Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Overgeven...

<<

Anoniem16

Bericht 11 Jan 2014 22:39

Re: Overgeven...

Ik heb verschillende technieken ;)

Op school gooi ik er vaak zand overheen, het zand absorbeert veel en ik heb zeil in de klas dus daarna is het snel opgeruimd. Thuis mik ik er een hoop keukenrol oid overheen, pak een emmer en gooi daar al het papier in.

MissKnutsel; deels herken ik dus wat je schrijft, het is lastig he. Overigens vind ik het bij mezelf niet eng ofzo maar voor de kinderen ben ik meteen bang voor uitdrogen en weet ik het wat allemaal.
<<

Anoniem18

Bericht 11 Jan 2014 23:15

Re: Overgeven...

Idd, een emmertje zand uit de zandbak werkt heel goed! Of anders soda, dat heb je vast wel in huis.
<<

Anoniem121

Bericht 11 Jan 2014 23:27

Re: Overgeven...

Ik heb van de jongste ondertussen zoveel kots op moeten ruimen dat ik m'n handen er niet meer voor omdraai. Eerst de kinderen hun kleren uit. Ik pak altijd een pedaalemmerzak, haal met keukenrol het ergste weg en gooi het papier gelijk weg in de zak. Daarna pak ik een handdoek, dweil daar de vloer mee, doe de kleding en de handdoeken in de was. Zet kind onder de douche en klaar is het klussie in 2 minuten. De maxi cosi was wel lastig :nopompom:

Als ik er nu zo over nadenk gaat het hier alweer een paar maanden goed. Wij hebben uit voorzorg domperidon in huis en zodra ze begint moeten we beginnen met ors omdat ze niet stopt met spugen. De laatste keer heeft het 2 weken geduurd en moesten we iedere dag melden bij de ha en hap.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 11 Jan 2014 23:31

Re: Overgeven...

Pff dat is niet niks Pluis, is er ook een oorzaak voor? Lijkt me dat je steeds in spanning daardoor zit..

R heeft misschien 25 keer een slokje melk teruggegeven sinds hij geboren is, hopelijk blijft hij zo weinig spugen :)
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem121

Bericht 11 Jan 2014 23:50

Re: Overgeven...

Er is geen oorzaak voor gevonden. Ze heeft het nu 3x gehad dat het 2 weken duurde. Ze heeft daardoor ook lang onder gewicht gehad. Eerst al 4 weken er over gedaan om op haar geboorte gewicht te komen en als ze wat aankwam werd ze ziek. Bij de laatste controle met 18 maanden had ze eindelijk een 'normaler' gewicht.

Als we thuis zijn is het vooral lastig maar we gaan ook regelmatig een week of weekend weg en dan heb je wel steeds in je achterhoofd dat je medicijnen mee moet nemen voor het geval dat. Ze is in die 3x maar 1x een nacht opgenomen geweest omdat ik helemaal op was.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 11 Jan 2014 23:56

Re: Overgeven...

Wat vervelend! Hopelijk blijft ze nu dan wel een tijd op een wat beter gewicht. Knap dat je het vol kan houden, zo lang een ziek kind achter elkaar, dat lijkt me echt heel erg frustrerend.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem123

Bericht 12 Jan 2014 06:02

Re: Overgeven...

S heeft pas voor het eerst echt gespuugd. Als baby veel gespuugd maar dat tel ik even niet mee. Was een hele grote straal en ik weet achteraf niet wie er meer schrok. S of zijn ouders haha. kaar ik dacht altijd dat ik het heel vies zou vinden, maar dat viel reuze mee.

Beterschap met de zieke kinderen.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 12 Jan 2014 06:38

Re: Overgeven...

Als bewoners van mijn werk overgeven ga ik zelf ook (bijna). Poep en plas opruimen, geen probleem; braaksel...Alleen bij mij kinderen heb ik er geen moeite mee. Ruben heeft nu 3 keer flink over me heen gespuugd en het doet me niks. De laatste keert toen ik 1 dag was bevallen van Mirthe en mijn man de hond aan het uitlaten was. Dat was niet fijn want ze begon toen ook te huilen. Eerst Ruben en mij omgekleed en schoongemaakt en toen maar met z'n 3e in ons bed gaan liggen. Dat moet een bijzonder gezicht zijn geweest, 3 beteuterde gezichten haha.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem97

Bericht 12 Jan 2014 07:51

Re: Overgeven...

Hier zijn ze na de kerst ziek geweest, dochter heeft 2 dagen overgeven en diarree gehad, zoon had maar 2 keer overgegeven en daarna wel wat diarree maar niet zo erg als dochter dus.

Ik heb zoveel mogelijk op proberen te vangen in de emmer, en als ik weet dat ze ziek zijn dan liggen er zoveel mogelijk baddoeken overal ( op bed/bank bijv)
En als er dan toch over de vloer heen gaat dan pak ik een emmer en sop en dweil t op maar meestal is dat de 3de of 4de keer dus is het niet zoveel meer..
<<

Summerlovin

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1404

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:10

Bericht 12 Jan 2014 08:45

Re: Overgeven...

Ik kon vroeger (al vanaf dat ik kon praten) ruim op tijd aangegeven dat ik moest spugen.
Mijn ouders hadden dan de tijd om een zakje in een emmer te doen en dan waren ze altijd (ruim) op tijd weer bij me terug. Daar waren ze heel blij mee, want ik was vaak ziek.

Zelf kan ik ook niet goed tegen het spugen van anderen. Tot nu toe 1 keer meegemaakt in mijn stageklas maar toen ruimde mijn mentor het op.
💗24-12-2019
💙07-03-2022 ⭐️06-06-2022
💙21-04-2023
<<

Anoniem73

Bericht 12 Jan 2014 13:17

Re: Overgeven...

mijn dochter heeft echt serieus nog nooit overgegeven, wel als klein baby´tje. Ze heeft altijd dunne ontlasting en koorts maar gelukkig niet overgeven.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 12 Jan 2014 14:13

Re: Overgeven...

Ik vind het vooral vervelend voor haar. Ik kan er goed tegen. Als ze overgeeft geraakt ze helemaal in paniek, dus dan is het nodig dat ik haar geruststel. Ik druk haar dan zonder problemen met kots en al tegen mij om haar even te troosten en ze dan proper te maken; kleren uit, wasmachine in, Louise in bad (papa wast en speelt dan), lakens de machine in en dweilen. Als ze overgeeft, verhuizen we samen naar de living; dan slaapt zij in de box en ik in de zetel, zo ben ik bij haar en loopt ons bed geen kotsgevaar.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem255

Bericht 13 Jan 2014 08:46

Re: Overgeven...

Ik kan goed tegen braaksel zolang het van mijn eigen kinderen, man of mezelf is.
Ik moet zelf zoveel overgeven door het jaar heen...
Onze zoon is er een beetje panisch voor. Als hij moet spugen dan wordt hij woest.
Dan gaat hij springen, wapperen, gillen, rondjes draaien en stampvoeten.
Dochter moest laatst overgeven toen ze in bed lag en ik had in de middag al haar playmobil uitgestald maar ze had er netjed omheen gedpuugd. Ik denk dat beide nu 2 of 3x ziek zijn geweest mrt overgeven.

Ik zorg altijd dat ze meteen uitgekleed zijn en obder de douche kunnen.
Ondertussen maak ik de rest schoon en zet ik de wasmachine meteen aan.
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:24

Bericht 13 Jan 2014 09:11

Re: Overgeven...

L. heeft twee keer een paar dagen overgegeven, waarschijnlijk van een buikvirusje. Het vervelende was dat het steeds 's nachts gebeurde. Gelukkig gaf ze dan zelf aan dat het gebeurd was. Een keer was het al helemaal vastgekoekt, waarschijnlijk heeft ze er toen eventjes in gelegen, zo sneu! Het bedje was zo verschoond en in de was gedaan, maar omdat ze lag toen het gebeurde, zaten ook haar haartjes helemaal onder. L. heeft krullen en ik moet haar dan echt helemaal in bad stoppen om het schoon te krijgen. Haren wassen is echt een drama hier, uiteindelijk meer drama dan het hele overgeven zelf.
Ik kan er zelf ook niet zo goed tegen. Op mn werk gooi ik er ook zand overheen, om de geur er vanaf te halen.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 13 Jan 2014 10:26

Re: Overgeven...

Ik weet wat ik moet doen als Ravi ziek wordt, zand halen :)
R. 2013
D. 2016
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google [Bot]