Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mijn opa is overleden.

<<

Vintage

Kletskop

Berichten: 970

Geregistreerd: 02 Sep 2013 17:27

Bericht 09 Jan 2014 13:57

Re: Mijn opa is overleden.

Gecondoleerd en sterkte voor jou en je familie!
Happiness comes
from within you.
You'll never find it by
chasing relationships,
jobs, beauty, money.
Happiness Always
starts within.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 09 Jan 2014 13:59

Re: Mijn opa is overleden.

Gecondoleerd meis! Sterkte!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Travel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 694

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:28

Bericht 09 Jan 2014 14:19

Re: Mijn opa is overleden.

Gecondoleerd.
Het blijft vreselijk. Mijn opa is 3 maanden geleden overleden en hoewel hij door omstandigheden in het ziekenhuis lag wilde hij ook niet meer. 2dagen later is hij gestorven daar.
Blijft vreselijk.zeker als je je vader ook nog zo verdrietig ziet.
Sterkte.
https://www.instagram.com/handmade_by_linn/?hl=nl

20 januari 2013 Knuffelkont
14 april 2015 Draakje
24 april 2017 Deugniet
<<

Anoniem50

Bericht 09 Jan 2014 14:21

Re: Mijn opa is overleden.

Dank jullie wel.

Happinaz, ik voel me opgelucht en blij voor hem. Ik ben opgelucht en blij dat hem een langer ziektebed bespaard is gebleven. Vooral omdat dat zijn grootste angst was. Het ziektebed heeft precies een maand geduurd.

Op 9 december was mijn vader jarig en zag ik in zijn ogen dat het mis was. Twee dagen later lag hij in het ziekenhuis. Vanaf daar was hij of zijn heldere zelf, sliep hij of was hij een klein jongetje dat niet wist waarom hij in bed lag. Twaalf jaar geleden vertelde hij mij, in vertrouwen, dat dat niet de manier was waarop hij honderd wilde worden. Hij was daar toen al bang voor. Nu is hij daar waar hij wil zijn. En gelukkig heeft het maar een maand geduurd. Gelukkig voor hem. Want hoe oud ze ook zijn, missen wil je ze nooit.

Maar ik heb het idee dat ik me intens verdrietig moet voelen. En dat heb ik me ook wel gevoeld. Maar de laatste keer dat ik bij hem was heb ik al afscheid van hem genomen. Hij was er al niet meer. Lichamelijk wel, maar dat was het ook. Misschien werkt het voor mij wel zo?
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 09 Jan 2014 14:22

Re: Mijn opa is overleden.

Gecondoleerd. Sterkte! :hug:
2012
2016
2020

Instagram
<<

oasis

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1040

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:03

Bericht 09 Jan 2014 14:30

Re: Mijn opa is overleden.

Gecondoleerd, sterkte! :hug:
Waiting for a change to set us free
Waiting for the day when you can be you and I can be me
Waiting for hope to come around
Waiting for the day when hate is lost and love is found
Waiting for a change - Christina Aguilera
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 09 Jan 2014 14:47

Re: Mijn opa is overleden.

Gecondoleerd! Heel veel sterkte!
<<

Jordana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 457

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:33

Bericht 09 Jan 2014 18:02

Re: Mijn opa is overleden.

Heel veel sterkte :hug: :hug:
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 09 Jan 2014 19:44

Re: Mijn opa is overleden.

Gecondoleerd en heel veel sterkte! :hug:
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem50

Bericht 10 Jan 2014 17:49

Re: Mijn opa is overleden.

Vandaag is de rouwkaart in de bus gevallen. Ik moest toch wel even huilen toen ik het gedichtje las.

Sterven doe je niet ineens, maar af en toe een beetje.
En alle beetjes die je stierf, 't is vreemd, maar die vergeet je.
Het is je dikwijls zelf ontgaan, je zegt ik ben wat moe.
Maar op een keer dan ben je aan je laatste beetje toe.


Ik spreek natuurlijk continu over een ziektebed van een maand, maar zijn gezondheid was al twaalf jaar afnemende. Ik vind het een mooi gedicht.

Morgen ga ik met mijn pap naar opa in het uitvaartcentrum. Vandaag mocht ik ook, maar het leek me niet zo'n goed idee om samen met zijn zus en mijn oma te gaan.
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:12

Bericht 10 Jan 2014 17:58

Re: Mijn opa is overleden.

Gecondoleerd en veel sterkte!
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:26

Bericht 10 Jan 2014 18:01

Re: Mijn opa is overleden.

Gecondoleerd!

Dat gedichtje heb ik al regelmatig op een rouwkaart voorbij zien komen, het blijft me raken. Eigenlijk geldt dit voor iedere oudere, ziek of niet, ze leveren toch in. Maar je beseft het vak pas achteraf.

Rouwen is gevoel, probeer het dus niet te veel te beredeneren of er over na te denken. Voel wat je voelt en maak je niet druk om wat je niet voelt. Het werkt voor iedereen anders en komt vaak op onverwachtse momenten! Sterkte!
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 11 Jan 2014 03:25

Re: Mijn opa is overleden.

Gecondoleerd en veel sterkte!!
Afbeelding
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 11 Jan 2014 08:20

Re: Mijn opa is overleden.

Gecondoleerd en heel veel sterkte.
<<

Anoniem50

Bericht 11 Jan 2014 12:06

Re: Mijn opa is overleden.

Angela, dat is natuurlijk ook zo. Je kunt het op verschillende manieren lezen.

Vanochtend ben ik met mijn vader naar het mortuarium geweest. Opa lag in een eigen kamer met eigen naam. Het was in tegenstelling tot wat ik had verwacht aangenaam warm. Hij lag er mooi bij. Het gekke is dat ik 20 jaar geleden voor het laatst in een mortuarium ben geweest en mijn moeder mij toen vertelde dat oma sliep, maar dat ik toen goed doorhad dat ze niet sliep, maar dood was. Nu wist ik dat opa dood was en had ik op een gegeven moment zoiets van 'Word nu maar weer wakker, het heeft lang genoeg geduurd'. Maar hij wordt niet meer wakker...

Pap was heel erg emotioneel. Ik vind dat zo moeilijk. We zijn geen knuffel-familie, dus ik wist ook niet of ik hem nu moest negeren of een arm om hem heen moest slaan. Dat laatste heb ik niet gedaan, want ik wist niet goed hoe.

Dinsdag om 10.00u wordt mijn opa gecremeerd. Ik moet al vroeg aanwezig zijn, want ik hoor bij de familie. Ik moet dus ook in het rijtje staan om gecondoleerd te worden voor de dienst. Dat vind ik zo moeilijk. Maar het hoort erbij en dus doe ik het maar gewoon. Ik had alleen niet verwacht bij de familie te horen. Natuurlijk hoor ik bij de familie, maar ik heb niet het gevoel dat ik tussen dat rijtje moet staan. Ik doe het dan ook voor de familie. Beetje raar uitgelegd, maar het is een gevoel.
<<

Anoniem152

Bericht 11 Jan 2014 15:31

Re: Mijn opa is overleden.

Gecondoleerd en heel veel sterkte.
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 11 Jan 2014 15:46

Re: Mijn opa is overleden.

Gecondoleerd & veel sterkte!
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

Merle

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 221

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:44

Bericht 11 Jan 2014 16:09

Re: Mijn opa is overleden.

Vreselijk! Condoleerd en heel veel sterkte!
J. 06-04-09
R. 20-06-11
<<

Anoniem50

Bericht 14 Jan 2014 14:33

Re: Mijn opa is overleden.

Vandaag was de dag van de uitvaart. Gisteren had mijn vader gevraagd of ik om 09.10u bij hem kon zijn. En dat was ik ook. De ouders van mijn stiefmoeder waren er ook. We zijn vervolgens met drie aparte auto's naar opa en oma gereden om de overige familie te halen en zijn vervolgens met zes auto's in totaal naar het uitvaartcentrum gereden. Achter elkaar aan.

In het uitvaartcentrum was er een laatste gelegenheid om opa te zien. De kinderen hadden allemaal rood doorlopen ogen en mijn oma en zijn zus waren zo overstuur, dat ik het er moeilijk van kreeg. Iets voor de plechtigheid begon werd gevraagd of de kinderen wilden helpen bij het dichtdoen van de kist. Mijn vader en mijn oom (schoonzoon van opa) hebben de kist gesloten en dichtgeschroefd. Mijn tante, schoondochter van opa, vroeg of ik de kist misschien wilde dichtdraaien, omdat haar man (zoon opa) het niet wilde, maar ik zei dat het toch echt mijn taak niet was. Ik vond dat toch meer de taak voor de kinderen en schoonzoon/dochter.

Om 10.00u stipt begon de uitvaart. De toespraak was geschreven door mijn oom (schoonzoon opa) en dat kon ik heel erg merken aan het 'feit, punt, feit, punt'. Mijn oom heeft me vroeger geschiedenisles gegeven en dat ging net zo. Ik had mezelf nog zo beloofd om niet te huilen, maar Jannes werd nog niet ingezet of ik hield het niet meer droog. Ik had mijn hand op de knie van mijn vader gelegd om hem te ondersteunen, maar toen hij zag dat ik het moeilijk kreeg deed hij een arm om me heen. Make-up dat op mijn gezicht zat was inmiddels op mijn jasje gedrupt. Oma hoorde ik nog amper bij adem komen, zo overstuur als ze was. Zo erg.

En toen werd het laatste nummer ingezet van Frans Bauer. Er werd ons gevraagd om te gaan staan. We stonden te luisteren en opeens barste mijn stiefmoeder in snikken uit. Pas toen ik omkeek zag ik dat ze het gordijn dicht lieten gaan. En toen begon pap ook te snikken. En ik dus ook. En oma kwam niet meer bij.

En het gordijn is verdomme nog niet dicht of die twee nichten en hun moeder hebben de lachkick. Ik weet wel dat iedereen het op zijn of haar manier verwerkt, maar ik kon ze wel wat. We hebben vervolgens twee kopjes koffie gehad, werden gecondoleerd en zijn toen naar huis gegaan. Normaal zou je dan met oma meegaan, maar pap leek het beter om het in twee keer te doen. Huis van oma is heel erg klein en ze waren al met 8 en om ons 5'en er dan ook nog bij te hebben. Werd iets te druk voor haar.

Dit is voor het eerst dat ik het echt meemaak en ik hoop het niet vaker mee te maken. Ik vond het zo zielig dat oma zo overstuur was. En mijn tante (haar dochter) die haar continu vasthield. Bah. Mijn vader was ook overstuur, maar mijn oom (zoon opa) stond erbij en keek erna. Ik was de enige die zag dat hij had gehuild, anders had iedereen gedacht dat het hem niets deed.

Nu eens even tot rust komen. Sorry, warrig verhaal. Ik moest het gewoon echt even kwijt.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 14 Jan 2014 14:51

Re: Mijn opa is overleden.

Heftig hoor meis! :hug:
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers