Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mindere eigenschappen, wat doe je er aan?

<<

Anoniem186

Bericht 08 Sep 2013 09:30

Mindere eigenschappen, wat doe je er aan?

Wat zijn je mindere / slechte eigenschappen?

Accepteer je dat? Of probeer je daar nog iets aan te veranderen? En hoe doe je dat?
Wat vinden de mensen in je omgeving daar van?
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:23

Bericht 08 Sep 2013 09:34

Re: Mindere eigenschappen, wat doe je er aan?

In bepaalde mate eraan werken, zodat het voor mezelf en voor anderen het prettigst is in de omgang. Maar mijn mindere eigenschappen maken ook voor een deel mijn persoonlijkheid, dus ik wil ze ook in bepaalde mate leren accepteren!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 08 Sep 2013 09:43

Re: Mindere eigenschappen, wat doe je er aan?

Ik ben niet zo close met mijn telefoon, en dat zorgt er voor dat ik nooit snel terug app. Ik snap dat mensen dit echt vervelend aan mij vinden, maar ik heb gewoon niet altijd zin om mijn telefoon mee te nemen.

Ik probeer wel zodra ik een app lees iets terug te sturen, maar ik vergeet het nog vaak. Of ik lees hem gewoon veel te laat ofzo.

Ik ben wel echt aan het proberen dus om vaker bereikbaar te zijn, maar het lukt dus nog niet helemaal. (ik heb overigens mijn telefoon wel mee als ik alleen met R weg ga, maar dan op stil in de luiertas).
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem321

Bericht 09 Sep 2013 08:29

Re: Mindere eigenschappen, wat doe je er aan?

Ik ben erg ongeduldig en probeer dit niet te laten zien, want ik kan me voorstellen dat dit vervelend over kan komen.
Maar vaak brandt het me in van binnen. En dat kan in allerlei situaties zijn, bijv. een kennis die over iets staat te vertellen dat me totaal niet interesseert, iemand die enorm treuzelt aan de kassa voor mij (dan moet ik me inhouden om niet met mijn voet op de grond te gaan tikken) etc etc.
<<

Anoniem124

Bericht 09 Sep 2013 09:07

Re: Mindere eigenschappen, wat doe je er aan?

Ik luister soms slecht, of wek de indruk dat ik slecht luister. Ik probeer hier echt heel erg op te letten.

Verder ben ik al een hele tijd erg lusteloos, hiervoor let op op mijn voeding en neem ik allerlei vitamines.

Ik kan ook erg ongeduldig zijn. Werk ik op zich wel aan...als ik boos ben smijt ik al een hele tijd niet meer met dingen :thumbup: maar goed helemaal weg krijg ik deze eigenschap niet.

Ik wás soms nogal stellig en veroordelend. Dit is tot mijn grote vreugde sinds enige tijd echt compleet verdwenen.
<<

Zero

Bericht 09 Sep 2013 10:57

Re: Mindere eigenschappen, wat doe je er aan?

Ik ben soms nogal emotieloos. Als ik op mijn werk zit en iemand komt een foto af drukken voor een uitvaart, dan doet het me vrijwel niets terwijl mijn collega dan minstens een uur er over door kan gaan.
Ik heb ook niet altijd direct ergens een emotie voor, soms duurt het even (of zelfs dagen) voor ik pas echt weet hoe ik me voel over iets.
<<

Evalynn

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 66

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:39

Bericht 09 Sep 2013 11:01

Re: Mindere eigenschappen, wat doe je er aan?

Mijn oma moest altijd haar verhaal aan iedereen vertellen als ze iets onrechtvaardigs heeft meegemaakt. Dat soort dingen. En ik merk dat ik soms ook die neiging krijg, maar zeg dan tegen mezelf dat ik dat niet moet doen. Met negatieve verhalen of woorden is niemand geholpen. Je kan beter op het positieve fixeren.

Oh en ik heb nooit ergens zin in en zeg veel dingen al bij voorbaat af, maar dat probeer ik dus niet meer te doen en gewoon vaker ja te zeggen tegen dingen die normale mensen als 'leuk' ervaren (terwijl ik er dan wel tegenop zie maar het uiteindelijk best leuk heb)
<<

Anoniem186

Bericht 09 Sep 2013 14:23

Re: Mindere eigenschappen, wat doe je er aan?

Willemien schreef:Ik wás soms nogal stellig en veroordelend. Dit is tot mijn grote vreugde sinds enige tijd echt compleet verdwenen.


Dit is dus mijn probleem!
Ik had er niet zo heel veel last van, maar anderen kennelijk wel. En het zorgt er voor dat ik andere mensen van me af stoot of überhaupt niet dicht bij me komen. En daar baal ik verschrikkelijk van.
Dat veroordelende heb ik trouwens niet zo (hoewel dat dus wel zo over kan komen), maar dat stellige heb ik dus wel heel erg.
Echt heel vervelend, ik heb ook geen idee hoe ik dat kan minderen.

Weet je niet hoe dat bij jou is gegaan?
<<

Anoniem124

Bericht 09 Sep 2013 14:40

Re: Mindere eigenschappen, wat doe je er aan?

Jans schreef:
Willemien schreef:Ik wás soms nogal stellig en veroordelend. Dit is tot mijn grote vreugde sinds enige tijd echt compleet verdwenen.


Dit is dus mijn probleem!
Ik had er niet zo heel veel last van, maar anderen kennelijk wel. En het zorgt er voor dat ik andere mensen van me af stoot of überhaupt niet dicht bij me komen. En daar baal ik verschrikkelijk van.
Dat veroordelende heb ik trouwens niet zo (hoewel dat dus wel zo over kan komen), maar dat stellige heb ik dus wel heel erg.
Echt heel vervelend, ik heb ook geen idee hoe ik dat kan minderen.

Weet je niet hoe dat bij jou is gegaan?


Bij mij ging dat als volgt: altijd heel goed weten hoe ik kinderen opvoed, tot ik ze had. Echt serieus álles waar ik een mening over had is hier al de revue gepasseerd. Verder ben ik echt heel ziek geweest en werd ik na de bevalling depressief. Ook daar vond ik vanalles over. Ik werd ineens alles wat ik vond. Schaamde me dood. En merkte dat mensen ineens van alles over mij vonden ook. Heel naar gevoel. Ik ben alles opnieuw onder de loep gaan nemen, heb geleerd dat je pas kan oordelen over situaties en keuzes als je er zelf in steekt. En dat dat vaak héél anders voelt dan je denkt.
<<

Anoniem 52

Bericht 09 Sep 2013 14:56

Re: Mindere eigenschappen, wat doe je er aan?

Tuurlijk heb ik slechte eigenschappen, maar 't slechte én 't goede, maakt wie ik ben, dus ik omarm het.

Ik ben bijzonder eigenwijs en doe voordat ik denk, ik draag mijn hart op de tong en dat brengt me regelmaat in de problemen. Daarnaast kan ik soms behoorlijk tactloos zijn en oblivious voor andermans gevoelens.

Hoe ik 't oplos? Ik ben eerlijk. Naar andere, maar vooral naar mezelf. Ik durf de hoge drempel van 'Excuses' over te stappen en dat neemt vaak het ergste 'geprik' weg.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 09 Sep 2013 15:13

Re: Mindere eigenschappen, wat doe je er aan?

Mijn vervelendste eigenschap, waar anderen ook last van hebben, is dat ik heel vaak te laat kom. Mijn moeder heeft dat ook en toen ik nog thuis woonde, vond ik dat vreselijk en kon ik me niet voorstellen dat ik ooit zelf zo zou worden. En nu ben ik dus zo :nopompom:

Ik probeer er echt aan te werken. Als ik weet dat ik 's avonds weg moet, bedenk ik van tevoren hoe veel tijd ik nodig heb om me klaar te maken en hoe laat ik dan moet stoppen met werken of klaar moet zijn met eten om nog op tijd te kunnen zijn. En dan nog lukt het me niet, heel frustrerend... Ik kom meestal op de laatste minuut ergens aan, ook als ik dochter naar school moet brengen of moet ophalen 's middags. Sinds ik kinderen heb, is het helemaal erg trouwens. Te vroeg komen vind ik echter ook vervelend, dus áls ik dan een keer ruim op tijd klaar ben, ga ik nog allemaal dingen bedenken die ik nog snel kan doen. En dan ben ik alsnog te laat...
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers