Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


schoonmaakster

<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 10 Jan 2014 23:42

schoonmaakster

Wij hebben sinds kort een schoonmaakster die op dinsdagochtend 3 uur komt poetsen.
Maar ik weet eigenlijk niet zo goed wat we haar het beste kunnen laten doen.
Op vrijdag ben ik zelf thuis en op maandag mijn man, wij willen zelf die dagen allebei de benedenverdieping stofzuigen en dweilen, dus dat hoeft in elk geval niet.
Verder wil ik de was en strijk ook zelf doen.
Maar wat blijft er dan over, is het wel nuttig om haar elke week te laten komen of zouden we ook voor eens in de twee weken kunnen gaan?
Elke week de badkamer poetsen bijvoorbeeld is toch best veel? (Kinderen gaan 1 keer per week in bad, zelf douchen we ook vaker op de sportclub dan thuis).
Hebben jullie een schema wat je wanneer schoonmaakt? (En heb je dat zelf gemaakt of van internet ofzo?)
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Anoniem171

Bericht 10 Jan 2014 23:54

Re: schoonmaakster

Wij hebben een schoonmaakster en zij komt 1x in de twee weken drie uur. Het standaardrijtje wat zij doet is:
- beneden stoffen, zuigen, dweilen
- 1e verdieping stoffen, zuigen, dweilen
- 2e verdieping stoffen, zuigen, dweilen
- badkamer
- toilet

Ik heb ook grotere klussen die maar af en toe moeten en dan laat ik vaak de zolder weg, voorbeelden van klussen zijn:
- hoog stoffen
-ramen lappen
- keukendeurtjes schoonmaken
- deuren afnemen
- keukenkastjes uitnemen
- voegen in badkamer extra boenen
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 10 Jan 2014 23:55

Re: schoonmaakster

Onze schoonmaakster komt 1x per 2 weken en maakt dan in 3 uurtjes tijd de keuken, badkamer en wc schoon. Daarnaast stofzuigt ze het hele appartement en stoft ze de kasten, vensterbanken en andere dingen in het zicht af. De rest doen we zelf.

Als ik jullie was zou ik haar eens per 2 weken laten komen. Zeker als je veel dingen zelf wilt/gaat doen.

Verder zijn wij hele slechte schoonmakers. Wij hebben geen schema van wat we wanneer doen.
Ik stofzuig 2 a 3x per week ivm allergiën, maar dingen zoals ramen lappen of echt alles grondig afstoffen doen we niet regelmatig maar wanneer we er zin in hebben.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem30

Bericht 10 Jan 2014 23:58

Re: schoonmaakster

Je kunt haar ook bv. om de week laten komen, en als extra werk de ramen lappen, alle deuren/kozijnen/plinten afnemen, badkamer uitsoppen, keuken helemaal schoonmaken. Dingen waar je zelf (bijna) niet aan toekomt, zodat je op je vrije dag inderdaad alleen maar hoeft te zuigen/dweilen zelf.
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 11 Jan 2014 07:49

Re: schoonmaakster

Wij twijfelen over een schoonmaakster voor eens in de week of eens de twee weken. Voor degene die een schoonmaakster eens in de twee weken hebben; doen jullie in de vrije week dan alles zelf? Want na 2 weken zal alles wel heel vies zijn denk ik?
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 11 Jan 2014 09:49

Re: schoonmaakster

Wij doen in de vrije week alleen stofzuigen, de keuken dagelijks na het koken en de wc een paar keer 'vluchtig' (alleen de pot schoonmaken en niet de vloer, muren, knoppen en fonteintje).
Het grondig schoonmaken van alles doet zij.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem260

Bericht 11 Jan 2014 12:12

Re: schoonmaakster

Als je niet weet wat je haar moet laten doen, waarom heb je dan een schoonmaakster? (niet als kritiek bedoeld, maar ben er oprecht benieuwd naar..!)
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 11 Jan 2014 14:45

Re: schoonmaakster

Ooh La La! schreef:Wij doen in de vrije week alleen stofzuigen, de keuken dagelijks na het koken en de wc een paar keer 'vluchtig' (alleen de pot schoonmaken en niet de vloer, muren, knoppen en fonteintje).
Het grondig schoonmaken van alles doet zij.


Oke, thnx! Wordt de badkamer en wastafels enzo dan niet heel erg vies? Hier ziet het er na 1 week echt niet uit, laat staan na 2 weken..
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 11 Jan 2014 15:04

Re: schoonmaakster

sophiee schreef:
Ooh La La! schreef:Wij doen in de vrije week alleen stofzuigen, de keuken dagelijks na het koken en de wc een paar keer 'vluchtig' (alleen de pot schoonmaken en niet de vloer, muren, knoppen en fonteintje).
Het grondig schoonmaken van alles doet zij.


Oke, thnx! Wordt de badkamer en wastafels enzo dan niet heel erg vies? Hier ziet het er na 1 week echt niet uit, laat staan na 2 weken..


Heb toevallig net de wastafel schoongemaakt, maar op zich valt dit reuze mee.
Na het douchen halen we altijd een trekker over de douchewand en de tegels dus dat valt ook heel erg mee.
Ik hou het in de vrije week gewoon een beetje bij, maar ik sta dus nooit te schrobben en langdurig te poetsen.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

ChiQ

Bericht 11 Jan 2014 15:36

Re: schoonmaakster

Jerry schreef:Als je niet weet wat je haar moet laten doen, waarom heb je dan een schoonmaakster? (niet als kritiek bedoeld, maar ben er oprecht benieuwd naar..!)


Nou, idd..
<<

Anoniem180

Bericht 11 Jan 2014 15:48

Re: schoonmaakster

Ik zou ook wel een schoonmaakster willen en ben het ook serieus aan het overwegen. Het gaat mij dan vooral om de bovenverdieping: badkamer + slaapkamers + overlopen + trappen. Ik twijfel daarbij ook of dat 1x per week moet, of dat 1x in de 2 weken ook genoeg is. Dat lijkt me eerlijk gezegd best weinig en ben bang dat het dan best smerig is, dat vind ik het eigenlijk al na 1 week. Op dit moment doe ik het zelf trouw elke week grondig en ook nog wel een paar keer tussendoor. Maar volgens mij ben ik ook best pietluttig :redface:.
Voor hoeveel uur zouden jullie en schoonmaakster laten komen voor alleen de bovenverdieping + een enkele keer een grote klus beneden (koelkast, oven..)? En dan wekelijks of om de week?

Edit: eigenlijk dus dezelfde vraag als de TO :laughcry:
<<

Anoniem260

Bericht 11 Jan 2014 16:07

Re: schoonmaakster

Dat ligt eraan of je in een rijtjeshuis woont of in een landhuis :razz:
Als ik onze bovenverdieping goed doe, ben ik binnen 2 uur wel klaar...
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 11 Jan 2014 21:11

Re: schoonmaakster

Ooh La La! schreef:
sophiee schreef:
Ooh La La! schreef:Wij doen in de vrije week alleen stofzuigen, de keuken dagelijks na het koken en de wc een paar keer 'vluchtig' (alleen de pot schoonmaken en niet de vloer, muren, knoppen en fonteintje).
Het grondig schoonmaken van alles doet zij.


Oke, thnx! Wordt de badkamer en wastafels enzo dan niet heel erg vies? Hier ziet het er na 1 week echt niet uit, laat staan na 2 weken..


Heb toevallig net de wastafel schoongemaakt, maar op zich valt dit reuze mee.
Na het douchen halen we altijd een trekker over de douchewand en de tegels dus dat valt ook heel erg mee.
Ik hou het in de vrije week gewoon een beetje bij, maar ik sta dus nooit te schrobben en langdurig te poetsen.


Thnx! Ik ga nog even door met overwegen.. ;)
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 13 Jan 2014 13:23

Re: schoonmaakster

Mag ik vragen wat jullie betalen per uur? Wij willen ook een schoonmaker gaan nemen en heb echt geen idee
<<

vlinder-2011

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 488

Geregistreerd: 09 Sep 2013 13:32

Bericht 15 Jan 2014 12:02

Re: schoonmaakster

Ella: ik maak zelf bij familie van mij schoon i.v.m. Spierziekte van haar en ik verdien €10,- per uur. Is dan wel gewoon zo.
❤️ 2016
❤️ 2018
❤️ 2019
❤️ 2021
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 15 Jan 2014 22:24

Re: schoonmaakster

Dankje voor je reactie!

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers