Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kleuterjuffen een vraagje rondom zelfstandig werken

<<

Anoniem16

Bericht 13 Jan 2014 22:10

Kleuterjuffen een vraagje rondom zelfstandig werken

Ik ben een beetje aan het zoeken naar een andere vorm van een planbord/ takenbord omdat ik het meer wil gaan richten op de individuele kinderen zelf. Ze hebben allemaal een laatje in de klas waarin ik nu kaartjes stop waarop het werkje staat. Maar ook dat is niet DE manier waarop ik het wil.

Ik ben nu zelf een blad aan het ontwerpen waarop kinderen 1 eigen werkje mogen kiezen en 1-2 werkjes gekozen door mij. Achter het werkje komt een klein evaluatiestukje ( met bijv. smileys waarop de kinderen kunnen aangeven hoe het ging)

Hoe pakken jullie het zelfstandig werken/ zelfstandig plannen aan?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 14 Jan 2014 14:29

Re: Kleuterjuffen een vraagje rondom zelfstandig werken

Ik heb een dag ingevallen bij de kleuters, waar alleen oudste kleuters in de klas zaten. De school wilde deze kinderen extra aandacht bieden aan taal vanwege het aspect dat het N2T kinderen zijn.

Als picto hadden ze gewoon zelfstandig werken. In het laadje hadden ze een blad zitten met picto's van werkjes waar ze uit konden kiezen. Op welke dag ze wat deden, dat maakte niet uit als ze alles maar in een week deden. Sommige dingen zoals knutselwerkjes werden wel gestuurd, maar verder hadden ze eigen keus. Hadden ze het gedaan, dan konden ze bij de docent een sticker halen die er achter werd geplakt.

Qua evalueren werd er nog niet veel aan gedaan. Het ging er vooral om dat de leerlingen zelf de keuze hadden uit dingen die ze moeten doen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 14 Jan 2014 18:26

Re: Kleuterjuffen een vraagje rondom zelfstandig werken

Wij werken voor groep 2 met weektaken.
Ze hebben een a4tje met 5 taakjes er op en mogen tijdens de speel werkles zelf bepalen wat en wanneer ze iets gaan doen.
Sommige kinderen doen 2 dingen op een dag, andere maar 1. We stimuleren ze wel om natuurlijk 1 ding per dag te doen, anders heb je het aan het einde van de week een beetje druk.
Het vakje achter het werkje moeten ze kleuren in de kleur van de dag waarop ze het gemaakt hebben, en als het goed gegaan is mogen ze een sticker plakken.
<<

Anoniem16

Bericht 14 Jan 2014 21:59

Re: Kleuterjuffen een vraagje rondom zelfstandig werken

Dank jullie wel voor je antwoorden.

Ik heb inmiddels zelf iets ontworpen. Misschien hoog gegrepen maar mijn kleuters zijn knap ;)
Ik heb een blad gemaakt waarop bovenaan staat natuurlijk de naam etc maar ook waar ze die week aan willen werken. Mijn kleuters zijn namelijk al gewend om mee te evalueren enzo.

Daaronder komen 2 werkjes die de juf kiest, onder dat vak voor de werkjes, komen smileys met verschillende lachjes, zo kunnen de kinderen aangeven hoe ze het werkje vonden gaan en er is eventueel ruimte om nog wat extra erbij te schrijven.

Na die 2 werkjes zit er nog een vak waarbij staat: 'dit werkje kies ik zelf'
Dus na de twee werkjes vd juf mogen ze ook zelf een werkje kiezen.

Ben benieuwd hoe het gaat werken.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers