Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe doe je dat? Steunen bij liefdesverdriet

<<

Anoniem83

Bericht 12 Jan 2014 23:04

Hoe doe je dat? Steunen bij liefdesverdriet

Relatie van beste vriendin in uit na 5 jaar en ze gaat kapot van liefdesverdriet. Ik voel me echter alleen maar een beetje dom meepraten en jaknikken en proberen mee te leven en soms wat wijze woorden te zeggen. Ik vind het zo erg voor haar en zou het liefst een potje mee willen janken. Maar hoe kan ik er nou het beste voor haar zijn? Ik voel me zo uhm... stom en overbodig. Vooral omdat ik ook niet in de buurt ben nu, pas volgende week weekend weer.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 13 Jan 2014 01:52

Re: Hoe doe je dat? Steunen bij liefdesverdriet

Ik heb veel vriendinnen verloren tijdens mijn liefdesverdriet, omdat ze het nodig vonden bijv. mijn hele persoonlijkheid ook even onder de loep te willen nemen. Of zeiden dat ze niet langs konden komen en ik later een foto zag dat ze gezellig op het terras zaten. Dus als je er voor haar bent, dat is vaak al genoeg. Je hoeft niet steeds te vragen hoe het gaat, zolang ze maar te pas en te onpas haar verhaal kan doen. Meestal gaat het een tijdje goed (uurtje) en dan herinnert ze iets weer en dat moet eruit. Gewoon luisteren en verder gewoon dingen aanbieden. Filmpjes werken vaak goed (niet een romantische of 1 die aan haar ex doet denken) of een serie. Ik had weinig behoefte om naar buiten te gaan, want alles deed me aan hem denken.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9787

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 13 Jan 2014 10:16

Re: Hoe doe je dat? Steunen bij liefdesverdriet

Eens met Marsy!
<<

Anoniem23

Bericht 13 Jan 2014 12:24

Re: Hoe doe je dat? Steunen bij liefdesverdriet

Ik zou het juist heel lief vinden als een vriendin met me mee huilt hoor, dus als je dat zo voelt zou ik dat vooral doen!
En inderdaad vooral luisteren en er zijn en doen wat zij wil.
Die persoonlijkheidsanalyses komen inderdaad later wel als het scherpste randje er af is, als daar uberhaupt behoefte aan is.
<<

Anoniem108

Bericht 13 Jan 2014 21:38

Re: Hoe doe je dat? Steunen bij liefdesverdriet

Er gewoon zijn lijkt mij het beste wat je kan doen en binnen je vermogen ligt. Je kan naar haar luisteren en proberen je eigen visie daarin voor je te houden, want vaak heeft iemand daar geen behoefte aan middenin het proces van liefdesverdriet. Wel denk ik dat, als de scherpe randjes eraf zijn, je dan wel 'kritischer' mag zijn, als dat nodig zou zijn om haar meer te kunnen steunen in het een plekje geven. Je voelt het wel aan wanneer dit aan de orde is.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron