Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Katten Topic <3

<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:18

Bericht 05 Jan 2014 01:39

Re: Katten Topic <3

Ik geef ook Sanabelle, en dan de Forel-smaak
<<

Jefi

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:19

Bericht 05 Jan 2014 11:32

Re: Katten Topic <3

Bedankt voor de tips, ik ga eens kijken naar Sanabelle. Ik vind het inderdaad prettig dat ze tenminste brokjes eet en ook drinkt.
<<

Anoniem151

Bericht 07 Jan 2014 12:51

Re: Katten Topic <3

nijntje4 schreef:Das op zich niet erg, mijn dierenarts heeft liever dat ik helemaal geen natvoer geef, ivm sneller ontstaan van tandsteen, dus brokjes is prima!


Ontstaat tandsteen niet vooral bij 'slecht' voer? Dus voer met graan en suiker?

Hier zijn ze ook gek op Sanabelle no grain
<<

Anoniem151

Bericht 07 Jan 2014 12:55

Re: Katten Topic <3

Nog even een vraagje, dragen jullie katten een halsbandje? En dan met of zonder belletje?
Ik vind het wel fijn als ze een halsbandje met telefoonnummer om hebben als ze naar buiten gaan. Een belletje vind ik ook fijn, dan zullen ze misschien wat minder vogels vangen en fietsers kunnen de katten aan horen komen. Maar is zo'n belletje voor de kat niet onwijs irritant? De hele dag dat getingel..
Ze zijn ook gechipt trouwens, maar dat kan je zelf niet aflezen natuurlijk. (Mocht er een zieke kat in je tuin liggen bijvoorbeeld)
<<

Anoniem9

Bericht 07 Jan 2014 13:48

Re: Katten Topic <3

Onze katten hebben ook een belletje om. Ik heb niet het idee dat ze het irritant vinden hoor :) Ik vind het wel gemakkelijk, want ik kan precies horen welke kat er aan komt en of de kat in de buurt is.
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1430

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 07 Jan 2014 15:26

Re: Katten Topic <3

Misschien hebben jullie nog tips. Onze kat was altijd veel buiten, maar sinds oud en nieuw durft ze niet meer. Altijd lastig met het geknal enzo, maar het duurt nu dus al ruim een week! We kunnen haar wel buiten zetten, maar ze gaat meteen keihard zitten miauwen voor de deur.

Toch maar gewoon afwachten?
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Anoniem79

Bericht 07 Jan 2014 17:25

Re: Katten Topic <3

Huppekee schreef:Misschien hebben jullie nog tips. Onze kat was altijd veel buiten, maar sinds oud en nieuw durft ze niet meer. Altijd lastig met het geknal enzo, maar het duurt nu dus al ruim een week! We kunnen haar wel buiten zetten, maar ze gaat meteen keihard zitten miauwen voor de deur.

Toch maar gewoon afwachten?


Het is nu misschien een beetje koud, maar het zou kunnen helpen als je de deur een tijd helemaal open zet, dan kan ze zien dat het niet eng meer is, maar toch snel weer naar binnen vluchten als het even spannend is.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 07 Jan 2014 17:40

Re: Katten Topic <3

Hier gaan de katten ook minder naar buiten sinds oud en nieuw. En de eerste 2 dagen ook helemaal niet. Hier ging het vanzelf beter. Ze zijn nog wel wat vaker binnen dan eerst, maar dat vind ik niet erg.

Moet ze van jullie naar buiten? Ik zou haar gewoon zelf laten kiezen. Het komt dan denk ik vanzelf wel weer.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1430

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 07 Jan 2014 17:44

Re: Katten Topic <3

Nee, ze moet niet naar buiten hoor. Maar soms is ze gewoon vervelend (heel aanhankelijk enzo, wil de hele tijd op schoot) en dan is het wel lekker als ze ff een tijdje buiten is :P

Het zal vanzelf wel weer komen denk ik..
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Anoniem122

Bericht 07 Jan 2014 21:05

Re: Katten Topic <3

Is er iemand die dit toevallig herkent? Mijn katten zijn sowieso altijd meer fan van regenwater geweest als van gewoon water in een bakje, maar sinds een tijdje heeft 1 van mijn katten iets nieuws.. Hij is regelmatig boven en sowieso snachts ook, en als ik of mijn vriend dan gedoucht heb, gaat hij de natte grond van de douche aflikken :confused:
Nu merkte ik dus dat hij helemaal niet meer uit zijn bakje boven dronk, dus ben ik eens gaan testen, door gewoon de grond van de douche nat te maken, en ja hoor, meneer komt gelijk de hele grond aflikken.. Nou ben ik allang blij dat hij dus wel op die manier water binnen krijgt, maar nu sta ik dus wel sowieso iedere avond de grond nat te maken zodat hij kan drinken :laughcry:

Oh en nog iets, zodra ik mijn neus snuit of alleen al ophaal, dan begint hij te mekkeren / zeurend te mauwen.. Doet mijn vriend het reageert hij er 9 van de 10x niet op, maar doe ik het reageert hij er altijd dus met een zeur mauw op :confused: Waarom?
<<

Anoniem9

Bericht 07 Jan 2014 21:11

Re: Katten Topic <3

Haha wat een rare kat TukTuk wat betreft het neus ophalen ;) Dat van de douche leeglikken doet de rode kater hier ook. Maar no way dat ik de douche elke keer voor hem ga aanzetten. Verwend poesje, die van jullie ;)

Onze kat heeft ook echt wat heel raars. Dan begint 'ie opeens te draaien met zijn kop en hele rare geluiden te maken, alsof hij stikt/iets in zijn keel heeft. Het duurt maar heel even en is dan direct weer over en gaat hij weer over op de orde van dag. Maar ik vind het er altijd héél eng uitzien. Komt iemand dit bekend voor misschien?
<<

Anoniem122

Bericht 07 Jan 2014 21:19

Re: Katten Topic <3

Forti schreef:Haha wat een rare kat TukTuk wat betreft het neus ophalen ;) Dat van de douche leeglikken doet de rode kater hier ook. Maar no way dat ik de douche elke keer voor hem ga aanzetten. Verwend poesje, die van jullie ;)

Onze kat heeft ook echt wat heel raars. Dan begint 'ie opeens te draaien met zijn kop en hele rare geluiden te maken, alsof hij stikt/iets in zijn keel heeft. Het duurt maar heel even en is dan direct weer over en gaat hij weer over op de orde van dag. Maar ik vind het er altijd héél eng uitzien. Komt iemand dit bekend voor misschien?


Ja het is een raar beest, hij kijkt je dan ook echt zo aan van "Hallo, hou er eens mee op! " .
En ja hij is misschien wel verwend met dat water nu, maar ik ben allang blij als hij wat drinkt. Overigens rent hij weg zodra ik de douche aanzet, dan maak ik ff de grond nat, en zodra de kraan weer uit is komt hij gelijk terug om te grond af te likken. Soms gooi ik ook gewoon zijn bakje met water leeg, en likt hij dat op, en dan pak ik vers water voor in zijn bakje :P

Wat jij zegt komt mij eigenlijk niet echt bekend voor. Meestal als mijn andere kat rare geluiden begint te maken, dan is het een teken dat ze gaat braken.
Misschien heeft hij last van een haarbal?
<<

Zoethout

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 702

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 07 Jan 2014 22:21

Re: Katten Topic <3

Forti schreef:Haha wat een rare kat TukTuk wat betreft het neus ophalen ;) Dat van de douche leeglikken doet de rode kater hier ook. Maar no way dat ik de douche elke keer voor hem ga aanzetten. Verwend poesje, die van jullie ;)

Onze kat heeft ook echt wat heel raars. Dan begint 'ie opeens te draaien met zijn kop en hele rare geluiden te maken, alsof hij stikt/iets in zijn keel heeft. Het duurt maar heel even en is dan direct weer over en gaat hij weer over op de orde van dag. Maar ik vind het er altijd héél eng uitzien. Komt iemand dit bekend voor misschien?


Klinkt het als een soort hoest?
Leven en laten leven
<<

Anoniem9

Bericht 08 Jan 2014 12:08

Re: Katten Topic <3

Nee, niet als een hoest. Echt alsof hij ergens in smoort. Ik dacht ook aan een haarbal, maar dan zou hij het toch wel vaker moeten doen? Ik heb het nu 3x zien gebeuren in 2 weken.
<<

Zoethout

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 702

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 09 Jan 2014 12:02

Re: Katten Topic <3

Forti schreef:Nee, niet als een hoest. Echt alsof hij ergens in smoort. Ik dacht ook aan een haarbal, maar dan zou hij het toch wel vaker moeten doen? Ik heb het nu 3x zien gebeuren in 2 weken.

Hmmm..dan weet ik het niet zo goed, eerlijk gezegd.
Leven en laten leven
<<

Anoniem9

Bericht 13 Jan 2014 17:58

Re: Katten Topic <3

Ik kon het niet laten.. Hij is zooo lief!

Afbeelding
<<

Anoniem122

Bericht 13 Jan 2014 17:59

Re: Katten Topic <3

Awhh wat een mooierd!
<<

Anoniem9

Bericht 13 Jan 2014 18:04

Re: Katten Topic <3

Jaa dat is hij zeker! Ben er elke dag nog zo blij mee. Hij is echt een enorme knuffelbeer.

Mijn ouders hebben ook een rode kater, die lijkt opzich best veel op hem, alleen heeft die bruine ogen. Dat is ook wel heel bijzonder!
<<

Anoniem273

Bericht 14 Jan 2014 20:33

Re: Katten Topic <3

Wat een leukerd, Forti!
<<

Anoniem280

Bericht 15 Jan 2014 14:18

Re: Katten Topic <3

Mijn kat was laatst weer zo aan het hoesten en zo. Mee naar de da geweest, ze kon niet echt een oorzaak vinden. Wel moest ik hem nu 1,5 tablet geven aan ontwormingskuur, misschien dat hij last kon hebben van spoelwormen. Hoesten doet hij nog wel, maa er wel een heel stuk minder.
<<

Anoniem273

Bericht 15 Jan 2014 18:06

Re: Katten Topic <3

Even hier m'n nieuwe shirtje delen...liefde! Maar €9,95 van H&M :)

Afbeelding
<<

Anoniem30

Bericht 15 Jan 2014 18:25

Re: Katten Topic <3

O mijn zusje wordt gek als ze die ziet Azi!
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 16 Jan 2014 19:06

Re: Katten Topic <3

Inderdaad liefde, Azi! Echt zo leuk :heart:
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 19 Jan 2014 14:46

Re: Katten Topic <3

Forti, volgens mij had jij het ook al eens gezegd, maar jou kat lijkt enorm op onze rode kater. Het koppie is wat anders, maar de tekening op het lijf lijkt precies!

Hier ook een kat die overal drinkt, behalve zijn drinkbak.
In de badkamer wil hij uit de kraan drinken of hij drinkt uit de wc. Soms ook de douchebak of het bad als dat nog nat is.
En ik kom geregeld op/in de wc beneden ook kattenpoten tegen. Dan heeft de deur weer per ongeluk open gestaan daar.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 19 Jan 2014 14:52

Re: Katten Topic <3

Nog meer katteneigenaren met een kat met bronchitis? Bij onze jongste poes is het vooral als het buiten mistig is. Lijkt net of ze een haarbal uit wil spugen, maar er komt niks. Paar maanden geleden was het best wel erg en waren met haar naar de dierenarts geweest en daar kwam bronchitis uit. Gelukkig is het de laatste tijd minder en komt het maximaal 2 tot 3 keer voor in een maand.
Laatst gewijzigd door Linnie op 19 Jan 2014 14:54, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers