Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ik heb een ontzettende domme vraag.

<<

caribbeanlover

Bericht 15 Jan 2014 21:20

Ik heb een ontzettende domme vraag.

Ik schaam mij best wel heel erg diep. Ik wil op de digitale weegschaal 100 gram afwegen. Hoe oogt dat digitaal, 0,100? Via Google kom ik er niet uit.
Ik weet het, het is echt ontzettend dom. Eerst had ik ook moeite met ml en dl, maar dat is hetzelfde toch?!
<<

Anoniem260

Bericht 15 Jan 2014 21:23

Re: Ik heb een ontzettende domme vraag.

Dat ligt eraan in welke eenheid je weegschaal weegt...
<<

Anoniem85

Bericht 15 Jan 2014 21:25

Re: Ik heb een ontzettende domme vraag.

Dat is dan 0,1 zou kunnen dat meer nullen achter de komma staan.
Ml en dl is niet hetzelfde 100ml is 1 dl
<<

caribbeanlover

Bericht 15 Jan 2014 21:29

Re: Ik heb een ontzettende domme vraag.

Jerry schreef:Dat ligt eraan in welke eenheid je weegschaal weegt...


Hoe bedoel je? Kijk zo dom ben ik dus! Ik wil 100 gr op een digitale weegschaal afwegen, een aantal keren 20 gr en een keer 50 gr.
100 is dan toch zoals ik het op de digitale weegschaal moet zien als '' 100.0'' en 20 dus 0.20?
Laatst gewijzigd door caribbeanlover op 15 Jan 2014 21:30, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 15 Jan 2014 21:30

Re: Ik heb een ontzettende domme vraag.

Weet je toevallig welk merk (en type) weegschaal je hebt?
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem9

Bericht 15 Jan 2014 21:31

Re: Ik heb een ontzettende domme vraag.

Waarschijnlijk is 100 gram 0,100 en 10 gram 0,010.
<<

caribbeanlover

Bericht 15 Jan 2014 21:32

Re: Ik heb een ontzettende domme vraag.

Carool schreef:Weet je toevallig welk merk (en type) weegschaal je hebt?


Het is een merkloos ding. Maar dat maakt toch niet uit wel merk het is, digitaal is digitaal toch?!
<<

Anoniem122

Bericht 15 Jan 2014 21:33

Re: Ik heb een ontzettende domme vraag.

Ik denk eerder gewoon als 100.. Want de meeste digitale weegschalen hebben een nauwkeurigheid van 1 gram.
Dus als je iets van 100 gram afweegt, dan zie je 100 in het scherm staan, en als je iets van 20 gram af wilt wegen 20.

Wat staat er op het schermpje van je weegschaal? kg, of g als eenheid?
<<

caribbeanlover

Bericht 15 Jan 2014 21:36

Re: Ik heb een ontzettende domme vraag.

TukTuk schreef:Ik denk eerder gewoon als 100.. Want de meeste digitale weegschalen hebben een nauwkeurigheid van 1 gram.
Dus als je iets van 100 gram afweegt, dan zie je 100 in het scherm staan, en als je iets van 20 gram af wilt wegen 20.

Wat staat er op het schermpje van je weegschaal? kg, of g als eenheid?



Onder het scherm staat '' 5 kg/1g ''. Wilde net even kijken hoeveel er in beeld stond omdat ik al iets had afgewogen, is het getal/aantal ineens weg. Hoe kan dat?
<<

Anoniem9

Bericht 15 Jan 2014 21:38

Re: Ik heb een ontzettende domme vraag.

5 kilo kan hij max. wegen en 1 gram minimaal.
<<

Anoniem 63

Bericht 15 Jan 2014 21:40

Re: Ik heb een ontzettende domme vraag.

Heb je een maatbeker? Als je die vult tot 100 ml (of 500 of wat dan ook) en dat op de weegschaal zet kun je kun je kijken wat hoe hij meet. Als hij ongeveer '100' aangeeft (of 500 of wat dan ook) weegt hij dus in grammen.

Dat het schermpje leeg is komt omdat hij na een tijdje geen actie vanzelf uitschakelt waarschijnlijk.
<<

Anoniem 63

Bericht 15 Jan 2014 21:41

Re: Ik heb een ontzettende domme vraag.

Ik denk trouwens dat Tuktuk gelijk heeft, de meeste digitale weegschalen wegen in grammen.
<<

Anoniem313

Bericht 15 Jan 2014 21:42

Re: Ik heb een ontzettende domme vraag.

Je kunt het nagaan door bijvoorbeeld een kilo suiker ermee te wegen. Als hij dan 1000 aangeeft, meet hij in grammen. Dan is 100 gram dus 100.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 15 Jan 2014 21:45

Re: Ik heb een ontzettende domme vraag.

Als ik het model weet kan ik even een plaatje op google bekijken en je het waarschijnlijk zo vertellen. Maar anders een glas water er op, dan weet je het ook.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem198

Bericht 15 Jan 2014 21:47

Re: Ik heb een ontzettende domme vraag.

Ik weet niet wat je aan het wegen bent maar kan je geen inschatting maken of het 100 gram zou kunnen zijn?
Als je bijvoorbeeld suiker aan het wegen bent en in het totale pak zit 250 gram dan weet je dus dat je meer dan de helft over moet houden.
<<

Anoniem198

Bericht 15 Jan 2014 21:48

Re: Ik heb een ontzettende domme vraag.

Of je weeg eerst iets waarvan je kan nagaan hoeveel er inzit. Dus als je weer het pak suiker van 250 gram erbij pakt en je Weegschaal geeft 250 aan dan weet je het ook.
<<

Anoniem122

Bericht 15 Jan 2014 21:54

Re: Ik heb een ontzettende domme vraag.

caribbeanlover schreef:
TukTuk schreef:Ik denk eerder gewoon als 100.. Want de meeste digitale weegschalen hebben een nauwkeurigheid van 1 gram.
Dus als je iets van 100 gram afweegt, dan zie je 100 in het scherm staan, en als je iets van 20 gram af wilt wegen 20.

Wat staat er op het schermpje van je weegschaal? kg, of g als eenheid?



Onder het scherm staat '' 5 kg/1g ''. Wilde net even kijken hoeveel er in beeld stond omdat ik al iets had afgewogen, is het getal/aantal ineens weg. Hoe kan dat?


Omdat het getal niet uren blijft staan.. Dus gewoon even opnieuw afwegen en dan kijken wat hij aangeeft.
Idd iets uit je kast pakken waarop een gewicht staat en dan kijken wat je weegschaal aangeeft.
<<

Anoniem 63

Bericht 15 Jan 2014 22:25

Re: Ik heb een ontzettende domme vraag.

Ohja, een pak suiker.... Kom ik aan met m'n maatbeker :palm:
<<

caribbeanlover

Bericht 15 Jan 2014 23:30

Re: Ik heb een ontzettende domme vraag.

Ik heb maiszetmeel, citroenzuur en baksoda gewogen. Dat ding is snel, zodra ik 2x knipper zijn de getallen alweer weg............zal weg goedkoop ding zijn geweest.
Het is volgens mij allemaal goed gegaan. Ik wilde bath fizzies maken en qua stevigheid van het deeg is dat aardig gelukt. Ze zitten nu in de vriezer, heb net gekeken en het oogt goed. Even een nachtje erin laten en dan moet het helemaal goed zijn.

Bedankt voor jullie hulp iig. :hulde:

Zal even een filmpje plaatsen van wat ik gemaakt heb. Alleen klopt er volgens mij geen zak van de verhoudingen die zij gebruikt. Heb exact hetzelfde gedaan op de sheabutter na daarvoor heb ik kokosolie gebruikt, maar zo te zien is dat geen probleem.

Ik heb ze in een cakepop siliconenvorm gedaan en dan halve gemaakt die zowat evengroot zijn als die hartjes die zij heeft gebruikt. Ik kan er 12 halve mee maken met een helft van de vorm, maar heb er krap aan 9 kunnen vullen met het deeg.

Nou ja, als ze goed zijn ben ik al tevreden en kan ik de hoeveelheid de volgende keer verdubbelen of nog meer maken voor meer bath fizzies.
<<

caribbeanlover

Bericht 15 Jan 2014 23:31

Re: Ik heb een ontzettende domme vraag.

http://www.youtube.com/watch?v=gj4mAFwg5e8

Leuk, ook al heb ik geen bad :banaan:

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron