Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe krijg ik meer rust?

<<

Anoniem331

Bericht 13 Jan 2014 18:35

Re: Hoe krijg ik meer rust?

Het is natuurlijk wel gewoon normaal gedrag wat ze vertoont. Ik weet niet eens meer hoe dat hier ging. Ik heb niet echt wat opgeruimd, maar weet ook niet of ik nu zoveel had staan wat leuk was om overhoop te halen.
Ik heb en had wel altijd 1 keukenla helemaal onderaan waar hun eigen spul in staat. Daar mogen ze aan komen, de andere laden niet.
Trouwens, het is wel een terugkerend iets, mijn oudste stond vanmiddag op de prullenbak om even wat van het magneetbord te halen, ze blijven vindingrijk!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 13 Jan 2014 18:39

Re: Hoe krijg ik meer rust?

Ik haal hier niet alles weg, maar ik vind ook niet echt veel erg. Hij mag de onderzetters van tafel gooien, hij mag de spullen uit mijn tas halen, hij mag door het hele huis heen. Alleen gevaarlijke dingen mogen niet (aan de lamp hangen, aan de toiletborstel likken).

Wat ik wel weg haal zijn snoertjes, hij kauwt daar altijd op. De oplader van 1 van onze telefoons heeft een blootliggend snoer, ik wil niet weten wat er gebeurd als hij daar op gaat knagen.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem162

Bericht 13 Jan 2014 18:43

Re: Hoe krijg ik meer rust?

ik heb alles weggehaald, platen, kaarsen, alles wat hij niet mocht hebben (behalve de tv en dvdspeler natuurlijk).
Ik werd zelf gek van de hele dag Nee zeggen en bovendien luisterde hij na een uur er echt niet meer naar.
Toen hij de plantenbak om trok en die bijna boven op hem viel heb ik alles weggehaald. Hij liep zelfstandig los met 9 maanden dus had echt niet het begrip dat het gevaarlijk was als hij aan de plantenbak zou hangen of wat dan ook dus daarom heb ik het weggehaald.
Hij weet nu prima wat wel en niet mag en bij een ander blijft hij ook prima van spullen af (het is vooral erg indrukwekkend als degene waar we op visite zijn Nee zegt :wink: )
<<

Anoniem331

Bericht 13 Jan 2014 18:45

Re: Hoe krijg ik meer rust?

Carool schreef:Ik haal hier niet alles weg, maar ik vind ook niet echt veel erg. Hij mag de onderzetters van tafel gooien, hij mag de spullen uit mijn tas halen, hij mag door het hele huis heen. Alleen gevaarlijke dingen mogen niet (aan de lamp hangen, aan de toiletborstel likken).

Wat ik wel weg haal zijn snoertjes, hij kauwt daar altijd op. De oplader van 1 van onze telefoons heeft een blootliggend snoer, ik wil niet weten wat er gebeurd als hij daar op gaat knagen.



Leg dat je kind maar eens uit, waarom dat gevaarlijk is :cheering:
<<

Anoniem28

Bericht 13 Jan 2014 20:13

Re: Hoe krijg ik meer rust?

Je verpest kinderen echt niet hoor, als je de dingen gewoon weg zet. Er is nou eenmaal een leeftijd waarop ze nog niet goed begrijpen dat ze van dingen af moeten blijven, ook al zijn ze heel interessant. Dat wordt vanzelf beter, je kunt beter uitleggen en ze gaan het wel snappen. Waarom zou je het jezelf onnodig moeilijk maken? Haal het spul wat een ontzettende aantrekkingskracht heeft toch gewoon weg, het wordt vanzelf wel beter.
<<

Anoniem186

Bericht 13 Jan 2014 20:23

Re: Hoe krijg ik meer rust?

Rejoy schreef:Je verpest kinderen echt niet hoor, als je de dingen gewoon weg zet. Er is nou eenmaal een leeftijd waarop ze nog niet goed begrijpen dat ze van dingen af moeten blijven, ook al zijn ze heel interessant. Dat wordt vanzelf beter, je kunt beter uitleggen en ze gaan het wel snappen. Waarom zou je het jezelf onnodig moeilijk maken? Haal het spul wat een ontzettende aantrekkingskracht heeft toch gewoon weg, het wordt vanzelf wel beter.


Nou, dit dus.
:good: (kan ik eindelijk deze smiley eens gebruiken ;-))
<<

Anoniem16

Bericht 13 Jan 2014 21:37

Re: Hoe krijg ik meer rust?

Ik vind het niets met verpesten te maken hebben maar ik pas er gewoon voor om spullen weg te zetten. Ze moeten dat maar leren. En N had met een maand of 10 echt allang in de gaten wat niet mocht hoor, ze zijn niet gek.
<<

Anoniem28

Bericht 13 Jan 2014 21:50

Re: Hoe krijg ik meer rust?

Blijkbaar ben je wel van mening dat kinderen niet leren om van dingen af te blijven als je spullen weg zet en dat is niet zo. Ik kan uit ervaring zeggen dat kinderen ook best leren om van dingen af te blijven als je het wel weg zet.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 13 Jan 2014 21:54

Re: Hoe krijg ik meer rust?

Ik had ook nog maar weinig dingen staan waar ze niet aan mocht komen. Verder bleef ik herhalen en herhalen. "Laat dat maar staan. Hier kan je wel mee spelen." en gaf haar dan bijvoorbeeld een oude afstandbediening of onderzetter o.i.d. Het woordje nee heb ik zoveel mogelijk vermeden, nog steeds trouwens. Als ik zelf de hele dag door "Nee, niet doen!" te horen zou krijgen zou ik gek worden. Mijn kind denk ik dus ook. Dat vermijd ik en bied daarom bijpassende, interessante alternatieven aan. Verder vergt deze fase veel geduld.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 13 Jan 2014 21:57

Re: Hoe krijg ik meer rust?

Overigens ben ik het eens met Rejoy. Mijn dochter is ook ontzettend netjes bij anderen, ondanks dat ik thuis 'verboden' dingen weg heb gezet. Ze zal bij anderen zeker niet zomaar aan frutsels op tafel zitten of aan planten plukken. Hooguit voelt ze eraan, maar dat is dan puur interesse voor wat het is, hoe de structuur van dat blad aanvoelt, etc. Ik ben erbij, beantwoord haar vragen en daarna gaat ze weer verder. Dat hoort in mijn ogen bij de onderzoeksfase.
<<

Anoniem97

Bericht 13 Jan 2014 22:01

Re: Hoe krijg ik meer rust?

Haha jans, dat heb ik ook hoor!
En hier net zo, ze hebben t echt wel geleerd hoor.
<<

Anoniem28

Bericht 13 Jan 2014 22:03

Re: Hoe krijg ik meer rust?

Dat hoort er toch ook gewoon bij? Thuis mag je nou eenmaal dingen wel die je bij iemand anders niet mag. Thuis mag de oudste alleen naar boven zonder te vragen, bij iemand anders niet. Thuis mag ze zelf in de kastjes spullen pakken, maar bij andere mensen maakt je de kastjes niet zomaar zelf open zonder te vragen. Volgens mij zijn kinderen heel goed in staat om dat soort dingen te leren. Een kind van 8 of 10 maanden beseft dat nog niet, maar een kind van een jaar of drie kun je dat prima leren.
<<

Anoniem186

Bericht 13 Jan 2014 22:08

Re: Hoe krijg ik meer rust?

Gaia schreef:Haha jans, dat heb ik ook hoor!
En hier net zo, ze hebben t echt wel geleerd hoor.


Haha, poeh, gelukkig!

Ik wil nog steeds deze lezen:
https://m.bol.com/nl/p/luie-ouders-hebb ... 006416494/ :banaan:
<<

Anoniem81

Bericht 13 Jan 2014 22:20

Re: Hoe krijg ik meer rust?

Hier zijn ze oud genoeg om te beseffen dat er verschil zit in de regels thuis, op kdv of bij familie/oppas. Thuis heb ik na veel vallen en opkrabbelen geleerd om de situatie aan te passen aan mijn gezin ipv mijn gezin aan de situatie, dat kost zoveel energie. En huis met leuke frutsels komt wel weer, kinderen zijn maar 1 keer klein. Heb liever dat mijn kinderen later zeggen "het was altijd gezellig thuis" ipv "het was altijd zo netjes thuis met leuke decoratie op tafel" :wink:
Dus hier lekker kleuren aan de salontafel en de breekbare spullen in een doos op zolder. Geeft zoveel meer ontspanning voor mij en de kinderen.
<<

Anoniem16

Bericht 13 Jan 2014 22:27

Re: Hoe krijg ik meer rust?

Mijn kinderen mogen ook kleuren aan de salontafel... alleen staan er dus gewoon wel windlichtjes waar ze heel erg goed van weten dat ze daar niet aan mogen komen. Heeft niets met wel/niet gezellig te maken maar met dat jij er anders in staat.

En uiteraard breekt er wel eens iets, maar dat is ook alleen maar een leerproces. Je kunt het allemaal bekijken vanuit je eigen perspectief. natuurlijk pas ik ook de situatie soms aan aan de kinderen maar mijn mening is dat dat niet goed is om alles maar continue aan te passen aan de kinderen.
<<

Anoniem97

Bericht 13 Jan 2014 22:30

Re: Hoe krijg ik meer rust?

Jans schreef:
Gaia schreef:Haha jans, dat heb ik ook hoor!
En hier net zo, ze hebben t echt wel geleerd hoor.


Haha, poeh, gelukkig!

Ik wil nog steeds deze lezen:
https://m.bol.com/nl/p/luie-ouders-hebb ... 006416494/ :banaan:



Oh dat lijkt me wel een leuk boek!

Ik laat de kinderen ook veel hun gang gaan trouwens, ze mogen best veel.
<<

Anoniem162

Bericht 13 Jan 2014 22:30

Re: Hoe krijg ik meer rust?

Inderdaad Stofzuiger, liever dat ze dat zeggen ja. Ik vind het voor hem en mezelf een stuk rustiger en prettiger als ik niet de hele dag loop te corrigeren

kleuren aan de salontafel... :wtf: mijn kind is echt achtergesteld die mag alleen aan de grote tafel zittend op de triptrap onder toeziend oog van mij kleuren :nopompom:
<<

Anoniem81

Bericht 13 Jan 2014 22:41

Re: Hoe krijg ik meer rust?

Hier maken ze zelf de sluiting van kinderstoelen open (Ikea) en dansen dan samen op de eettafel zodra ik me omdraai :laughcry:
En wat alleen niet lukt lossen ze dan wel samen op. Als ze overgaan op hun eigen taaltje ipv tekst die voor mij te volgen is, of samen staan te gniffelen, blikken uitwisselen die ik niet kan volgen... Dan gaan bij mij alle alarmbellen rinkelen.

Zo laag mogelijk bij de grond houden voorkomt hier weer enge valpartijen. Doekje en dettolspray als ze op bed liggen en evt potloodtekeningen die naast het papier kwamen zijn weg. Overigens mogen ze alleen kleurpotloden, stiften komen hier niet binnen, zo flauw ben ik dan wel weer :yes:
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 13 Jan 2014 23:59

Re: Hoe krijg ik meer rust?

M-Train schreef:
Snoes schreef:Ik zet hier ook echt niks weg, hij zal het toch moeten leren dat hij ergens niet aan mag komen.
R. snapt al heel goed wat "nee" wil zeggen. Als hij ergens aan zit wat niet mag, is het ineens héél stil, dus dan weet ik al hoelaat het is. Als ik dan zeg "nee R., dat mag niet" dan kijkt hij op met een bedrukt gezicht alsof hij betrapt is haha.

Overigens zet ik hem ook vaak in de eetstoel bij mij als ik aan het koken ben, vindt hij reuze interessant.


Bij mijn dochter werkt dit ook zo, bij zoon simpelweg totaal niet. Dus het ligt ook een beetje aan het hout waaruit je kindje gesneden is hoor.


Nou en zeker als je er 2 hebt van dezelfde leeftijd, dan mag je het jezelf gerust wel eens makkelijk maken ;).
We hebben hier niet veel prullen, maar de salontafel was hier tijdelijk toch echt wel leeg. Ik vond het heerlijk om daar niet de hele dag mee bezig te zijn.
En nu staat alles er gewoon weer en weten ze heel goed dat ze er niet aan mogen komen. Dus ze hebben het evengoed geleerd.

Maar goed, die fase ken ik nog maar al te goed, pff, haha. En met 14 maanden ongeveer was het echt op z'n hoogtepunt. Ik had echt geen moment rust.
Die hele kleintjes zijn soms zo roekeloos en ze stopten alles in hun mond. Vingertjes bij de scharnieren van de deuren. De ander die 'm dicht wil gooien. Ik kon m'n kont niet keren of er zat iemand in de plantenbak en als ik die daar weg wilde halen ( en mijn pak met billendoekjes even weglegde daarvoor ), dan was de ander ondertussen alle billendoekjes eruit aan het trekken.
Sinds een aantal maanden is het ineens zoveel makkelijker geworden. Ze zijn natuurlijk nog wel ondeugend en ondernemend, maar ze begrijpen meer. Ze kennen ook meer gevaar.

Maar het wordt dus allemaal beter :thumbup: en maak het jezelf vooral gemakkelijk! :D
Afbeelding
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2836

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 14 Jan 2014 09:19

Re: Hoe krijg ik meer rust?

Ik heb het ook voor mezelf makkelijk gemaakt. Er staat niets meer op de salontafel en op de vensterbank staan dingen die er rustig af kunnen vallen. Luuk weet heel goed dat iets niets mag maar dat inreresseert hem soms niet. Ik blijf hem corrigeren maar op deze manier maak ik het mezelf iets makkelijker.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Bimbam

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 15 Sep 2013 13:10

Bericht 14 Jan 2014 13:28

Re: Hoe krijg ik meer rust?

Hier ook een lege salontafel en lege vensterbanken, anders heb ik geen moment rust en daar pas ik voor. Hij begrijpt soms dondersgoed dat iets niet mag, maar luisteren, ho maar. Zo heeft ie een poosje constant de televisiekabel eruit getrokken. Zit je ineens met zwart beeld :laughcry: Hij weet dat het niet mag, maar zag het gewoon als een spelletje.
19-12-2012
04-07-2015
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 14 Jan 2014 13:40

Re: Hoe krijg ik meer rust?

Ik zoek naar een tussenweg. Ik heb een laag kastje wat niet op slot kan, nu zitten daar nog schalen in. Maar dat is vragen om problemen, dus doe ik daar plastic bakjes in binnenkort.
Maar tegelijk heb ik een hele huiskamer vol boekenkasten. Het is geen doen om overal de onderste planken van leeg te halen want dat is nogal wat boekenkast! Het is ook geen doen om de televisie en apparaten weg te halen. Tot nu toe gaat het goed, ik haal L. meestal zonder iets te zeggen ergens weg en geef hem iets anders om te doen. Maar hij wordt wel steeds eigenwijzer en tijgert steeds sneller. Ik wil ook niet de hele dag nee zeggen, maar ik wil ook niet mijn hele huis aanpassen, gewoon omdat het niet haalbaar is. Kastjes waar ik niet wil dat hij in gaat zet ik wel zo'n haakje op en verder vind ik het belangrijk dat hij zijn gang kan gaan in de ontdekkingstocht die leven heet.
<<

Anoniem80

Bericht 14 Jan 2014 17:32

Re: Hoe krijg ik meer rust?

Ik ben het met je eens Linda. Ik denk niet dat ze dat al snappen met 9 maanden. Ik heb bij Jason niets weggehaald en nu met Hayley ook niet. Hayley kruipt nu al en trekt zich ook al overal aan op en ze is pas 7 maanden... Ze snapt echt niet wat wel en niet mag. Gewoon weghalen als het gevaarlijk is en inderdaad lange adem kweken :)

Precies pompoen lekker laten ontdekken. Zoiets heb ik ook. Gevaarlijke dingen zorg ik dat ze niet bijkunnen maar verder
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 14 Jan 2014 17:35

Re: Hoe krijg ik meer rust?

Carool schreef:Ik haal hier niet alles weg, maar ik vind ook niet echt veel erg. Hij mag de onderzetters van tafel gooien, hij mag de spullen uit mijn tas halen, hij mag door het hele huis heen. Alleen gevaarlijke dingen mogen niet (aan de lamp hangen, aan de toiletborstel likken).

Same here. Het zijn toch nieuwe spullen voor zo'n kind, ik vond wel dat hij alles mag leren kennen en ontdekken. Nu speelt hij gelukkig vooral met z'n speelgoed.
#teammaple🍁
<<

Anoniem103

Bericht 14 Jan 2014 19:31

Re: Hoe krijg ik meer rust?

Ik heb bij m'n zoontje alles weggehaald, bij hem hielp afleiden totaal niet. We hebben zelfs een nieuwe kast gekocht voor de televisie waar ook de dvdspeler in kon. J. had echt een obsessie met de tv en dvd speler. Ik werd er gek van, hij was de hele dag alleen maar daarmee bezig. Als ik hem weggehaald had was hij alweer terug voordat ik me omgedraaid had.
Bij M. was bijna alles dus al weg maar zij was ook wat makkelijker af te leiden. Ik moest haar ook af en toe wel 20 keer ergens weghalen maar niet zo extreem als bij J.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers