Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dieet vragen

<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 14 Jan 2014 16:31

Dieet vragen

Whoppa de kilo's mogen er weer vanaf. Buiten het gaan sporten wil ik ook gaan letten op wat ik eet. Dat wil zeggen niet meer snoepen en minder eten. Dit gaat me wel lukken. Ik wil alleen ook flink minderen met koolhydraten en daar loop ik een beetje mee vast. Geen brood, geen pasta, geen aardappelen. Ik ben dus op zoek naar verantwoorde alternatieven.

Als ontbijt kan ik best yoghurt eten. Maar ook als lunch en 7 dagen in de week wordt me dat te veel. Wat kan ik dan nog meer eten.

Als avond eten een klein stukje vlees en verse groenten gaat me ook wel lukken. Maar ook dat 7 dagen vind ik wat saai. Ik zou er een keer wat rijst bij kunnen doen, maar zoek nog andere alternatieve.

Wie helpt me?
<<

Anoniem119

Bericht 14 Jan 2014 16:44

Re: Dieet vragen

Ik vind het juist 's avonds het makkelijkst. Wij eten bijna altijd koolhydraatarm 's avonds. Niet 100% vrij, want soms wil ik inderdaad ook wel eens rijst, noodles of pasta, maar het komt zelden voor.

Wij eten met name heel veel groenten. In plaats van één soort groente, eten we vaak minstens drie soorten, soms nog wel meer. Veel curries en pastasauzen kan je prima met alleen vlees/vis en groenten maken. Ik kan echt oneindig veel gerechten bedenken waarbij je heel goed de koolhydraten weg kunt laten. Je kunt natuurlijk vrij simpel gewoon een vleesje en groente doen, soms vind ik dat ook lekker (gestoomde broccoli bijvoorbeeld, of juist eens geroosterde broccoli uit de oven), of zalm met wat gewokte spinazie etc, maar wat ik al zei: Meestal eten we wel meer soorten groenten door elkaar in stoofpotjes etc.

Soepen van groenten zoals pastinaak, pompoen, etc werken ook goed vullend.

Salades vul ik ook altijd met heel veel groenten en ipv croutons, rooster ik vaak wat pinda's, sesamzaadjes of amandelen. Zorg voor wisselende groenten zodat je zowel zachte smaken als een crunch hebt.

En ik heb ook wel eens courgette in stukjes of dunne plakken gesneden en gebruikt als soort pasta. Zelfde geldt voor bloemkool, kan je prima puree van maken voor ovenschotels.
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:33

Bericht 14 Jan 2014 16:49

Re: Dieet vragen

Een goed gevulde salade als lunch, is dat een optie? Je kan ook zorgen dat je wel koolhydraten eet, maar dan niet bij je avondeten, maar dan alleen bij de lunch. Dus bijvoorbeeld couscous, bulgur, quinoa, volkoren pasta of zilvervliesrijst door je salade?

En met avondeten; zorg voor extra groenten. Vooral rauwkost, ben je lekker lang op aan het kauwen. En an sich zijn koolhydraten helemaal niet zo slecht, maar kies dan voor de betere alternatieven. Volkoren pasta (of spelt), zilvervliesrijst, zoete aardappel, volkoren wraps, etc.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 14 Jan 2014 16:53

Re: Dieet vragen

Jules: ik wil gewoon eens proberen om zo min mogelijk koolhydraten binnen te krijgen. Rauwkost is inderdaad een goed idee, dankje.

Marin: dankje wel. Inderdaad meerdere groentens is een goed idee. Dan houd je het denk ik ook beter vol. Anders wordt het snel saai denk ik.

Eieren kan wel toch? Dan zou ik ook een boerenomelet kunnen maken
<<

Anoniem119

Bericht 14 Jan 2014 16:56

Re: Dieet vragen

Ella schreef:Marin: dankje wel. Inderdaad meerdere groentens is een goed idee. Dan houd je het denk ik ook beter vol. Anders wordt het snel saai denk ik.

Eieren kan wel toch? Dan zou ik ook een boerenomelet kunnen maken


Ja hoor eieren kan prima! Ik gooi vaak een eitje boven op de saus ook bijvoorbeeld, om het iets te laten vullen.

Wij eten al bijna twee jaar zo. Doordat we niet super streng er in zijn, is het prima vol te houden. We eten zelden rijst, pasta, en al helemaal vrijwel nooit aardappelen, maar omdat we het niet verbieden maar meer gewoon laten staan, is het veel beter vol te houden. Ik ben er volkomen aan gewend om alleen vlees/vis en groente te eten. Een enkele keer wanneer een gerecht echt beter tot z'n recht komt, eten we er dan koolhydraten bij, maar dan wel kleinere hoeveelheden.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 14 Jan 2014 16:56

Re: Dieet vragen

Soep is ook heel lekker als lunch (ik doe het zelfs wel eens als ontbijt maar daar zal niet iedereen van houden). Als je een bergje groenten koopt kun je in het weekend veel soep maken. Die kun je dan weer per portie in de vriezer zetten (wij eten veel emmertjes griekse yoghurt, die plastic emmertjes gebruik ik om eten in te bewaren). Kun je elke dag een ander soepie meenemen! Gekookte eitje erbij misschien, lekker.
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 14 Jan 2014 16:57

Re: Dieet vragen

Ella schreef:Eieren kan wel toch? Dan zou ik ook een boerenomelet kunnen maken
Zeker, je kunt ook eimuffins maken. Volgens mij is daar ook een topic over.
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 14 Jan 2014 16:59

Re: Dieet vragen

viewtopic.php?f=14&t=3842&p=122041&hilit=eimuffins#p122041

hier geeft Jans een recept voor eimuffins!
#teammaple🍁
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 14 Jan 2014 17:04

Re: Dieet vragen

Heb inderdaad het topic gezien met de ei muffins. Ei gerechten vind ik heerlijk. Dus dat moet wel goed komen. Hoe vaak eten jullie eieren in de week? Als ik boerenomelet eet dan gaan daar gauw al 3 eieren in. Ik eet dat nu dus 1x per week.

Soep is ook een goed idee.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 14 Jan 2014 17:07

Re: Dieet vragen

Ik eet een stuk of 8 eieren per week :)
#teammaple🍁
<<

Anoniem313

Bericht 14 Jan 2014 17:07

Re: Dieet vragen

Eieren kun je zoveel eten als je wilt, ze zijn erg gezond.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 14 Jan 2014 17:08

Re: Dieet vragen

Ze worden ook wel 'superfood' genoemd. De naam zegt het dus al!
#teammaple🍁
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 14 Jan 2014 17:10

Re: Dieet vragen

Kijk dat bied mogelijkheden :thumbup:

Ik kom al een heel eind zo. Hebben jullie nog andere alternatieve?
<<

Anoniem313

Bericht 14 Jan 2014 17:11

Re: Dieet vragen

Wasa vezelrijk crackers, zijn natuurlijk wel graanproducten, maar bevatten vrij weinig koolhydraten.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 14 Jan 2014 17:13

Re: Dieet vragen

Caulfield schreef:Wasa vezelrijk crackers, zijn natuurlijk wel graanproducten, maar bevatten vrij weinig koolhydraten.


Oke, dan zou dan mooi zijn, voor af en toe eens al lunch.

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers