
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 15 Jan 2014 09:00

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Wat een leuk nieuws SarahKey, gefeliciteerd!! Ik zag het net in een ander topic, maar dit leek me een betere plek voor felicitaties :-) Ik wens je een fijne en hopelijk onbezorgde zwangerschap toe!
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem123

Bericht 15 Jan 2014 09:26

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Wat lief! Jullie felicitaties! Dank jullie wel.

Ik hoop ook dat ik een betere zwangerschap krijg dan bij S. Ik hoop dat ik dit keer geen zwangerschapssuiker krijg al heb ik wel meer kans om het opnieuw te krijgen. Maar dat is voor latere zorg haha.

Maddie:

Wat stom dat mensen zoiets dan aan je vragen. Ik heb altijd zoiets: als iemand zwanger is hoor je het vanzelf wel. Dat vissen gaat nergens over! Ik heb normaal al een dikke buik dus mensen vragen het niet zo snel.
Al is mijn buik 's avonds echt stukken groter.

Ik ben echt zo moe :sleep: Ik sta al moe op, vreselijk! Heb nu al het gevoel dat ik zo weer een paar uur kan slapen. Vandaag is mijn man een dagje weg dus sta er ook alleen voor. Naja komt wel goed hoor, daar niet van. Maar ben blij dat ik vandaag vrij ben. :redface:

Oh ja: vandaag 5 weken!! Woehoe de eerste spannende week hebben we gehad :smile:
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 15 Jan 2014 12:07

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Ik heb het gister aan mijn collega's verteld op het werk. Allemaal leuke reacties.
Verder weinig nieuws het gaat goed.
2014 2016
<<

Anoniem15

Bericht 15 Jan 2014 19:14

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Ik heb aankomende vrijdag al een echo of het vruchtje op de goede plek zit maar ik vind dat helemaal niks want je ziet dan waarschijnlijk nog geen hartje kloppen en dan loop ik daar om te stressen.
Ik ben dan 5 weken 5 dagen als ik een cyclus van 28 dagen tel en daar gaan ze ook vanuit.

Maar ik had die maand een cyclus van 25 dagen en mijn ovulatie dus 3 dagen eerder ben ik dan niet stiekem 3 dagen langer zwanger?

Bah vind het helemaal niks bang om niks te zien en geen kloppend hartje wat waarschijnlijk zo is vind het dood eng allemaal.

En ben zo misselijk als ik weet niet wat :pale:
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 15 Jan 2014 20:32

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Sk herkenbaar die moeheid! Wel fijn dat je vrij was.

Bosjesvrouw wat leuk dat er zo leuk gereageerd werd.

Rituals ja lijkt me ook gek om al zo vroeg een echo te hebben.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:25

Bericht 15 Jan 2014 21:05

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

SarahKey schreef:Nogmaals bedankt meiden voor de lieve felicitaties :heart:

Maddie: jij een buikje? Nou de laatste keren dat ik je zag had je zeker dat buikje thuis gelaten want ik zag niets :P
Wel vervelend lijkt me dat, van die misselijke vlagen.


Ereane: :cheering: :cheering: :cheering: :cheering: :cheering: ja wat fijn! De eerste goede echo, op naar de volgende! :heart:

Gizmo: welkom en gefeliciteerd! En wij lopen idd gelijk op. Al kan het bij mij ook een dag verschillen. Ik houd jouw ticker in de gaten :razz:

Zwilling: ja met een kind erbij is het wel anders, zwanger zijn. Maar ik vind het nu wel anders. Afgelopen week is omgevlogen, een kind houd je ook bezig en dan kan je weinig piekeren :razz: Leuk dat jullie de eerste zijn in je omgeving. En wat leuk straks een weekendje weg, iets om naar uit te kijken.

Ik heb voor de rest weinig kwaaltjes. Ja vreselijk moe en mijn darmen zijn van de rel. Had dat vorige week niet met een zwangerschap gelinkt. Heb een week buikloop gehad, gelukkig nu weer normaal. Ook ben ik opeens zomaar heel saggerijnig. Is dit herkenbaar bij jullie? En ik ben weer elke ochtend heel vroeg wakker, herkenbaar van de zwangerschap van S.

Ik ben nog steeds beduusd! Zo spreek je samen af om te stoppen met de mmm, want dat gaf teveel stress. En zo ben je opnieuw spontaan zwanger. Net of ik in een droom zit. Zo voelt het dus om 'zomaar' zwanger te raken.

Gisteren het ziekenhuis gebeld en ik mag 'gewoon' naar de verloskundige. Een hele nieuwe wereld voor mij. Mag pas met 6 weken bellen dus volgende week woensdag hang ik aan de telefoon. Is ook een vriendin van ons, ook leuk.
Echo krijg ik dan rond de 8 weken, bah wat spannend.


Helemaal mee eens!! Welk buikje?? Ook hier nog een keer gefeliciteerd Maddie!!

Logisch dat je moet omschakelen en aan het idee moet wennen, maar het is toch echt zo!! Vind het echt zo superleuk voor jullie!! :cheering:
Afbeelding

Afbeelding
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:25

Bericht 15 Jan 2014 21:09

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

SarahKey schreef:Wat lief! Jullie felicitaties! Dank jullie wel.

Ik hoop ook dat ik een betere zwangerschap krijg dan bij S. Ik hoop dat ik dit keer geen zwangerschapssuiker krijg al heb ik wel meer kans om het opnieuw te krijgen. Maar dat is voor latere zorg haha.

Maddie:

Wat stom dat mensen zoiets dan aan je vragen. Ik heb altijd zoiets: als iemand zwanger is hoor je het vanzelf wel. Dat vissen gaat nergens over! Ik heb normaal al een dikke buik dus mensen vragen het niet zo snel.
Al is mijn buik 's avonds echt stukken groter.

Ik ben echt zo moe :sleep: Ik sta al moe op, vreselijk! Heb nu al het gevoel dat ik zo weer een paar uur kan slapen. Vandaag is mijn man een dagje weg dus sta er ook alleen voor. Naja komt wel goed hoor, daar niet van. Maar ben blij dat ik vandaag vrij ben. :redface:

Oh ja: vandaag 5 weken!! Woehoe de eerste spannende week hebben we gehad :smile:


:wtf: Oke ik ben klein, maar niet zo klein dat je me niet kan zien hoor!! :smile: Enne mijn dochter heeft toch wel genoeg herrie gemaakt vandaag?? Hahaha flauw!! :dance:
Afbeelding

Afbeelding
<<

Gizmo

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 557

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:36

Bericht 15 Jan 2014 21:23

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

@ Rituals: dat is inderdaad al een snelle echo! Heeft het een reden dat je hem zo snel krijgt?
Niet zo stressen hoor, dat kan je ook misselijk van worden!


Net bezoek gehad van iemand van Moeders voor Moeders. Heb me daar eind vorige week al meteen voor aangemeld. Hopelijk ga ik niet al te misselijk worden van de geur van de flessen. De 28e kan ik gaan beginnen. Wel fijn om weer een positieve test te zien vandaag :)

De 27e eerste bezoek aan de verloskundige. Een gesprek en ik geloof verwijzing voor bloedprikken.

Vandaag al op mn werk verteld van mn zwangerschap, ivm bepaalde werkzaamheden waar ik nu mee moet stoppen (giftige stoffen). Ze reageren superleuk. (Mn twee werkgevers, collega's heb ik niet).

Nu maar eens broeden om mijn zwangerschap op een leuke manier aan mijn ouders (al opa& oma) en schoonvader (nog geen opa) te gaan vertellen :dance:
Grote broer september 2014
Kleine zus maart 2018
<<

Carpe_Diem

Noob

Berichten: 28

Geregistreerd: 05 Sep 2013 00:06

Bericht 16 Jan 2014 05:23

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Gefeliciteerd SK!!!! Fijn dat je weer zo snel zwanger bent geraakt!

Ik heb afgelopen maandag de eerste echo gehad. Alles zag er helemaal goed uit dus het geluk kan niet op! :banaan:

We hebben iedereen verteld die het mag weten en geweldige reacties gehad.

Heb zo het idee dat er in 2014 een baby boom komt. Of lijkt dit zo? Haha.
Ik ken in mijn omgeving al ongeveer 12 vrouwen die zwanger zijn!!! :smile:

Rituals: heel veel succes met je echo! !!
Afbeelding
<<

Anoniem123

Bericht 16 Jan 2014 08:38

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

rituals: spannend hoor al bijna een echo. En vervelend dat je zo misselijk bent. Ben je alleen misselijk of moet je ook (veel) spugen?

Carpe diem: bedankt voor de felicitaties! en wat fijn een goede echo! Super! :love: En ik denk ook dat er een babyboom komt dit jaar. Was in 2012 ook zo. Bij mij in de omgeving dan.

Gizmo: wat goed dat je mee doet met mvm. Ik doe er niet aan mee, slechte ervaring mee. En spannend de eerste bezoek aan de vk. En een leuke manier om het te vertellen. Wij hebben bij S toen een speciale uitgave van jan jans en de kinderen over opa's en oma's gegeven. bij de MA hebben we toen mokken gegeven. Dit keer doen we S een shirt aan van grote broer. :love:

Bosjesvrouw: wat fijn de leuke reacties! Maakt een zwangerschap ook weer echter.

Pinkel: haha nee jij bent niet klein :) Wel fijn dat je geholpen hebt gisteren! :thumbup:
<<

Anoniem25

Bericht 16 Jan 2014 09:57

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Sarahkey: wij hebben het dit keer ook met een grote broer shirt verteld, maar dat viel wel een beetje tegen: níemand zag wat er op zijn shirt stond! Vriend en ik zaten echt een half uur gespannen op de bank, Luuk rende in het rond, en (schoon)ouders zaten maar wat te kletsen over van alles waar ik mijn concentratie niet bij kon houden. Uiteindelijk gingen we maar hints geven ;)
<<

Gizmo

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 557

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:36

Bericht 16 Jan 2014 10:00

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

SarahKey schreef:Gizmo: wat goed dat je mee doet met mvm. Ik doe er niet aan mee, slechte ervaring mee. En spannend de eerste bezoek aan de vk. En een leuke manier om het te vertellen. Wij hebben bij S toen een speciale uitgave van jan jans en de kinderen over opa's en oma's gegeven. bij de MA hebben we toen mokken gegeven. Dit keer doen we S een shirt aan van grote broer. :love:


Oei, wat was je slechte ervaring dan?
Ik ga eens kijken naar Jan Jans en de kinderen, klinkt leuk. Shirt van grote broer heeft mijn zus ook gedaan toen ze de tweede kregen, was echt zo schattig!
Grote broer september 2014
Kleine zus maart 2018
<<

Anoniem123

Bericht 16 Jan 2014 10:21

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

aimee: oh jammer is dat!! Bij ons snapte oma de hint van jan jans en de kinderen niet haha. (al vind ik het nog steeds leuk maar goed ik spaar die boeken telt niet mee haha)
Pas toen ze de echo zag.

Ik hoop wel dat ze het snel zien, anders zit je net zoals jullie helemaal stikzenuwachtig daar op die bank. Al denk ik wel dat mijn schoonmoeder het snel ziet want ze zegt altijd meteen bij binnenkomst al: S wat heb je weer mooie kleren aan! Die is daar wel heel attent mee. Maar we zullen zien :smile:

Gizmo: ik had mij aangemeld. Werd dezelfde dag gebeld, dag later afspraak. Dat ging allemaal heel snel. Paar weken meegedaan. Met 10 weken hadden we onze tweede echo en die was dus verkeerd :( Dus ik heb en gebeld en gemaild dat ik niet meer meedeed met de reden erbij. Ik heb nooit wat gehoord en paar weken later kreeg ik ook nog doodleuk een cadeau van ze. Is daar waarschijnlijk niet goed doorgekomen ondanks een belletje en mailtje. Erg jammer, :thumbdown: ze zijn er wel als de kippen bij als je je aanmeld, maar gaat het mis dan hoor je niets meer.
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 16 Jan 2014 11:32

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

SarahKey schreef:aimee: oh jammer is dat!! Bij ons snapte oma de hint van jan jans en de kinderen niet haha. (al vind ik het nog steeds leuk maar goed ik spaar die boeken telt niet mee haha)
Pas toen ze de echo zag.

Ik hoop wel dat ze het snel zien, anders zit je net zoals jullie helemaal stikzenuwachtig daar op die bank. Al denk ik wel dat mijn schoonmoeder het snel ziet want ze zegt altijd meteen bij binnenkomst al: S wat heb je weer mooie kleren aan! Die is daar wel heel attent mee. Maar we zullen zien :smile:

Gizmo: ik had mij aangemeld. Werd dezelfde dag gebeld, dag later afspraak. Dat ging allemaal heel snel. Paar weken meegedaan. Met 10 weken hadden we onze tweede echo en die was dus verkeerd :( Dus ik heb en gebeld en gemaild dat ik niet meer meedeed met de reden erbij. Ik heb nooit wat gehoord en paar weken later kreeg ik ook nog doodleuk een cadeau van ze. Is daar waarschijnlijk niet goed doorgekomen ondanks een belletje en mailtje. Erg jammer, :thumbdown: ze zijn er wel als de kippen bij als je je aanmeld, maar gaat het mis dan hoor je niets meer.


Ik heb juist een contactpersoon die heel erg met me mee leefde toen ik een miskraam gehad heb en ze zei ook als er wat is ik altijd kon bellen. En deze keer heb ik dezelfde vrouw. Moest met kerst toevallig bellen over de ophaaldag, en vertelde haar over mijn 2e echo, en ze vond het hartstikke leuk!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 16 Jan 2014 17:17

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Dames ik ben 12 weken (en 1 dag volgens de vk) dus ik ga jullie verlaten.
Die 12 weken zijn voorbij gevlogen.

Tot snel in het andere topic!
2014 2016
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 16 Jan 2014 18:38

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Dank je wel Pinkel!

Ik heb morgen de intake van de vk! Ben benieuwd wat er dit keer nog besproken wordt!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Gizmo

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 557

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:36

Bericht 16 Jan 2014 20:18

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Oei SarahKey, dat is wel heel erg gevoelloos van ze zeg!
Hopelijk is het echt een op zichzelfstaand incident.

Fijn Linnie, dat er bij jou wel meelevend werd gereageerd. Zal wellicht net van de contactpersoon afhangen.

Bosjesvrouw, fijn dat je de 12 weken achter de rug hebt! Tot in het andere topic :-)
Grote broer september 2014
Kleine zus maart 2018
<<

Earane

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 16 Jan 2014 20:35

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

SarahKey: Ah, jij hebt ook zo'n last van je darmen gehad? Ik heb dat de laatste dagen en het is echt geen pretje. Vooral niet handig met een dreumes in huis. Wat fijn dat het zo spontaan is gelukt. Ik vind het ook zo raar om te beseffen dat het zomaar gelukt is. Misschien mag jij ook eerder een echo vanwege je miskraam? Wat een nare ervaring heb je gehad bij MvM! Echt slecht, zeg! Dan heb ik het wel getroffen. Bij mijn miskraam reageerde mijn contactpersoon erg meelevend en via de post kreeg ik toen een bloemenbon van MvM. Wat raar dat het bij jou zo is gegaan.

Bosjesvrouw: Fijn dat je zulke leuke reacties kreeg van je collega's. Tot in het andere topic!

Rituals: Je hebt waarschijnlijk inderdaad net te vroeg een echo voor een kloppend hartje, tenzij je een paar dagen verder bent. Ik had zelf ook een vroege echo en dat vond ik ook erg spannend. Misschien handig dat je je erop instelt dat er nog geen hartje te zien zal zijn en dat dit normaal is voor het termijn? Al weet ik dat het makkelijk praten is, hoor. Balen dat je zo misselijk bent.

Gizmo: Leuk he, een positieve test bij MvM. Fijn dat ze zo leuk reageerden op je werk! Bij mijn dochter hebben we mijn vader een fotolijstje gegeven met daarin de tekst: Je kunt me nog niet horen, je kunt me nog niet zien. Maar als ik in maart (of andere maand) word geboren, mag ik dan in dit lijstje misschien? En dan het lijstje ingepakt.

Carpe_Diem: Wat super dat je een goede echo hebt gehad! En wat fijn dat iedereen zo leuk reageerde!

All: Ik heb ontzettend last van mijn darmen de laatste dagen, met behoorlijke krampen. Dit herken ik niet van de zwangerschap van mijn dochter. En dan de moeheid. Als het even kan dan slaap ik 's middags een uurtje. Verder mag ik niet klagen, ben allang blij dat ik niet misselijk ben, dat lijkt me echt verschrikkelijk.

Komend weekend gaan we het onze families vertellen. Wel spannend!
Maart 2012 September 2014
<<

Anoniem134

Bericht 16 Jan 2014 20:47

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Sarahkey; Wat een vervelende ervaring, kan me voorstellen dat je er dan niet nog eens aan mee doet.

Earene; Spannend zeg de families vertellen! Vervelend van je darmen.

Aimee; Wat jammer dat het shirt niet eens opviel, of de tekst in ieder geval niet.

Ik heb nu na 6 dagen werken ook eindelijk weekend... 3 dagen lekker niet teveel doen. Zaterdag gaan we het mijn oma vertellen, en zondag hele goede vrienden van ons waarmee we naar een binnenspeeltuin gaan. Zowiezo kunnen we er niet meer omheen, mijn buik is echt niet normaal groot.

Verder ben ik nog enorm moe, heb me dan ook voorgenomen om morgen met Tess een middagdutje te doen.

Ik heb trouwens ook een shirt voor Tess laten drukken. Aan de voorkant staat "Psst, ik heb een geheimpje" en op de achterkant "nee, niet op mijn rug maar in mama's buik".
Mijn zusje is ook zwanger en voor haar zoontje heb ik een shirt laten bedrukken met trotse grote broer.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers