Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Huur/zorgtoeslag en nieuw werk

<<

Chocoholic

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 290

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Bericht 10 Jan 2014 16:31

Huur/zorgtoeslag en nieuw werk

Ik heb sinds november een 1 jarig contract, en weet dat ik dit moet doorgeven aan de belastingdienst ivm met mijn huur- en zorgtoeslag. Ik heb het voor 2013 al doorgegeven, ik heb toen gewoon mijn brutoloon van november en december opgeteld met mijn vorige verzamelinkomen. Maar nu moet ik het nog voor 2014 doorgeven. Moet ik dan 10 x brutosalaris per maand doorgeven als mijn (geschatte) verzamelinkomen? (Aangezien ik dus verwacht nog voor 10 maanden werk te hebben) Moet ik nog ergens anders rekening mee houden, iets anders mee tellen? Ik heb de Belastingtelefoon al 2 keer proberen te bellen, maar krijg beide keren te horen dat alle medewerkers bezet zijn en dat ik 't een andere keer moet proberen. :nopompom:
Look past the end
It's a dream, as it's always been
All life lives on if we've ever loved it
<<

Anoniem12

Bericht 10 Jan 2014 16:39

Re: Huur/zorgtoeslag en nieuw werk

Ben je er heel erg afhankelijk van, anders kan je beter een stuk(je) hoger inzetten zodat je in ieder geval niets hoeft terug te betalen.

Ik zou 13x je brutoloon opgeven voor 2014, dan heb je je vakantiegeld ook meegerekend (dat hoort ook bij je bruto inkomsten per jaar).

*Edit - had een typefoutje.
Laatst gewijzigd door Anoniem12 op 10 Jan 2014 17:16, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 10 Jan 2014 17:14

Re: Huur/zorgtoeslag en nieuw werk

Waarom maar 10x? Verwacht je in november werkloos te zijn en helemaal geen inkomsten meer binnen te halen dan? Want als je dan geen nieuw werk meer hebt heb je over het algemeen sowieso recht op WW = inkomen = doorgeven aan de belastingdienst.

Ik zou minimaal 13x je brutoloon doorgeven. 12x is jaarsalaris + vakantiegeld = 13e maand. Maar net als Rush zou ik je adviseren om hoger in te zetten. Dan hoef je niet terug te betalen als het goed is, maar kun je altijd nog wat terugkrijgen aan het einde van het jaar.
<<

Anoniem12

Bericht 10 Jan 2014 17:16

Re: Huur/zorgtoeslag en nieuw werk

Uhm. Ja. 13x bedoel ik inderdaad ook haha, dan heb je je vakantiegeld meegerekend.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 10 Jan 2014 17:19

Re: Huur/zorgtoeslag en nieuw werk

Rush schreef:Uhm. Ja. 13x bedoel ik inderdaad ook haha, dan heb je je vakantiegeld meegerekend.


:^^:
<<

Anoniem12

Bericht 10 Jan 2014 17:19

Re: Huur/zorgtoeslag en nieuw werk

Tis vrijdag he, tis vrijdag.
<<

anoniem213

Bericht 10 Jan 2014 17:32

Re: Huur/zorgtoeslag en nieuw werk

Ik weet niet precies wat je angst is, maar het maakt echt niet uit als je het te hoog in hebt geschat hè. Het komt niet zo heel precies. Ik schat altijd vijfduizend hoger in dan wat ik verwacht dat het gaat worden. In mijn geval maakt dat overigens niks uit, bij allebei de bedragen krijg ik volledige zorgtoeslag.
<<

Anoniem29

Bericht 10 Jan 2014 19:42

Re: Huur/zorgtoeslag en nieuw werk

Toen ik vorig jaar werk had (een half jaar, fulltime) heb ik 750 euro moeten terugbetalen. Ik zou dus ook niet te hoog inzetten en wijzigingen gelijk doorgeven.
<<

Chocoholic

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 290

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Bericht 15 Jan 2014 15:50

Re: Huur/zorgtoeslag en nieuw werk

Sorry voor mijn late reactie dames, ik ben vergeten naar dit topic te kijken. Maar ik heb ondertussen contact gehad met de Belastingdienst, en die adviseerden mij inderdaad om 12 keer mijn brutoloon door te geven + vakantiegeld (oftewel x 1.08). Ik heb dit nu online doorgegeven en baal als een stekker: Door het vakantiegeld erbij te berekenen zit ik nu net 200 euro boven de grens van geen huurtoeslag meer mogen ontvangen. :( En voor januari heb ik de huurtoeslag al ontvangen in december (a la 190 euro) dus die mag ik waarschijnlijk gaan terug betalen..
Look past the end
It's a dream, as it's always been
All life lives on if we've ever loved it

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers