Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Paspoort wordt duurder en langer geldig

<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 12 Jan 2014 12:34

Re: Paspoort wordt duurder en langer geldig

Rush schreef:
Winegum schreef:Bijzonder. Heb daar nog nooit van gehoord!

Je werkgever moet een kopie ID hebben dat geldig was op het moment dat jij je contract tekende. Dus als je in dienst treed moet je een geldig ID bewijs hebben.
Als je bij een bedrijf werkt met veel werknemers of veel tijdelijke contracten wil zo'n bedrijf nog wel eens zulke regels hanteren als bij Pippa, maar dat is dus niet wettelijk verplicht.

Alleen ID die hoort bij de indiensttreding is wettelijk verplicht.

Dat weet ik, dat het bij indiensttreding hoort. Maar heb er nog nooit van gehoord dat werkgevers ook echt controleren of men op tijd het paspoort/id kaart etc laat verlengen.
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5001

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 12 Jan 2014 12:51

Re: Paspoort wordt duurder en langer geldig

Ik heb helaas net een nieuwe moeten halen in december.
<<

Anoniem260

Bericht 12 Jan 2014 13:22

Re: Paspoort wordt duurder en langer geldig

Bluestar schreef:Inderdaad voor kinderen is dat wel gek!



Dat vind ik het ook voor ID-kaarten die 5 jaar geldig zijn :wink:
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 13 Jan 2014 11:43

Re: Paspoort wordt duurder en langer geldig

Cinnamon schreef:Dat er geen vingerafdrukken meer gevraagd worden vind ik wel fijn!
Vond dat maar een stom iets.. Voor mezelf maakte het niet eens zoveel uit, maar ik heb wel eens van iemand gehoord dat haar vriend gewoon bijna geen nieuw paspoort kon krijgen. Hij heeft door zijn werk veel eelt op zijn vingers en daardoor geen goede vingerafdruk. Zonder vingerafdruk geen paspoort. Vind dat zo'n onzin!


Volgens mij worden er nog wel vingerafdrukken genomen toch? Alleen maar 2 ipv 4.
<<

Anoniem97

Bericht 13 Jan 2014 14:11

Re: Paspoort wordt duurder en langer geldig

Dat is fijn! Scheelt weer wat kosten.
<<

Sushi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 449

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:15

Bericht 13 Jan 2014 22:39

Re: Paspoort wordt duurder en langer geldig

Ik heb net vorige week een paspoort aangevraagd en kan 'm morgen ophalen. Heb 'm pas in april nodig. Als ik dit had geweten had ik nog even gewacht!
<<

Anoniem157

Bericht 15 Jan 2014 18:33

Re: Paspoort wordt duurder en langer geldig

Ik had dus net een nieuw paspoort toen dit bekende werd, helaas is die van mij nu maar 5 jaar geldig.
<<

Anoniem30

Bericht 15 Jan 2014 18:34

Re: Paspoort wordt duurder en langer geldig

Winegum schreef:
Rush schreef:
Winegum schreef:Bijzonder. Heb daar nog nooit van gehoord!

Je werkgever moet een kopie ID hebben dat geldig was op het moment dat jij je contract tekende. Dus als je in dienst treed moet je een geldig ID bewijs hebben.
Als je bij een bedrijf werkt met veel werknemers of veel tijdelijke contracten wil zo'n bedrijf nog wel eens zulke regels hanteren als bij Pippa, maar dat is dus niet wettelijk verplicht.

Alleen ID die hoort bij de indiensttreding is wettelijk verplicht.

Dat weet ik, dat het bij indiensttreding hoort. Maar heb er nog nooit van gehoord dat werkgevers ook echt controleren of men op tijd het paspoort/id kaart etc laat verlengen.


Dat heeft er wellicht mee te maken dat in ons bedrijf veel allochtone mensen werken met verblijfsvergunningen en als die verlopen zijn mag er niet gewerkt worden, en ook alle andere paspoorten worden dus automatisch gecontroleerd.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 15 Jan 2014 19:29

Re: Paspoort wordt duurder en langer geldig

Wij moeten ons paspoort vervangen dus het komt voor ons mooi uit. Alleen weet ik nog niet wat we voor L moeten doen. Ik begrijp dat het voor kinderen gewoon vijf jaar blijft, maar de babypaspoort is dus ook gewoon 5 jaar geldig? Geen fotoupdates nodig? :-)
L2014 & H2017
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers