Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kleuterfiets

<<

Anoniem255

Bericht 29 Dec 2013 18:41

Kleuterfiets

Welke fiets hebben jullie voor jullie kleuter?
Welk merk en wat heeft de fiets gekost?
Voor welke maat hebben jullie gekozen en hoe groot was/is je kindje?

We gaan zaterdag wel naar een fietsenzaak maar dan kan ik op internet alvadt rond kijken naar wat ik leuk vind voor haar.
<<

Anoniem75

Bericht 29 Dec 2013 18:45

Re: Kleuterfiets

Wij hebben een hele mooie van Van Cranenbroek. Daar hebben ze sinds een paar maanden ook fietsen te koop. Het is echt een mooie stevige fiets. Het is een 16 inch icl zijwieltjes en hij was normaal 120 euro maar we hebben 'm goedkoper. S. is vrij lang voor zijn leeftijd en hij kan nog net niet met zijn voetjes op de grond. Tegen die tijd dat de zijwieltjes eraf kunnen zal hij wel met zijn tenen op de grond kunnen.
<<

Anoniem255

Bericht 29 Dec 2013 18:49

Re: Kleuterfiets

Daar kunnen we ook eens gaan kijken!
Bedankt voor de tip.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 29 Dec 2013 19:27

Re: Kleuterfiets

Kan je dochter al zonder zijwieltjes fietsen? Mijn dochter heeft toen ze 4,5 jaar was leren fietsen op een 12 inch fiets (16 inch was daar te groot voor), toen ze eenmaal kon fietsen was die al snel te klein en ze fietst nu op een 16 inch fiets. Die fiets heeft mijn moeder in een 2ehands winkel gekocht voor 50 euro, ik weet zo eigenlijk niet wat voor merk het is.
Mijn dochter was ongeveer 1 meter 7 toen ze zonder zijwieltjes leerde fietsen op haar 12 inch fiets. en kon met die lengte ook al wel fietsen op een 16 inch fiets (maar die was dus net iets te groot om op te leren fietsen).
<<

Anoniem112

Bericht 29 Dec 2013 19:31

Re: Kleuterfiets

Wij hebben een loekie fiets gekocht via marktplaats 12 inch hij was toen drie jaar (voor zijn verjaardag) met zijwielen, twee maanden daarna kon hij al zonder zijwielen fietsen.
Nu word zijn fiets echt te klein en voor zijn verjaardag (half april) kopen we een 16 inch
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 29 Dec 2013 19:41

Re: Kleuterfiets

Onze dochter heeft vanaf dat ze ruim 2 is een loopfiets van Puky, afgelopen zomer is ze op een oude 12 inch gaan oefenen en in het najaar kan ze hier zonder zijwieltjes op fietsen.
Voor haar 4e verjaardag heeft ze een 16 inch van Lief! gekregen en dat is nog wel even wennen, maar gaat goed!
December 2009
juli 2012
<<

Anoniem75

Bericht 29 Dec 2013 20:28

Re: Kleuterfiets

Na hoelang oefenen (zonder zijwieltjes) konden jullie kindjes goed fietsen? Na een paar uurtjes oefenen of een paar dagen oefenen? En eerst met nog met 1 zijwieltje oefenen of gelijk zonder?
<<

Anoniem133

Bericht 29 Dec 2013 20:30

Re: Kleuterfiets

Mijn zoontje heeft een Loekie fiets, 16 inch. Eigenlijk voor zijn verjaardag, maar hij heeft hem nu alvast gekregen. Ik heb hem via Marktplaats voor een tientje gekocht, hij ziet er nog prima uit, alleen het zadel is iets beschadigd. Hij fietst nu nog met zijwielen, maar ik verwacht dat het niet lang zal duren voordat hij zonder kan.
<<

sabje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 572

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:05

Bericht 29 Dec 2013 21:06

Re: Kleuterfiets

Hier heeft hij een 12 inch fiets gehad voor zijn verjaardag. Hij is van de cranenbroek. Een mooie en stevige fiets. Was toen geloof ik 75 euro. Hij kan nu nog niet bij de grond, zal er nog wel een tijdje op kunnen.
Straks met oefenen ook fijn als hij bij de grond kan.
Ons boefje 24-08-2010
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 29 Dec 2013 21:19

Re: Kleuterfiets

Razz, mijn dochter kon na 5 minuten oefenen fietsen, nog niet zelf wegfietsen, dat had ze na 2 dagen opeens door. En het duurde ook wel een week totdat ze niet meer met haar voeten over de grond sleepte om te remmen maar de trappers gebruikte.
We hebben wel een paar maanden daarvoor ook al een keer haar zijwieltjes eraf gehad maar toen vond ze het nog te eng en was ze er duidelijk nog niet aan toe.
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 29 Dec 2013 22:11

Re: Kleuterfiets

Na 1 avond kon ze het redelijk, de 2e avond had ze de smaak helemaal te pakken en fietste ze met mij mee naar de supermarkt (ik met de wandelwagen).
Met 1 zijwiel vond ze maar niks, we hebben dus meteen beide wielen eraf gehaald en eerst haar vastgehouden met fietsen en dan langzaam (stiekem) loslaten.
December 2009
juli 2012
<<

Anoniem75

Bericht 29 Dec 2013 22:36

Re: Kleuterfiets

Dat is vrij rap dan! Wij laten 'm eerst nog even wennen aan het fietsen met zijwieltjes en willen als de winter voorbij is hem proberen zonder zijwieltjes te laten fietsen. Hij kan nu sinds 3 weken goed fietsen. Een driewieler heeft echt lang geduurd voordat hij het snapte maar en een fiets was gelijk geen probleem.
<<

Anoniem 82

Bericht 29 Dec 2013 22:43

Re: Kleuterfiets

Hier heeft ze net een 12 inch fietsje gekregen, zo goed als nieuw, voor 30 euro gekocht op marktplaats. Ze is nu ongeveer 1 meter lang. Het is er eentje met zijwieltjes, en we hebben bewust voor 12 inch gekozen omdat ze daar nu het makkelijkst op kan leren fietsen, 16 inch is echt nog te groot. Ik zou dus denk ik ook wel even goed gaan passen, en eventueel heb je ook van sommige merken nog de tussenmaat 14 inch.
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 29 Dec 2013 23:25

Re: Kleuterfiets

M is nu 4,5 en rond de 1.02 denk ik.
Ze fiets op een 12inch fiets (nog niet zonder zijwielen) en dat gaat nog heel goed.
Denk dat ze nog niet goed zal zitten op een 16 inch fiets.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Anoniem97

Bericht 30 Dec 2013 08:27

Re: Kleuterfiets

Mijn zoontje kreeg voor zijn 2de verjaardag een 12" fiets, van de zomer fietst hij daarop zonder zijwielen en voor zijn 4de krijgt hij een 16"fiets.
Merk en prijs weet ik zo niet meer.

@Razz, mijn zoontje heeft een loopfietsje waar hij ook veel mee speelde, dus van de zomer hadden wij gewoon de zijwielen eraf gehaald en fietste hij zo weg.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 30 Dec 2013 13:00

Re: Kleuterfiets

Toen mijn zoontje 3 werd heeft hij een 12 inch fiets gekregen met zijwielen van vrienden voor zijn verjaardag (hun zoontje was er te groot voor geworden).
Daar heeft hij tot afgelopen zomer op gefietst. Sinds het voorjaar zonder zijwielen. Hij heeft dat toen bij zijn vader geleerd, dus ik weet niet hoe snel dat ging.

Deze zomer heeft hij op vakantie een nieuwe (tweedehands) fiets 16 inch van mijn ouders gekregen. Daar fietse hij toen zo op weg en heeft hij de hele week op de camping niks anders gedaan.
Toen het nog mooier weer was en ik ook nog een beetje conditie had om te fietsen gingen we ook regelmatig op de fiets naar school (10 min.). Zo leert hij ook mee fietsen in het verkeer.
Afbeelding
Afbeelding
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 30 Dec 2013 14:27

Re: Kleuterfiets

Razz schreef:Dat is vrij rap dan! Wij laten 'm eerst nog even wennen aan het fietsen met zijwieltjes en willen als de winter voorbij is hem proberen zonder zijwieltjes te laten fietsen. Hij kan nu sinds 3 weken goed fietsen. Een driewieler heeft echt lang geduurd voordat hij het snapte maar en een fiets was gelijk geen probleem.

Ze heeft wel eerst met zijwieltjes gefietst, denk een maandje of 2. Wij hadden haar een paar keer gevraagd of ze zonder zijwieltjes wou en dat wou ze nog niet, pas toen ze aangaf dat ze het wou proberen als wij haar vasthielden hebben wij ze eraf gehaald. Hier trouwens net zo met de driewieler, dat snapte ze echt niet, misschien ook wel omdat ze al een loopfiets had!?

Hier was de 12" niet meer te doen voor haar, maar dat komt ook omdat het zadel vastgeroest zat en we hem niet hoger konden zetten :)
December 2009
juli 2012
<<

Anoniem255

Bericht 13 Jan 2014 19:57

Re: Kleuterfiets

Bedankt voor alle tips.
Ik kon helaas zelf niet mee naar een fietsenwinkel maar mijn man is met haar wezen kijken en passen en de 16" is goed voor haar.
We hebben onderstaande fiets besteld:
http://www.fietsenopfietsen.nl/meisjesfiets-16-inch-paars.html
<<

Anoniem162

Bericht 13 Jan 2014 22:32

Re: Kleuterfiets

wat een leuke fiets!

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google [Bot]

cron