Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


voorjaar 2013 mama's

<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 04 Sep 2013 10:51

Re: voorjaar 2013 mama's

Ik was L.'s zonnebril ook kwijt! Ik heb me op vakantie helemaal suf gezocht want ik wist zeker dat ik hem mee had genomen (daar had ik 'm tenslotte voor gekocht). Uiteindelijk vond ik 'm gister thuis...
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 04 Sep 2013 10:55

Re: voorjaar 2013 mama's

Haha heel handig Pom poen. :P
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 04 Sep 2013 17:26

Re: voorjaar 2013 mama's

Ja, zucht. Héél handig...
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 08 Sep 2013 09:58

Re: voorjaar 2013 mama's

:cheering: :cheering: :cheering: :cheering: :cheering: :cheering:

Ik vier een klein feestje hier. Ik ben zo lang bezig geweest om R te laten rollen, omdat ze op het consultatiebureau dreigden met fysiotherapie. Sinds vrijdag rolt hij echt heel vaak van zijn rug naar zijn buik, dus wij waren al helemaal blij.

Nu ligt hij in de box, hij lag op zijn buik te spelen en hij hups een keer met zijn beentjes en rolt terug. Dus nu rolt hij van buik naar rug en weer terug en weer naar buik en weer terug.. Hij vindt het prachtig en ik kan wel weer huilen zo trots ben ik!

:cheering: :cheering: :cheering: :cheering: :cheering: :cheering:
R. 2013
D. 2016
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 08 Sep 2013 09:59

Re: voorjaar 2013 mama's

Wat goed Caroow! :cheering:
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 08 Sep 2013 10:18

Re: voorjaar 2013 mama's

Wiehooo, wat goed Carooow!! Kan me voorstellen dat je apetrots bent! En wat ik al zei, R. heeft gewoon gewacht tot hij het echt goed kon voor hij het ging doen!

En écht? Dreigden ze met fysiotherapie? :(
Lucas rolt ook nog niet, zal ik dan binnenkort ook wel horen dan!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 08 Sep 2013 10:20

Re: voorjaar 2013 mama's

Pom Poen schreef:Wiehooo, wat goed Carooow!! Kan me voorstellen dat je apetrots bent! En wat ik al zei, R. heeft gewoon gewacht tot hij het echt goed kon voor hij het ging doen!

En écht? Dreigden ze met fysiotherapie? :(
Lucas rolt ook nog niet, zal ik dan binnenkort ook wel horen dan!


Ja, voor de 6 maanden afspraak moest hij het kunnen :(

En inderdaad, R praat straks vast ook pas als hij al zinnen kan maken :D
R. 2013
D. 2016
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 08 Sep 2013 10:31

Re: voorjaar 2013 mama's

Oh dat wist ik helemaal niet. Nou ja het is gelukt toch! L. heeft ook nog een paar weken ;-). En anders gaan ze maar met hem fysiotherapieën hoor, zal mij een worst wezen, ik heb alle vertrouwen in L.!
<<

Jelin

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:05

Bericht 08 Sep 2013 11:45

Re: voorjaar 2013 mama's

Ik heb er niets over gehoord en mijn oudste was ook laat met rollen. Maar ja A wordt beperkt..
J: 2 maart 2008
A: 5 maart 2013
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 08 Sep 2013 11:52

Re: voorjaar 2013 mama's

Lynn schreef:Ik heb er niets over gehoord en mijn oudste was ook laat met rollen. Maar ja A wordt beperkt..


Huh hoe bedoel je?
R. 2013
D. 2016
<<

Jelin

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:05

Bericht 08 Sep 2013 12:28

Re: voorjaar 2013 mama's

Caroow schreef:
Lynn schreef:Ik heb er niets over gehoord en mijn oudste was ook laat met rollen. Maar ja A wordt beperkt..


Huh hoe bedoel je?


Over het rollen en de fysio. Maar in A's geval is dat niet nodig. J ging ook pas na 6 maanden rollen.

Maar super goed van R :cheering:
J: 2 maart 2008
A: 5 maart 2013
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 08 Sep 2013 12:47

Re: voorjaar 2013 mama's

A. heeft een spreidbroekje dus die kan veel moeilijker rollen natuurlijk!
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 08 Sep 2013 13:17

Re: voorjaar 2013 mama's

Volgens mij rolde Lotte ook pas zo rond het half jaar. Deden ze echt bij de 4 maanden controle al zo moeilijk?
Niels rolt vaak op zijn zij en heel af en toevan buik naar rug, maar dat isv of lgens mij meer geluk dan wijsheid.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 08 Sep 2013 15:18

Re: voorjaar 2013 mama's

Lynn schreef:
Caroow schreef:
Lynn schreef:Ik heb er niets over gehoord en mijn oudste was ook laat met rollen. Maar ja A wordt beperkt..


Huh hoe bedoel je?


Over het rollen en de fysio. Maar in A's geval is dat niet nodig. J ging ook pas na 6 maanden rollen.

Maar super goed van R :cheering:


Ja ik las het niet goed, ik dacht dat het over de toekomst ging, dat het cb had gezegt dat ze een beperking krijgt :confused: Ik dacht al, dat zegt een cb toch helemaal niet?
R. 2013
D. 2016
<<

Jelin

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:05

Bericht 08 Sep 2013 16:53

Re: voorjaar 2013 mama's

@ Caroow.. Nee joh, zo erg zijn nu ook weer niet.

Ik zeg voorlopig niets meer over rollen. :laughcry: Ik vond haar net op haar buik in bed. Dus het kan wel. :cheering:
J: 2 maart 2008
A: 5 maart 2013
<<

Anoniem180

Bericht 08 Sep 2013 17:19

Re: voorjaar 2013 mama's

@ Caroow: Ik vind die opmerking van het CB heel vreemd. Het komt ook niet overeen met de richtlijnen die ze moeten volgen. Voor omrollen (beide kanten op) staat 9 maanden. Vanaf dan hoeft er pas gekeken te worden of er wat hulp nodig is. Niet kunnen rollen met 5/6 maanden is absoluut niet zorgelijk of afwijkend. Daarbij is fysiotherapie nog altijd de eigen keuze van ouders en dus helemaal geen dwangmiddel.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 09 Sep 2013 12:50

Re: voorjaar 2013 mama's

Ja bij ons zei het CB dat ze vanáf 6 maanden zouden kunnen gaan rollen... en dat ik dan met inbakeren gestopt moest zijn eigenlijk.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 09 Sep 2013 12:57

Re: voorjaar 2013 mama's

Robin schreef:@ Caroow: Ik vind die opmerking van het CB heel vreemd. Het komt ook niet overeen met de richtlijnen die ze moeten volgen. Voor omrollen (beide kanten op) staat 9 maanden. Vanaf dan hoeft er pas gekeken te worden of er wat hulp nodig is. Niet kunnen rollen met 5/6 maanden is absoluut niet zorgelijk of afwijkend. Daarbij is fysiotherapie nog altijd de eigen keuze van ouders en dus helemaal geen dwangmiddel.



Ik denk ook dat ze in de war waren met zijn leeftijd. Ze vroegen ook al of hij eenkennig was en of hij al spullen van zijn ene in zijn andere hand gaf (met 4 maanden was dat), door zijn forse lichaam en bos haar ziet hij er ouder uit dus ik denk dat mevrouw niet op zat te letten.

En die richtlijnen, we kregen binnen 1 afspraak van 2 mensen te zien, de ene vond dat het hoog tijd was op hapjes te gaan geven en de ander adviseerde te wachten tot 5,5/6 maanden.
R. 2013
D. 2016
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 09 Sep 2013 15:07

Re: voorjaar 2013 mama's

R. rolt ook niet hoor.. Ze maakt zelfs geen aanstalten.

Maar wat goed van R. :cheering: :cheering: :cheering: Ik kan me voorstellen dat je heeeeeel trots bent.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 09 Sep 2013 15:55

Re: voorjaar 2013 mama's

Ra is ook ouder dan Ro he, hij is al bijna een half jaar!

Ik heb echt zin om te beginnen met de hapjes, nog eeeeven wachten.

R drinkt sinds een week ofzo veel minder overdag, en veel sneller, gaat echt makkelijk zo. Hij slaapt ook meer, hij valt elke keer tijdens het spelen in slaap op zijn buik, vermoeiend natuurlijk dat rollen :) Sowieso slaapt hij van ongeveer half 12 tot ongeveer 2 uur bijna altijd. Soms in bed, soms in de box, soms in de wagen.. Meneertje slaapt overal nog steeds.

Hebben jullie ook dat de cosi zo zwaar wordt? Ik kan hem echt niet helemaal tot de auto tillen (over de gallerij, in de lift, naar de parkeerplaats..) en op onze leen wandelwagen past hij niet. We laten hem nu maar in de auto staan en nemen R op de arm of in de wagen mee naar beneden.


Venzje, heb jij de buggy al in gebruik? Hoe loopt het? En hoe vindt M het? Is het makkelijk in- en uitklappen?
R. 2013
D. 2016
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 09 Sep 2013 16:01

Re: voorjaar 2013 mama's

Caroow schreef:Ra is ook ouder dan Ro he, hij is al bijna een half jaar!

Ik heb echt zin om te beginnen met de hapjes, nog eeeeven wachten.

R drinkt sinds een week ofzo veel minder overdag, en veel sneller, gaat echt makkelijk zo. Hij slaapt ook meer, hij valt elke keer tijdens het spelen in slaap op zijn buik, vermoeiend natuurlijk dat rollen :) Sowieso slaapt hij van ongeveer half 12 tot ongeveer 2 uur bijna altijd. Soms in bed, soms in de box, soms in de wagen.. Meneertje slaapt overal nog steeds.

Hebben jullie ook dat de cosi zo zwaar wordt? Ik kan hem echt niet helemaal tot de auto tillen (over de gallerij, in de lift, naar de parkeerplaats..) en op onze leen wandelwagen past hij niet. We laten hem nu maar in de auto staan en nemen R op de arm of in de wagen mee naar beneden.


Venzje, heb jij de buggy al in gebruik? Hoe loopt het? En hoe vindt M het? Is het makkelijk in- en uitklappen?


Ja, ze schelen 1 maand en 1 dag! :P

De fysio zei dat Ro lui is. Ze is vooral een kijker. Ze blijft eigenlijk altijd liggen zoals ik haar neer leg.

FIjn dat het allemaal wat makkelijker wordt en dat hij sneller/minder vaak drinkt. Ook handig dat hij zo makkelijk in slaap valt tijdens het spelen.

R. slaapt juist veeel minder. Ik merk echt dat ik haar af-en toe even in bed moet leggen. Als ik weg ben/ze speelt dna ziet ze zoveel, dan gaat ze niet slapen.

Ik vind de maxicosi ook zwaar worden! Ik kan hem nog wel tillen, maar loop er geen kilometers mee.

Ra. ligt al in de wandelwageninzet he? Hoe gaat dat?
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 09 Sep 2013 16:28

Re: voorjaar 2013 mama's

Als jullie je kindjes op de arm hebben en er komt iemand die nieuw voor ze is je (en je kind) begroeten duiken jullie kindjes ook zo weg in je armen? Lucas gaat wel lachen, maar duikt ook regelmatig met zijn hoofd in mijn armen weg of gaat de andere kant op hangen. Ik vind het echt zo schattig! Maar vraag me af of dit nou 'verlegen' is of dat het gewoon een soort spelletje is of zo, omdat hij ook zo gaat lachen erbij meestal.
<<

Jelin

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:05

Bericht 09 Sep 2013 16:31

Re: voorjaar 2013 mama's

Lynn schreef:@ Caroow.. Nee joh, zo erg zijn nu ook weer niet.

Ik zeg voorlopig niets meer over rollen. :laughcry: Ik vond haar net op haar buik in bed. Dus het kan wel. :cheering:


Ff mezelf quoten. A was vanmiddag weer op haat buik gedraaid :cheering: . Ze lag bovenop haar knuffel pinguin, die in de hoek van het bed stond!

@ Caroow.. Ik vind de maxicosi ook ontzettend zwaar. Als ik de oudste naar school breng en ik heb de auto, dan neem ik A ook mee op mijn arm. En dat vind ze leuk haha..

@ Jade.. Wacht maar tot ze het ineens door heeft dan ligt ze ook niet meer stil haha. Dat komt wel, de ene baby gaat sneller dan de ander.
J: 2 maart 2008
A: 5 maart 2013
<<

Jelin

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:05

Bericht 09 Sep 2013 16:33

Re: voorjaar 2013 mama's

Pom Poen schreef:Als jullie je kindjes op de arm hebben en er komt iemand die nieuw voor ze is je (en je kind) begroeten duiken jullie kindjes ook zo weg in je armen? Lucas gaat wel lachen, maar duikt ook regelmatig met zijn hoofd in mijn armen weg of gaat de andere kant op hangen. Ik vind het echt zo schattig! Maar vraag me af of dit nou 'verlegen' is of dat het gewoon een soort spelletje is of zo, omdat hij ook zo gaat lachen erbij meestal.


Hier gaat ze heel serieus kijken. Kan geen lachje vanaf. Als iemand dichtbij komt, draait ze snel weg of komt tegen me aanliggen.
J: 2 maart 2008
A: 5 maart 2013
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 09 Sep 2013 16:39

Re: voorjaar 2013 mama's

Lynn schreef:
Pom Poen schreef:Als jullie je kindjes op de arm hebben en er komt iemand die nieuw voor ze is je (en je kind) begroeten duiken jullie kindjes ook zo weg in je armen? Lucas gaat wel lachen, maar duikt ook regelmatig met zijn hoofd in mijn armen weg of gaat de andere kant op hangen. Ik vind het echt zo schattig! Maar vraag me af of dit nou 'verlegen' is of dat het gewoon een soort spelletje is of zo, omdat hij ook zo gaat lachen erbij meestal.


Hier gaat ze heel serieus kijken. Kan geen lachje vanaf. Als iemand dichtbij komt, draait ze snel weg of komt tegen me aanliggen.


R lacht en drukt zijn hoofd in mijn nek :heart:
R. 2013
D. 2016
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers