Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zindelijk worden hoe aan te pakken?

<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 12 Jan 2014 19:59

Zindelijk worden hoe aan te pakken?

De meiden zitten hier regelmatig op de wc, omdat ze er om vragen vooral als ze gezien hebben dat ik naar de wc was geweest. Als ze in bad zijn geweest willen ze ook altijd op de wc zitten maar er komt nooit wat. Maar ja ik denk dat dat plassen dan al in bad is gebeurd :-) Ze roepen ook vaak plassen en poepen moet je op de wc doen, ze weten het dus wel...

Hoe kan ik het goed aanpakken want ik wil ze wel stimuleren als ze het zo interessant vinden.
Ik heb wat luierbroekjes gekocht, ik dacht als ik die nou is aan doe op de dagen dat ik thuis ben, en ze regelmatig naar de wc laat gaan(zo'n broekje leek me handiger dan een luier)

Maar dan? Is dat dan het begin moet het zo verder uitbreiden of moet ik dan nog meer doen?
Tips en ideeen zijn welkom!
:heart: :heart: 2011
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 12 Jan 2014 21:56

Re: Zindelijk worden hoe aan te pakken?

Mijn dochter is er ook heel erg in geïnteresseerd, zoon minder.
Ze wil ook heel graag op het potje zitten en kan ook goed aangeven wanneer ze moet poepen.
Maar op een of andere manier komt er nooit iets in het potje terecht, haha.

Ik wil er als ze 2 zijn wat meer aandacht aan schenken en mijn moeder denkt dat ze ze met een week zindelijk heeft, haha, ik ben benieuwd.
En anders laat ik ze van het voorjaar heel veel in de blote billen lopen buiten.

Wat ik wel eens gehoord heb, is dat je een vast plasmoment in moet lassen. Dus elke keer 10 minuten na het eten ( of tussendoortje ) op het potje en dit vol blijven houden. Maar of dit werkt weet ik natuurlijk nog niet.

Zijn ze er bij jou allebei zo mee bezig?
Hier dochter heel erg en zoon een beetje. Die zegt alleen psst psst ( plasgeluid ) als hij in de wc komt en als ik doortrek: 'Dag plas', maar het potje zet hij het liefst op zijn hoofd, haha.
Dochter zit het liefst de hele dag op het potje ;).

Succes!!
Afbeelding
<<

Anoniem134

Bericht 13 Jan 2014 07:16

Re: Zindelijk worden hoe aan te pakken?

Hier stond het potje al even in het toilet en 1in de badkamer. Van de 1 op andere dag wilde ze erop. Nu gaat ze standaard als ze uit bed komt en naar bed gaat. Als ze in bad gaat. En tussendoor geeft ze aan als ze moet. 9 van de 10keer komt er dan echt wat en blijft haar luier droog.
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 13 Jan 2014 08:18

Re: Zindelijk worden hoe aan te pakken?

Ik zou ze een paar dagen in de blote billen laten lopen...thuis dan :D Om warme benen te houden kun je babylegs aantrekken of armwarmers voor volw. gebruiken, die hadden ze laatst bij Action.
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Anoniem97

Bericht 13 Jan 2014 09:25

Re: Zindelijk worden hoe aan te pakken?

In de blote billen laten lopen, ze zien dan wat er gebeurt.
Mijn zoontje was binnen een paar dagen toen zindelijk ( ook snachts)

Mijn dochter is 21 maanden en ik ben daar al druk mee bezig ( omdat ze zelf wil)
<<

love_iloverose

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 126

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:24

Bericht 13 Jan 2014 09:55

Re: Zindelijk worden hoe aan te pakken?

Hier wil A echt niet ophet potje zitten of op de wc ze vindt het wel heel interessant. Ze geeft wel al keurig aan van ik moet plasse of poepi gedaan.
Ik wacht der nu maar mooi mee , aangezien haar zusje over 4 a 5 weken geboren wordt. Zie ik dan wel weer.
Twa famkes 2011-2014 Trotze mem♥

Nov2010*5weken*
Okt 2012*5weken*
Apr 2014*6.6weken*

In mem hâldt it
handtsje fan har bern
in skoftsje fêst, mar
har hert foar ivich.
<<

Anoniem 42

Bericht 13 Jan 2014 14:20

Re: Zindelijk worden hoe aan te pakken?

Ik heb het helemaal aan de meiden zelf overgelaten. Dus wanneer ze er zelf om vroegen, de luier uitgelaten. En als ze weer een luier aan wilden, vond ik het ook prima. Oudste is denk ik ruim een jaar dag en nacht zindelijk en mijn tweede dochter is zindelijk als ze daar zin in heeft :).
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 13 Jan 2014 19:57

Re: Zindelijk worden hoe aan te pakken?

Maar in de blote billen laten lopen hoe zie je dat dan voor je? Ik zie dan werkelijk waar overal plas voor me, maar niet alleen op de grond, ze spelen hier ook op de bank op de stoel en dat soort plekken wordt er niet echt blij van als die onder geplast worden ....
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem97

Bericht 14 Jan 2014 09:00

Re: Zindelijk worden hoe aan te pakken?

Gewoon in blote billen laten lopen, ik heb mij nooit druk gemaakt over een plasje op de grond.
Als ze op de bank gaan zitten kan je altijd een handdoek dubbel vouwen en er onder leggen.
<<

Anoniem123

Bericht 14 Jan 2014 10:46

Re: Zindelijk worden hoe aan te pakken?

Ik laat S niet midden in de winter met zijn blote billen lopen. Straks van de zomer ben ik dat wel van plan.

Nu zit hij af en toe op het potje en er is tot nu 1 plasje erin gegaan. De eerste keren was het echt brullen.
Ik dacht dat hij er wel aan toe was, want elke keer stond bij (denk ik) bewust te plassen voordat hij in het badje stapte. Dat ene plasje is ook voor het badje gelukt. Wij blijven het voorlopig nog zo doen want hij pakt het potje nu zelf als hij in de badkamer is.
<<

Anoniem25

Bericht 14 Jan 2014 10:54

Re: Zindelijk worden hoe aan te pakken?

Alles met plastic bekleden, studie! ;)
Luuk is er sowieso nog niet aan toe nu, maar ik wil ook pas in de zomer starten als hij lekker buiten in zijn blote kont kan lopen. Ik zou wel blijven volhouden ze op de wc te zetten als ze er om vragen, wie weet snappen ze het ineens.
<<

Anoniem97

Bericht 14 Jan 2014 16:22

Re: Zindelijk worden hoe aan te pakken?

@SK, want? Het vriest bij jullie binnen?
( sorry flauw, maar ik neem aan dat het gewoon rond de 20 graden binnen is en dan maakt het toch niet uit?)
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 14 Jan 2014 19:16

Re: Zindelijk worden hoe aan te pakken?

Mijn zoon is er ook niet echt aan toe, dus dan begin ik gewoon nog niet.
Dochter gaf vandaag aan dat ze moest plassen en jahoor haar eerste plasje is een feit, haha. En niet omdat ze er toevallig opzat, maar omdat ze het echt aangaf. En dit een paar keer.
*trots*.

En inderdaad Studiebol er gaat ook wel eens een plasje op de grond. Maar dat maakt mij niet uit, doek erover en klaar.
Afbeelding
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 15 Jan 2014 19:16

Re: Zindelijk worden hoe aan te pakken?

De grond maakt me ook niet zoveel uit.. maar de bank en stoelen vind ik wel echt erg, dat gaat ook gewoon stinken en geeft vlekken. En tja ene handdoek op de bank, ze klimmen erop, eraf, weer er op, half er af, er op , weer er af, dan op de kop er op... Vind ik ook geen optie..

Denk niet dat dat mijn manier is hoe ik het moet gaan aanpakken..
:heart: :heart: 2011

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers