Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Clean, fit & healthy-topic

<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 13 Jan 2014 19:21

Re: Clean, fit & healthy-topic

Geitenkaas is ook lekker in een salade (vooral in een spinazie salade of andere wat scherpere sla). Of een gekookt eitje in stukjes.
<<

Anoniem29

Bericht 13 Jan 2014 19:26

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik had vanmorgen trouwens een lekkere smoothie gemaakt. Hij was niet helemaal glad omdat ik geen blender heb, dus moest er op kauwen haha. Maar wel lekker.

Inhoud: Een mango, een kiwi en het sap van 1 perssinaasappel.

Afbeelding
<<

Mochi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 275

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:26

Bericht 13 Jan 2014 19:45

Re: Clean, fit & healthy-topic

Jans schreef:Mochi, ik had laatst een smoothie gemaakt met kokosmelk, maar ik vond dat echt heel vies! Ik vind dingen niet gauw vies, maar dit kreeg ik echt niet weg. Terwijl ik kokosmelk door m'n avondeten (soep, curry enz) wel heel lekker vind.

Ik ben ook echt een havermoutpap liefhebster. Het enige lastige vind ik dat het zolang duurt voordat het klaar is. 15 minuten koken en dan nog 10 minuten nawellen.
Toen ik nog werkte maakte ik het vaak al 's avonds klaar, dan hoefde ik het 's ochtends alleen nog kort op te warmen.


Ik doe mijn havermout altijd in de magnetron. 30 gram havermout, 180ml rijstemelk, 2min in de magnetron en dan is hij heerlijk!
<<

Anoniem273

Bericht 13 Jan 2014 19:51

Re: Clean, fit & healthy-topic

Serendipity, gekookt ei erdoor is ook lekker en vult goed. Of een Griekse salade met komkommer, paprika, tomaat, olijven, feta en oregano kruiden erdoor vind ik heel lekker. Ik eet graag salade met allerlei soorten rauwkost dat ik heb liggen en dan chilisaus en sesamsaadjes erdoor. Tonijn/zalm door een salade vind ik ook erg lekker!

Mijn man is nu speltwraps aan het bakken, met kerrie en verse bieslook erdoor. Het ruikt heerlijk dus ik ben benieuwd. Erin doen we een prutje van gekookte broccoli, zalm uit een blikje, maïs en roomkaas <3
<<

Anoniem29

Bericht 13 Jan 2014 19:52

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik kwam deze net tegen op een Tumblr Senrendipity. Vond hem wel passend bij je vraag haha :D

Afbeelding
<<

Anoniem156

Bericht 13 Jan 2014 19:56

Re: Clean, fit & healthy-topic

Wat een leuk plaatje, Tox!
<<

Anoniem38

Bericht 13 Jan 2014 20:02

Re: Clean, fit & healthy-topic

Hoe krijgen jullie genoeg koolhydraten binnen? Ik eet nu een tijd gluten, lactose en soja vrij. Ik merk aan mijn spieren dat ik niet genoeg binnenkrijg. Ik probeer salade met quinoa of gv pasta als lunch. Gv brood is echt vies. Bananenbrood is wel te eten. Ik maak ook weleens eimuffins of eiwraps, maar daar zitten mi niet zoveel koolhydraten in..
<<

Anoniem29

Bericht 13 Jan 2014 20:10

Re: Clean, fit & healthy-topic

Boekweit gebruiken. Is glutenvrij maar bevat wel redelijk wat kooldraten volgens mij. Lekkere boekweit pannenkoeken maken met banaan!

Of zelf een boekweit brood bakken (geen idee of dat kan, maar waarom niet?)
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 13 Jan 2014 20:10

Re: Clean, fit & healthy-topic

Mmm ik heb vanavond dit recept gemaakt, was erg lekker:

http://www.ah.nl/allerhande/recepten/10 ... ergroenten
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 13 Jan 2014 20:12

Re: Clean, fit & healthy-topic

Dat soort plaatjes ben ik ook al verschillende tegengekomen op Pinterest..ook voor smoothies trouwens.

Stofzuiger, thnx voor de link. Daar ga ik eens lekker rondsnuffelen.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem38

Bericht 13 Jan 2014 20:28

Re: Clean, fit & healthy-topic

Intoxicated schreef:Boekweit gebruiken. Is glutenvrij maar bevat wel redelijk wat kooldraten volgens mij. Lekkere boekweit pannenkoeken maken met banaan!

Of zelf een boekweit brood bakken (geen idee of dat kan, maar waarom niet?)


Dat heb ik vrijdag gedaan. Niet te adviseren om de banaan geprakt door de mix te doen... Ze werden niet gaar! Misschien maar eens wat bakken om mee te nemen naar het werk.
<<

Anoniem186

Bericht 13 Jan 2014 20:51

Re: Clean, fit & healthy-topic

Welkom meneer de uil! Ik haal mijn recepten altijd van internet (fora, blogs, receptensites). De laatste tijd steeds meer van www.volrecepten.nl
Veel supermarkten verkopen tegenwoordig veel biologische producten (tegenwoordig veel vraag naar, eindelijk). In verhouding zijn de biologische producten uit de supermarkt vaak goedkoper dan bij de NW of de ekoplaza. Alleen vaak verkopen ze de specifiekere producten niet in de supermarkt.
Ik ben ook groot voorstander van online shoppen. Op www.biovoordeel.nl koop ik vaak spullen in grote hoeveelheden, lekker makkelijk vind ik dat.

Jip, lastig is dat. Ik heb persoonlijk weinig verstand van glutenvrij eten (melk, ei en sojavrij vond ik wel even voldoende, haha). Er zijn veel glutenvrije producten te koop. Boekweit, gierst, quinoa, amaranth (ook een aanrader), mais en rijst zijn glutenvrije "granen". Ik denk dat je het beste zoveel mogelijk kan variëren.

Intoxicated, ziet er lekker uit die smoothie!

Ik ga straks die bananenontbijtmuffins maken, maar dan met speltmeel, ben benieuwd.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17373

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 13 Jan 2014 20:58

Re: Clean, fit & healthy-topic

Haha Tox kun je de volgende x ook een foto (laten) maken van hoe je dat overvolle glas voorzichtig op je stapeltje tijdschriften neerzet? :D
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem180

Bericht 13 Jan 2014 21:21

Re: Clean, fit & healthy-topic

Wij zijn ook weer op de gezonde tour. Vind het toch wel heel belangrijk en wil het weer beter oppakken. Voor m'n bevalling en borstvoedingsperiode wil ik ook in goede conditie zijn. Heb een lading biologische boodschappen besteld bij de Weegschaal en bij de AH de rest vers gehaald. Op de markt een kapitaal uitgegeven aan groente en fruit (niet eens biologisch). Echt goedkoop is het allemaal niet, maar ziek zijn is duurder (zegt m'n moeder dan, haha). Onze goede voornemens zijn met name: drastisch minderen met tarweproducten (zuurdesem en spel hiervoor in de plaats), dagelijkse groene of fruit smoothies, geen e-nummers, geen geraffineerde suikers, veel fruit en groente, meer vegetarisch eten (diner), meer noten, zaden en superfoods en alles wat van dieren komt zoveel mogelijk biologisch. We zijn niet echt bezig met koolhydraat arm eten, vind vooral de variatie van eten belangrijk en bewuste keuzes maken. We willen ook niet afvallen.

Ik ben nog opzoek naar afbakbroodjes (mag eventueel wel tarwe) zonder e-nummers. Waar kan ik die vinden? Heb nu bio afbakpistoletjes van de AH (voor het weekend), maar ik vind dat daar relatief veel (onbekende) ingrediënten inzitten. Ik weet dat vleeswaren niet echt gezond zijn, maar wat zijn de betere varianten? Ik mag op dit moment geen rauw eten, dus de keuze wordt ook best beperkt.

Ik merk direct resultaat dat ik nu weer gezonder eet. Een beter humeur en meer energie. Zouden echt meer mensen moeten doen! Heb voor morgen een overnight oat klaar staan, maar vraag me af of ik het goed heb gedaan? Heb melk met havermout in een glas gedaan en daarbij fruit, noten, zaden, honing en kaneel. Doe ik het zo goed?

@ Jip83: in aardappelen zitten toch ook koolhydraten? En lijkt me glutenvrij.
@ Azi: hoe maak je speltwraps?
<<

Anoniem273

Bericht 13 Jan 2014 21:30

Re: Clean, fit & healthy-topic

Recept speltwraps:

200 Gr speltmeel
400 ml water
2 eieren
Twee el verse bieslook
1 tl kerriepoeder

Goed roeren, net als pannenkoeken bakken tot wat taai worden. Heel lekker!
<<

Anoniem180

Bericht 13 Jan 2014 21:34

Re: Clean, fit & healthy-topic

Klinkt goed en makkelijk Azi! Eten jullie dat gewoon als avondeten? Ik ben dan zo a-creatief met dat soort dingen, want ik zou niet weten wat ik er dan op moet doen. Waarschijnlijk groente en vlees/vis, maar hoe zorg je ervoor dat het wat smaakvoller wordt? Sausje, dressing?
<<

Anoniem273

Bericht 13 Jan 2014 21:38

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ja, wij hadden dit vanavond! Gekookte broccoli gestampt, blikje zalm erdoor, mais en wat kruidenkaas en peper/zout.
<<

Anoniem38

Bericht 13 Jan 2014 21:41

Re: Clean, fit & healthy-topic

Robin schreef:
@ Jip83: in aardappelen zitten toch ook koolhydraten? En lijkt me glutenvrij.


Ja, maar ik bedoelde meer overdag.

Die wraps lijken me ook makkelijk en lekker! Kan vast ook met boekweitmeel!
<<

Anoniem180

Bericht 13 Jan 2014 21:46

Re: Clean, fit & healthy-topic

Jip83 schreef:
Robin schreef:
@ Jip83: in aardappelen zitten toch ook koolhydraten? En lijkt me glutenvrij.


Ja, maar ik bedoelde meer overdag.

Die wraps lijken me ook makkelijk en lekker! Kan vast ook met boekweitmeel!


Ooh.. ja dat is alweer een stuk lastiger. Je zou misschien een salade kunnen maken met aardappelblokjes? Of zelf een huzarensalade maken, daar gaat ook aardappel in dacht ik.
<<

Anoniem187

Bericht 13 Jan 2014 21:49

Re: Clean, fit & healthy-topic

Intoxicated schreef:Zalm of tonijn?

Ik ben niet zo van de salades, maar dat is het eerste wat in mij opkomt :)


Ik lust qua vis alleen garnalen, mosselen (niet koud) en inktvis (niet koud). Dus kan er qua vis alleen garnalen ingooien hahaha.
Andere lunchgerechten mogen ook, als ik het maar kan voorbereiden en koud kan eten :) Ik ben er echt zo slecht in. Gewend om altijd brood te eten, maar daar wil ik echt mee minderen..
<<

Anoniem187

Bericht 13 Jan 2014 21:51

Re: Clean, fit & healthy-topic

Aziraphale schreef:Serendipity, gekookt ei erdoor is ook lekker en vult goed. Of een Griekse salade met komkommer, paprika, tomaat, olijven, feta en oregano kruiden erdoor vind ik heel lekker. Ik eet graag salade met allerlei soorten rauwkost dat ik heb liggen en dan chilisaus en sesamsaadjes erdoor. Tonijn/zalm door een salade vind ik ook erg lekker!

Mijn man is nu speltwraps aan het bakken, met kerrie en verse bieslook erdoor. Het ruikt heerlijk dus ik ben benieuwd. Erin doen we een prutje van gekookte broccoli, zalm uit een blikje, maïs en roomkaas <3


Bedankt voor je tips!
Heb je van die speltwraps een recept? Die zou ik natuurlijk ook koud kunnen eten :) Alles wat ik in de sla gooi, gooi ik dan in de wrap..
<<

Anoniem187

Bericht 13 Jan 2014 21:53

Re: Clean, fit & healthy-topic

Aziraphale schreef:Recept speltwraps:

200 Gr speltmeel
400 ml water
2 eieren
Twee el verse bieslook
1 tl kerriepoeder

Goed roeren, net als pannenkoeken bakken tot wat taai worden. Heel lekker!


Ohh hier issie al! Thanks!

Intoxicated; thanks voor je Tumblr plaatje.. Voor morgen heb ik het toevallig goed gedaan, uit iedere rij heb ik iets!
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 13 Jan 2014 22:07

Re: Clean, fit & healthy-topic

Bedankt voor je reactie Jans. Ik ga de supermarkt eens goed uitpluizen en verder lekker op internet rondzoeken.
Wat jullie klaarmaken klinkt in ieder geval heerlijk en geeft me goede moed!
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem186

Bericht 13 Jan 2014 22:37

Re: Clean, fit & healthy-topic

Afbeelding

Sjonge, moeilijk zeg, een foto plaatsen. ;-)
Hier dus m'n ontbijtmuffins, ben benieuwd.
Laatst gewijzigd door Anoniem186 op 13 Jan 2014 22:40, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem273

Bericht 13 Jan 2014 22:39

Re: Clean, fit & healthy-topic

Serendipity, die wraps meenemen als lunch vind ik ideaal! En dan bijv met bladspinazie, geitenkaas, nootjes en agavesiroop. Echt heerlijk! Ik neem ook yoghurt mee als lunch of courgettepannenkoekjes van boekweitmeel.
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers