Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


HaakBrei&Borduur Topic

<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 09:27

Bericht 13 Jan 2014 10:56

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Nienske wat gaaf die all stars

oreo die deken word mooi, mooie kleurtjes zo bij elkaar.

Mijn wol is onderweg, dus nog even geduld dan kan ik hem ook opzetten.
Nu kun je hem ook opzetten zonder lossen. Wie weet of daar ook een nederlandse beschrijving of filmpje van is.
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 13 Jan 2014 11:08

Re: HaakBrei&Borduur Topic

woezel schreef:Nienske wat gaaf die all stars

oreo die deken word mooi, mooie kleurtjes zo bij elkaar.

Mijn wol is onderweg, dus nog even geduld dan kan ik hem ook opzetten.
Nu kun je hem ook opzetten zonder lossen. Wie weet of daar ook een nederlandse beschrijving of filmpje van is.


Huh? Een haakwerk beginnen zonder lossen? Daar heb ik nog nooit van gehoord!!
<<

Anoniem12

Bericht 13 Jan 2014 11:13

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ja er zijn YouTube filmpjes van, maar die zijn volgens mij niet Nederlands. Ik heb me er ook niet echt in verdiept, vind lossen ook prima eigenlijk.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 13 Jan 2014 11:16

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Oh, ik háát die opzetlossen, of vooral het haken daar in daarna. Dit vind ik wel interessant!

Ik heb hier een beschrijving gevonden: http://www.wardi.dk/2008/05/no-foundati ... orial.html
<<

Anoniem12

Bericht 13 Jan 2014 11:18

Re: HaakBrei&Borduur Topic

De eerst toer op de lossen haak ik maar in 1 lusje. Net zo mooi en een stuk makkelijker.
<<

luthien

Kwebbel

Berichten: 285

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:23

Bericht 13 Jan 2014 14:39

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik heb volgens mij Sterremaan gespot in de FB groep van de CAL deken...

Niekske, wat fout die Allstars, maar wel grappig.

Oreo, het kleurenverloop van je deken is mooi zeg.
<<

Anoniem12

Bericht 13 Jan 2014 14:40

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ja, Sterremaan zit in die groep.

Ik niet meer haha!
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 13 Jan 2014 16:57

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Weet iemand toevallig of ze bij pipoos ook veiligheidsoogjes verkopen?
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 13 Jan 2014 16:59

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Nou, de laatste keer dat ik daar was in A'foort hadden ze een zeer karig aanbod!
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 13 Jan 2014 17:05

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Jammer dan maar even op internet zoeken waar de verzendkosten laag liggen. Heb voor nu maar 1 paar nodig vandaar..
<<

Anoniem12

Bericht 13 Jan 2014 18:25

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Wat voor soort/maat Siem?
<<

luthien

Kwebbel

Berichten: 285

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:23

Bericht 13 Jan 2014 19:13

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik heb er van de week een aantal gehaald bij een wolwinkeltje hier. 0,65 per paar. Ik wil eventueel wel eentje gewoon per envelop opsturen.
<<

dodo

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 191

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:44

Bericht 13 Jan 2014 21:45

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Rush, ik ben overnieuw begonnen en het is uiteindelijk gelukt!

Ja,ja ik heb de deken opgezet zonder lossenketting! Ik die bijna geen engels kan heb het wel via de engelse beschrijving (die staat in een bestand bij de de cal deken) voor elkaar gekregen d.m.v. hele duidelijke foto's .En ja ik vind het echt perfect werken.
Wat ik wel grappig vindt is dat mijn deken zonder lossenketting ongeveer 30 cm langer is dan toen ik het opgezet had met lossenketting. Nu had ik achteraf de lossenketting wel te strak gehaakt.

De allstars die ik voorbij zag komen zijn stiekem wel heel leuk!

Oreo wat een leuke kleuren gebruik je voor de deken! Past goed bij elkaar zo.

Edit: hetzelfde bestandje als wat pompoen in haar post heeft staan heb ik gebruikt. De foto's zijn erg duidelijk!
<<

Anoniem205

Bericht 13 Jan 2014 22:15

Re: HaakBrei&Borduur Topic

De lossenketting ben ik niet aan begonnen, had ik geen zin in en te veel gepriegel. Nu gewone lossen opgezet, gaat best. Zie dat ik wel erg scheef ben gegaan, ach, dan wordt de deken breder dan de bedoeling was. Kan mij het boeien, lekker warm tenminste! :)

Siem, wat voor maat heb je nodig? Ik heb hier een behoorlijk voorraadje. En ik heb een goed Etsy adresje voor je!
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 09:27

Bericht 14 Jan 2014 13:11

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Rush schreef:De eerst toer op de lossen haak ik maar in 1 lusje. Net zo mooi en een stuk makkelijker.


Hoe bedoel je dit?
Ga toch maar voor de lossen denk ik, want engels is niet mijn sterkste vak.
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 09:27

Bericht 14 Jan 2014 13:12

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik wacht nog op mijn pakket met wol dan kan ik ook aan de deken beginnen.
Vanmorgen mijn de ogen vd uil afgemaakt, dus die is nu klaar om in elkaar gezet te worden.
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 14 Jan 2014 13:21

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Na lang zoeken (oftewel opruimen) heb ik toch nog een paar oogjes gevonden. Ik dacht dat ik alleen nog 8 mm had liggen maar had nog een paar 13,5mm en die zijn geschikt voor de ooievaar. Maar bedankt voor het aanbod!

Hopelijk krijg ik de slak vandaag nog af of in ieder geval de onderdelen en dan kan ik morgen beginnen aan de ooievaar!
<<

Anoniem12

Bericht 14 Jan 2014 13:49

Re: HaakBrei&Borduur Topic

woezel schreef:
Rush schreef:De eerst toer op de lossen haak ik maar in 1 lusje. Net zo mooi en een stuk makkelijker.


Hoe bedoel je dit?
Ga toch maar voor de lossen denk ik, want engels is niet mijn sterkste vak.

Nou, als je een lossenketting gemaakt hebt, moet je daarna de eerste toer in de lossen haken. Het schijnt dat dit dus in 2 lusjes moet, wat lastig is. Ik heb het altijd in 1 lusje gedaan en hier nooit problemen mee gehad.
<<

Anoniem205

Bericht 14 Jan 2014 14:35

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik heb nu idd in twee lusjes gehaakt. Wat meer gepriegel, maar ik vind het idd mooier en steviger!
<<

Bimbam

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 15 Sep 2013 12:10

Bericht 14 Jan 2014 21:22

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Rush schreef:
woezel schreef:
Rush schreef:De eerst toer op de lossen haak ik maar in 1 lusje. Net zo mooi en een stuk makkelijker.


Hoe bedoel je dit?
Ga toch maar voor de lossen denk ik, want engels is niet mijn sterkste vak.

Nou, als je een lossenketting gemaakt hebt, moet je daarna de eerste toer in de lossen haken. Het schijnt dat dit dus in 2 lusjes moet, wat lastig is. Ik heb het altijd in 1 lusje gedaan en hier nooit problemen mee gehad.

Goh, weer wat geleerd. Nooit geweten dat het in 2 lusjes moet. Ik doe het ook altijd in 1 lusje, gaat prima. :yes:
19-12-2012
04-07-2015
<<

Anoniem123

Bericht 15 Jan 2014 08:32

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Dat heb ik ook nooit geweten. Ik doe altijd 1 steek in 1 losse zeg maar.
<<

Anoniem12

Bericht 15 Jan 2014 08:56

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Bimbam schreef:
Rush schreef:
woezel schreef:
Hoe bedoel je dit?
Ga toch maar voor de lossen denk ik, want engels is niet mijn sterkste vak.

Nou, als je een lossenketting gemaakt hebt, moet je daarna de eerste toer in de lossen haken. Het schijnt dat dit dus in 2 lusjes moet, wat lastig is. Ik heb het altijd in 1 lusje gedaan en hier nooit problemen mee gehad.

Goh, weer wat geleerd. Nooit geweten dat het in 2 lusjes moet. Ik doe het ook altijd in 1 lusje, gaat prima. :yes:

Ja, het schijnt dus dat je die lossenketting zo moet houden, zoals je een vaste ook maakt zeg maar. Dus 2 lusjes bovenop en daar steek je je naald doorheen. Nooit geweten, nooit gedaan. :banaan:
<<

luthien

Kwebbel

Berichten: 285

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:23

Bericht 15 Jan 2014 09:20

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik hou niet van lossenkettingen. Toen iemand kwam met die no-foundation chain ben ik dat gelijk gaan proberen en ik vond het even priegelen, maar een heel stuk prettiger dan je haaknaald door twee lusjes van de losse werken.
<<

Anoniem12

Bericht 15 Jan 2014 10:38

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ja, ik snapte al nooit waarom iedereen zo`n hekel heeft aan de lossenkettingen, maar als het door 2 lusjes moet dan zou ik 'm ook over willen slaan haha!

*Hoe is het met je kat luthien, nog blauw? :P *
<<

luthien

Kwebbel

Berichten: 285

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:23

Bericht 15 Jan 2014 10:49

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Rush, ze zal zich stevig hebben zitten wassen, want het plekje is een heel stuk lichter. Ze wil volgens mij ook haken, want ze ging er net vandoor met m'n haaknaald.
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers