Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschap & kinderen biechttopic

<<

Anoniem331

Bericht 09 Jan 2014 21:28

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Huh? Dan ben je toch geen thuisblijfmoeder? Dan werk je waarschijnlijk als je man thuis is, en heb je geen oppas nodig.
<<

Anoniem64

Bericht 09 Jan 2014 21:46

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik ben dan ook geen officiele thuisblijfmoeder.

Werk in de avonden en weekenden in de zorg, als oproep, dus geen vaste uren. Momenteel alleen de weekenden ivm de jongste.
<<

Anoniem112

Bericht 10 Jan 2014 13:23

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Nou ja zo voelt t wel hoor! Ik heb geen vaste uren en ben altijd thuis met de kinderen.
Daarbij werk ik dus echt minimaal, zoals nu is het alweer anderhalve maand geleden dat ik gewerkt heb.
En als ik werk is het vaak maar een paar uurtjes.

Gevoelsmatig ben ik dus thuisblijfmoeder.
Echt helemaal zonder contract zou ik ook niet willen denk ik, puur het gevoel dat je niet kan werken als je wilt want dat heb ik nu wel als voordeel, ik werk alleen als ik er zin in heb.
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:25

Bericht 13 Jan 2014 11:36

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik ben dus ook thuisblijfmoeder. Dat was hier een bewuste keuze toen wij voor een kindje gingen.
Wij vinden het belangrijk dat minimaal het eerste jaar 1 van de ouders thuis is bij het kindje. En ik vind het heerlijk!! Alle eerste keren heb ik van mijn meisje meegemaakt, van haar eerste lachje tot aan haar eerste stapjes. :heart:

Als mijn dochtertje slaapt zoals nu heb ik even lekker tijd voor mezelf. Als ze vanmiddag weer slaapt maak ik het huis even aan kant en bereid het eten alvast voor. Als er dan nog tijd over is terwijl ze nog slaapt kan ik nog wat voor mezelf doen.
Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik een makkelijk kind heb, die kan zichzelf prima een uurtje vermaken als ik even wat aan het doen ben. Maar meestal gaan we na de lunch eerst even boodschappen doen en lekker een wandelingetje maken, dan spelen we samen wat en vaak gaat ze smiddags ook nog 2 uurtjes naar bed.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 14 Jan 2014 12:58

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Wat vinden jullie van deze jongens namen ??

Senn
Seth
Kay
Max
<<

Anoniem18

Bericht 14 Jan 2014 13:05

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik vind het wel leuke jongensnamen, maar niet echt mijn smaak. Ik sta er dus neutraal in.
<<

Anoniem106

Bericht 14 Jan 2014 13:28

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Zelf zou ik voor Senn of Seth kiezen uit deze vier namen. Kay vind ik ook wel leuk, maar die hebben we al in de familie.
<<

Patsy

Bericht 14 Jan 2014 13:45

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik vind Max heel leuk!
<<

Anoniem16

Bericht 14 Jan 2014 14:05

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

De namen die je noemt zijn niet mijn smaak sorry. Als ik moest kiezen zou ik voor Seth gaan.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 14 Jan 2014 14:06

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik vind Kay een leuke naam, stond bij mij heel hoog op het lijstje.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 14 Jan 2014 14:36

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Kay en Seth.
Bij Max moet ik altijd aan een jack russel denken.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 15 Jan 2014 08:49

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Max is idd nummer 1 bij de hondennamen. Dat zou ik niet willen voor mijn kind. Maar het is jullie kind, jullie beslissing.
<<

Anoniem12

Bericht 15 Jan 2014 09:31

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Biechtje schreef:Wat vinden jullie van deze jongens namen ??

Senn
Seth
Kay
Max

Zo heet m`n neefje. Het was even wennen, maar vind het nu een hele leuke naam.
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:23

Bericht 15 Jan 2014 13:22

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik vind Senn geweldig! En staat heel hoog in m'n lijstje (niet dat er nog kinderen komen, maar toch haha)
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Emmayess

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 107

Geregistreerd: 03 Sep 2013 14:44

Bericht 15 Jan 2014 14:23

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik vind Max nog wel redelijk, maar de rest niet zo.
<<

Anoniem185

Bericht 15 Jan 2014 15:25

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik vind Seth best leuk. Kay en Max vind ik beide hondennamen (mijn vriend zijn hond heet Kai) en aan Senn doet me gewoon niet echt iets.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 15 Jan 2014 19:27

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik vind ze alle vier niet super. Iemand de hond vn iemand die ik ken heet Senna, max en kai komen ook voor als hondennamen. (maar goed ik kende ook een stel die hun hond hendrik genoemd hadden, dus dat zegt ook niet alles)

Seth vind ik denk ik de leukste als ik zou moeten kiezen.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 15 Jan 2014 19:34

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Over thuisblijfmoeder zijn.
Sinds kort ben ik dat. Mijn contract werd verlengt (o-uren) maar ik werd minimaal ingeroosterd, 1 week zelfs 6h verdeeld over 3 dagen. Daardoor betaalde ik meer aan opvang dan ik zou verdienen dus heb ik mijn contract verlenging o.a. daardoor niet door laten gaan. Vorige week, de eerste week zonder werk vond ik lastig. Ik voelde mij doelloos, sowieso was het een rare tijd na de feestdagen, mijn opa was overleden en is vorige week maandag begraven. Maar die week trok ik de kids ook slecht, dat ik echt het idee had dat ik beter had kunnen blijven werken. Deze week daarentegen is heel anders. Ik ben vrolijker dus ook naar de kinderen toe, we hebben weer normaal ritme en het gaat gewoon lekker. We moeten alles nog even doorberekenen of het zo goed lukt of dat het toch fijner is als ik weer snel ga werken. Nu zou ik namelijk best tm dat kind 3 op de basisschool zit (die er dus nog niet is, kind 3) thuis willen blijven als dat zou lukken. En daarna of tussentijds een studie via nti oid volgen zodat ik weer parttime kan werken als ze op de basisschool zitten.

Maar goed dat moeten we dus nog even bekijken of het tot zolang lukt om het van 1 loon te doen.
<<

Anoniem144

Bericht 15 Jan 2014 23:25

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik ben geen thuisblijfmoeder, maar ik zit al wel vanaf begin augustus thuis. Mijn verlof duurt tot 5 maart. Eigenlijk zou ik 18 september met verlof gaan, maar door complicaties in de zwangerschap zat ik dus al eerder thuis.

Ik heb niet eens de keus om niet meer te gaan werken ( Financieel gezien) , maar daarnaast zou ik het niet eens willen. Ik geniet er nu best wel van, maar mijn wereldje is zo klein! Om eerlijk te zijn heb ik er echt weer zin in om lekker aan de slag te gaan over 1,5 maand !
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 15 Jan 2014 23:32

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik vind Seth een hele leuke naam! De rest niet zo.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 16 Jan 2014 03:24

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik vind alle namen niet zo heel leuk voor een kindje.

Edit: zie net dat Max heel populair is in Amsterdam Zuid :) Voor kinderen welteverstaan! En zag ook dat m'n reactie niet heel subtiel is, ik pas m aan!
<<

Anoniem123

Bericht 18 Jan 2014 16:14

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Rush schreef:
Biechtje schreef:Wat vinden jullie van deze jongens namen ??

Senn
Seth
Kay
Max

Zo heet m`n neefje. Het was even wennen, maar vind het nu een hele leuke naam.


Ik vind dat ook de leukste naam van deze 4. Moet dan wel meteen aan het kindje van Jan Smit denken.

Seth vind ik een lastige naam om uit te spreken, Max vind ik een leuke naam voor honden en Kay, spreek ik al gauw uit als Kej. Ipv Kaj
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 18 Jan 2014 21:13

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Hier ook thuisblijfmoeder, nog voor de komende 2 weken.

Het is zo gebeurd; vanaf dat mijn vriend werk had ben ik halftijds gaan werken. In de helft van mijn zwangerschap sloot de winkel waarin ik werkte en werd ik overgeplaatst naar een andere locatie. Het reizen beviel me verre van, ik verdiende minder (werkte minder uren, maar was wel veel uren onderweg waardoor ik uiteindelijk meer bezig was voor werk), we vonden geen opvang voor de jongste, ... Ik had aangegeven op het werk dat ik na de bevalling niet meer zou terugkomen en toen ben ik gelijk ontslagen. Omdat ik 2 weken nadien ook nog premature contracties kreeg heb ik ook geen werk meer gezocht. Ik ben dus een klein jaar thuisblijfmoeder geweest, maar heb wel 75% van de tijd nog een ziekteuitkering getrokken en dop nu. Door het laatste kan ik gebruik maken van urgentieopvang voor de meisjes waardoor ik kan studeren binnen 2 weken.

Financiëel zaten we dus nog goed, vanwege die uitkeringen. Ik vind het heel fijn om bij mijn meisjes te zijn en heb erg genoten van de tijd met hen. Maar ik mis toch wel die momenten voor mezelf, en het gevoel dat ik niet vooruit geraak.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem24

Bericht 20 Jan 2014 20:12

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik ben officieel geen 'echte' thuisblijfmoeder, ik heb nog wel een 0-uren contract maar ik wordt het komende half jaar niet ingezet om kraambedden te draaien. Ik sta alleen op de lijst om evt in te vallen als er een bevalling is en ze niet genoeg kraamverzorgsters hebben en dan nog maar ik zelf bepalen of ik wel of niet wil werken.
Ik heb hiervoor gekozen omdat J het niet goed aan kon dat ik zo onregelmatig werkte (is en lang verhaal dat al ruim 1,5 jaar speelt). Ik ben nu 5 weken thuis en man en ik hebben spijt dat we dit niet veel eerder gedaan hebben. Het heeft ons heel veel rust gebracht. Over een gat in mijn CV maak ik me niet zo veel zorgen. Er komt heus wel weer wat op mijn pad als we daar aan toe zijn.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 20 Jan 2014 21:12

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Hoi dames, ik heb best wel een domme en beschamende vraag vind ik zelf dus daarom anoniem.

Morgenochtend moet ik naar de gynaecoloog. Kan de arts zien dat ik de avond ervoor (vanavond) seks heb gehad? Vraag me niet waarom hij dat zou kunnen zien maar ben daar wel altijd bang voor.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers