Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mijn bevallingsverhaal

<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 13 Jan 2014 16:24

Mijn bevallingsverhaal

Aangezien M met een spoedkeizersnee gehaald is had ik deze keer duidelijke afspraken gemaakt met de gyn.
De ontsluiting moest vorderen en ik wilde geen bijstimulatie/opwekkers. Niet de vliezen breken en alles in overleg.
Op 1 punt na hebben ze zich eraan gehouden.

Vorige week zondag overleed de oma van mijn vriend. Ze zou vrijdag gecremeerd worden, ik ging ervan uit dat ik daar gewoon heen zou gaan. Ik zou dan toch nog geen 39 weken zijn. Op zaterdag kreeg ik kiespijn, best heftige ook. paracetamol hielp niet helaas. Op zondag was het ook nog en op maandag ben ik naar de tandarts gegaan.
Die kon niks doen want ik mocht geen foto's en verdoving :(
Smiddags werd die kaak dik en steeds pijnlijker. De volgende dag ben ik naar de huisarts gegaan, ik moest toch wat? Die belde naar de kaakchirurg in het ziekenhuis en ik mocht direct komen. Vriend gebeld, die kwam naar huis voor M. en heeft me naar het ziekenhuis gebracht. In de wachtkamer kreeg ik al wat last van lichte krampen/menstruatiepijn. De kaakchirurg maakte wel foto's en verdoven was vlgs hem ook geen probleem. Ik zou vlak daarna naar de gyn gaan dus ze hebben daar gemeld dat ik wat later kwam. Ik had inderdaad een ontsteking en die is opengesneden. Niks van gevoeld en ik kon met een recept voor een AB kuur doorlopen naar de gyn. Controle gehad was prima. Ik naar huis.
Nog steeds met die krampjes.

Thuisgekomen leek ik wel ziek. Ik klappertande en kon dit niet stoppen, mijn vriend me naar bed gestuurd en daar een uur gelegen tot ik weer warm was. Omdat ik niet lekker was bleef mijn vriend thuis, die werd eigenlijk in het huis van oma verwacht voor wat hindoestaanse rituelen.
Ik ging om 21.00 uur naar bed, ik had nog steeds krampen en ze werden al iets pijnlijker. In bed werd het langzaam meer en ik wilde zo graag slapen want door die kiespijn was dat 3 nachten nauwelijks gelukt. Om 12.00 uur weer gedoucht, werkte niet en toen ben ik beneden gaan timen. Ze kwamen om de 4 minuten en hielden en minuut aan. Om half 2 vriend wakker gemaakt, ik wilde naar het ziekenhuis om te slapen :P
We hebben mijn schoonpa gebeld, die was nog wakker en die kwam direct om bij ons te slapen.

Om 2.00 uur waren we in het ziekenhuis, ik ben gewoon naar binnengelopen en we kregen een onderzoekskamer. CTG gekregen en de arts kwam even kijken hoe het ervoor stond.
Ik bleek al 7 cm te hebben, daar gingen mijn plannen om te slapen :angel:

Hun dachten niet dat ik al bezig was en ikzelf ook niet.
de arts wilde de vliezen breken maar dat wilde ik niet. Ik kon naar de verloskamer gaan direct, hier gewoon zelf weer heen gelopen. Weer aan het ctg en de weeën waren goed op te vangen. om 4 uur had ik 8 cm en wilde de arts mijn vliezen breken omdat ze een electrode wilde vanwege een hartslag die oversloeg.

Ik was bang voor een weeënstorm zoals de vorige keer maar die bleef uit. Wel kreeg ik moeite met opvangen van de weeën op bed maar staan zag ik ook niet meer zitten. De schedelelectrode werkte niet dus die ging er weer af.
Ze hadden omdat ik al een keizersnee had gehad wel er op voorbereid met een schort en een waaknaald en ik moest vragen beantwoorden tussen de weeën door.
Om 5 uur kwam de arts kijken met de gyn en ze constateerde nog steeds 8 cm. 3 uur verder en maar 1 cm erbij. Ik vond dat wel een teleurstelling. De dienstdoende gyn zei dat ze had gehoord van mijn kaak en ik zei dat ik niet snapte dat ik aan het bevallen was terwijl ik zo moe was. Ze vertelde dat ze net een OK had gehad en dat er nog een team was. Aangezien de afspraak was 1 cm per uur kreeg ik de keus wat ik wilde. Keizersnee/ nog langer proberen maar dan wel met weeënstimulatie als ik dat wilde. Ik koos voor een keizersnee en 20 minuten later lag ik al op de ok.
Omdat er geen haast was hebben ze J.ames rustig gehaald. Ik kreeg hem over het doek te zien en hij mocht mee met de kinderarts. Hij huilde wel direct maar bij de kinderarts bleek hij even moeite te hebben en is hij beademd. Dit hebben ze me verteld en dat het goed ging verder. Hierna lag ik half te slapen. het was lekker warm onder de dekens. Ze hebben hem even bij gelegd en toen meegenomen naar beneden.
Omdat het nog nacht was kon ik gelijk terug naar de kraamafdeling.

J.ames fladderde en bleek een te laag bloedsuiker te hebben, ik heb gevraagd of ik hem kon aanleggen voordat ze kv zouden geven en ik mocht het even proberen maar J. toonde nog geen interesse.
We hebben de placenta gezien, bij M hadden ze dit vergeten.

Ik had in de ochtend een controle gepland bij de kaakchirurg want mijn ontsteking was erg groot dus ik heb vanuit bed de kaakpoli gebeld en afgezegd.
M. kwam met mijn schoonmoeder mee in de ochtend om zijn broertje te bewonderen.
De kaakchirurg is ook nog langsgeweest, die was verbaasd dat ik al bevallen was :P
In het ziekenhuis lukte bv niet, J. raakte steeds van slag en kreeg ook bijvoeding via mijn vinger.

2 dagen later mochten we naar huis, en nu is het genieten hier. De borstvoeding is op gang, J. is erg ongeduldig maar ik weet zeker dat we gaan slagen met de bv.

Ondanks dat het weer een keizersnee is geworden kan ik er goed op terug kijken. Ze hebben deze keer naar me geluisterd en gelukkig bleef er een weeënstorm uit.
M:21072011
J :08012014
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 13 Jan 2014 16:52

Re: Mijn bevallingsverhaal

Fijn dat je er met een goed gevoel op terug kan kijken. Het klinkt alsof het allemaal prettig is verlopen.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 13 Jan 2014 17:34

Re: Mijn bevallingsverhaal

Wat een fijne bevalling, ondanks je pijn aan het mond. Nu ik dit lees begin ik al iets minder stellig te denken over een geplande keizersnee bij een tweede.

Fijn ook dat de voeding goed gaat! En het is zo'n schatje!
R. 2013
D. 2016
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 13 Jan 2014 17:58

Re: Mijn bevallingsverhaal

Carool schreef:Wat een fijne bevalling, ondanks je pijn aan het mond. Nu ik dit lees begin ik al iets minder stellig te denken over een geplande keizersnee bij een tweede.

Fijn ook dat de voeding goed gaat! En het is zo'n schatje!



Het schijnt beter te zijn om wel weeën gehad te hebben, ook al krijg je een keizersnee.
M:21072011
J :08012014
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:58

Bericht 13 Jan 2014 23:29

Re: Mijn bevallingsverhaal

Wat fijn dat iedereen naar je heeft geluisterd, en dat je terug kan kijken op een fijne bevalling. Zag al wat foto's voorbij komen, wat een lief mannetje!

Kan het er trouwens mee te maken hebben gehad dat de bevalling is begonnen door de kaakontsteking?
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 14 Jan 2014 03:41

Re: Mijn bevallingsverhaal

@CCC ja vlgs de gyn kon dat daardoor komen.
M:21072011
J :08012014
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 14 Jan 2014 08:06

Re: Mijn bevallingsverhaal

Wat een fijn verhaal HD! Ondanks de omstandigheden van afgelopen weken. Wat heb je je verhaal snel op een rij ook.
L2014 & H2017
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 14 Jan 2014 08:30

Re: Mijn bevallingsverhaal

Ik heb ook alles helemaal meegekregen. Ik was alleen van slag toen ik terugkwam op de verloskamer. Ze hadden wat dingen weggehaald en ik dacht dat we op een andere kamer waren maar het bleek de verloskamer te zijn. Voor de rest weet ik alles nog. Door de weeënstorm die ik bij M. had was die bevalling 1 groot gat.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem123

Bericht 14 Jan 2014 08:31

Re: Mijn bevallingsverhaal

Oh bevallen met zo'n zere mond. En een hoop verdriet wat betreft je man's oma.
Toch fijn dat het allemaal op zich goed verlopen is. En dat fladderen deed S ook. Herkenbaar.
Gelukkig gaat het voeden goed nu. Je hebt een mooi ventje erbij gekregen :heart:
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 14 Jan 2014 10:08

Re: Mijn bevallingsverhaal

Grappig Sarahkey. Mijn eerste is een zomerkindje en de tweede een winterkindje :thumbup:
M:21072011
J :08012014
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 14 Jan 2014 18:35

Re: Mijn bevallingsverhaal

Mooi verhaal HD. Je hebt een mooi manneke erbij
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 14 Jan 2014 20:19

Re: Mijn bevallingsverhaal

Happydobby schreef:
Carool schreef:Wat een fijne bevalling, ondanks je pijn aan het mond. Nu ik dit lees begin ik al iets minder stellig te denken over een geplande keizersnee bij een tweede.

Fijn ook dat de voeding goed gaat! En het is zo'n schatje!



Het schijnt beter te zijn om wel weeën gehad te hebben, ook al krijg je een keizersnee.


Weet je ook waarom?
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem123

Bericht 14 Jan 2014 21:25

Re: Mijn bevallingsverhaal

Happydobby schreef:Grappig Sarahkey. Mijn eerste is een zomerkindje en de tweede een winterkindje :thumbup:


Ik vind een winterkindje fijner, denk ik. Dan ga je het mooie weer tegemoet. Ik zie altijd best tegen de winter op en dan nog met een pasgeboren baby. Maar ach zal vast goed komen. :P
<<

Anoniem16

Bericht 14 Jan 2014 21:26

Re: Mijn bevallingsverhaal

Nee winterkindjes zijn helemaal niet leuk. Of nou ja de kindjes wel maar de periode is vreselijk. Vorig jaar de hele tijd die sneeuw... tot half maart, of later zelfs aan toe. Je kon niet eens naar buiten.
<<

Anoniem123

Bericht 14 Jan 2014 21:31

Re: Mijn bevallingsverhaal

Toen S werd geboren, -18, lag er een paar weken sneeuw maar hadden we een prachtig voorjaar. Heb heel wat afgelopen in mijn verlof, was gewoon echt fijn. Moest in mei weer beginnen en heb echt genoten. Nu krijg ik, als het goed is, verlof midden in de zomer en dat is ook wel fijn. Maar als het een natte herfst word kan ik het vele wandelen dit keer vergeten. Maar aan de ene kant maakt mij de maand echt niet uit wanneer een kindje komt. Dat er 1 bij komt is al een wonder. (al had ik niet de voorkeur voor december :angel: :P )
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 14 Jan 2014 22:03

Re: Mijn bevallingsverhaal

Nu lijkt het meer voorjaar dan winter.
En toen M. geboren werd in juli was het juist koud. Niet echt een zomer.
M:21072011
J :08012014
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 14 Jan 2014 22:05

Re: Mijn bevallingsverhaal

Carool schreef:
Happydobby schreef:
Carool schreef:Wat een fijne bevalling, ondanks je pijn aan het mond. Nu ik dit lees begin ik al iets minder stellig te denken over een geplande keizersnee bij een tweede.

Fijn ook dat de voeding goed gaat! En het is zo'n schatje!



Het schijnt beter te zijn om wel weeën gehad te hebben, ook al krijg je een keizersnee.


Weet je ook waarom?


Ik neem aan omdat er dan bepaalde hormonen vrijkomen. En je kindje geeft dan zelf aan er klaar voor te zijn.
Geplande keizersnee doen ze in week 39 meestal, ik ben nu bevallen met 38+4.
M:21072011
J :08012014

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers