Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote borstvoedingstopic

<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 13 Jan 2014 10:30

Re: Het grote borstvoedingstopic

Carool schreef:Leuk dat jullie de foto zo leuk vinden, ik ben er ook erg blij mee. Maar de credits gaan naar Pompoen hoor, zelf maak ik niet van die mooie foto's.


Nee maar jullie zaten daar wel heel lief :wink:.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 13 Jan 2014 11:30

Re: Het grote borstvoedingstopic

Weet iemand of je kan voeden na een verdoving bij de tandarts/kaakchirurg?
M:21072011
J :08012014
<<

Bimbam

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 15 Sep 2013 12:10

Bericht 13 Jan 2014 11:34

Re: Het grote borstvoedingstopic

Happydobby, dat is een plaatselijke verdoving toch? Dan kun je gewoon voeden want die komt niet in je bloedbaan terecht.
19-12-2012
04-07-2015
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 13 Jan 2014 11:47

Re: Het grote borstvoedingstopic

Filoria en Pompoen, ik ga inderdaad op mijn werk nog kolven en twijfel erg tussen hand en elektrisch. Ik heb net wel wat ideeen opgedaan met de nieuwe kraamhulp. Ik wil inderdaad over een paar weken beginnen met flesoefenen. Ook leuk voor P, die het trouwens echt super doet met L. Ik ben echt weer verliefd op hem, mijn held, dus ik loop echt over van liefde op het moment :love:

P zei van de week ook dat hij nu L even noooog leuker dan dat hij mij vindt. Moet ik dat wel leuk vinden? :^^:
L2014 & H2017
<<

Anoniem315

Bericht 13 Jan 2014 12:20

Re: Het grote borstvoedingstopic

Haha, MzCharlotte, dat klinkt herkenbaar, die verliefdheid. Ik had vooral in de eerste weken na de bevalling dat ik ook weer helemaal verliefd op mijn man was en dat ik hem continue wilde aanraken, knuffelen en zoenen :love: En dat náást de liefde voor de baby. Eén grote liefde-aanval :heart:


Ik heb inmiddels 4 bakjes voeding in de vriezer staan van zo'n 130-150 ml elk. Ik wil die hele vriezer vol zien te krijgen voordat ik weer aan het werk moet :razz:
Het schiet nog niet echt op, maar ik kolf ook nog niet zo vaak. En soms gaat de gekolfde melk de fles in voor een 'oefening'. Ik merk dat mijn borsten ineens weer een stuk gespannener staan, dus de productie is waarschijnlijk wat omhoog gegaan.
<<

Anoniem315

Bericht 14 Jan 2014 17:31

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik heb vanochtend in één keer in zo'n 10 minuten tijd 150ml gekolfd uit m'n linkerborst. Het stond me toch onder druk! N. heeft gister ook enorm veel gedronken steeds, dus de productie heeft echt een flinke boost gehad. Wel fijn dat m'n vriezervoorraadje nu zo snel aangevuld wordt.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 14 Jan 2014 18:39

Re: Het grote borstvoedingstopic

Hoe gaan jullie eigenlijk om met afspraken? Volgende week is de gehoortest en ik wil misschien toch even naar de fysio. Maar zit een beetje met de voeding. Er zit nu natuurlijk nog geen ritme in.
L2014 & H2017
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 14 Jan 2014 18:39

Re: Het grote borstvoedingstopic

Gewoon meenemen en daar voeden of kolven en wat achterlaten.
R. 2013
D. 2016
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 14 Jan 2014 18:42

Re: Het grote borstvoedingstopic

In de brief stond dat we vooraf moeten voeden en voor fysio ben ik afhankelijk van mezelf. Ik vind het ook wel eng om buitenshuis te voeden. Hoe doe je dat?
L2014 & H2017
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 14 Jan 2014 18:52

Re: Het grote borstvoedingstopic

Buitenshuis voeden? Gewoon baby voor je leggen, shirt naar beneden en plop, drinken. Ging 9 maanden geleden nog niet zo makkelijk hoor, maar het wordt steeds makkelijker.

Als je voed op verzoek kan je voor de afspraak ook op jouw verzoek voeden, dus een half uurtje voor je weg gaat aanleggen zodat hij niet komt als je in die afspraak zit.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem166

Bericht 14 Jan 2014 21:39

Re: Het grote borstvoedingstopic

Haha, Carool, volgens mij herinner ik me nog een post van jou dat je voor het eerst buitenshuis moest voeden en dat je dat spannend vond. En vervolgens een trotse post dat je het gedaan had. En nu klinkt het alsof je nooit anders hebt gedaan en dat met het grootste gemak :ja: leuk!

Ik zou ook op tijd die kant op gaan en eventueel vooraf even aanleggen. Ook als de honger dan nog niet heel groot is, wordt er vast genoeg gedronken om het vervolgens te kunnen rekken tot de afspraak weer voorbij is. Voor voeden buitenshuis zou ik een topje aandoen met een shirtje eroverheen. Shirt omhoog, top naar beneden en baby aanleggen. Vervolgens kleding wat terug schuiven en vrijwel niets te zien. Eventueel kun je een hydrofiel over de baby leggen. Voeden in het openbaar kan echt zonder dat iemand borst ziet. Alleen het aanleggen is in het begin soms wat moeilijk.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 14 Jan 2014 21:42

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ja ik durfde dat ook niet hoor! Maar nu voed ik overal hoor, kind moet toch eten. Ik heb meestal een hemdje en een vest aan en doe gewoon mijn hemd naar beneden. R wil soms zo vaak drinken en dit is het minste gedoe.

En of je echt veel ziet? Misschien dat een voorjaar2013 moeder daar iets over kan zeggen?
R. 2013
D. 2016
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 14 Jan 2014 21:52

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik goed met een tepelhoedje en dat vind ik toch wel lastig om discreet te doen. Ik heb het zondag in een lege (nou ja mijn schoonfamilie en personeel zat er) lunchroom gedaan en gisteren in het ziekenhuis. Ik ben gewoon met mijn rug naar iedereen toe gaan zitten en mijn man heeft mij geholpen. Mirthe die mept het hoedje er steeds af dus dat is wel lastig.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 14 Jan 2014 22:07

Re: Het grote borstvoedingstopic

Sanne schreef:Haha, Carool, volgens mij herinner ik me nog een post van jou dat je voor het eerst buitenshuis moest voeden en dat je dat spannend vond. En vervolgens een trotse post dat je het gedaan had. En nu klinkt het alsof je nooit anders hebt gedaan en dat met het grootste gemak :ja: leuk!



Dit was precies mijn gedachte toen ik je voorlaatste post las Carool :-) Zo leuk om die ontwikkeling te zien, prachtige foto ook die Pompoen van jullie gemaakt heeft!

En wat voeden in het openbaar betreft, de eerste keer is even wennen, maar gaandeweg word je er steeds makkelijker in. Als ik niet zeker was of ik ergens rustig kon voeden, probeerde ik toch altijd thuis nog even te voeden, ook al vroeg ze er nog niet om. Meestal dronk ze dan toch wel wat en hield ze het daarop vol tot we weer thuis waren.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 14 Jan 2014 22:12

Re: Het grote borstvoedingstopic

Sanne, hoe gaat het nu eigenlijk met andere dingen drinken?
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 14 Jan 2014 22:15

Re: Het grote borstvoedingstopic

Carool schreef:Ja ik durfde dat ook niet hoor! Maar nu voed ik overal hoor, kind moet toch eten. Ik heb meestal een hemdje en een vest aan en doe gewoon mijn hemd naar beneden. R wil soms zo vaak drinken en dit is het minste gedoe.

En of je echt veel ziet? Misschien dat een voorjaar2013 moeder daar iets over kan zeggen?


Stukje borst ja, gewoon een mooi stukje borst. Ik heb die tien keer, of wat was het, dat je 'm aanlegde écht vrij weinig gezien. En ik zat er op een gegeven moment gewoon echt bovenop met mijn neus.
Scheelt wel dat je ook geen grote borsten hebt, dat maakt het wel iets lastiger. Maar inderdaad, rekbaar hemdje en shirtje aan, 't ene omhoog, 't andere omlaag, kind eraan ploppen en dan terugschuiven en idd evt. Hydrofieldoek er overheen. Ik heb helaas te kort live borstvoeding gegeven om er echt aan te wennen.
<<

Anoniem186

Bericht 14 Jan 2014 22:16

Re: Het grote borstvoedingstopic

En hoe gaat het afbouwen bij jou, muppetje?
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 14 Jan 2014 22:20

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik gooide buitenshuis er een hydrofieldoek over zodat niemand M. zag aanhappen.
J. heeft nog wat moeite met goed aanhappen dus buitenshuis zou ik nu nog niet goed durven. Misschien vanaf volgende week wel hoor.
M:21072011
J :08012014
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 14 Jan 2014 22:21

Re: Het grote borstvoedingstopic

Jans, dat gaat prima. Of beter, ik heb al n week niet meer gevoed.
Ik heb het erg zelf erg moeilijk mee gehad, maar L doet t super.

Ik ben donderdag zelfs ongesteld geworden uit mezelf. Vandaag zijn we bij de gyn geweest, maar die bestempelde dat echt als n 'cadeautje' en sprak uit dat ze niet verwachtte dat het vanzelf opgang zou komen. Dus ik heb meteen Clomid gekregen.
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Anoniem186

Bericht 14 Jan 2014 22:24

Re: Het grote borstvoedingstopic

Oh wat goed! Nou ja goed... Je snapt me wel. :-)
Ik snap dat je het er moeilijk mee had. Maar je bent niet over 1 nacht ijs gegaan wat je keus betreft. Dus het was goed doordacht. Ik hoop dat het gauw raak mag zijn en dat je het volgende kindje ook weer lekker kan voeden!
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 14 Jan 2014 22:27

Re: Het grote borstvoedingstopic

Dankje Jans!
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

ChiQ

Bericht 14 Jan 2014 22:33

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik, (die 3 weken dat Julian de borst kreeg) had een grote hydrofiel van aden & anais! Die zijn megagroot, echt fijn!
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 14 Jan 2014 23:31

Re: Het grote borstvoedingstopic

De foto's in dit topic inspireerden me vanavond nog tot het maken van deze twee foto's van mijn jongste vanavond. Ik vind het zo bijzonder dat ze mijn hele zwangerschap door is blijven drinken en ben echt benieuwd of ze straks als de baby geboren is, ook aan de borst blijft. Tandemen lijkt me heel mooi, maar ik kan me voorstellen dat ze best jaloers zal zijn, want ze deelt op dit moment niet graag (noch eten of drinken, noch speelgoed :angel: ).

Afbeelding

Afbeelding
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 14 Jan 2014 23:38

Re: Het grote borstvoedingstopic

ChiQ schreef:Ik, (die 3 weken dat Julian de borst kreeg) had een grote hydrofiel van aden & anais! Die zijn megagroot, echt fijn!


Dit is het antwoord op een vraag die ik wilde stellen. Thnx! Zijn die er ook met leuke printjes?

Edit: Als je m nog hebt, zou je m willen verkopen? Of is die met veel blauw?
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 14 Jan 2014 23:56

Re: Het grote borstvoedingstopic

Steep schreef:
ChiQ schreef:Ik, (die 3 weken dat Julian de borst kreeg) had een grote hydrofiel van aden & anais! Die zijn megagroot, echt fijn!


Dit is het antwoord op een vraag die ik wilde stellen. Thnx! Zijn die er ook met leuke printjes?

Edit: Als je m nog hebt, zou je m willen verkopen? Of is die met veel blauw?


Bij de hema hebben ze ook grote hydrofieldoeken!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers