Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


kasboekje

<<

Nina

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:13

Bericht 05 Sep 2013 11:21

kasboekje

Houden hier mensen ook een kasboekje bij? Nu ik alleen woon, wil (en moet) ik meer zicht krijgen op mijn uitgaven, want ik heb totaal geen idee wat ik waaraan uitgeef.

Heeft iemand misschien een overzichtelijk excelbestandje voor mij? Waar ik alleen de bedragen hoef in te vullen die het vanzelf optelt.

Helpt het jou om zo meer inzicht te krijgen in je uitgaven/inkomsten?
<<

Anoniem 63

Bericht 07 Sep 2013 00:12

Re: kasboekje

Ik heb een excelbestand wat ik daarvoor gebruik ja. Even googlen en je krijgt zo tientallen kant en klare bestanden! (wil m ook wel naar je doorsturen hoor, maar dan moet ik dat later doen vanaf een andere pc). Het is niet dat wij nu moeten bezuinigen ofzo, maar mocht er iets scheef komen dan kan ik vrij makkelijk terugvinden waar structureel het meeste geld heen gaat en waar we op kunnen besparen. We houden het nu dus bij zonder de kennis echt te gebruiken, haha.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 07 Sep 2013 20:36

Re: kasboekje

Ik heb een bestandje gemaakt met links een tabel met alle vaste uitgaven, rechts alle vaste inkomsten en ernaast kleine tabelletjes per categorie (boodschappen, spullen voor B, verzorging, extra (cadeautjes, dagjes uit enz). Daarin hou ik echt precies bij wat waar naartoe gaat, omdat we ongemerkt ZO veel pinden en ik aan het eind gewoon geen idee had waar het nou precies naar toe was gegaan. Hoop er zo wat meer inzicht in te krijgen.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 08 Sep 2013 13:17

Re: kasboekje

Dat ik alleen woonde hield ik mijn uitgaven ook bij in een words bestandje. Ik heb zo wel echt veel inzicht gekregen in mijn financiën.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:10

Bericht 08 Sep 2013 13:52

Re: kasboekje

Ik houd een Excel bestand bij waar ik iedere keer na mijn loon in bijhoud wat ik de komende tijd uit zal geven.
Ik krijg 1x per 4 weken loon en heb veel dingen die per maand van mijn rekening gaan. Dus ik zet er altijd bij wat er wanneer wordt afgeschreven en dan kijk ik of ik wat overhoud.
Het is wel prettig om bij te houden, want ik had op een gegeven moment gewoon geen inzicht meer in mijn financiele situatie en had het gevoel dat ik de grip verloor
<<

Nina

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:13

Bericht 08 Sep 2013 17:53

Re: kasboekje

Hmm.. misschien moet ik het toch eens doen, want ik heb geen flauw idee wat ik precies uitgeef. Ik pin wel alles dus kan het bijv. van september al goed bijhouden.

Ik kan alleen geen makkelijk exce bestandje vinden, Kenya zou jij de jouwe toch willen mailen? Of iemand anders die iets bruikbaars heeft?

Misschien zoek ik ook wel niet goed hoor, ben daar niet zo goed in.
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:26

Bericht 08 Sep 2013 19:49

Re: kasboekje

Ik heb toevallig van de week ook eens alles op een rijtje gezet omdat ik weinig inzicht had in wat er nu maandelijks in- en uitgaat.

Ik heb in Word gewoon een bestandje gemaakt met daarin alle vaste lasten en frequent voorkomende uitgaven (zoals de kapper) en wil die de komende maanden eens bij gaan houden.

Tevens heb ik mezelf een maandelijks boodschappen- en een 'overig'budget gegeven. Vooral om bewuster te worden van wat ik uitgeef en niet allemaal "nutteloze" spullen te kopen. Echt nutteloze dingen koop ik niet maar wel vaak niet noodzakelijke spullen en dingen die ooit, misschien, dan eens, handig zouden kunnen zijn.

Ik heb er helemaal niet aan gedacht dat via google misschien wel handige excel-bestanden te vinden zijn :nerd: , daar ga ik nog eens naar kijken! Dat zou helemaal handig zijn.
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Anoniem 63

Bericht 08 Sep 2013 19:54

Re: kasboekje

Nina schreef:Hmm.. misschien moet ik het toch eens doen, want ik heb geen flauw idee wat ik precies uitgeef. Ik pin wel alles dus kan het bijv. van september al goed bijhouden.

Ik kan alleen geen makkelijk exce bestandje vinden, Kenya zou jij de jouwe toch willen mailen? Of iemand anders die iets bruikbaars heeft?

Misschien zoek ik ook wel niet goed hoor, ben daar niet zo goed in.


PM je mailadres maar even!
<<

Nina

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:13

Bericht 09 Sep 2013 16:07

Re: kasboekje

Kenya schreef:PM je mailadres maar even!

Uuh hoe stuur ik hier een PM? :drunken:
<<

Anoniem12

Bericht 09 Sep 2013 16:08

Re: kasboekje

Nina schreef:
Kenya schreef:PM je mailadres maar even!

Uuh hoe stuur ik hier een PM? :drunken:

Muis op haar naam houden en dan kiezen voor 'privébericht'.
<<

Nina

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:13

Bericht 09 Sep 2013 19:23

Re: kasboekje

Hmm.. En hoe ga ik naar m'n inbox?
<<

Anoniem173

Bericht 09 Sep 2013 19:58

Re: kasboekje

Ik heb dat wel een tijdje gedaan maar begin er nu wel laks in te worden. Wel probeer ik altijd goed te kijken minstens 1/2 keer per week op mijn rekening en onze gezamenlijke rekening. Zodat ik wel Eem goed overzicht heb of alles nog goed loopt.
<<

Anoniem 63

Bericht 09 Sep 2013 22:06

Re: kasboekje


Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers