Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Weight Watchers

<<

Anoniem186

Bericht 16 Jan 2014 11:14

Re: Weight Watchers

Harrison schreef:Neee joh Parel, kom gewoon bij Winterkilootjes meekletsen! Iedereen heeft daar zijn eigen methode. In het Clean, Fit en Healthy topic zitten alle superfood lovers maar in het winterkilootjes topic pas je echt prima! Tenzij je gezellig bij WW wilt meekletsen dan moet je dat ook gewoon doen.


En zelfs dat valt mee hoor! Ik eet amper superfoods (tenzij havermout daar ook onder valt, ik bedoel de aparte superfoods). Dus parel, plek zat om op andere plekken mee te kletsen. :)
<<

Anoniem23

Bericht 16 Jan 2014 12:22

Re: Weight Watchers

Ja precies Jans'!
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 16 Jan 2014 12:35

Re: Weight Watchers

maar.. ww en calorieen tellen is toch eigenlijk juist exact hetzelfde? Met ww heb je toch een bepaald aantal punten =aantal calorieen wat je mag eten. Ook al tel je punten, in feite tel je calorieen. Bij beide moet je gewoon keuzes maken hoe je aan je max komt.
Smile, it's free!
<<

Anoniem193

Bericht 16 Jan 2014 13:48

Re: Weight Watchers

Lavendel: Dat is niet helemaal waar.
Bij WW kun je bijvoorbeeld 10 punten opeten aan brood of 10 punten opeten aan chocotoffs.
Allebei 10 punten, maar m.i. niet gelijk aan calorieën.
<<

Ellebel

Noob

Berichten: 234

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:12

Bericht 16 Jan 2014 14:05

Re: Weight Watchers

En bij WW heb je ook fitformules, active points, etc. Het is toch wel anders. En natuurlijk mag Parel wel meeschrijven en moet ze dat ook doen als ze wilt, het zal voor de WW dames denk ik alleen niet altijd van toegevoegde waarde zijn. Hoewel een extra aanmoediging voor elkaar natuurlijk altijd leuk is!
17-05-2013
<<

Anoniem23

Bericht 16 Jan 2014 14:19

Re: Weight Watchers

Maar uiteindelijk komt het op hetzelfde neer. Want als je ook de calorieën bijhoudt die je verbrandt op een dag als je iets actiefs onderneemt dan kom je weer op hetzelfde uit.
<<

Ellebel

Noob

Berichten: 234

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:12

Bericht 16 Jan 2014 15:50

Re: Weight Watchers

Maar dan kun je al deze topics gaan samenvoegen, want uiteindelijk letten we allemaal op wat we eten, op welke manier en met welk doel dan ook.
17-05-2013
<<

Anoniem29

Bericht 16 Jan 2014 17:08

Re: Weight Watchers

Wat Parel ook probeert te zeggen - denk ik ;) (met dat hele Superfood gebeuren) is volgens mij dat zij best wel veel op vetten let en vaak voor light varianten kiest (als ik mij niet vergis).

In het Winterkilootjes topic zijn er volgens mij bijna tot geen mensen die het op die manier doen. Juist iedereen kiest daar voor vet en vol haha (okee, dit klinkt raar in een afvaltopic). Ik kan het me voorstellen dat je dan ook denkt daar niet helemaal tussen te passen.

Misschien het gewone afvaltopic? Of bestaat dat niet meer?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 16 Jan 2014 21:42

Re: Weight Watchers

YESYESYESSSSSS 0,8 er vanaf!
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 16 Jan 2014 22:53

Re: Weight Watchers

Alibi schreef:Van de Andijvie? Uh

500 gr aardappels, 250 gr andijvie, 1 paprika, 1 ui, 1 kipfilet.
De aardappels koken.
De kip wokken, samen met de paprika en ui.
Als aardappels gaar zijn die stampen met de andijvie erdoor en daarna de kip, paprika en ui erdoor roeren. :)
Voor mijn man+kinderen had ik er jus bij gedaan.


Nee de spaghetti met garnalen :)
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 16 Jan 2014 22:55

Re: Weight Watchers

Ja en wbt of kcal tellen en WW nou hetzelfde is, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Alibi legt het mooi uit. Er zit echt wel veel verschil in.

Goed bezig Lejow!!!
<<

Anoniem193

Bericht 16 Jan 2014 22:58

Re: Weight Watchers

Haha sorry. Zal even een foto van het recept maken.
<<

Anoniem193

Bericht 16 Jan 2014 23:24

Re: Weight Watchers

Afbeelding
<<

Anoniem57

Bericht 17 Jan 2014 00:19

Re: Weight Watchers

Oh wat lief van jullie, dat jullie me zo bijstaan!
Ik fladder nu overal een beetje rond, ik had me juist gefocust op dat we allemaal bezig waren met afvallen, niet op de manier waarop.

En tox, dat heb je inderdaad helemaal juist gezegd, ik ben allergisch voor de termen vet en vol als ik af wil vallen ;-) light producten valt op de cola na wel heel erg mee, die gebruik ik eigenlijk nauwelijks.
<<

Anoniem193

Bericht 17 Jan 2014 10:29

Re: Weight Watchers

Van mij mag je hier blijven hoor.
Ik doe wel WW, maar ik tel geen punten, ik doe elke dag een telvrije dag zeg maar :p

Hoera voor Lejow! Gaat lekker!
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 18 Jan 2014 12:46

Re: Weight Watchers

Ik ben er ondertussen even klaar mee, mijn weegschaal geeft +2.5 kilo aan. Lekker motiverend. Ik ga voorlopig helemaal niet meer wegen en mijn gezondheid is ook om te janken. Eerst maar eens goed opknappen en fit worden weer.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 18 Jan 2014 15:18

Re: Weight Watchers

CCC: misschien wel verstandig om eerst eens op te knappen!

Ik heb sinds deze week het puntenboekje dus kan eindelijk gerichter aan de slag. Maar nu heb ik dus wel een aantal vraagjes..in het puntenboekje staat kauwgom met of zonder suiker, 1 =0 punten. Maar hoeveel punten zijn dan bijvoorbeeld 5 kauwgompjes op een dag?

De stagiaire bij mij op mijn werk zei dat de cursusleidster van ww tegen haar had gezegd dat kauwgom tot max 10, 0 punten is.

Als lunch heb ik een boterham met gebakken ei en wat gerookte spekjes (gebakken). Hoeveel zal dit zijn?
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 18 Jan 2014 16:27

Re: Weight Watchers

ShallY schreef:CCC: misschien wel verstandig om eerst eens op te knappen!

Ik heb sinds deze week het puntenboekje dus kan eindelijk gerichter aan de slag. Maar nu heb ik dus wel een aantal vraagjes..in het puntenboekje staat kauwgom met of zonder suiker, 1 =0 punten. Maar hoeveel punten zijn dan bijvoorbeeld 5 kauwgompjes op een dag?

De stagiaire bij mij op mijn werk zei dat de cursusleidster van ww tegen haar had gezegd dat kauwgom tot max 10, 0 punten is.

Als lunch heb ik een boterham met gebakken ei en wat gerookte spekjes (gebakken). Hoeveel zal dit zijn?


Het is toch juist de bedoeling dat je dit in het boodschappenboekje opzoekt? ;)
Dan weet je zeker hoeveel punten het is.
Wij weten niet hoeveel je van alles gegeten hebt ;).

En kauwgom zou ik geen punten voor rekenen.

CCC: Ah wat balen!! Goed idee om eerst even goed op te knappen. Beterschap!
Afbeelding
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 18 Jan 2014 18:57

Re: Weight Watchers

Ja staat er een beetje krom want dat heb ik gedaan maar die gerookte spekjes kan ik niet vinden.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 19 Jan 2014 10:37

Re: Weight Watchers

Yeah 1,6 kilo eraf :cheering:
<<

Anoniem193

Bericht 20 Jan 2014 10:45

Re: Weight Watchers

Go Shally!

@CCC: Balen zeg! Is de powerstart niks voor jou?

@All: Het gaat goed hier, ik denk dat er weer 2 kilo af is. Vanavond weer wegen!
Gisteren heb ik 2 chocolaatjes gehad en een halve portie van Macdonalds medium patat, de rest aan de kinderen gegeven, gatver wat vond ik dat vies! Ik ben lekker mijn eigen salade gaan eten wat stukken beter smaakte:D
Zaterdag hadden wij stoofpotje uit het powerstart boekje, was erg lekker.
Oh vrijdag hadden we de goulashsoep uit het week boekje, die was echt verrukkeluk! Mijn man was helemaal happy dat gezond zo lekker was!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 20 Jan 2014 14:36

Re: Weight Watchers

Super goed Shally!

Ik heb een sleeheeecht weekend gehad. Uit eten geweest (patat en spareribs gegeten), tante van vriend kwam op bezoek, dus 2 koekjes gehad. En gister was het avond eten zo lekker, dat ik nog een flinke portie heb opgeschept.
:nopompom:
Oh en ik heb gister vanalles gebakken met een vriendin, en heb net een cupcake weg zitten stouwen.. :palm:

Maar goed, de rest van de dag en de week er maar weer vol goede moed tegen aan :thumbup:
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 20 Jan 2014 21:23

Re: Weight Watchers

Dat Powerstart klinkt goed, maar kan me er niet zo goed in vinden eigenlijk. Ik denk nl. dat ik dan juist de dingen wil eten die niet mogen dan. Ongeacht die extra punten.

Ik was echt goed bezig, dus snap er echt niks van. Mijn lichaam heeft wel een opdonder gekregen van die flinke griep 2 weken geleden en merk nu echt dat ik er nog last van heb. Vrijdagavond was ik weer niet lekker en 21.30 uur naar bed gegaan en geslapen tot 10 uur de volgende dag. Zaterdag weer beroerd. Heb dit weekend niet echt geteld maar mijn eetlust si ook nog niet optimaal. Heb gisteravond wel patat op en had een brunch, heb daar alleen 2 broodjes carpaccio gegeten en wat garnalen. Dus best redelijk gegeten. Merkte echt dat mijn maag en darmen dat vettige eten niet fijn vonden, meteen enorme buikpijn.

Ga het morgen weer een beetje oppakken met punten tellen.
<<

Anoniem193

Bericht 20 Jan 2014 22:28

Re: Weight Watchers

Ik ben 0,8 afgevallen, ik dacht meer, maar had ook nu een spijkerbroek ipv pantalon aan en ik had een riem om. Volgende week maar weer in de gewone zwarte pantalon :p
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 20 Jan 2014 22:31

Re: Weight Watchers

Goed hoor Alibi!

Ik doe echt elke week hetzelfde aan, om dus dat soort dingen te voorkomen :D
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers